توتون والوت شکلات و پرتقال

در این مقاله می خوانید :

توتون والوت شکلات و پرتقال

توتون پیپ والوت شکلات و پرتقال محصولی با کیفیت از شرکت مک بارن دانمارک است. این توتون که شکل ظاهری بسیار تیره و تقریبا سیاه رنگی دارد یکی از توتون های گروه اروماتیک (معطر) است و طرفداران زیادی دارد.


ترکیب این توتون چیست؟

این توتون ۱۰۰% ویرجینیا کوندیش است، وقتی صحبت از ویرجینیا کوندیش است گونه های مدرن توتون ویرجینا را شامل می شود. توتون ویرجینیا اصالتا طلایی رنگ است و ذاتا چندان تمایلی به اسانس پذیری نداشته، طعم نسبتا شیرین و زود سوزی خاصی دارد.
در اثر فراوری انجام یافته در شرکت های توتون سازی ویرجینیا تبدیل به کوندیش می گردد که پرس کردن و مرطوب سازی قبل از تزریق اسانس بخشی از عملیات صورت یافته است. به این روش اصطلاحا “دودکش کردن” یا “Flue Cured” گفته می شود. توتون ها در اطاقک های چوبی در مزرعه جمع آوری شده و سپس در محفظه های چوبی درون اطاقک آتش روشن می کنند تا کم کم توتون خشک شده و آماده توزیع و فروش گردند. تکنولوژی این روش مختص آمریکاست.در این روش دمای اطاقک چوبی کم کم بالا می رود و این فرایند در حدود یک هفته طول می کشد و پختن توتون با این روش موجب کم شدن نیکوتین و قطران آن گردیده و توتون طعم نرمتری خواهد داشت.

منابع بیشتری ببینید . . .
منابع بیشتری ببینید . . .

در مرحله نهایی اسانس شکلات و سپس پرتقال به توتون افزوده می گردد. این توتون لوکس در جعبه های آهنی بسته بندی شده و هوای داخل قوطی تخلیه می گردد تا هر زمان که درب آن باز می گردد توتون در تازه ترین و بهترین شرایط استفاده باشد.

بیشتر بخوانید:  روش پر کردن توتون در پیپ

چگونه از توتون شکلات و پرتقال لذت ببریم؟

حتما به روش صحیح پر کردن توتون در قسمت گارانتی مراجعه کنید . . .
این توتون میباسیتی به آرامی بسوزد، توتون های اسانس دار در صورتی که آرام  بسوزند عطر بسیار ملایم و طعم مطلوبی خواهند داشت. از متراکم کردن این توتون در پیپ خود بپرهیزید.

مشخصات فنی توتون:

سنگینی: ۱ از ۵
اسانس: ۳ از ۵
بو در محیط: ۴ از ۵

توتون والوت شکلات و پرتقال

1 دیدگاه دربارهٔ «توتون والوت شکلات و پرتقال»

  1. یکی از بهترین توتونهای اروماتیک، ترکیب پرتقال شکلات هست. مخصوصا وقتی محصول شرکت مک بارن باشه. واقعا بوی محیطی ماندگاری داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *