آناتومی سیگار برگ | Anatomy Of Cigar

در این مقاله می خوانید :

آناتومی سیگار برگ | Anatomy Of Cigar

در مقام مقایسه می توان شباهت هایی بین سیگار و پیپ در نظر گرفتن ، این که هر دو دارای دو قسمت انتهایی هستند : یک قسمت که در دهان قرار می گیرد و قسمت دیگر که عمل سوختن در آن صورت می گیرد .

تفاوت پیپ و سیگار را شاید بتوان در این مورد دانست که پیپ ابزاری جهت مصرف تنباکو می باشد اما سیگار خود تماماً از توتون ساخته شده است .

از دیدگاه دیگر اما ، سیگار هم ، به عنوان تنباکو در نظر گرفته می‌شود و هم ، ابزاری ساخته شده جهت مصرف توتون یعنی در آن واحد هم وجود در نظر گرفته می‌شود و هم ابزار .

تفاوت دیگر مابین سیگار و پیپ را شاید بتوان در این موضوع دید که شما از پیپ به تعداد دفعات زیادی می توانید جهت مصرف تنباکو استفاده کنیم اما سیگار یک بار مصرف است ، اگر آن را مصرف کنید تمام می‌شود و امکان تکرار آن نیز وجود ندارد پس بهتر است که به ارزش بالای سیگار واقف باشید چراکه برای تهیه هر نخ سیگار شاید سال های متمادی وقت و انرژی و تخصص صرف شود و شما به عنوان مصرف کننده فقط یک بار امکان لذت بردن از اسموک یک سیگار را در اختیار دارید پس بهتر است که جهت استفاده بهینه از این فرصت طلایی ، شناخت خود را از سیگار بالا ببرید .

قسمت های اصلی ساختار بیرونی سیگار

در نگاه اول به هر سیگار ، چیزی که به چشم شما به عنوان بیننده می آید فرم کلی سیگار می باشد که به اصطلاح به آن Barrel می گویند که دربرگیرنده تمام قسمت های ساختاری بیرونی سیگار می باشد .

سه قسمت اصلی ساختاری بیرونی سیگار عبارتند از The Head که خود شامل دو قسمت است :
The Cap
The Shoulder

و :
The Body
The Foot .

Anatomy Of Cigar
Anatomy Of Cigar

سر سیگار :

شامل دو قسمت مجزا می باشد :

کلاهک سیگار که اشاره به قسمتی دارد که به وسیله یک لایه و یا لایه هایی از توتون در بالای سیگار پوشیده شده است ، این قسمت قبل از اسموک باید برداشته شود ، نقش این قسمت نگهداری از ساختار کلی سیگار تا قبل از مرحله اسموک آن است ، قسمتی کوچک اما اساسی و حیاتی .

قسمت دیگر ، ناحیه شانه است که مرز بین کلاهک و بدنه می باشد و بسته به فرمت سیگار می تواند کوچک و یا بزرگ باشد ، ناحیه ای که در هنگام کات کردن سیگار بسیار مهم است که آن را از بین نبریم و از بالای آن ، سیگار را کات کنیم چرا که با بریدن آن ، یکپارچگی لایه بیرونی سیگار که ساختار کلی سیگار را نگه داشته است به احتمال زیاد از هم پاشید و سیگار از هم باز خواهد شد .

بیشتر بخوانید:  حراج سیگار ۷ هزار دلاری + عکس

بدنه سیگار :

بیشتر قسمت میانی ساختار یک سیگار از ابتدا تا انتها را تشکیل می‌دهد و به شکل ها و فرمت ها و سایز های گوناگون می باشد .

نقش اساسی در مدت زمان اسموک شما دارد و در برگیرنده پروفایل طعمی و عطری یک سیگار و تشکیل دهنده اساسی آن می‌باشد.

پای سیگار :

قسمت انتهایی یک سیگار را پای آن می نامند و انواع گوناگونی دارد از جمله :
The Shaggy Foot
The Covered Foot
The Tapered Foot
The Open Foot

نکته مهم درباره این قسمت ، تکنیک روشن کردن سیگار جهت مصرف آن است که دقت در انجام درست روشن کردن سیگار تاثیر مستقیمی بر کیفیت اسموک شما خواهد داشت .

The Main Internal Parts of a Cigar

ساختار درونی سیگار نیز همانند ظاهر بیرونی آن از قسمت‌های مختلف و مجزا از یکدیگر اما منسجم و متراکم تشکیل شده است که هر کدام از این لایه ها چه از لحاظ ظاهری و چه از نظر ویژگی های ذاتی با یکدیگر متفاوت هستند و هدف های مشخص و گوناگونی را دنبال می کنند .

این سه لایه تشکیل دهنده ساختار درونی سیگار عبارتند از :
The Wrapper
The Binder
The Filler

هر کدام از این لایه ها ، خود می توانند از گونه‌های مختلف و مشخصی از تنباکو و برگهای توتون تشکیل شده باشند ، این انواع مختلف توتون علاوه بر اختلاف از نظر گونه از قسمتهای مختلف یک گیاه تنباکو نیز تهیه می‌شوند و گاهی برای تهیه این لایه‌ها انحصارا از گونه‌های خاص با روش های کشت و برداشت و عمل آوری منحصر به فرد استفاده می شود ، به خصوص در مورد لایه بیرونی .

لایه بیرونی : بیرونی ترین لایه توتون تشکیل‌دهنده سیگار است .

لایه میانی : لایه نازک میانی سیگار است که وظیفه آن حفظ و ایجاد ساختار کلی سیگار می‌باشد .

لایه درونی : دسته ای از حجم توتون که جهت پر کردن و شکل دادن به درون سیگار و کمک به عمل سوختن آن ، استفاده می شود.

Anatomy Of Cigar

در نگاه اول به هر سیگار اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد و می‌تواند باعث حفظ و افزایش و یا نابودی اعتبار سازنده و برند آن سیگار به عنوان ویترین فروش باشد ، لایه بیرونی سیگار می باشد ، چه از نظر ظاهر و چه از لحاظ بافت ، که باید فاقد هرگونه زدگی ، نقاط رنگ پریدگی و رگبرگ های بزرگ و زیاد و دیگر نواقص ظاهری باشد ، اگرچه رگبرگها و رگه های کوچک طبیعی هستند .

لایه بیرونی سه وظیفه اصلی را دنبال می کند :

پوشاندن لایه میانی و درونی سیگار .

ایجاد هیجان و تمایل به اسموک سیگار با جذابیت بخشیدن به ظاهر آن .

و مهمترین عامل ایجاد طعم اصلی و لذت بخش در سیگار در هنگام اسموک ، می باشد .

بیشتر بخوانید:  رطوبت و رطوبت سازها در دنیای سیگاربرگ

لایه بیرونی لزوماً نباید صاف ، نرم و یکدست باشد ، هستند برخی از انواع برگ توتون که در تهیه لایه بیرونی سیگار مورد استفاده قرار می گیرند که دارای برجستگی های ریزی بر روی سطح خود هستند که به اصطلاح به آنها Toothy Wrapper گفته می‌شود .

این برجستگی ها از مشخصات ، ویژگی‌ها و امتیازات این نوع از برگ توتون می باشند .

این نقاط برجسته کوچک ، بسته‌های ریزی حاوی روغن گیاهی هستند که به طور طبیعی در سطح برگ توتون وجود دارند و باعث ایجاد بافت و طعم منحصر به فرد این گونه برگها می شود شوند .

دو گونه اصلی با کاربرد فراوان در تهیه لایه بیرونی سیگار عبارتند از :
Shade Grown
Maduro

گونه دوم ، جهت حصول به نتیجه نهایی نیازمند صرف وقت و انرژی دقت و تخصص بسیاری است در تمام طول تهیه و تولید آن ، رسیدگی فراتر از معمول در تمام مراحل عمل آوری که شامل باز و بسته کردن های متوالی حفظ فشار بالا و صرف زمان زیاد جهت رسیدن به رنگ تیره مورد نظر ضخامت و طعم قوی در آن می باشد .

اما گونه دیگر محصولی طبیعی تر و با دستکاری و مراحل عمل آوری و دخالت انسانی کمتری است که بیشتر مراحل کاشت و پرورش و برداشت آن در محیطی طبیعی اما نور غیر مستقیم سپری می شود و محصول نهایی برگ های توتونی روشن و گاهی طلایی با طعم ملایم و خامه ای هستند .

برخی گونه های معمول تر توتون ، جهت استفاده در ساخت لایه بیرونی سیگار عبارتند :

U.S. Connecticut Wrappers
Equadorian Connecticut Wrappers
Connecticut Broadleaf Wrappers
Oscuro Wrappers
Corojo Wrappers
Habano Wrappers
Sumatran Wrappers
Cameroon Wrappers
Candela Wrappers

Cigar Binder

لایه میانی یک سیگار در بیشتر مواقع مورد کم‌لطفی واقع شده است و شاید بسیاری ، اهمیت لازم به آن را ندهند چرا که در معرض دید نیست و نقش چندانی در طعم سیگار ندارد ، به همین خاطر در بیشتر مواقع به دست فراموشی سپرده می‌شود ، اما در حقیقت می توان گفت که شاید مهمترین قسمت سیگار همین لایه میانی می باشد و نقش اساسی در اسموک سیگار را نیز ایفا می‌کند که تنظیم و پیوستگی عمل سوختن در حین اسموک سیگار می باشد .

می‌توان گفت که نقش لایه میانی همانند راهنمای یک تور مسافرتی است که دیگر توتون های استفاده شده در تهیه سیگار از آن پیروی می کنند .

نقش این لایه اطمینان از سوختن یک دست توتون در ساختار سیگار می‌باشد و جلوگیری از نواقصی که در حین اسموک می‌تواند پیش بیاید از جمله :
یک طرف سوختن بدنه سیگار .
سریع سوختن سیگار بدون کام گرفتن از آن .
کمبود استحکام و تراکم خاکستر سیگار و ریختن سریع آن .
نیمه سوختن سیگار که در این حالت سیگار در حین استفاده از وسط به دو قسمت تقسیم می شود .

بیشتر بخوانید:  نگهدارنده سیگار برگ | Cigar Nubber

توتونهای مورد استفاده در لایه میانی مراحل عمل آوری کوتاه تری نسبت به دیگر توتون های استفاده شده در لایه‌های مختلف سیگار دارند و همچنین این مراحل عمل آوری منحصر به فرد و به گونه‌ای متفاوت انجام می‌شود .

Anatomy Of Cigar | آناتومی سیگار

آخرین قسمت از ساختار داخلی سیگار ، قسمت درونی آن می‌باشد که برعکس دو قسمت دیگر می‌تواند از ترکیبی از توتون های مختلف از گونه‌های متفاوت که از مناطق گوناگون جهان تهیه شده‌اند ساخته شود .

در این قسمت رول و دسته کردن این توتون ها اهمیت بسیار بالایی دارد و اینجاست که مهارت ، تخصص و تجربه افرادی که سیگار را می‌پیچند به چشم می‌آید .

اگر پیچیدن لایه درونی سیگار به درستی صورت نگیرد به احتمال زیاد در هنگام اسموک سیگار ، مسیر هوایی مناسبی نخواهید داشت و دچار مشکلات بسیاری در اسموک سیگار خواهید شد .

اگر توتون های مورد استفاده در لایه درونی به درستی و یکدست پیچیده نشوند در هنگام اسموک در برابر جریان هوای عبوری عکس العمل مناسبی را نخواهند داشت و باعث اشکال در عمل سوختن ، بالا رفتن حرارت سوختن و یا برعکس نسوختن سیگار و ایجاد اشکالات متعددی در مسیر هوایی در حین اسموک خواهند شد .

نکته آخر درباره این لایه ، این است که به دو دسته کلی طبقه بندی می شود :
Long Filler
Short Filler

البته توجه داشته باشید که هر کدام از این دو دسته ذکر شده ، می‌توانند متشکل از توتون های متفاوت از نظر نوع ، گونه ، اندازه ، ظاهر ، فرم و فرآوری باشند اما در کل تحت نام این دو تقسیم بندی کلی قرار می گیرند .

Long Filler :
به تکه‌های کامل برگ توتون گفته می‌شود که جهت استفاده در ساخت لایه درونی سیگار از آنها بهره برده می شود و آنها را برش نمی زنند و جهت در آوردن به اندازه دلخواه و فرمت سیگار مورد نظر ، این تکه های کامل برگ تنباکو را رول می کنند و یا تا می زنند تا به اندازه مناسب تبدیل شود .

Short Filler :
در این حالت برگهای توتون مصرفی در تهیه لایه درونی سیگار قبل از پیچیده شدن ، بریده و کات شده اند ، در تکه‌های کوچک و یا بزرگ و یا حتی تکه های کوچک باقی مانده از توتون های مصرفی قبلی .

در حالت کلی سیگارهایی با لایه درونی بلند ، از نظر کیفیت نسبت به سیگار هایی با لایه درونی کوتاه ، بالاتر در نظر گرفته می‌شوند.

آناتومی سیگار برگ | Anatomy Of Cigar

خرید سیگاربرگ اصل

Anatomy Of Cigar

1 دیدگاه دربارهٔ «آناتومی سیگار برگ | Anatomy Of Cigar»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هجده =