مروری بر انواع توتون پایه

در این مقاله می خوانید :

آروماتیک دودی :

توتون آروماتیک دودی از گونه های برگ توتون با ضخامت و استحکام بیشتر نسبت به بقیه توتون ها میباشد که به عنوان چاشنی در ترکیبات توتون پیپ استفاده میشود . دودی شدن آن در اثر دود دادن در بالای آتشی ملایم به وجود می آید . در آمریکا این نوع توتون در ایالتهای تنسی ، کنتاکی غربی و ویرجینیا پرورش داده میشود . توتون آروماتیک دودی ای که در کنتاکی و تنسی پرورش داده میشود ، در بعضی از توتونهای جویدنی ، انفیه ها و بعضی از سیگارتها و همچنین به عنوان یک ورقه چاشنی در ترکیبات توتون پیپ استفاده میشود . این توتون دارای طعمی قوی است و غلظت و رایحه خوشی به ترکیب اضافه میکند .

لاتاکیا:

نوع دیگری از توتون های دودی،لاتاکیا می باشد که از گونه های مختلف توتونهای اورینتال ، ترکیش و… تولید میشود. برگهای توتون در بالای آتشی تقریبا خاموش که از چوبهای سخت جنگلی و بوته های معطر ایجاد شده ، در قبرس و سوریه تولید می شود. لاتاکیا طعم و رایحه دودی مشخصی دارد و در ترکیب توتون های سبک بالکان و انگلیش استفاده می شود .
درباره توتون لاتاکیا کهنه چه می دانید…

توتون برگ روشن :

این نوع توتون معمولا تحت نام توتون ویرجینیا شناخته میشود ، صرفنظر از اینکه در کجای دنیا کاشت و برداشت میشود. پیش از جنگ داخلی آمریکا توتونها به صورت توتون با برگ تیره که بعد از برداشت دودی میشدند ، پرورش داده میشد . این نوع توتون در دشتهای حاصلخیز کاشته میشد . مدتی بعد از جنگ سال ۱۸۱۲ ، نیاز به یک توتون ملایمتر ، سبکتر و خوشبوتر احساس شد . ایالات اوهایو ، پنسیلوانیا و مریلند انواع جدید و ملایمتری از توتون را ارائه دادند . کشاورزان در اطراف کشور روشهای مختلفی از دود دادن را آزمایش کردند اما پیشرفت و ابداع واقعی در حدود سال ۱۸۳۹ اتفاق افتاد. کشاورزان متوجه شده بودند که خاک مناطق کوهستانی و شنی ، گیاهان نازکتر و ضعیفتری تولید میکنند .کاپیتان ” ابیشا اسلید ” از اهالی کارولینای شمالی مقدار قابل توجهی خاک غیرحاصلخیز و شن وماسه ای در اختیار داشت . او انواع جدید توتون برگ طلایی را روی آن پرورش میداد .اسید برده ای داشت که در حدود سال ۱۸۳۹ به طور تصادفی اولین توتون برگ روشن واقعی را تولید کرد . او از زغال چوب برای روشن کردن دوباره آتشی استفاده کرد که قبلا از آن برای دود دادن محصول استفاده شده بود . حرارت باعث شد تا رنگ برگها به زرد تبدیل شود . با استفاده از آن کشف ، اسلید سیستمی را برای تولید توتون برگ روشن ایجاد کرد که در آن امکان کشت روی خاک نامرغوب و ضعیف و استفاده از زغال چوب برای دود دادن با حرارت حاصل از آن وجود داشت اسلید در جمع کشاورزان حضور پیدا کرد تا فرایند تولید توتون برگ روشن را با بقیه کشاورزان در میان گذارد .این موفقیت باعث شد بتواند خانه ای آجری در کارولینای شمالی برای خود بسازد و خدمتکاران بسیاری اختیار کند .
خبرها به سرعت پخش شد ، خاک شنی غیرحاصلخیز کوهپایه آپالاچیا ناگهان سودآور شد و مردم به سرعت تکنیکها و روشهای خشکاندن توتون با هوای گرم را که راهی مفید برای دود دادن توتون بدون دود و آتش بود ، توسعه دادند . کشاورزان متوجه شدند که توتون برگ روشن به خاک نامرغوب و ضعیف نیاز دارد و آن دسته که نمیتوانستند محصولی در خاکشان پرورش دهند به کاشت و پرورش توتون روی آوردند . زمینهای کشاورزی بی حاصل اکنون ۲۰ تا ۳۵ برابر با ارزشتر شده بودند . تا سال ۱۸۳۹ شش استان کوهپایه ای همسایه ویرجینیا بازار توتون را در دست گرفتند .

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع توتون پیپ

تا زمان وقوع جنگ داخلی ، شهر دنویل ویرجینیا بازار توتون برگ روشن را در مناطق اطراف ایجاد کرده بود مثل بخش کیسول در کارولینای شمالی و پیتسیلوانیا . دنویل همچنین مسیر راه آهن اصلی برای عبور سربازانی بود که به جبهه جنگ روانه میشدند . این اتفاق سبب شد تا توتون برگ روشن با آنها از دنویل به خطوط جبهه جنگ برود و در بینشان معامله گردد . در پایان جنگ با بازگشت سربازان به خانه یک بازار ملی برای محصولات محلی ایجاد شده بود . کیسول و پیتسیلوانیا تنها بخشهایی در جنوب بودند که بعد از جنگ به ثروت زیادی دست پیدا کردند .بیشتر سیگارتهای کانادایی از توتون ویرجینیای ۱۰۰% خالص تشکیل شده اند .

برلی:

منشا توتون برلی سفید به آقای ” وب ” که آنرا در اوهایو و کنتاکی در حدود سال ۱۸۶۴ پرورش داده بود ، نسبت داده شده است . وی متوجه شد که این توتون محصولی متفاوت با توتون ویرجینیای برگ روشن است زیرا رنگ آن از سفید به زرد تیره تغییر پیدا میکند و روش دود دادن آن نیز متفاوت است . تا سال ۱۸۶۶ ، ۲۰۰۰۰ پوند توتون برلی برداشت کرد و سال بعد محصول خود را در بازار سنت لوییس به قیمت ۵۸ دلار به ازای هر ۱۰۰ پوند فروخت . تا سال ۱۸۸۳ ، بازار اصلی این توتون سینسیناتی بود اما در سراسر کنتاکی مرکزی و تنسی پرورش داده میشد . در سال ۱۸۸۰ کنتاکی ۳۶% تولید کل توتون کشور را به خود اختصاص داده بود .
برلی یک توتون سبک خشک شده است که اصولا برای تولید سیگارت استفاده میشود . ۷۰% این محصول در کنتاکی ، ۲۰% در تنسی و مابقی در ایندیانا ، کارولینای شمالی ، میسوری ، اوهایو و ویرجینیا تولید میشود . توتون برلی در کشورهای دیگری نیز مانند برزیل ، مالاوی و آرژانتین تولید میشود .در آمریکا تولید توتون برلی از مرحله بذرهای گلوله شکل که آنها را در جعبه های پلاستیکی شناور روی بستری از آب و خاک حاصلخیز قرار داده اند ، در ماه مارچ یا اپریل شروع میشود .
درباره توتون بیشتر بدانید…

بیشتر بخوانید:  توتون پیپ دیویدف (Davidoff)

کاوندیش:

کاوندیش در واقع یک فرایند دود دادن و کات کردن توتون است و خود ، نوعی از توتون نیست . این فرایند برای خارج کردن طعم شیرین طبیعی درون توتون به کار میرود . کاوندیش را میتوان از هر نوع توتونی به دست آورد . اما معمولا توتون به کار رفته در این پروسه یکی از ترکیبات کنتاکی ، ویرجینیا و یا برلی است و بیشترین استفاده آن در تهیه توتون پیپ و سیگار است . این فرایند با فشرده کردن برگهای توتون به صورت قرصهایی به ضخامت یک اینچ شروع میشود . طی فرایند خاصی دود داده میشود و توتون تخمیر میگردد . در طی این پروسه توتونی ملایم و شیرین به دست می آید . فرایند طعم دار و معطر کردن معمولا قبل از مرحله فشرده سازی اتفاق می افتد .

در کاوندیش سبک انگلیش از ویرجینیای دود داده شده استفاده میشود که در ابتدا بخار داده شده و بعد تحت فشار قرار میگیرد با این کار به توتون اجازه داده میشود تا برای مدتی استراحت کرده ، تخمیر شود و سپس دود داده میشود .

-5954141432375785658_121

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *