مختصری از سیگار برگ هابانوس

در این مقاله می خوانید :

مختصری از سیگار هابانوس

سنت پیچیدن سیگار برگ در کوبا به ۵۰۰ سال پیش بر میگردد و علیرغم تلاشهای فراوان کشور های دیگر برای همانند سازی این شرایط ، هیچیک موفق نبوده و سیگار برگ کوبایی به سلطه بلا منازع خویش ادامه می دهد .
مناطق وولتا آبایو و پارتیدوی کوبا به خاطر شرایط ایده آل برای کشت توتون مرغوب اعتباری افسانه ای یافته اند .
کاشت ، داشت ، برداشت ، رسش و مهارت پیچیدن سیگار برگ کوبا که نسل به نسل انتقال یافته و بدقت پرورش یافته مظهر هنری هنری است که متفقا شاهکارهای منحصر به فردی در شکل ، بافت ، اندازه ، عطر و طعم تولید می کند .
بیان لذت هابانوس با کلمات قریب به محال است . بهترین شیوه آنست که ذائقه خود را پرورش دهید تا جذبه کشیدن سیگار برگ کوبایی را دریایبد .

چگونگی آن را در متن پایین شرح خواهیم داد و دارای ۹ مرحله اصلی می باشد :

۱. گزینش سیگار برگ هابانوس
در گزینش سیگار برگ هابانوس شما چهار حس از حواس پنچگانه ی خود را احتیاج دارید ؛ لفاف باید از کلارای روشن تا مادوروی تیره ، چشم نواز باشد ؛ تراوش رایحه لطیف جعبه سیگار نوید بخش طعم دلپذیری است که در خواهید
یافت. طعم را تنها با تدخین میتوان داوری کرد که در قسمت کشیدن سیگار
شرح خواهم داد .

۲. انتخاب سیگار برگ
انتخاب سیگار برگ مناسب در زمان مناسب هنری است که به اهل فن، یکی از غنی ترین تجربیات زندگی را میبخشد .

آزمون انواع سیگار برگ هاباناس با وجود ۲۷ نوع چالشی بزرگ محسوب میشود اما انواع سیگار هاباناس را با شیوه های گوناگون ، شخصیت های ویژه آنها و دلبسته برگ این هنر دست پیچ استادی را انتخاب کرد .
حال میتوان برای اشخاص مبتدی باید با یک ویتولا ، که بین بسیار از برند ها مشترک است ، مانند ماروا ( تاج کوچک ) که دارای عطر و طعم سبک تر شروع کرد .

اگر قصد خرید سیگار برگ اصل را دارید به صفحه ی زیر سر بزنید:

فروشگاه خرید سیگار برگ اصل

۳. نگهداری از سیگار برگ
سیگار برگ های هاباناس محصولات لطیف و حساسی هستند که در صورت نگهداری در شرایط مناسب همچنان به جا افتادن و بهبود کیفیت خویش ادامه داده و خود را به اصلاح کهنه می کند که طعم و عطر بی نظیری خواهد داشت . رسش یا جا افتادن به طعم کاملتر و ملایم تر منجر میشود ، آنچناکه طعم دو سیگار برگ هرگز یکسان نبوده و هر کدام هر بار شگفتی مخصوص و دلپذیر خود را برای لذت شما در چنته خود دارند ، باعث خاص بودن آن میشود .
شرایط ایده آل برای نگهدای سیگار برگ در هیومیدور در دمای ۱۶ الی ۱۸ سانتیگراد و در رطوبت نسبی ۷۰ درصد میباشد . اگر سیگار برگ زیاد خشک شود طعم تندی پیدا می کند و اگر زیاد مرطوب گردد کشیدنش ممکن نخواهد شد .

بیشتر بخوانید:  تاریخ سیگاربرگ در جمهوری دومنیکن

۴. برش سیگار برگ ( کات کردن )
یکی از مهمترین قسمت های تدخین سیگار برگ برش یا کات کردن سیگار برگ می باشد .
سر سیگار برگ دست پیچ کوبایی با یک قطعه مدور لفاف توتونی که (سر پوش) خوانده می شود بسته شده است که برگ لفاف را در محل خود قرار نگه می دارد .
نحوه ی برش باید طوری انجام گیرد که ۲ میلیمتر از سرپوش ، برای پیشگیری از باز شدن لفاف سیگار برگ باقی بماند .
بهترین روش ممکن اینست که قطر کامل سیگار را بریده شود ، ( به وسیله ی کاتر مخصوص سیگار برگ ) تا تدخین سیگار آسان و یکنواخت شود .

۵. باندرول
باندرول سیگار برگ منبع برخی اختلاف نظر ها نیز بوده ، زیرا عده از دوستداران سیگار معتقد اند که باید آن را برداشته و عده ایی دیگر معتقد به نگه داشتن باندرول می باشند . حال این یک نظر سلیقه ایی میباشد و ما به هر دو عقیده احترام می گذاریم ، زیرا واقعا سلیقه ایی است .
اما در صورت تمایل به جداسازی باندرول توصیه میشود که این کار را پس از مدت زمانی از آغاز کشیدن سیگار برگ صورت گیرد ، زیرا این عمل باعث گرم شدن سیگار برگ شده و برداشتن باندرول را بدون پارگی لفاف لطیف آن میشود .

۶. افروختن ( روشن کردن سیگار )
مزه مزه کرد و نبلعید ، زیرا ممکن است پیش از اندازه داغ شده و طعمش آسیب ببیند .
دود آن را نباید در داخل ریه فرو ببرید ، بلکه باید اجازه داد شکوهمندانه بر روی پرز های زبان شما کند .
همچنان که شما به تدخین سیگار مشغول هستید ، روغن های برگ توتون به سمت سرپوش حرکت کرده و طعم را جادویی تر از هر لحظه می کند و حداقل میتوان ۳/۴ سیگار را با لذت وصف نشدنی به اتمام رساند .
خاکستر آن را نباید مانند سیگارت با ضربه تکاند ، اجازه دهید خاکستر در زیر سیگاری مخصوص خود جای بگیرد .

بیشتر بخوانید:  سیگار روبوستوی زینو نیکاراگوئه Zino Nikaragua Robusto

۷. اندوه شیرین جدایی ( لحظه بین عشق و اندوه )
نیازی به خاموش کردن سیگار جادویی مانند خود نیست ، سیگار را به آرامی در زیر سیگاری هاباناس خود قرار داده و مانند یک کوه آتشفشان با متانت و وقار خود خاموش میشود .

۸. اصالت سیگار برگ در جهان
همه ما می دانیم که اصالت این طمع فراموش نشدنی و ماندگار فقط در کوبا مرکز سیگار برگ جهان هستی قرار دارد و مانند هر محصول انصاری و مرغوب دارای بازار موازی جعلی و تقلبی می باشد .
از این حیث فقط از نمایندگان سیگار برگ هاباناس که در جهان وجود دارد خرید نمایید .

در پایان سپاس از توجه شما به این مقاله و به امید تدخین اصولی شما دوستداران سیگار برگ در ایران عزیزمان .

پاسارگارد تاباک نماینده انحصاری در ایران عزیزمان می باشند .

گردآوری و نوشته شده : مدیریت انجمن پیپ و سیگار برگ ایران
استاد امیرحسین رحیمی

معرفی انواع سیگاربرگ های کمپانی هابانوس

۱- Punch Manuel Lopez Petit Punch

پانچ یکی از قدیمی ترین زیربرند های تولید شده توسط کمپانی هابانوس می باشد که در قرن نوزدهم توسط :

Don Manuel Lopez
Juan Valle
Cia

با هدف گرفتن سهم از بازار اروپا به خصوص انگلستان تاسیس شده است و اسم خود را نیز از نام یک نشریه فکاهی که در آن زمان منتشر می شده اقتباس کرده است .

امروزه هنوز بر روی جعبه های سیگار این برند تصویر آقای پانچ دلقک معروف همان نشریه فکاهی در حالی که سیگارهای هابانوس را میکشد در کنار تصاویری از کارخانه های تولید سیگار قرن نوزدهمی که البته امروزه نیز همین تصاویر را در کارگاههای تولید سیگار می توان مشاهده کرد ، دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ La Rica Robusto | نیکاراگوئه

در سال ۱۹۳۱ کارخانه تولید سیگار های پانچ به کارخانه جدیدی که سیگارهای Hoyo De Monterrey تولید می شوند و با نام کارخانه La Corona شناخته میشود ، منتقل شد .

طعم شاخص و منحصر به فرد ، گرایی متوسط از ویژگی های بارز محصولات پانچ میباشد که با استفاده از توتون های منطقه Vuelta Abajo در سایز ها و فرم های گوناگون ، همگی به صورت دستی پیچ و با لایه درونی تهیه شده از برگ های کامل ، تولید میشوند .

کمپانی سرشناس و با سابقه هابانوس در قرن نوزدهم بنا نهاده شده است و امروزه پانچ یکی از زیر مجموعه های این برند آخرین خط تولید محصولات خود در یک سایز جدید در طول تاریخ تاسیس خود ، با رینگ گیج ۵۰ را در سال ۲۰۱۹ به بازار مصرف ارائه کرده است .

سیگار مد نظر ما ، معمولاً در بسته بندی های ۵۰ تایی تولید و روانه بازار مصرف می شد تا اینکه در سال ۲۰۰۳ تولید این بسته بندی های ۵۰ تایی متوقف شد .

لایه بیرونی آن از نوع Claro با ظاهری ابریشمی و لطیف می باشد .

برگ های توتون استفاده شده در تهیه سیگار همگی از منطقه Vuelta Abajo می باشند .

با اینکه تولیدات پانچ به گیرایی متوسط مشهور هستند اما این سیگار می تواند شما را غافلگیر کند چرا که گیرایی خود را در همان ابتدا به رخ می کشد و شاهد طعم هایی همچون نت های فلفلی و چرمی هستید و سپس نتهای چوبی و گلی را احساس خواهید کرد که هر چه با آخر سیگار نزدیک می شوید افزایش می یابد .

اگر به دنبال سیگاری با گیرایی قابل قبول و پروفایل طعمی جذاب هستید اما زمان و وقت کافی برای اسموک ندارید ، انتخاب این سیگار را به شما پیشنهاد می کنیم .

ساخت : دست پیچ کوبا
فرمت : Perla
طول : ۱۰۲ میلیمتر
رینگ گیج : ۴۲
امتیاز : ۸.۵

Punch Manuel Lopez Petit Punch

 

 

مختصری از سیگار هابانوس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *