پیپ کورن کاب

در این مقاله می خوانید :

تاریخچه

در سال ۱۸۶۹ میلادی شرکت میسوری، اولین تولید کننده پیپ مرشام شروع به تولید پیپ ذرت در منطقه مرکزی آمریکا نمود. هدف این شرکت از تولید پیپ ذرت، به وضوح نشان دادن عطر و طعم واقعی توتون و امکان تست آن با استفاده از پیپ ذرت برای به فروش رساندن توتون و پیپ مرشام که به دلیل نوع خاصی که داشت (سفید) امکان تست میسر نبود.
در زمین ساخت پیپ های مقبول در بین عموم ، در قرن ۱۹ نمی توان از کورن کاب های ساده و متواضع چشم پوشی کرد .اگر شهر سنت کلود در فرانسه را پایتخت پیپ برایری جهان به شمار بیاوریم ، بی شک باید شهر کوچک میسوری در واشنگتن را نیز پایتخت کورن کاب جهان به شمار آورد جایی که کورن کاب در آنجا متولد شده است .توجه داشته باشید که پیپ های کورن کاب از ذرت های معمولی که در فروشگاه ها فروخته می شوند ، ساخته نمی شوند .
در سال ۱۹۴۶ دکتر مارکوس زوبر :Marcus Zuber در دانشگاه میسوری بر روی گونه ای از ذرت هیبرید کار می کرد که منجر به بوجود آمدن نمونه ای شد که صرفا جهت استفاده در صنعت پیپ سازی مورد استفاده قرار میگیرد و تا به امروز نیز توسط کارخانه میسوری مرشام تنها کارخانه باقی مانده کورن کاب در جهان ، مورد استفاده قرار می گیرد .
امروز هنوز هم اغلی هواداران توتون و تنباکو جهت تست مخلوط های جدید توتون از پیپ ذرت استفاده می کنند. چرا که پیپ ذرت به خاطر اسموک خاصی که دارد (به دلیل جنس ذرت) و همچنین کیفیت بالا و ارزان بودنش بهترین پیپ تست انواع توتون میباشد.چند دلیل برای استفاده از پیپ ذرت:اگر شما تا به حال با پیپ ذرت اسموک نداشته اید ما فکر می کنیم دلایل خوبی وجود دارد تا شما یک پیپ ذرت برای خودتان تهیه کنید. در هر حال پیپ های ذرت یکی از مقرون به صرفه ترین انواع اسموک در دنیا به شمار می رود.فصل، فصل بلاله. الان تو هر میوه فروشی میتونید ذرت پیدا کنید، حتی تو پارک ها هم میفروشنش ولی پیپ کورن کاب چیست و چزوری بوجود اومده؟ آخر مطلب هم میخام توضیح بدم که چطوری کورن کاب بسازید.

معروف است که در نظام برده داری آمریکا سیاه ها کورن کاب استفاده می کردند و ارباب ها از پیپ های برایری !
از معروف ترین چهره های استفاده کننده مدل خاصی از کورن کاب می توان به ژنرال مک آرتور اشاره کرد.
در کارتون پاپای (ملوان زبل)،شخصیت اصلی کارتون از پیپ کورن استفاده می کند.
بزرگترین تولید کننده این پیپ شرکت میسوری مرشام در آمریکاست و این پیپ ارزان قیمت ترین پیپ دنیاست.

قبل از جنگ شمال و جنوب آمریکا، جمعیت شمالی به صورت فئودالی بوده و سیاهپوستان در مزارعه ذرت برای ارباب های سفید کار می کردند. ارباب های چون وضع مالی مناسبی داشتند پیپ چوبی استفاده می کردند و سیاهپوستان و کارگران پیپ ساخته شده از دانه یا ساقه ذرت را استفاده می کردند.در حقیقت این پیپ نماینده گروه کارگر و کم پول امریکاست. روزولت به دلیل آنکه می خواست خود را حامی طبقه کارگر عنوان کند، پیپ کورن کاب می کشید. مارک تواین، نوسینده مشهور هم به این پیپ علافه داشت و خلاصه هنوز هم شرکت میسوری مرشام آمریکا داره پیپ کورن تولید می کنه و میفروشه.آمریکا خیلی بزرگه، یعنی ۵۲ ایالت آمریکا واقعا هم گستردگی خیلی زیادی داره، هم منابع طبیعی زیادی در اختیار داره و هم به علت مهاجرت بسیاری از افراد به این دنیای نو تونسته پتانسیل زیادی رو تو خودش جمع کنه. توی جنگ جهانی دوم هم به علت دور بودن از صحنه جنگ خسارتی بهش وارد نشد و تونست از اروپا هم پیش بیفته. با این همه پیشرفت می بینیم پیپ قدیمی و سنتی خودش رو نه تنها فراموش نکرده بلکه اونو به تمام دنیا هم تعمیم داده.

coren 1 coren 2 coren 3

اولین سازنده پیپ در ایران

ماسترو رحیمی توانسته در سال ۱۳۹۹ بعد از سالها تحقیق و بررسی کورن کاب یا همان پیپ ذرت یا پیپ کورن را کاملا ایرانی بسازد قبل از آن معروف ترین نوع آن مربوط به کمپانی میسوری مرشام آمریکا بود
پیپ های ذرت به عنوان تست توتون بیشتر استفاده می شود ولی طرفداران خود را به عنوان یک پیپ برای اسموک دائم دارا می باشد.

پیپ کورن ایرانی (پیپ ذرت)
استم رنگی و دست ساز
هنر ماسترو رحیمی
Mastro Rahimi

جهت سفارش :
تلفن ثابت : ۰۲۱۲۶۴۰۳۳۸۳ – ۰۲۱۲۶۴۰۳۳۸۷
تعطیلات حتما تلفنی هماهنگ کنید :۰۹۳۵۲۲۰۰۰۷۷

یا به فروشگاه آنلاین از طریق لینک زیر مراجعه نمائید :

خرید پیپ کورن کاب

تعبیر خواب

ساخت پیپ کورن کاب

این گونه ذرت هیبریدی ، نسبت به ذرت های خوراکی معمولی ، بزرگتر ، بلندتر و محکم تر هستند و تراکم رشته های فیبر موجود در بافت چوبی آنها به حدی بالاست که برای برش آنها نیاز به اره هایی با تیعه های تیز از نوع کاربیدی است .این ذرت ها توسط تعداد محدود و مشخص از کشاورزان در زمین های غنی و حاصلخیز اطراف واشنگتن ، کشت می شوند .قسمت مورد استفاده برای ساخت پیپ ، بدنه چوبی گیاه است و دانه های ذرت بعنوان محصول فرعی ، به کارخانه های محلی تولید مواد غذایی فروخته می شود که بیشتر در تولید نان های تورتیلای مکزیکی مورد استفاده قرار میگیرد .بعنوان منبع درآمدی قابل توجه برای این منطقه ، هر ساله این ذرت های هیبریدی توسط کشاورزان برداشت شده و بوسیله کامیون های مخصوص بارگیری شده و به ساختمان آجری قرمز رنگی که خانه تاریخی کارخانه میسوری مرشام از سال ۱۸۷۲ تاکنون است ، برده و انبار می شوند .
دانه های ذرت جدا شده و قسما چوبی آن در انبارعای مخصوص ذخیره می شوند تا به مدت دو سال و گاهی بیشتر ، نگهداری شده تا مناسب ساخت پیپ شوند .بعد از گذشت این زمان ، ذرت ها در طول های مختلف ، جهت ساخت کاسه پیپ ، برش داده می شوند .معمولا از هر ذرت ، دو تکه برای ساخت پیپ با سایز استاندارد و یک تکه کوچک تر جهت ساخت نمونه کوچکتری که بعنوان :Novelties شناخته می شود ، با کاسه ای به طول یک اینچ که در فروشگاه ها بعنوان مدل مینیاتوری و سوعات بفروش می رسد ، بدست می آید .

تبدیل تکه چوبهای ذرت به پیپ
:
زمانیکه چوبهای ذرت آماده تبدیل شدن به پیپ شدند در ابتدا به پایین ترین سطح کارخانه فرستاده میشوند. جایی که با اره به اشکالی به طول یک پیپ برش داده میشوند و سپس به ترتیب اندازه مرتب میشوند. سایز و اندازه ی آنها مشخص میکند که در آخر هر کدام از آنها به چه نوع پیپی تبدیل خواهند شد. بعد از طی این مراحل با ماشین تراشکاری قسمت کاسه ی پیپ را برای قرار دادن توتون ایجاد میکنند. در بعضی از پیپها قسمت کاسه به طور کامل سوراخ میشود و بعد تکه چوبی را در زیر کاسه آن جا میدهند. سپس هر پیپ در دستگاه های تراش کاری مخصوصی قرار میگیرد که هر دستگاه شکل های متفاوت و به خصوصی را تولید میکند. تعداد کمی از پیپها مثل ” مک آرتور و کانتری جنتلمن” به طور دستی تراش داده میشوند. قدم بعدی فرایند پر کردن است که یعنی استفاده از گچ پاریس ( گچ مخصوص شکسته بندی و قالب گیری) بر سطح کاسه. سپس کاسه ها را برای یک روز خشک میکنند تا به فرایند بعدی برسند که سنباده زدن کاسه به منظور صاف و صیقلی شدن آن است.
کاسه های پیپ های ارزان قیمت تر ابتدا در یک ماشین میکسر بتن سازی جلا داده میشوند و سپس آنها را روی توری های مخصوص قرار داده تا خشک شوند . کاسه های پیپهای گران تر روی دوک هایی قرار میگیرند که با چرخش از اتاقکهای مخصوصی که دارای سیستم اسپری داخلی هستند میگذرند. و در آنجا با مخلوطی از الکل و رنگ لاکی روکش میشوند. پس از خشک شدن کاسه ها فرایند جمع بندی و سر هم بندی آغاز میشود. از جوهر برای شبیه کردن استم های چوبی به چوب ذرت استفاده میکنند. سپس حلقه یا بست فلزی ای با چکش به استم کوبیده میشود و استم به کاسه چسبانده و وصل میشود. کاسه ها به دور استم ها وصل میشوند و هر بی قاعدگی و بی نظمی کوچک در چوب ذرت نیز در آخر به بقیه اجزا میپیوندد . بعد از تمام این مراحل پیپها آماده ی بسته بندی و حمل شدن با کشتی ها و در نهایت فرستاده شدن به تمام نقاط جهان هستند .
به این نکته توجه داشته باشید که بر خلاف باور عموم پیپ کورن کاب برای آماتورها و یا برای انتخاب پیپ اول برای کسانی که میخوان شروع به پیپ کشیدن کنن , نیست .
کورن کاب هم مانند سایر پیپ ها یک پیپ حرفه ای به حساب می آید , و بعلت طعم و مزه طبیعی که دارد سلیقه خاصی میخواهد .
میتوان گفت مزیت کورن کاب نسبت به پیپ های برایری و چوبی , قیمت پایین تر و مناسب آن است که آن هم بعلت مواد اولیه ارزان تر آن است و بهمین علت شما میتوانید با توجه به قیمت پیپ های برایری که معمولا از حدود ۳۰۰ تومن به بالاست از پیپ های کورن کاب استفاده کنید.
پس توجه داشته باشید در خرید و انتخاب کورن کاب دقت کنید تا بتوانید تجربه لذت بخشی از اسموک خود داشته باشید .
پیپهای ذرت ساخت Missouri Meerschaum ارزان و ماشین ساز هستند و پرداخت چندانی روی آنها نشده است.
قسمتی از شنک(آن قسمت چوبی بین استم و کاسه پیپ) به داخل کاسه آمده است که برخی آنرا برمی دارند اما بودن آن به شرطی که به آن عادت کنید مزایایی دارد از جمله آنکه از سوختن کف کاسه جلوگیری می‌کند..
همیشه به یاد داشته باشید شما این نوع پیپ را نمی‌توانید با پیپ برایر (پیپهای معمول) مقایسه کنید
چون بدون شک پیپ برایر از پرداخت بهتری برخوردار است به دلیل آنکه پیپ برایر از چوب مخصوص ساخته می‌شود اما کورن کاب به سادگی از چوب ذرت تراشیده می‌شود و بعد شنک چوبی به آن اضافه می‌گردد (کاسه و شنک یکپارچه نیست)، پس اگر بنا داشتید آن قسمت از شنک را که داخل کاسه آمده بتراشید، قویا توصیه می‌شود که بعدا کف کاسه را با لایه ضخیمی از ملات پیپ (Pipe Mud) بپوشانید که ترکیبی است از خاکستر سیگار برگ و آب.
پیپ های استاندارد معمولا کاسه ای به طول ۲ اینچ دارند و گاه ذرت هایی هستند که از آنها تا ۵ پیپ نیز بدست می آید که اکثرا این ذرت های غول پیکر برای ساخت مدل های بزرگ مانند :General Mac Arthur مورد استفاده قرار میگیرند .سپس این تکه های چوبی در ماشسن های خراطی قرار میگیرند و توسط اسنکنه های مخصوص ، فرم خارجی آتشگاه پیپ شکل داده می شود .
مرحله بعدی درآوردن سوراخ آتشگاه و سپس سوراخ کاری لازم جهت مسیر هوایی و سوراخ محل اتصال استم است ، سپس توسط مخلوط بنام :Paris Mixture اندود می شوند ، ترکیبی که از سال ۱۸۶۸ تا کنون تغییر نکرده و مورد استفاده قرار می گیرد .با این کار آخرین مرحله از شکل دهی کاسه پیپ های کورن کاب تکمیل می شود اما فقط در مورد کورن کاب های گران قیمت مانند مدل های استاندارد .
بله ! کورن کاب های با کیفیت و لاکچری نیز وجود دارد .
در مرحله بعدی کاسه پیپ بوسیله دست ، لاک مخصوص خورده و تکه ای چوبی در انتهای کاسه پیپ کاملا فیت بعنوان کف آتشگاه ، قرار داده می شود تا به آب بندی پیپ کمک کند ، چرا که پیپ های کورن کاب همانند پیپ های برایر بر روی دیواره خود لایه کربنی ندارند .در قدیم ، شنک از نی های کنار رودخانه ساخته می شد اما امروزه شنک از چوب ذرت تهیه می شود که به شکل وواندازه لازم ساخت می شوند ، اگرچه در این فرآیند استثنایی وجود دارد که در برخی نمونه های خاص شنک از نوعی نی مخصوص ساخته می شود .استم پیپ بستع به نوع و رنگ بندی کاسه پیپ از پلاستیک قالب ریزی شده در رنگ مشکی و یا شیشه ای و روشن ، تهیه می شود .
کورن کاب ها در حدود چیزی بیش از ۱۵ مدل مختلف در رنج قیمت های مختلف تولید می شوند .اگرچه بدون توجه به اندازه و فرم ، معمولا کورن کاب ها نسبت به سایر پیپ ها ، قیمت مناسب تری دارا هستند .روش ساخت و تولید این پیپ ، بیش از یک قرن است که ثابت مانده و همین امر باعث شده تا این نوع پیپ به بخشی از تاریخ معاصر امریکا ، تبدیل شود .

بیشتر بخوانید:  جایگاهی خاص برای پیپ کشیدن

یادگیری استفاده صحیح از پیپ

اسموک پیپ ذرت با پیپ چوبی فرق دارد ولی پیپ ذرت به دلیل سهولت بیشتر در استفاده و ارزانتر و عمومی بودنش برای یک کمبتدی هم سرگرم کننده خواهد بود و هم در یادگیری بیشتر با نحوه استفاده درست از پیپ کمک شایانی است.پیپ ذرت ذاتا خنک است .یکی از ویژگی های منحصر بفردی که در اسموک با پیپ ذرت با آن آشنا خواهید شد حالت همیشه خنک و تازه پیپ حتی بعد از تست انواع توتون های جدید و قدیم است.
پیپ های کورن هم قیمت با یک وعده ناهار است.در حالی که پیپ های ذرت تنوع زیادی درشکل، اندازه و رنگ ندارند و انتخاب را برای شما آسانتر می کنند از قیمت پایین تری نسبت به سایر پیپ های چوبی برخوردارند.پیپ های ذرت طعم شیرینی از اسموک را به همراه دارند. پس اگر به دنبال یک اسموک خالص، سبک و شیرین با قیمتی پایین تر هستید ما به شما پیپ کورن را پیشنهاد می کنیم.به دلیل ارزانی و دوام مناسب مورد علاقه و استفاده خیلی ها قرار گرفته اند .این نوع پیپ طعمی آجیلی و در عین حال شیرین به توتون مصرفی اضافه می کند ، در کل حال و هوا و طعم خاصی دارد پس در انتخاب و مصرف این پیپ با دقت و وسواس اقدام کنید .
مانند مرشام و برایر قدرت جذب بالایی دارد و بعد از مدتی به مرحله اشباع می رسد و به اصطلاح ترش میشود یعنی دیگر قابل استفاده نیست . رسیدن به این مرحله بسته به طرز استفاده از آن در مدت زمان متفاوتی انجام میگیرد.پیشنهاد می شود توتون های فول آروماتیک و پر شیره را در این پیپ مصرف کنید مهمترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید به مرور زمان و با تکرار و در عین حال کسب دانش به توتون و پیپ مورد علاقه و مناسب خود برسید و از اسموک دلنشین و دلچسب خاص خودتان لذت ببرین .
راه و روش و سبک خود را بیابید و با اشتیاق و علاقه به پیپ کشیدن بپردازید نه صرفا از روی عادت و جذب نیکوتین .
اولین قدم برای ساخت یک پیپ کرن کاب , کاشت و برداشت ذرت است. در دهه ۱۸۶۰ هنگامیکه “میسوری میرشام” شروع به تولید این نوع پیپ کرد,چوب ذرت از هر نوع ذرت دامی ای جمع میشد تا کرن کابها ساخته شوند. اگرچه در طی سالها پیوند زدن باعث به وجود آمدن تغییرات در ذرتها و در نتیجه به دست آمدن توده های کوچکتر از چوب ذرت شد. بنابراین صنعت پیپ کرن کاب به دانشگاه میسوری ماموریتی داد تا بذر ذرتهایی را پرورش دهند که بتوان از آن توده های چوب بزرگتری به دست آورد . امروزه “میسوری میرشام” مالک تقریبا ۱۵۰ جریب زمین زراعی در میسوری است که میتواند در آنجا ذرتهای خود را پرورش دهد و در بعضی مواقع کشاورزان محلی نیز از قسمتهای اضافی این اراضی استفاده میکنند.
فرایند کهنه شدن و پوست کندن : بعد از برداشت ذرت ها آنها را در انبارهای کوچکی در هوای آزاد انباشته میکنند تا وقتی که قابل پوست کندن شوند. از آنجایی که امروزه لوازم جدیدی برای شکستن چوب ذرت و پوست کندن ذرت طراحی شده است, فرایند پوست کندن با دستگاه های مخصوصی انجام میشود. بعد از شکستن و تکه تکه کردن چوب ذرت ها آنها را برای مدت دو سال در سومین طبقه کارخانه انبار میکنند, به این فرایند کهنه شدن میگویند که باعث سخت تر و محکمتر شدن و همچنین خشک شدن کامل چوبها میشود.

بیشتر بخوانید:  جلوگیری از شیوع آنفلوانزا

آشنایی با عطر و مزه واقعی توتون :
یکی از محبوبترین و عمومی ترین استفاده از پیپ ذرت جهت تست کردن توتون های جدید می باشند. خیلی از پیپ کش ها احساس می کنند که پیپ های چوبی مزه واقعی توتون را کمی تغییر می دهند و آنها گهگاهی دوست دارند جهت تست مزه واقعی توتون پیپ های چوبی و گران قیمت خود را کنار گذاشته و از پیپ کورن کاب برای این کار استفاده کنند. همانند مرشام های مینی که در ایام قدیم برای مزه کردن اسموک و عطر توتون های مخلوط شده به کار می رفت! پیپ کورن (ذرت) بهترین انتخاب برای تشخیص سریع عطر و طعم واقعی توتون و مخلوط های جدید می باشند.

از مزایای دیگر استفاده از پیپ ذرت برای تشخیص عطر و مزه توتون جلوگیری از بوجود آمدن کربن و دوده اضافی در پیپ های چوبی و گران قیمت شماست که در گیر عطر ها و طعم های مختلف توتون است.

چند توصیه برای استفاده از پیپ ذرت:

توتون خود را کمی بیش از آنچه فکر می‌کنید نیاز است، خشک کنید.
آنرا کمی شل‌تر از آنچه فکر می‌کنید لازم است، پر کنید.
از آنچه فکر می‌کنید لازم است، آرامتر بکشید.
کمتر و سبک تر تمپ کنید.
نگران خاموش شدن پیپ و دوباره روشن کردن آن نباشید.
و پیپتان را پس از هر اسموک تمیز کنید.
به این صورت پیپ شما جدا از آنکه از کدام مدل باشد سالهای سال برای شما کار خواهد کرد. منظور همین پیپ ذرت است که طبق گمان عمومی پیپ بسیار کم دوامی است.
دو نظریه درباره کیک:
(یا همان لایه کربنی که روی دیواره داخلی ساخته می شود)

بیشتر بخوانید:  دلیل ایجاد حفره و سوراخ داخل آتشگاه پیپ چیست و چگونه برطرف شود؟

پیش‌گیری از ساخته شدن کیک :
به نظر عده ای، نیازی به ساخته شدن کیک در این نوع پیپ نیست. چون چوب ذرت خود به تنهایی جاذب خوبی برای مایعات حاصل از سوختن توتون وطعمهای تند موجود در توتون است.
کیک جلوی این عملکرد طبیعی چوب ذرت را می‌گیرد ضمن اینکه بحث انتقال طعم از یک ترکیب به اسموک بعدی شما هم مطرح است.
بنابراین کیک می تواند طعم واقعی توتون را خدشه دار کند.

ترجیح بر ساخته شدن کیک :
عقیده‌ای دیگر می‌گوید که ساخته شدن کیک در داشتن اسموکی خنک و خشکتر کمکتان می‌کند.
ضمنا اگر از آن دسته افراد باشید که نمی‌خواهند طعم چوب ذرت را در اسموک خود داشته باشند تصمیم بر نگهداشتن کیک گزینه مناسب شما است.
نکته دیگر اینکه وجود کیک با ضخامت کم تا حد خوبی مانع از سوختن پیپ شما می‌شود.
خودتان امتحان کنید تا ببینید کدام روش مناسب شماست.

درباره ظاهر :
این پیپ، ظاهری روستایی دارد و شما را یاد ماهیگیران و کشاوزان می اندازد ولی افراد بعضا نگران ظاهر این پیپ در گذر زمان هستند.
با وجود اینکه ظاهر پیپ کاری به اسموک آن ندارد اما ظاهر، به هرحال مهم است.
می‌شود برای حفظ ظاهر این پیپ در طولانی مدت از مواد مختلفی استفاده کرد مثل موادی که برای پولیش اثاث منزل به کار می‌رود. موادی که تفییر چندانی در چوب ایجاد نمیکنند ولی به خوبی از چوب محافظت می کنند.
کورن کاب در هوای مرطوب
به یاد داشته باشید که این پیپ قابلیت زیادی در جذب رطوبت و سپس به تدریج از دست دادن آن دارد. گذشته از این که بعد از هر بار مصرف باید به پیپ فرصت خشک شدن داد، پیپ خشک اگر قرار باشد در محیطی با رطوبت بالا بماند باید ترجیحا در محفظه‌ای پلاستیکی نگهداری شود تا از جذب رطوبت محیط جلوگیری شود در غیراینصورت هنگام استفاده مجدد از آن، تغییرات نامطلوبی را حس خواهید کرد.
معمولا خشک شدن یک پیپ ذرت نیم ساعت طول می‌کشد. برای آسانتر شدن این پروسه می‌شود بعد از جداکردن استم، آنرا به مدت فقط چند دقیقه در جای گرمی قرار داد.

آماده سازی اولیه (Breaking in) :
بعضا گفته می‌شود که برعکس پیپ برایر، پیپ ذرت نیازی به آماده سازی های اولیه یا به اصطلاح آب بندی ندارد. گرچه این حرف تا حدی درست است، اما درواقع پروسه کوتاهی برای آماده‌سازی آن پیشنهاد شده است، خصوصا حین چند اسموک اول.
پروسه مذکور از این قرار است که وقتی به انتهای توتون نزدیک می شوید، آن وقت که شنک چوبی داخل کاسه شروع به سوختن می‌کند و طعم نامطلوبی نیز ایجاد می کند، بهتر است چند کام دیگر ادامه دهید و بعد بدون خالی کردن، پیپ را به حال خود بگذارید تا شنک اندکی دیگر بسوزد.
این کار را چند بار دیگر تکرار کنید و هر بار با ریمر آن قسمت سوخته شنک را بتراشید (با فشاری اندک) تا چوب نسوخته آن خود را نشان دهد و به همین صورت ادامه دهید تا وقتی تمام آن قسمت از شنک داخل کاسه، سوخته و از بین برود آنگاه پیپ به اصطلاح آب بندی شده است.
آن قسمت که بین ورودی شنک و انتهای کاسه می‌ماند را می‌توان با ملات پیپ پرکرد یا درغیراین صورت بعد از مدتی خواه ناخواه با خاکستر پیپ و شیره حاصله از سوختن توتون پر خواهد شد که انتهای پیپ را نیز از سوختن حفظ خواهد کرد.
همیشه باید به خاطر داشت که وفادارانه پیپ کشیدن، زمان کافی، صبوری بسیار و اندکی کوشش و خطا می‌طلبد.

درباره پیپ کورن کاب

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =