درباره سیگار برگ

در این مقاله می خوانید :

سیگار برگ ( CIGAR ) به لوله بزرگی مجتمع از تنباکوی خشک شده گفته می‌شود که در داخل یک برگ قرار می‌گیرند. سیگار برگ را همانند سیگار استفاده می‌کنند. این سیگار از اوایل قرن اول میلادی توسط سرخ پوستان کشف شد. البته سیگاری که در ایران مرسوم است در انگلیسی سیگارت نام دارد و سیگار برگ به صورت سیگار تلفظ می‌شود .

تاریخچهٔ سیگار برگ

جهانگرد معروف کریستف کلمب برای اولین بار توتون را به اروپا معرفی کرد. دو تن از ملوانان کریستف کلمب که در بسیاری از سفرها او را هوراهی می‌کردند رودریگو دی جرز و و لوئیس دی تورز برای اولین بار توتون را در جزیره هیسپانیولا مشاهده کردند. بومیان منطقه به رسم دوستی سیگار برگ به آنها تعارف کردند و آنها نیز آنرا پذیرفتند. البته دلیل پذیرش آنها عطر گیرا و بسیار عجیب این ماده مخدر برای آنها بوده است.
از آن پس توتون و تنباکو به طور گسترده‌ای در جزیره کارائیب مرسوم گشت. سپس همین ملوانان دوباره این ماده مخدر را در کوبای امروزی مشاهده کردند. در خاطرات این ملوانان از سیگار برگ به صورت برگ‌های پیچیده شده در هم که خشک گردیده‌اند و از آن دود زیادی بلند می‌شود یاد شده است. در همین حال اکثر ملوانان اسپانیایی کریتف کلمب از سیگار استفاده می‌کردند و این رسم در بین سایر ملوانان نیز شایع گشته بود. سیگار بدین ترتیب وارد اسپانیا و پرتقال گردید. از آن پس از سیگار توسط ژان نیکوت، سفیر وقت فرانسه در پرتقال به فرانسه برده شد. سپس به ایتالیا راه یافت و از آنجا توسط سروالتر رالی به آمریکای (کنونی) و انگلستان راه یافت. اکنون تمام اروپا با استعمال سیگار آشنا شده بود و در اواسط قرن شانزدهم به امری رایج در انگلستان تبدیل شد. در سده نوزدهم میلادی هنوز سیگار کالایی کمیاب است ولی استعمال آن شایع گردیده است. در سال ۱۹۰۵ بیش از ۸۰۰۰۰ کارخانه کوچک تولید سیگار برگ در آمریکا وجود داشت که اغلب آنها مغازه‌ها یا کارخانجات کوچکی بودند که به صورت خانوادگی اداره می‌شدند.
در آغاز از توتون و تنباکو به عنوان یک ماده دارویی یاد می‌شد. در سال ۱۵۹۲ میلادی کشتی بادبانی سان کلمنه ۵۰ کیلوگرم از بذر آن را به ارمغان آورد. از آن پس از بذر توتون توسط مبلغان کاتولیک به دلیل آب و هوای بسیار مناسب به فیلیپین منتقل و کشت گردید. پادشاه ادوارد یکی از طرفداران پروپا قرص سیگار به شمار می‌آید. البته در حال حاضر کارخانه‌ای با نام کینگ ادوارد به یادبود توجه این شخص به سیگار برگ، در حال تولید سیگار برگ می‌باشد. گرانت رئیس جمهور آمریکا، فردریک فروید و وینستون چرچیل و مارک تواین را می‌توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شما آورد. تقریبا در تمام عکس‌های به جا مانده از این اشخاص، در حال استعمال سیگار برگ هستند.
سیاح معروف کریستف کلمب برای اولین بار توتون را به اروپا معرفی کرد. دو تن از ملوانان کریستف کلمب که در بسیاری از سفرها او را همراهی می کردند رودریگو دی جرز و و لوئیس دی تورز برای اولین بار توتون را در جزیره هیسپانیولا مشاهده کردند. بومیان منطقه به رسم دوستی سیگار برگ به آنها تعارف کردند و آنها نیز آنرا پذیرفتند. البته دلیل پذیرش آنها عطر گیرا و بسیار عجیب این ماده مخدر برای آنها بوده است….
از آن پس توتون و تنباکو به طور گسترده ای در جزیره کارائیب مرسوم گشت. سپس همین ملوانان دوباره این ماده مخدر را در کوبای امروزی مشاهده کردند. در خاطرات این ملوانان از سیگار برگ به صورت برگ های پیچیده شده در هم که خشک گردیده اند و از آن دود زیادی بلند می شود یاد شده است. در همین حال اکثر ملوانان اسپانیایی کریتف کلمب از سیگار استفاده می کردند و این رسم در بین سایر ملوانان نیز شایع گشته بود. لذا سیگار بدین ترتیب وارد اسپانیا و پرتقال گردید. از آن پس از سیگار توسط ژان نیکوت، سفیر وقت فرانسه در پرتقال به فرانسه برده شد. سپس به ایتالیا راه یافت و از آنجا توسط سروالتر رالی به آمریکای (کنونی) و انگلستان راه یافت. اکنون تمام اروپا با استعمال سیگار آشنا شده بود و در اواسط قرن شانزدهم به امری رایج در انگلستان تبدیل شد.
در قرن نوزدهم میلادی هنوز سیگار کالایی کمیاب است ولی استعمال آن شایع گردیده است. در سال ۱۹۰۵ بیش از ۸۰۰۰۰ کارخانه کوچک تولید سیگار برگ در آمریکا وجود داشت که اغلب آنها مغازه ها یا کارخانجات کوچکی بودند که به صورت خانوادگی اداره می شدند.در ابتدا از توتون و تنباکو به عنوان یک ماده دارویی یاد می شد. در سال ۱۵۹۲ میلادی کشتی بادبانی سان کلمنه ۵۰ کیلوگرم از بذر آن را به ارمغان آورد. از آن پس از بذر توتون توسط مبلغان کاتولیک به دلیل آب و هوای بسیار مناسب به فیلیپین منتقل و کشت گردید.
پادشاه ادوارد یکی از طرفداران پر پروپا قرص سیگار به شمار می آید. البته در حال حاضر کارخانه ای با نام کینگ ادوارد به یادبود توجه این شخص به سیگار برگ، در حال تولید سیگار برگ میباشد. گرانت رئیس جمهور آمریکا، فردریک فروید و وینستون چرچیل و مارک تواین را می توان از بزرگترین طرفداران سیگار برگ دنیا به شما آورد. تقریبا در تمام عکس های به جا مانده از این اشخاص، در حال استعمال سیگار برگ هستند.
سیگار کشیدن برای خیلی ها می تواند راه حلی دلپذیر جهت تمدد اعصاب و روان و لذت بردن از زمان و مکان و یا حتی جشن گرفتن رویداد ها و خاطره ها و …. باشد .
اما قبل از این کار لازم است که انتخاب درست سیگار ، روش کات کردن صحیح و روشن کردن آن را به درستی بیاموزیم .
هدف از سیگار کشیدن لذت بردن از طعم و مزه نهفته در آن است نه فرو دادن دود حاصل از آن .
اگر دوست دارید روش صحیح کشیدن سیگار و لذت بردن از آن را بیاموزید با ما همراه باشید

تولید سیگار برگ:

برگ توتون پس از برداشت توسط فرایندی شامل گرما و سرما به برگ سیگار تبدیل می کنند. فرایند اول معمولا زمانی بین ۲۵ تا ۳۵ روز با توجه به منطقه جغرافیایی و همچنین میزان برداشت متغیر است. فرایند بعدی، فرایند پخت است که به صورت امری بسیار مهم تلقی می گردد. در نهایت زمان به فرایند تخمیر می رسد. در این فرایند در حقیقت برگ سیگار کاملا می میرد و از فاسد شدن آن جلوگیری می شود. در حقیقت در این فرایند است که طعم و بوی اصلی برگ در آن نماد پیدا می کند. البته برگ ها با توجه به اندازه و سن و رنگ قبلا تقسیم بندی شده اند و هر گروه به صورت جداگانه فرایند را طی می کنند.
برگ ها پس از این مرحله با غلطک هایی صاف می شوند تا آماده پیچیده شدن با دست شوند. برگ های سیگار پس از پیچیده شدن، اگر که فرایند را به صورت کامل طی کرده باشند می توانند سالها در ۱۲ الی ۲۰ درجه سانتیگراد و ۷۰% رطوبت نگهداری شوند. البته هر چه عمر سیگار برگ بیشتر باشد، کالایی گرانبهاتر تلقی می گردد. سیگار برگ را در دستگاهی به نام هومیدور نگهداری میکنند در حقیقت هومیدور شایط فوق را برای سیگار مهیا می کند. حتی در صورتی که سیگار برگ خشک شود، می توان آن را در هومیدور قرار داده و دوباره نگهداری کنند.
در حال حاضر بزرگترین شرکت تولید کننده سیگار برگ جهان آلتادیس است. آلتادیس در آمریکا، دومینیکن و هندوراس سیگار برگ تولید می کند. همچنین سهم عمده ای از شرکت هابانوس دارد .تقریبا تمام سازندگان مدرن سیگار برگ امروزی را همان کارخانه داران کوچک تولید سیگار تشکیل می دهند که این هنر را از نسلی به نسل دیگر انتقال داده اند. این خانواده ها در اکثر تبلیغات سیگار برگ ها نشان داده می شوند.

بیشتر بخوانید:  برخلاف انسان‌ها، پرندگان از سیگار استفاده مفید می‌کنند

در حال حاضر سلطان سیگار برگ دنیا شش نفر هستند که عمده تجارت این کالا را در اختیار دارند:

۱- آقای ادگار ام کولمن، میر عامل شرکت سیگار که در ایالات متحده آمریکا زندگی می کند.

۲- آقای زیانو دیویداف، بنیانگذار شرکت دیویداف که در سویس زندگی میکند.

۳- آقای کارلوس فونته، در جمهوری دو مینیکن زندگی می کند.

۴- آقای فرانک لانزا، در ایالات متحده آمریکا

۵- آقای استنفرد جی نیومن از آمریکا

۶- آقای آنجلو الیوا از آمریکا

شناخته ترین آنها خانواده فونته میباشد. کارخانه آنها هنوز به صورت خانوادگی اداره می شود و این خانواده یکی از بزرگترین ثروتمندان تاریخ هستند.

 ۱_ آشنایی با انواع مختلف سیگار:
بهتر است بجای اینکه با دیدن اولین سیگار اقدام به خرید و کشیدن آن کنید ابتدا با انواع مختلف سیگار آشنا شوید و حتی از فروشنده بخواهید در انتخاب نوع مناسب سیگار به شما کمک و راهنمایی دهد .
آگاهی داشتن از انواع مختلف سیگار می تواند به شما جهت خرید بهترین و مناسب ترین سیگار و لذت بردن از کشیدن آن به شما کمک شایانی کند.

سیگار ها از لحاظ اندازه با دو المان شناسایی می شوند :

۱_ طول سیگار که بر اساس اینچ بیان می شود .

۲_ قطر سیگار که با اصطلاحی به نام Ring Gauge بیان میشود که بر اساس یک ۶۴ ام اینچ است بطور مثال اگر رینگ گیج سیگاری ۴۲ باشد یعنی قطر آن ۴۲/۶۴ ام اینچ است .

تقسیم بندی سیگار برگ با توجه به رنگ :

تولید کنندگان سیگار برگ بیش از صد ها جلد کتاب در این مورد منتشر کرده اند ولی به صورت کلی با توجه به سطح ظاهری سیگار برگ و رنگ آن به هفت گروه عمده تقسیم می شوند:

Figurado                          Description

۱- Torpedo                       Like a parejo except that the cap is pointed.
۲- Pyramid                      Has a broad foot and evenly narrows to a pointed cap.
۳- Perfecto                      Narrow at both ends and bulged in the middle.
۴- Presidente/Diadema    shaped like a parejo but considered a figurado because of its enormous size and occasional closed foot akin to a perfecto.
۵- Culebras                    Three long, pointed cigars braided together.
۶- Tuscanian                 The typical Italian cigar, created in the early 19th century when Kentucky tobacco was hybridized with local varieties and used to create a long, tough, slim cigar thicker in the middle and tapered at the ends, with a very strong aroma. It is also known as a cheroot, which is the largest selling cigar shape in the United States.

605px cigarshapes1 svg

البته سازندگان سیگار برگ به غیر از تولید یک نوع ناب از سیگار، دست به تولید گونه های ترکیبی یا میکسچر هم می زنند. گونه های میکسچر به گونه ای از سیگار برگ ها اطلاق می گردد که به صورت ترکیبی از چند برگ پیچیده می شوند که بیشترین لذت را برای استفاده کننده در بر داشته باشد. سیگار برگ ها معمولا یک سر پیچیده هستند که اکثرا احتیاج به بریدن یا کات کردن دارد. این قسمت بوسیله مایع سیگار (عصاره سیگار) و یا آرد و آب جمع می شوند.

 انواع سیگار از لحاظ شکل و اندازه:

سیگار ها به طور کلی به ۲ دسته پارگو ها (parejos) و فیگرادو ها (figerados) تقسیم می شوند .

پارگو ها: این شکل از سیگار ها صاف و بدون برامدگی هستند و دارای سر (head) گرد می باشند .(با رینگ گیج ثابت)

فیگرادو ها: این شکل از سیگار ها شامل دسته ای می شوند که جزو پارگو ها(parejos) نیستند و سر (head) مخروطی شکلی دارند .(در بعضی مدل ها رینگ گیج تغییر می کند.)

cigaret4

بعضی از انواع پارگو ها (parejos):

کرونا(cororna): سیگاری با طول ۵.۵ تا ۶ اینچ و رینگ گیج ۴۲ تا ۴۴ .
انتهای سیگار باز و ابتدای آن گرد و بسته است .

پتیت کرونا ( petit cororna ): سیگاری با طول ۴.۵ اینچ و رینگ گیج ۴۰ تا ۴۲ .

چرچیل(churchill): سیگاری با طول ۷ اینچ و رینگ گیج ۴۷

روبوستو (robusto): سیگاری با طول ۴.۷۵ تا ۵.۵ اینچ و رینگ گیج ۴۸ تا ۵۲ .

کرونا گردا(corona gorda): سیگاری با طول ۶ اینچ و رینگ گیج ۴۶ تا ۵۰

پنتلا (panetela): سیگاری با طول ۵ تا ۷.۵ اینچ و رینگ گیج ۳۴ تا ۳۸ .
در مقایسه با مدل کرونا باریک تر و دراز تر است .

cigaret5

بعضی از انواع فیگرادو ها(figerados) :

پیرامید(pyramid): سیگاری با طول ۶ تا ۷ اینچ و رینگ گیج ۴۰ در سر و ۵۲ تا ۵۴ در قسمت پا (foot) .
دارای ابتدایی نوک تیز و بسته است .

بلیکسو(belicoso): سیگاری به طول ۵ تا ۵.۵ اینچ و رینگ گیج ۵۰ .

پرفکتو(perfecto): سیگاری به طول ۴.۵ تا ۹ اینچ و با رینگ گیج ۳۸ شروع می شود تا ۴۸
(در وسط پف کردگی دارد.)

سیگار برگ ها به سه صورت کات (بریده) می شوند:

بیشتر بخوانید:  چگونه سیگار برگ اصل بخریم

۱- گیلوتین کات

۲- وی کات

۳- پانچ کات

سیگار برگ هایی که از سر پیچیده شده اند معمولا کات می شوند. به قسمت ابتدایی سیگار برگ اصطلاحا (Foot) گفته می شود. لازم به ذکر است که تدخین سیگار برگ به صورت گرفتن کام آرام از سیگار برگ و چرخاندن آن در دهان صورت می پذیرد و بر عکس سیگارت، داخل دادن آن در ریه ها چندان متداول نیست.لازم به ذکر است که معمولا سیگار برگ را باید با فندک روشن کرد چرا که استفاده از کبریت به دلیل وجود گوگرد در آن موجب عوض شده طعم اصلی سیگار برگ می گردد.
طعم سیگار های برگ با توجه به رنگ آنها با هم تفاوت دارد. این مسئله کاملا شبیه توتون پیپ می باشد. هر چه سیگار برگ تیره تر باشد، معلوم است که در آن اسانس بیشتری به کار رفته و در نتیجه سیگار برگ لایت تری استفاده می کنید. سیگار برگ های روشن نشان دهنده عدم استفاده اسانس بوده و طعم اصلی سیگار را امتحان می کنید.

تقسیم بندی سیگار ها بر اساس filler :

۱. short filler cigars:

در این مدل سیگار ها filler از تکه های خرد شده توتون تشکیل شده .

۲ . medium filler cigars:

در این نوع سیگار ها filler ترکیبی از برگ های سالم و خرد شده است .

۳ . long filler cigars:

در این نوع سیگار ها filler تماما برگ های سالم توتون میباشد و توتون خرد شده ای در کار نیست.

هستند کسانی که سیگار ها رو بر اساس filler به دو دسته ی short filler cigars و long filler cigars تقسیم می کنند و در واقع medium filler cigars رو فقط ترکیبی از دو نوع یاد شده می دانند .

cigar12 cigar13

در هر گیاه توتون سه نوع برگ وجود دارد که به توضیح هر کدام میپردازیم:

۱. ligero :

این نوع برگ در قسمت بالایی گیاه توتون رشد می کند که بیشترین طعم رو دارا میباشد و هر چقدر مقدار این نوع در سیگار بیشتر باشد سیگار گیرایی بیشتری دارد.

۲ . seco:

این نوع برگ هم در بخش میانی گیاه رشد می کند و طعم ملایمی دارد و هر چقدر مقدار این برگ در سیگار باشد طعم سیگار و گیراییش هم ملایم تر است.

۳ . volado:

این نوع برگ های پایینی گیاه رو تشکیل میدن و از طعم خاصی برخوردار نیستن اما نسبت به دو نوع قبلی بهتر میسوزن بنابراین وجود این نوع در هر سیگاری الزامی است.

* هر سیگار ترکیبی از این ۳ نوع برگ است.

cigar14

۲ – انتخاب یک سیگار برگ ملایم برای شروع :

پیشنهاد می شود که برای شروع کمی در برابر اشتیاق درونی خود مقاومت کرده و تمام جعبه و یا مقدار زیادی سیگار برگ ، آنهم از یک نوع خریداری نکنید !

سعی کنید در ابتدا به مقدار کم و از انواع مختلف سیگار برگ خریداری کنید .

از سیگار برگ های ملایم برای شروع استفاده کنید .
سیگار برگ هایی که نه تنها قیمت مناسب تری دارند بلکه از لحاظ طعم و مزه و گیرایی نیز ملایم تر و مناسب تر هستند .

سیگار برگ های بلند و قطور معمولا دارای گیرایی و سنگینی بیشتری هستند .

سعی کنید به جای انتخاب این نوع سیگار برگ ها و یا حتی سیگار برگ های کوتاه با قطر زیاد از سیگار برگ های بلند و باریک برای شروع انتخاب کنید که معمولا ملایم تر هستند .

نکته :

در انتخاب سیگار برگ همیشه از کمک و راهنمایی فروشنده کمال استفاده را ببرید .

پس از انتخاب سیگار برگ نوبت به بررسی ظاهری آن می رسد .

در این مرحله با لمس و چرخاندن سیگار برگ در بین انگشتان در تمام طول سطح سیگار مطمئن شوید هیچ نقطه ای از سیگار برگ بطور غیر معمول نرم و یا سفت نباشد و رطوبت و سفتی و نرمی سیگار برگ در طول آن یکنواخت باشد .

همچنین دقت کنید که در سیگار برگ هیچ گونه غده و یا توده سختی وجود نداشته باشد .

به این نکته نیز توجه داشته باشید که سیگار در هیچ نقطه ای دچار رنگ پریدگی نباشد !

بررسی این موضوع برای سیگار برگ هایی که ابتدا و انتهای آنها باز است با دقت در لایه های درونی سیگاربرگ و بررسی آنها ، براحتی قابل انجام است اما در سیگارهایی که ابتدا و انتهای آنها بسته است با دقت بر روی لایه بیرونی یا همان Rapper و بررسی یکنواخت بودن رنگ و ظاهر این لایه ، انجام می گیرد

نگهداری سیگار برگ :

اگر یک هومیدور شخصی و یا قصد خرید آن را دارید پس حتما پس از خرید و تهیه سیگار برگ ، آنها را در هومیدور نگهداری کنید و در غیر این صورت از خرید تعداد زیاد سیگار برگ جدا خودداری کنید چرا که سیگار برگ بعد از گذشت زمان ، دو یا سه روز رطوبت خود را از دست میدهد و برای کشیدن مناسب نخواهد بود .
توجه داشته باشید تا قبل از زمان مصرف سیگار برگ سعی کنید آن را از غلاف فلزی و یا شیشه ای و … خود خارج نکنید تا در هنگام کشیدن آن بهترین شرایط را داشته بشد و بتوانید بیشترین لذت ممکن را از تازگی و مصرف آن ببرید .

آماده سازی هیومیدور :

در ابتدا بهتر است که با محل قرار گیری رطوبت سنج و رطوبت ساز شروع کنیم خوب رطوبت ساز رو خیلی ها وسط و زیر درب هیومیدور قرار می دهند تا رطوبت به طور یکسان پخش شود و در , هیومیدور هایی با درب شیشه ای وسط دیواره های هیومیدور قرار می دهند.

رطوبت سنج رو هم تا جایی که ممکن هست از رطوبت ساز با فاصله قرار بدید( برای دقت در سنجش) البته در بعضی هیومیدور ها رطوبت سنج تعبیه شده است.

در ادامه رطوبت ساز رو داخل ظرفی که از آب مقطر پر شده به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه قرار بدید البته این مدت زمان بستگی به نوع رطوبت سازی دارد که مورد استفاده قرار می گیرد بعد از آب خارجش کنید و سطحش رو خشک کنید. ( نباید آبی از رطوبت ساز چکه نکند) و در جایگاهش قرارش بدید.

در قدم بعد یک اسفنج نو آشپزخانه رو داخل آب مقطر قرار بدید تا کامل آب رو به خودش جذب کند و بعد در حدی فشارش بدید تا دیگر آبی ازش چکه نکند و روی یک کیسه پلاستیک داخل هیومیدور قرارش بدید و درب هیومیدور رو ببندید تقریباً طی ۳ روز رطوبت سنج ؛ رطوبتی معادل ۸۵% رو نشان می دهد که رطوبت بالایی هست در صورتی که رطوبت ۶۸% تا ۷۲% مدنظر ما هست .

بیشتر بخوانید:  یک آگهی قديمی در مورد سیگار برگ

بعد از این ۳ روز بعضی ها اسفنج رو خارج می کنند تا پس از مدتی رطوبت مطلوب شود اما بعضی ها هم این پروسه رو با نگهداری اسفنج داخل هیومیدور به مدت ۱ هفته ادامه می دهند و بعد اسفنج رو خارج می کنند که البته با این کار هنوز هم رطوبت نسبت به حالت مطلوب بالاست اما با قرار گیری سیگار ها در هیومیدور رطوبت متعادل می شود.

روش هایی هست مثل مرطوب کردن سطح داخلی هیومیدور با پارچه یا قلموی آغشته به آب که خوب پیشنهاد نمیشه چون گاهی اوقات باعث متورم شدن چوب میشه و هر چه فرایند آماده سازی آرام تر انجام بشود بهتر هست.
رطوبت ساز =مرطوب کننده= humidifier
رطوبت سنج = humidity meter

۱- تیغه کاتر را روی سیگار برگ قرار دهید .

برای این منظور باید قسمت کلاهک ابتدایی سیگار برگ که به منظور جلوگیری از خشک شدن و از دست رفتن رطوبت ، پیچیده شده است و به قسمت لایه بیرونی سیگار برگ و یا همان Rapper متصل شده است، بریده شود .

دقت داشته باشید که تیغه کاتر را دقیقا در محل اتصال کلاهک به Rapper قرار دهید .

برای کات کردن سیگار برگ از کاتر مخصوص این کار استفاده کنید .

از دندان و یا چاقوی آشپزخانه و … استفاده نکنید که باعث ایجاد پارگی در قسمت کات شده خواهد شد .

۲- با یک حرکت سیگار برگ را کات کنید !

هدف اصلی از کات کردن سیگار برگ امکان اسموک سیگار برگ و لذت بردن از آن بدون تغییر شکل ظاهری آن در حین اسموک است .

برای کات کردن سیگار برگ ، با یک دست کاتر را نگه دارید و با دست دیگر قسمت کلاهک سیگار را در داخل کاتر قرار داده و تیغه های کاتر را بر روی محل اتصال کلاهک و Rapper تقریبا در حدود ۱/۵ تا ۳ میلیمتر پایین تر از ابتدای سیگار برگ تنظیم کرده و با یک حرکت سیگار برگ را کات کنید .

توجه :

سعی کنید کات سیگار برگ سریع و در یک حرکت انجام گیرد .
اگر آرام و آهسته و با سرعت کم انجام دهید احتمال ایجار پارگی در قسمت کات شده زیاد است .

۶- روشن کردن سیگار برگ :

۱- انتخاب وسیله روشن کردن : کبریت های چوبی بلند و یا فندک های بوتانی گزینه مناسبی هستند . از کبریت های کاغذی و یا شمع بخصوص شمع های معطر و غیره برای روشن کردن سیگار استفاده نکنید زیرا که بر روی طعم و عطر سیگار برگ تاثیر نامطلوبی خواهند داشت .

۲- گرم کردن سیگار برگ : قسمت انتهای سیگار برگ را بدون تماس مستقیم بالای شعله نگه دارید و به آرامی سیگار برگ را بچرخانید ، این عمل باعث گرم شدن توتون و روشن شدن آسانتر و بهتر آن خواهد شد .

۳- شعله را بدون اینکه با سیگار برگ تماس داشته باشد در انتهای سیگار برگ نگه دارید و شروع به اسموک کنید و در همین حال سیگار برگ را بچرخانید تا تمام سطح سیگار برگ بطور یکنواخت حرارت ببیند و شعله ور شود .
توجه : دود را داخل ریه ها فرو ندهید !

۴- برای شعله ور و روشن شدن بهتر سیگار برگ انتهای سیگار برگ را به طرف خود بچرخانید و به آرامی به قسمت شعله ور سیگاربرگ فوت کنید تا قسمتهایی که بطور کامل روشن نشده شعله ور شده و سیگار برگ بطور یکنواخت و کامل روشن شده و آماده اسموک شود .

۷ – کشیدن سیگار برگ :

۱ – ابتدای کات شده سیگار برگ را در دهان خود قرار داده و شروع به اسموک کنید.
دود حاصل را برای چند ثانیه در دهان نگاه دارید و سپس بیرون دهید .
به هیچ عنوان دود را فرو ندهید، سیگار برگ به منظور لذت بردن از طعم و مزه دود حاصل از آن تهیه شده است نه برای فرو بردن دود آن !

۲ – کام بگبربد و تقریبا هر ۳ ثانیه سیگار برگ را بین انگشتان خود بچرخانید تا سطح مقطع شعله ور سیگار برگ به طور یکنواخت بسوزد و به سمت ابتدای سیگار حرکت کند .
یک سیگار برگ اعلا می تواند بین ۲ تا ۳ ساعت بسوزد .

۳ – معمولا بند و یا همان کاغذ درو ابتدای سیگار برگ را که به منظور درج مشخصات و جلوگیری از باز شدن سیگار برگ به دور آن پیچیده شده است را بعد از ۱۲ و یا کمی بیشتر کام گرفتن از دور سیگار برگ باز کنید، اگر چه به کرورو زمان و دز اثر حرارت و گرما معمولا خودبهخود باز میشود .

۴ – در کنار سیگار برگ خود از نوشیدنی مورد علاقه خود حتما استفاده کنید و لذت ببرید .

۵ – خاموش کردن سیگار برگ :
برای این کار کافی است فقط سیگار برگ را روی جاسیگاری قرار دهید، خود سیگار برگ بعد از مدتی بدون کام گرفتن خاموش می شود .
بعد از خاموش شدن تمام خاکستر را از سیگار برگ جدا کنید و اگر قصد کشیدن مجدد آن را ندارید ته مانده سیگار برگ را فشار دهید تا مانع از دود کردن در محیط اطراف شود .
توجه داشته باشید که روشن کردن دوباره سیگار برگ بعد از خاموش شدن ان معمولا باعث ایجاد طعم و مزه تند و تلخ در دهان خواهد شد .
خیلی از سیگار برگ دوستان ترجیح می دهند سیگار برگ خاموش شده را دور انداخته و از روشن کردن مجدد آن پرهیز می کنند

آشنایی با دو کلمه ی (seconds) و (overrun) در بحث سیگار (cigar) :

همه ی سیگار ها پس از تولید از لحاظ ظاهری مورد بررسی قرار می گیرند و آنهایی که با بقیه فرق داشته باشند (مثلاً از لحاظ آفتاب سوختگی) جدا می کنند و با نام (second) وارد بازار می کنند .
در سیگار های (overrun) هم داستان به این صورت هست که کارخانه تصمیم به تولید یک تعداد مشخص از یک نوع سیگار خاص می گیرد (مثلاً ۱۰۰ عدد) اما تعداد بیشتری تولید می شود (مثلاً ۲۰۰ عدد) به این تعداد اضافه تولید شده (overrun) می گویند ؛ این رو به یاد داشته باشید که با خرید این نوع سیگار ها (overrunوseconds) همان کیفیت را با قیمت پایین تر و مطلوب تری بدست می آورید و فرق چندانی با سیگار های اون خط تولیدی ندارند .
سیگار = سیگار برگ
پاسارگاد تاباک, ارائه دهنده خدمات حرفه ای در زمینه مشاوره و فروش سیگار برگ

درباره سیگار برگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *