با بوی ناخوشایند دهان پس از اسموک چکار باید کرد؟

در این مقاله می خوانید :

با بوی ناخوشایند دهان پس از اسموک چکار باید کرد؟

چند روز پیش یکی از مشتریان و دوستان قدیمی برای خرید پیپ مراجعه کرد. در حین گفتگو از بوی بد دهان که ناشی از تدخین پیپ بود شکایت می کرد و می گفت که برای اطرافینش نامطلوب است. از این رو مقاله تقریبا کاملی در مورد روش های برطرف کردن بوی دخانیات از دهان منتشر کردیم.

بوی ناخوشایند ناشی از تدخین پیپ، سیگار برگ و سیگارت چگونه به وجود می آید؟

دود دخانیات موجب خشک شدن بزاق می گردد، وظیفه بزاق چرخیدن در دهان و پاک کردن آن از باکتری ها میباشد. بنابراین باکتری ها و میکروب ها در اثر خشک شدن دهان شروع به تکثیر نموده و دود ناشی از تدخین را به خود جذب و سپس آن را آزاد می کنند. بسیاری از اسموکرها به دنبال راهکاری برای رفع این مسئله هستند.

۱- نکته بسیار مهم دیگر در کیفیت توتون شما نهفته است. توتون هایی که صورت تجاری تولید می شوند و توتون های فیک در این مسئله می توانند نقش بازی کنند. توتون پیپ برای اینکه برای اسموکر از سطح کیفیتی استاندارد برخوردار باشد میبایستی از مراحل گوناگونی مانند شسته شدن، اسانس دهی، پخت و هلدینگ عبور کند که توتون های تجاری به دلیل به صرفه نبودن یا از این مراحل عبور نمی کنند و یا با سرعت بیشتری رد می شوند که نتیجه آن کالایی با کیفیت پایین است.

۲- در بسیاری از موارد هم توتون از کیفیت خوبی می تواند برخوردار باشد ولی بوی ناشی از تدخین ممکن است جذب مو گردد و در نتیجه دیگران بویی که از مو اسموکر به مشام می رسد را با بوی دهان اشتباه گرفته و اسموکر دنبال رفع بو می گردد.

بیشتر بخوانید:  کلیات پیپ

۳- عدم تمیز کردن پیپ و به خصوص نگه داشتن پیپ در کیف پس از اسموک می تواند یکی دلایل شایع این امر به حساب بیاید. حتما پس از هر اسموک فیلتر را از پیپ بیرون بیاورید تا فیلتر خشک شود (این امر روی بسته بندی فیلتر ها درج شده است)، در این صورت هم عمر مفید فیلتر افزایش می یاید هم پیپ شما از بوی جذب شده توسط فیلتر خلاص می شود. حتما پیپ خود را شب ها بیرون پنجره بگذارید، من خودم این کار را انجام می دهم و نتیجه آن بسیار مطلوب است. پیپ اصلا بوی دود نمی دهد و کاملا هم خشم می شود.

۴- پیپ خود را توسط اسپری های دیفیوزر هفته ای یک بار تمیز کنید و نخ بکشید. این کار ضمن ضد عفونی کردن پیپ، طعم توتون های استفاده شده را از آن جدا کرده و همچنین پیپ شما بوی بد تدخین را از دست خواهد داد.

۵- لیموناد دشمن بوی دهان است، لیموناد باعث ترشح بذاق شده و بدین صورت می توانید از بوی ناشی از تدخین دوری کنید. لیمو به دلیل داشتن خواص بسیار زیاد و همچنین خاصیت آنتی باکتریال حتما می تواند گزینه مناسبی به حساب بیاید.

۶- جعفری معجزه می کند، همچنین می توانید از جعفری در منو غذایی خود استفاده کنید. کافی است کمی جعفری تازه (یا حتی خشک شده) تهیه کنید و روی سالاد بریزید، به این ترتیب هم از خواص جعفری استفاه کرده اید هم دوستان بابت اسموک به شما اعتراض نخواهند کرد.

۷- از مرکبات زیاد استفاده کنید، همه اسموکر ها به دلیل زیان هایی که ناشی از تدخین میبایستی تحمل کنند لازم است که از مرکبات بیشتر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:  پیپ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟

۸- دندان یکی از عوامل مهم سلامت نگه داشتن دستگاه گوارش یه حساب می آید. اگر غذا به درستی جویده شود کار دستگاه گوارش را آسان تر کرده و در نتیجه باعث طول عمر انسان می گردد. پس حتما شب ها مسواک بزنیم و در صورت امکان از دهان شویه مناسب استفاده کنیم.

۹- نکته نهایی، همیشه پس از اسموک از مایعات به وفور استفاده کنید. آب، چای، لیموناد، آب مرکبات و قهوه را در سبد غذایی خود قرار دهید و از آن غافل نشوید.

تجربیات خود را با درج نظر با بقیه دوستان به اشتراک بگذارید . . .

سایر منابع . . .

با بوی ناخوشایند دهان پس از اسموک چکار باید کرد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *