توتون ساموئل گاویت|Samuel Gawith

در این مقاله می خوانید :

توتون ساموئل گاویت|Samuel Gawith

شرکت ساموئل گاویت در سال ۱۷۹۲ تاسیس شده است و بیش از ۲۰۰ سال است که در زمینه تولید توتون پیپ و توتون اسنیف در حال فعالیت است.

شاید یکی از نامدارترین و قدیمیترین برند های تولید توتون در جهان باشد.

استفاده از موارد اولیه مرغوب، اسانس هایی با پایه طبیعی و فارق از افزودنی های شیمیایی آن را به یکی از برترین برندهای تولید کننده در این صنعت تبدیل کرده است. شاید واژه ” هنوز آنقدر پولدار نشده ام که کالای ارزان بخرم ” را واقعا در طرز تفکر این شرکت انگلیسی بشود یافت!

شاید جالب باشد بدانید که شرکتی با این قدمت و سابقه هنوز در تولیدات خود از روش های سنتی و گاها دستی استفاده می کند! سوال این است چرا؟

شاید بتوان اولین برندهای تولید پیپ را هنوز در انگلستان جست، در زمانی که پیپ و پیپ کشیدن در ابتدای راه خود بود. پیپ کشیدن همیشه طبقه خاصی از جامعه را شامل شده و هنوز هم بسیاری افراد پیپ کش را کمی خاص تر می بینند. دیدگاه مجموعه ساموئل گاویت هنوز نشده است و برخی از ماشین آلات آنها متعلق به همان ۲۰۰ سال پیش است.
شرکت ساموئل گاویت هنوز هم مشاور بلیندینگ بسیاری از شرکت های اروپایی و امریکایی است و کمتر نمایشگاه معتبری را می توان جست که استند این کمپانی خالی باشد.
در ذیل به توضیح برخی از محصولات این شرکت خواهیم پرداخت.


توتون پیپ Samuel Gawith Perfection:

در تاریخ آمده است روزی :
یک پیپ کش محلی به فروشگاه ساموئل گاویث مراجعه کرده و از آنها درخواست یک ترکیب توتون جدید بر پایه سلیقه و علاقه شخصی خود میکند ، پس از مدتی به فروشگاه باز می گردد و توتون سفارشی خود را تحویل می‌گیرد ، از فرط شوق و اشتیاق همانجا پیپ خود را با توتون جدید پرکرده ، روشن می‌کند و کام می‌گیرد ، بعد از اولین کام ، تنها کلمه ای که در وصف توتون به ذهنش می‌رسد و بی درنگ آن را بیان می کند این است Perfection !
و اینگونه نام این محصول انتخاب می‌شود و تا به امروز به همین نام شناخته می شود .
ترکیبی از گونه‌های مختلف ویرجینیای قهوه ای و روشن با اندکی لاتاکیای قبرسی و همراه با توتون های ترکیش / اورینتال و حضوری از طعم وانیل .
شاید به عنوان یک محصول از خانواده انگلیش طعم دار بودن آن با وانیل کمی نادر به نظر برسد اما ترکیب ایده آلی از آب در آمده است .
توتونی انگلیش از نظر گیرایی ملایم با ترکیبی از طعم های چوبی ، دودی ، زمینی و خاکی ، شیرینی و ترشی ملیح ویرجینیا و طعم های ادویه ای مختص ترکیش / اورینتال ، البته حضور وانیل به عنوان طعم دهنده در آن زیاد محسوس نیست و شاید برای برخی اصلاً قابل درک نباشد اما کسانی که آن را حس می‌کنند راضی خواهند بود .
به صورت ریبون برش داده شده است . هوادهی قبل از بارگذاری در صورت نیاز و اسموک آرام و ملایم را فراموش نکنید .

بیشتر بخوانید:  مروری بر بریرسیگار (برایرسیگار)

پیپ


توتون فول ویرجینیا فلیک (FullVirginiaFlake1)

این توتون فلیک ۱۰۰% ویرجینیاست. ویرجینیا توتون شیرینی به حساب می آید و رنگ آن زرد روشن است. در دو مرحله بلیندینگ و هولدینگ کمی رنگ آن تیره تر شده و برای دوستداران توتون شیرین انتخاب مناسبی است. طعم آن شیرین و سنگینی آن متوسط است.

FullVirginiaFlake1


توتون بلک چری(BlackCherry):

این توتون ۱۰۰% کاندیش است و در حقیقت کات درشتی دارد. کات های پرس نشده معمولا طول مدت کمتری می سوزند ولی عطر آنها بسیار نرمتر و دلنشین تر از گونه های دیگر به شمار می آید. در حقیقت اسانس آن آلبالوی سیاه رسیده و شیرین است. این توتون معطر روم نت بالایی دارد. طعم آن کاملا شیرین و توتون سبکی به حساب می آید.

BlackCherry


توتون کامان ولت(CommonwealthMixture1):

میکس متناسبی از ویرجینیا و لاتاکیا (قبرس) است. این توتون افزودنی زیادی ندارد  و به راحتی در هوای سرد می توان از آن لذت برد. رشته های توتون پرس شده هستند و در نتیجه اسموک طولانی و مطلوبی خواهد داشت.


توتون اسکیف میکسچر(SkiffMixture1):

میکس  گونه ای توتون ویرجینیا (روشن)، ارینتال و لاتکیا (ترکیه) است. افزودنی خاصی ندارد و با وجود لاتاکیا ترکیه و ارینتال توانسته پس زمینه خوبی ارائه دهد. توتون ویرجینیا هم به آن شیرینی مطبوعی داده است. کمی زود سوز است.


توتون اسکادران لیدر(SquadronLeader1):

میکس توتون ویرجینیای تیروه و روشنبه همراه توتون لاتاکیا که رول کات شده و واقعا می توان این توتون را جزو توتون انگلیسی  (English Mixture) قرارداد. طعم بی نظیر، تقریبا فاقد اسانس خاصی است و روم نت پایینی دارد.

SquadronLeader1


 توتون ساموئل گاویث – کامن ولث میکسچر:

ترکیبات توتون : ویرجینیا و لاتاکیای قبرسی
نوع کات : ریبون
نوع بسته بندی : قوطی ۵۰ گرمی
در مورد بسته بندی توتون مورد نظر جای بحث و حرفی نیست . همانند سایر محصولات ساموئل گاویث، چه از نظر ظاهری و کیفیت بسته بندی و چه از نظر مرغوبیت و کیفیت توتون درون قوطی ، همه چیز در حد بسیار عالیست .

بیشتر بخوانید:  ترکیبات مختلف توتون پیپ

اولین چیزی که جلب توجه میکند ، رایحه بسیار قوی لاتاکیا میباشد که حتی بدون باز کردن درب قوطی هم حس میشود . رایحه دودی وچرم مانند لاتاکیای قبرسی که اگر مثل بنده از دوستداران و هواداران این نوع ترکیب باشید ، لذتی وصف ناپذیر در انتظار شماست .
پس از باز کردن درب قوطی و کنار زدن پوشش کاغذی معمول در محصولات ساموئل گاویث با منظره ای زیبا و ترکیب رنگی بسیار دلپذیر حاوی توتونهای ویرجینیای روشن و تیره و لاتاکیای قبرسی که نسبت به ویرجینیا تیره تر و کاملا مشخص است ، مواجه میشویم. در ارتباط با روش تهیه لاتاکیای قبرسی میتوانید به مطلب ” مروری بر ویژگیهای انواع برگ توتون ” مراجعه کنید .

شاید در نگاه اول این موضوع به ذهن برسد ، که برخلاف اسم این توتون که میکسچر است پس چرا فقط با ترکیب دوگانه ویرجینیا و لاتاکیا مواجه هستیم ؟!!! به گفته دوستداران این توتون این محصول یک میکسچر تک بعدیست و به عقیده شخصی بنده این توتون به اندازه کافی قوی و کامل است که نیازی به اضافه کردن عنصر دیگری نداشته باشد . ترکیبی از ۵۰% ویرجینیای بخار دیده و ۵۰% لاتاکیای قبرسی .

نا گفته نماند همانطور که از اسم این توتون مشخص است با یک محصول گیرا و قوی مواجه هستیم پس به دوستانی که به توتونهای ملایم و آروماتیک معمولی موجود در بازار عادت دارند ، توصیه میشود در انتخاب و استعمال این توتون کمی با احتیاط عمل کنند و برای دوستداران ترکیبات انگلیش/لاتاکیا نیز توصیه میشود بدون هیچ تردیدی به تهیه و استعمال و لذت بردن از این توتون اقدام کنند .
پس از لذت بردن از عطر و رایحه و رنگ این توتون بینظیر ، شروع به بارگذاری آن میکنیم که به شخصه گاهی از روش بسته هوایی معکوس و گاهی از روشهای ۳ مرحله ای و یا ۲ مرحله ای استفاده میکنم .
اگر توتون مصرفیتان رطوبت زیادی داشت برای جلوگیری از تشکیل شیره حین مصرف ، قبل از بارگذاری کمی توتون را هوادهی کنید .

بیشتر بخوانید:  برداشتی از توتون ويرجينيا |Virginia

آتش گرفتن و روشن شدن این توتون راحت و ساده است و از همان اسموک اول طعم و مزه بینظیر و دل چسب لاتاکیا را بدون هیچ گونه زحمتی حس خواهید کرد . ترکیبی از گیاهان کوهی و جنگلی که طعم و مزه دانه کاج در بین آنها کاملا مشخص و محسوس است . در تمام لحظات مصرف این توتون از ابتدا تا انتها ، این عطر و طعم و رایحه دودی و قوی لاتاکیا به همراه شما خواهد بود ، با سوختنی آرام که اگر با دقت و آرامش اسموکها را مدیریت کنید میتوانید بدون هیچ گونه شیره و گرما و … از مصرف این توتون تا انتها لذت ببرید .
باز هم یادآوری میشود که با توتونی قوی و گیرا مواجه هستید و برای استفاده روزانه با احتیاط لازم مورد استفاده قرار گیرد .
از لحاظ شباهت میتوان آنرا با توتون اسکادران لیدر مشابهت داد و شاید بهتر از آن بتوان گفت همان توتون اسکیف میکسچر ساموئل گاویث است که برای حس کردن طعم و مزه و رایحه آن نیاز به هیچ گونه زحمت و ترفندی نیست و طعم و مزه و رایحه قوی آن خود به خود به طور کامل از ابتدا تا انتها حس میشود .
در مورد روم نت هم که مثل همیشه باید از اطرافیان پرسید ولی رایحه خود توتون دلچسب و بی نظیر است البته برای دوستداران این نوع ترکیب توتون .گیرایی این توتون هم از ۳ بیشتر و به سمت ۴ متمایل است .توتون مصرفی از محصولات فروشگاه پاسارگاد تاباک بوده و زمان مصرف آن بلافاصله بعد از خرید بدون هیچگونه اتلاف وقت .
با آرزوی اینکه از مصرف این توتون لذت ببرید .

توتون ساموئل گاویت|Samuel Gawith

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 7 =