معرفی توتون لاتاکیا|Vintage Latakia

در این مقاله می خوانید :

معرفی توتون لاتاکیا|Vintage Latakia

همانطور که میدانید لاتاکیا نوعی برگ توتون پیپ  نیست! بلکه فرایندی است که در آن انواع مختلف برگ توتون تبدیل به محصولی بنام لاتاکیا می شوند.
منشا و مبدا تولید لاتاکیا شهر بندری لاذقیه در سوریه است که نام خود را نیز از نام همین شهر یعنی لاذقیه ( لاتاکیا ) وام گرفته است.
البته امروزه بغیر از سوریه در قبرس نیز به تولید لاتاکیا می پردازند.
در سوریه بیشتر از توتونی بنام  Skek Al Bint برای تولید لاتاکیا استفاده میشود و در قبرس بیشتر از توتون Smyrna استفاده می گردد که هر دو از خانواده توتون های ترکیش / اورینتال هستند.
روال کار به این صورت است که برگ های توتون در اتاق هایی معمولا چوبی بر روی داربست هایی از سقف آویزان میشوند و در کف این اتاقک ها آتشی روشن میکنند.
در سوریه از چوب بلوط سوری ، کاج سرخ و …. بعنوان ماده سوختنی برای ایجاد آتش استفاده می شود و در منطقه قبرس از چوب درخت سرخ دار، کاج سرخ، نوعی سرو کوهی و …. !
بعد از گذشت زمان دود حاصل از سوختن چوب ها، برگ های معلق توتون را اشباع کرده و باعث تغییر رنگ و سیاه و تیره شدن آنها میگردد و همچنین مزه و عطری مشخص و خاص به آنها میدهد.
لاتاکیای سوری دارای عطر و مزه ای دلچسب و خاص است و لاتاکیای قبرسی گیرایی و شدت و عطر و مزه دودی بیشتری دارد.
لاتاکیا یکی از اجزا اصلی در صنعت توتون است بخصوص برای تولید ترکیبات انگلیش، بالکان و همچنین به مقدار ناچیزی در برخی ترکیبات آمریکایی و گاهی نیز به تنهایی و بصورت لاتاکیای خالص بعنوان محصولی خاص و ناب به بازار عرضه می شود.
با توجه به شرایط موجود ، دستیابی به ترکیباتی که حاوی لاتاکیا سوری باشند تقریباً غیرممکن شده است مگر در تولیدات سال های قدیم .
پس میتوان گفت که این محصول با توجه به توضیحات بالا گزینه بسیار ارزشمندی است .
توتونی در سبک انگلیش با گیرایی خوب که حاوی ویرجینیای روشن و تیره از انواع گوناگون که با روش‌های مختلف فرآوری شده اند ، می باشد ، همین تنوع خود به تنهایی برای مصرف این توتون می‌تواند دلیل کافی باشد اما با این حال کار به همین جا ختم نشده است و برای تکمیل فرآیند به این ترکیب لاتاکیا سوری که شاید بتوان گفت آخرین اندوخته از این ترکیب جادویی می باشد ، به آن اضافه شده است .
نکته جالب در این جاست که در کنار لاتاکیای سوری که نقش اول در این سمفونی زیبا را برعهده دارد اندکی لاتاکیای قبرسی نیز خودنمایی می کند .
با توجه به جزئیات گفته شده به این نتیجه می رسیم که با توتون گیرا و قوی رو به رو هستیم پس به جهت اندکی تلطیف فضا ، مقداری توتون از خانواده ترکیش اورینتال به آن اضافه شده است و در ادامه برای پایین آوردن دمای سوختن توتون به آن برلی افزوده شده است ، البته شاید بتوانید حضور کمرنگی از ستاره کوچک این نمایش که همان پریک می باشد را نیز حس کنید .
در کل محصولی است مناسب دوستداران انگلیش با گیرایی و حسی قوی و ترکیباتی بسیار متنوع که به طرز استادانه ای در کنار هم قرار گرفته اند .
لازم به ذکر است که این محصول تماماً از توتون‌های کهنه شده ، تهیه شده است که برخی از این توتون ها برای سال ها در بشکه های چوبی در خوابی عمیق فرو رفته بوده اند .

بیشتر بخوانید:  واقعیتی تلخ در دنیای توتون

 توتون پیپ Erinmore Latakia :

ارائه جدید از نمونه قدیمی این توتون که توسط کمپانی Murray Sons & Co.Ltd ارائه و تحت نام Erinmore Latakia Superme شناخته می‌شد و اکنون توسط شرکتScandinavian Tobacco Group و تحت نام  Erinmore Latakia به بازار مصرف را ارائه می شود .
توتونی از خانواده انگلیش که بر پایه ویرجینیایی Flue Cure و برگهای توتون اورینتال Sun Cured عمل آوری شده به همراه لاتاکیای قبرسی و اندکی بلک کوندیش ساده تهیه و تولید شده است .
مناسب دوستداران سبک انگلیش و لاتاکیا که می‌توانند این محصول را به عنوان توتون مصرفی روزانه خود استفاده کند ، با عطر و طعمی محسوس اما ملایم از لاتاکیا که باعث می شود در عین حال که با یک توتون سبک انگلیش حاوی لاتاکیا ، ویرجینیا ، اورینتال با گیرایی مناسب روبه‌رو باشیم اما یک محصول ملایم و مناسب جهت استفاده روزانه نیز در اختیار داریم .
نسبت به محصول دیگر این کمپانی یعنیErinmore Balkan Mixture گیرایی کمتر اما عطر و بو و طعم لاتاکیا بیشتری دارد .
شاید بتوان گفت محصولی ملایم در سبک انگلیش مناسب حال و هوای بهار و تابستان .
به صورت ریبون برش داده شده است ، به خوبی می سوزد و به جهت ذات این ترکیب معمولاً نیاز به هوادهی قبل از بارگذاری درون پیپ ، پیدا نمیکند .
اسموک ملایم و آرام فراموش نشود .

معرفی توتون لاتاکیا|Vintage Latakia

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *