دلیل آب بندی پیپ و روش های آن

در این مقاله می خوانید :

دلیل آب بندی پیپ و روش های آن

پیپ خود را قبل از استفاده آب بندی کنیم. (فقط برای پیپ های چوبی)

وقتی یک پیپ نو می خرید داخل آن کاملا تمیز و عاری از کربن است، قبل از اینکه به طور کامل بتوانید از پیپ خود لذت ببرید به یک لایه یکنواخت کربن به قطر تقریبی ۱ میلیمتر نیاز دارید

 در حقیقت آب بندی پیپ باعث محکمتر شدن پیپ شما شده و کمتر گرم می شود.

 چرا باید حتما پیپ را آب بندی کنیم ؟

۱- کربن روی دیواره ها در نقش عایق حرار تی چوب را از آتش محافظت میکند و نبودن آن چوب را نسبت به حرارت بالا آسیب پذیر می کند.
۲- کربن روی دیواره ها بعضی مواد نامطلوب حاصل از سوخت توتون را جذب میکند و از دود جدا میکند.
۳- کربن وی دیواره ها حرارت را دون پیپ نگه میدارد و از سرد شدن و خاموش شدن توتون جلوگیری میکند.

چطور این لایه را ایجاد کنیم؟

روش اول آب بندی پیپ :

پیپ های چوبی یا هنگام خرید داخل آتشگاه آن را آغشته به کربن کرده اند و یا آغشته نیست. لذا در هر دوحالت مقداری آب در لیوان کوچکی (به اندازه لیوان قهوه ترک) ریخته و درون آن چند عدد حبه قند بریزید (۴ عدد کفایت می کند) و قند را داخل آب حل کنید. سپس انگشت خود را به محلول آب قند آغشته نموده و داخل آتشگاه پیپ را خیس کنید و پس از گذشت ۱۰ دقیقه این کار را تکرار کنید. بعد از خشک شدن، پیپ شما آماده استفاده است. البته از عسل هم برای آب بندی پیپ استفاده می شود. توجه داشته باشید عسل یک بار آغشته شده و مقدار آن هم بسیار کم باشد. در ضمن در صورتیکه این کار را قبل از استفاده از پیپ انجام نداده اید دیگر انجام ندهید چون این کار فقط یک بار و فقط برای بار اول در عمر هر پیپ قابل انجام است

بیشتر بخوانید:  پیپ و سابقه...

روش دوم آب بندی پیپ :

چهار تا پنج بار اول پیپ را تا یک چهارم ظرفیت آن پر کنید و کامل بکشید، مراقب باشید که داغ نشود چا که در این مرحله به دلیل نداشتن کربن نسبت به حرارت آسیب پذیر است، لذا به آرامی آن را بکشید.سپس چهار تا پنج بار پیپ را تا نیمه پر کرده به آرامی و کامل بکشید، بعد از آن نیز چندین با پیپ را کامل پر کنید و بکشید.
پس از تمام شدن توتون در هر دفعه بگذارید پیپ سرد شود سپس به دقت و بدون لمس دیواره ها توتون سوخته را خالی کنید، اگر توتونی به دیواره چسبیده بود آن را رها کنید زیرا تلاش زیاد برای تخلیه پیپ و تماس با دیواره ها کربنی که ایجاد کرده اید را جدا می کند.
روش های سریعتری نیز برای ایجاد کربن وجود دارند، یک روش آن است که تا دو سه بار اول محلولی ۵۰ درصدی از آب و عسل را با انگشت به صورت لایه نازکی به دیواره های پیپ بمالید و بگذارید خشک شود، سپس آن را پر کنید و بکشید.
بعضی از سازنده ها یک لایه کربن نازک داخل پیپ ایجاد میکنند که کار آب بندی را سریعتر میکند، دقت کنید که این لایه بسیار نازک است و فقط برای تسریع آب بندی میباشد و قطر آن برای محافظت از پیپ در برابر حرارت زیاد کافی نیست.

بهترین انتخاب پیپ، انتخاب از روی نیاز است.

در صورتی که آماتور هستید بهتر است یک پیپ ارزان قیمت ولی از یک برند معتبر انتخاب کنید. حتما توجه داشته باشید که پیپ های چینی قلابی را نخرید. پیپ های چینی فارق از کیفیت بسیار نازل چوب، دهنی آنها هم فاقد استانداردهای سلامتی است.
اگر که پیپ برای کلکسیون میخرید، حتما از فروشگاه های معتبر بخرید و سعی کنید طراحی منحصر بفردی داشته باشد. فروشنده های حرفه ای در  پاسارگاد تاباک میتوانند در این امر به شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون : McClelland _ Frogmorton On The Town _ Craftsbury Series

توجه :

تمام پیپ هایی که از انجمن پیپ مجموعه پاسارگادتاباک  خریداری می کنید به احترام مشتری آب بندی های لازم روی آن انجام شده است و نیازی به نگرانی شما جهت استفاده ندارد و بعد از خرید به راحتی می توانید از پیپ خود استفاده کنید و لذت ببرید
و موضوع مهم در مورد پیپ نو هنر داغ نکردن پیپ است که نیاز به آموزش های تکمیلی دارد.

دلیل آب بندی پیپ و روش های آن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *