همه چیز درباره انفیه

در این مقاله می خوانید :

همه چیز درباره انفیه

تصور می‌شود که استفاده از انفیه بینی (استنشاقی) در میان قبایل برزیل در طول سفر دوم کریستف کلمب در سال ۱۴۹۴ مورد توجه قرار گرفت. این انفیه از آسیاب کردن برگ‌های تنباکو، با استفاده از هاون و چوب گل رز تهیه می‌شد و سپس در بطری‌های تزئینی نگهداری می‌شد.

پس از مشاهده این موضوع توسط خدمه اروپایی، یکی از اعضای اسپانیایی به همراه تعدادی به اسپانیا بازگشت، جایی که محبوبیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافت و این کشور اولین کشوری بود که در اروپا تولید و توسعه انفیه بینی کرد.

رشد محبوبیت اروپا را فرا می‌گیرد: همین افزایش محبوبیت در فرانسه پس از اینکه به ملکه فرانسه، کاترین دو مدیچی، مقداری برگ تنباکو داده شد و نحوه تبدیل آن به پودر نشان داده شد، اتفاق افتاد.

به طور مشابه، در هلند، محبوبیت در قرن شانزدهم در میان نخبگان افزایش یافت و هلندی ها آن را “snuiftabak” نامیدند – مانند تنباکو استنشاقی.

با گسترش استفاده از آن به طور عمده در میان دربارهای سلطنتی، اشراف ثروتمند در سراسر اروپا شروع به استفاده از انفیه بینی کردند، زیرا با موقعیت اجتماعی بالا و مد نخبگان زمان خود مرتبط شد.

همه چیز درباره انفیه

انگلستان در جذب و رشد و رواج انفیه کمی کند بود، اما در اواخر قرن هفدهم، پس از بازگشت چارلز دوم به کشور پس از تبعید به سرزمین اصلی اروپا، به کشور معرفی شد. از آن زمان به بعد، به یک سرگرمی محبوب در میان خانواده سلطنتی انگلیس تبدیل شد.

در جایی که طبقات پایین به طور سنتی تنباکو می‌کشیدند، طبقات بالا از انفیه بینی استفاده می‌کردند و به طور گسترده‌ای در نظر گرفته می‌شد که نخبگان را از افراد عادی متمایز کند. مصرف کنندگان معروف شامل ملکه آن و ملکه شارلوت، همسر جورج سوم و همچنین پسر آن‌ها جورج چهارم بودند.

با گذشت زمان، پس از دستگیری یک کاروان اسپانیایی در سال ۱۷۰۲، پس از آن که به گروهی از ملوانان به عنوان بخشی از هزینه، انفاق بینی داده شد، محبوبیت آن در میان همه اقشار جامعه افزایش یافت.

استفاده از انفیه بینی تا اوایل دهه ۱۹۰۰ همچنان محبوبیت زیادی داشت و دیگر مصرف کنندگان معروف انفیه بینی (استنشاقی) شامل ناپلئون، لرد نلسون، ماری آنتوانت، چارلز داروین و بنجامین دیزرالی بودند.

نحوه استفاده از انفیه بینی (استنشاقی)

برند مک کریستال نزدیک به یک قرن است که در بریتانیا انفیه بینی تولید می‌کند و در طول سال‌ها تولید خود را با دقت توسعه می‌دهد تا طیفی از طعم‌ها را برای پاسخگویی به ذائقه‌های مختلف مصرف‌کنندگان مدرن تنباکو ارائه دهد.

هنگام مصرف انفیه بینی، استفاده از مراحل و اصول زیر به کاربران امکان می دهد حداکثر استفاده را از این تجربه ببرند.

طعم انفیه بینی مورد علاقه خود را کشف کنید. می‌توانید انفیه خود را آنلاین بخرید و از طعم های مختلف بهره‌مند شوید.

هنگام استفاده از انفیه بینی، ابتدا به بسته‌بندی ضربه بزنید تا شل شود. بعد از باز کردن دقیق بسته بندی، بین انگشت شست و سبابه خود کمی انفیه فشار دهید و به آرامی در جلوی بینی خود آن را استنشاق کنید و از حس طعم انفیه بینی لذت ببرید!

انفیه چیست؟

برگ‌های تنباکو ریز آسیاب شده استنشاق شده یا به داخل حفره بینی می‌ریزند تا نیکوتین سریع وارد جریان خون شود. به طور سنتی جهت مصرف، یک نیشگون از انفیه یا در پشت دست قرار می‌گیرد یا بین انگشت شست و اشاره قرار می‌گیرد.

منشاء انفیه و استفاده در سراسر جهان

انفیه بیش از ۵۰۰ سال پیش از قبایل بومی قاره آمریکا، به ویژه بومیان برزیل منشأ گرفته است. آن‌ها آن را با آسیاب کردن برگ‌های خشک تنباکو درست می‌کردند. به دنبال دومین سفر کلمب به دنیای جدید در دهه ۱۴۹۰ راه خود را به اسپانیا پیدا کرد.

استفاده از انفیه به دلیل ارزش دارویی درک شده آن به زودی در سراسر اروپا گسترش یافت. محبوبیت آن تنها زمانی بیشتر شد که مورد تایید ملکه فرانسه کاترین دو مدیچی قرار گرفت، که آن را یک شگفتی برای سردرد اعلام کرد که مصرف آن به دنبال توصیه ژان نیکوت، محقق و دیپلمات فرانسوی بود.

در نتیجه ژان نیکوت با آوردن تنباکو به فرانسه از جمله تنباکوی انفیه معروف شد. همانطور که ممکن است حدس بزنید، نیکوتین به نام او نامگذاری شده است.

در دهه ۱۵۰۰، تولید انفیه به طور جدی در شهر اسپانیا، سویا آغاز شد. در دهه ۱۶۰۰، انفیه به عنوان یک محصول لوکس و نشانه‌ای از پالایش در سراسر اروپا در نظر گرفته می‌شد. در طول سال‌ها مصرف انفیه یک فعالیت بسیار محبوب در میان زنان بود.

بیشتر بخوانید:  نه به سیگارت

به طوری که ملکه شارلوت، همسر پادشاه جورج سوم، به دلیل عشقش به انفیه، لقب «شارلوت اسنفی» را به خود اختصاص داد.

انفیه از طریق جان رولف، یک مهاجر انگلیسی اولیه که اولین کشت موفق تنباکو را به عنوان محصول صادراتی در مستعمره ویرجینیا در انگلستان در قرن هفدهم به ثبت رساند، راه خود را به آمریکای شمالی پیدا کرد.

کاهش محبوبیت انفیه

همه طرفدار مصرف انفیه و محبوبیت آن در سراسر اروپا نبودند. چندین پاپ و پادشاه استفاده از انفیه را در دوران سلطنت خود ممنوع کردند. برای مثال، پاپ اوربان هشتم استفاده از انفیه را در کلیساها ممنوع کرد و انفیه گیران را تهدید به تکفیر کرد.

تزار مایکل نه تنها با ممنوع کردن فروش تنباکو بلکه با تعیین مجازات بریدن بینی هر کسی که از انفیه استفاده می‌کند، آن را به مرحله بعدی رساند.

تا اواخر دهه ۱۷۰۰، مصرف انفیه از طریق بینی انجام می‌شد. اما آمریکایی‌ها از این روش مصرف انفیه دور شدند. در عوض، بیشتر مصرف انفیه را به صورت خوراکی ترجیح می‌دهند.

آن‌ها این کار را به این صورت انجام می‌دادند که انتهای یک شاخه را می‌جویدند تا به یک قلم مو شبیه شود و سپس آن را در انفیه فرو می‌کردند و آن را در دهان خود می‌گذاشتند تا انفیه حل شود. این کار باعث ایجاد انفیه مرطوب شد که به آن تنباکوی غوطه ور نیز می گویند.

استفاده از انفیه در قرن بیست و یکم

در اصل انفیه تنها از مخلوط آسیاب شده تنباکوهای مختلف تهیه می‌شد. اما امروزه رایحه‌ها و طعم‌ها نیز به آن اضافه می‌شود. طعم‌های رایج عبارتند از قهوه، شکلات، دارچین، گل رز، نعناع، ​​عسل، وانیل، پرتقال و زردآلو.

توتون غوطه ور در ایالات متحده محبوب‌تر از انفیه خشک اصلی است. انفیه خشک در حال حاضر عمدتاً در مغازه‌های تخصصی تنباکو یا فروشگاه‌های آنلاین یافت می‌شود، برخلاف اروپا که بسیاری از مغازه‌های تنباکو هنوز هم انفیه خشک می‌فروشند.

هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد انفیه بینی در صورت استفاده، همانطور که در نظر گرفته شده است باعث سرطان ریه می‌شود. در نتیجه، اکثر تولیدکنندگان انفیه در مقایسه با همتایان سیگار خود با کمترین دعوای قضایی مواجه شده‌اند.

انفیه خامه‌ای در هند رایج است که شامل خمیری است که از تنباکو، روغن میخک، گلیسیرین، نعناع، ​​منتول و کافور ساخته شده است که در یک لوله خمیر دندان فروخته می‌شود. انفیه کرمی معمولا به عنوان خمیر دندان استفاده می‌شود.

تجهیزات جانبی

زمانی که مصرف انفیه رایج بود و هنوز به عنوان یک فعالیت لوکس در نظر گرفته می‌شد، تولید لوازم جانبی انفیه یک تجارت پرسود بود. جعبه‌های انفیه از آن‌هایی که با مواد اولیه مانند حلب ساخته می‌شوند تا طرح‌های پیچیده با مواد گران‌بها را شامل می‌شود.

اکثر جعبه‌های انفیه به‌اندازه جیبی طراحی شده‌اند و اکثر آن‌ها فقط یک روز مصرف انفیه را حمل می‌کنند. آن‌ها همچنین دارای درب‌های هوابند هستند. این به این دلیل است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض هوا باعث خشک شدن انفیه و از دست دادن کیفیت خود می‌شود.

Snuff Sneeze این یک منظره معمولی است که بعد از مصرف اسناف عطسه می‌کنید. وقتی انفیه به داخل حفره بینی وارد می‌شود، نیکوتین سریع وارد جریان خون می‌شود – این همان چیزی است که باعث عطسه می‌شود، به‌ویژه در افراد مبتدی.

واقعیت جالب: آیا می‌دانستید که عطسه در قرن هفدهم و هجدهم بیماری‌ها را درمان می‌کرد؟ برای رهایی از بیماری‌ها، زنان و مردان داروهای مختلفی را استنشاق می‌کردند تا عطسه کنند.

در قرن هفدهم رسم مصرف انفیه در انگلستان رایج شد. کمی زودتر از انگلستان در فرانسه – و همچنین اسکاتلند، به دلیل تماس این کشورها با دادگاه فرانسه شناخته شده بود.

برای سال‌ها، علامتی که برای نشان دادن مغازه‌ای که انفیه می‌فروخت استفاده می‌شد، یک Highlander اسکاتلندی با کت و شلوار کامل، حکاکی شده روی چوب بود. این لوگو شبیه به تابلوهای سیگارفروشی بومی که در آمریکای شمالی دیده می‌شود طراحی شده است.

گمان می رود که استفاده از انفیه قبل از ظهور اسپانیایی‌ها در آمریکای مرکزی و جنوبی آغاز شد. به احتمال زیاد آن‌ها ملتی بودند که اولین بار این عادت را به اروپا آوردند.

بیشتر بخوانید:  توتون دانهیل یا مک کانل !؟

لویی سیزدهم در فرانسه استفاده از انفیه را به جز آنچه توسط پزشکان تجویز شده بود ممنوع کرد. در آن زمان، همانطور که بسیاری هنوز هم معتقدند، معتقد بودند که انفیه انسان را از سرماخوردگی در امان نگه می دارد و از آب مروارید و بیماری‌های مشابه تسکین می‌دهد.

پاپ اوربان سیزدهم دستور داد که هرکسی که در کلیسا به خاطر مصرف انفیه مجرم شناخته می‌شود باید تکفیر شود.

تزار مایکل اول روسیه حکم داد که سیگاری‌ها باید برای اولین جرم شلاق زده شوند و برای جرم دوم اعدام شوند، در حالی که با کسانی که انفیه مصرف می کنند باید نسبتاً نرم‌تر رفتار شود – آن‌ها فقط برای بریدن بینی‌شان بودند!

SP snuff مسلماً پر مصرف‌ترین ترکیب جهان است. این نام پس از نبرد دریایی در سواحل بندر ویگو اسپانیا در سال ۱۷۰۲ به این نام داده شد. ناوگان فرانسوی در آنجا از یک کاروان غنی اسپانیایی از گالون ها محافظت می‌کرد. این کشتی از هند غربی به دنبال حمله‌ای که توسط ناوگان ترکیبی انگلیسی و هلندی انجام شد، حرکت کرده بود که تحت فرماندهی دریاسالار سر جورج روک بود.

یکی از کشتی‌ها، Torbay – تحت فرماندهی نایب دریاسالار هابسون – آرام شد و در موقعیتی سازش‌آمیز به دام افتاد. یک وقایع نگار معاصر می‌نویسد:

“همه این‌ها در حالی که دریاسالار هابسون در معرض خطر شدید قرار داشت؛ به دلیل اینکه توسط یک کشتی آتش‌نشانی فرانسوی دست زده شده بود، به طوری که در حال حاضر دکل‌های او به آتش کشیده شد، او انتظار داشت هر لحظه سوخته شود؛ اما خوشبختانه کشتی فرانسوی که در واقع تاجری بود که مملو از انفیه بود و با عجله برای یک کشتی آتشین آماده شده بود، منفجر شد، انفیه، تا حدودی آتش را خاموش کرد و مرد جنگ انگلیسی را از نابودی نجات داد.

این نبرد، که هابسون برای آن نشان شوالیه و مستمری ۵۰۰ پوندی دریافت کرد، تا حد زیادی مسئول شروع مد محبوب انفیه در انگلستان بود. غنایم حاصل از گالون‌های اسپانیایی اسیر شده شامل مقدار زیادی انفیه بود که متعاقباً در لندن فروخته شد.

آن‌ها که توسط منشی ها به عنوان “اسپانیایی” نامیده می‌شد، به زودی آن را به اختصار “SP” نامیدند و بدین ترتیب محبوب‌ترین ترکیب را نام بردند.

در قرن هجدهم، انفیه‌ در سراسر جهان رواج یافت. جعبه‌های انفیه، که معمولاً دارای تزئینات بالایی بودند، به عنوان جواهرات استفاده می‌شدند و به عنوان هدایای ارزشمند  رد و بدل می‌شد. سرپوش‌های آن‌ها اغلب با موضوعات مینیاتوری آن دوره، مانند تمثیل‌ها، صحنه‌های عاشقانه شبانی و گل‌ها تزئین می‌شد.

آن‌ها به عنوان نمونه‌های ارزشمندی از بهترین آثار نقاشان مینیاتور، میناسازان، جواهرسازان و نقره سازان مورد توجه قرار می‌گیرند.

تاریخ انفیه در سوئد

۱۴۰۰-۱۵۰۰ تاریخ اولیه نفیه اروپایی‌ها برای اولین بار در جزیره هیسپانیولا (هائیتی) در هند غربی با تنباکو تماس گرفتند. در اکتبر ۱۴۹۲ بود که کلمب و افرادش به ساحل جزیره رفتند. در ساحل، مردم بومی با هدایایی با آن‌ها روبرو شدند. هدایا شامل مقداری برگ خشک بود که بومیان آن را بسیار ارزشمند می‌دانستند.

در سال ۱۴۹۷، راهب، رامون پن، هنگامی که کلمب را در سفر دوم به آمریکا همراهی کرد، با انفیه آشنا شد. او کشیش‌های بومی را دید که از طریق لوله‌ای چنگال مانند پودری را به بینی خود استنشاق کردند. به گفته محققان، این پودر احتمالاً منحصراً از تنباکو تشکیل نشده بود.

دریانوردان اسپانیایی و پرتغالی کارخانه تنباکو را به اروپا منتقل کردند. در اواسط دهه ۱۵۰۰، پزشکان در لیسبون شروع به استفاده از این گیاه برای اهداف دارویی کردند. آن‌ها فکر می‌کردند که می‌تواند سیفلیس و سرطان را در کنار سایر بیماری‌ها درمان کند. توتون و تنباکو در حیاط خانه آن‌ها کشت می‌شد.

ژان نیکوت

ژان نیکوت، سفیر فرانسه در لیسبون و نام او توسط لینه برای نام لاتین گیاه تنباکو، Nicotiana tabacum، برای توسعه مصرف انفیه بسیار مهم است.

در دهه ۱۵۶۰، نیکوت با گیاه تنباکو، که سپس در حیاط خلوت لیسبون کشت می‌شد، آشنا شد و آنقدر مشتاق شد که برخی از گیاهان تنباکو را به پاریس برد.

گفته می‌شود که نیکوت با کشف اینکه ملکه کاترین دو مدیچی فرانسه از سردردهای مزمن رنج می‌برد، به او توصیه کرد که برگ‌های تنباکو را خرد کرده و پودر آن را از بینی خود استنشاق کند. ملکه دستورات را دنبال کرد و سردرد ناپدید شد. درمان معجزه آسا به سرعت در محافل دربار فرانسه محبوبیت انفیه را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:  پیپ کش هایی که در تاریخ ماندگار شدند!

۱۶۰۰-۱۷۰۰ انفیه به سوئد می‌رسد از آنجایی که پاریس محل تمام دادگاه های اروپایی بود، دیری نپایید که انفیه در بقیه اروپا مورد استفاده قرار گرفت. اولین باری که انفیه در سوئد نامگذاری شد در سال ۱۶۳۷ بود. یک سند گمرک بیان می‌کند که انفیه از Porvoo در فنلاند به سوئد آورده شده است.

در دهه ۱۷۰۰، استفاده از انفیه در میان مردان و زنان اشراف یک امر ضروری شد. قوطی انفیه یکی از دارایی‌های یک جنتلمن  در دهه ۱۷۰۰ بود. باید گران می‌بود و با ظرافت کنترل شده به دقت اداره می‌شد. قوطی ها شاهکارهای کوچکی از طلا، نقره یا سایر مواد گران‌بها بودند و به سرعت تبدیل به محبوب‌ترین هدیه شدند.

در دهه ۱۷۰۰، صنعت تنباکو سوئد پیشرفت خود را داشت. تنباکو در Skåne، Gränna و Alingsås کاشته شد، جایی که پدر سیب زمینی، Jonas Alströmer، شروع به کشت تنباکو در مقیاس وسیع کرد. در پایان دهه ۱۷۰۰، تنباکو در حدود ۷۰ شهر سوئد کشت می‌شد.

سقوط انفیه

انقلاب فرانسه به معنای پایان طبقه بالایی بود که به طور سنتی از انفیه استفاده می‌کرد. اگرچه انفیه در زمان ناپلئون، یکی از کاربران اصلی، رشد موقتی را تجربه کرد، اما پس از سقوط او، دیگر مد نشد، حتی ممکن است ادامه استفاده از انفیه از نظر سیاسی خطرناک باشد. انفیه از مد افتاد و برگرها که اکنون به قدرت رسیده بودند به سیگار کشیدن روی آوردند.

۱۸۰۰: عادات جدید انفیه

در سوئد، تحولات سیاسی با تغییر عادات انفیه همزمان شد. در اوایل دهه ۱۸۰۰، شاید تا حدودی زودتر، مصرف کنندگان سوئدی به قرار دادن مقداری انفیه زیر لب روی آوردند. بسیاری از کشاورزان، که مزارع تنباکوی خود را داشتند، خود انفیه درست کردند. تنباکو را در آسیاب‌های قهوه یا آسیاب‌های انفیه که خودشان ساخته بودند آسیاب می‌کردند.

۱۸۰۰-۱۹۰۰: تولید کنندگان انفیه

در طول دهه ۱۸۰۰، تولیدکنندگان شروع به تولید انواع محلی از انفیه مرطوب کردند. برخی از تامین کنندگان محبوب عبارتند از Petter Swartz با Röda Lacket و J.A.

با این حال، بزرگترین برند Ettan، Ljunglöfs Ettan بود. کارخانه Jacob Fredrik Ljunglöf در Badstugatan، امروز Sveavägen در استکهلم، ریشه‌های خود را به یک شرکت دخانیات برمی‌گرداند که در حدود سال ۱۶۹۵ تأسیس شد. Jacob Fredrik Ljunglöf در سال ۱۸۲۲ مدیریت شرکت را بر عهده گرفت و آن را به کارخانه پیشرو snus در اروپا و جهان تبدیل کرد.

عملاً تمام تولیدکنندگان سوئدی انفیه در دهه ۱۸۰۰ یک انفیه شماره ۱، شماره ۲ و شماره ۳ را در مجموعه‌های خود گنجانده بودند که نشان دهنده کیفیت‌های مختلف بود.

با این حال، راه اندازی Ljunglöf از شماره ۱ خود به عنوان یک محصول با کیفیت ملی یک موفقیت بزرگ بود. اتان لیونگلوف به یک نام آشنا تبدیل شد. امروزه، هنوز هم یکی از بزرگترین برندهای سوئد است و تقریباً یک پنجم کل فروش انفیه در سوئد را به خود اختصاص داده است.

آمریکا

زمانی که کمی بیش از یک میلیون سوئدی از سال ۱۸۴۶ تا ۱۹۳۰ به آن سوی اقیانوس اطلس مهاجرت کردند، سنت‌های سوئدی خود را با خود حمل کردند، از جمله سنت استفاده از انفیه. استفاده از انفیا آنقدر رایج بود که خیابان‌های اصلی مناطق سوئدی/آمریکایی توسط آمریکایی‌ها بلوارهای انفیه نامیده می‌شد. انفیه یک نشان هویت برای سوئدی‌ها شد.

انحصار انفیه

در اوایل دهه ۱۹۰۰، دولت سوئد به بودجه برای ارتش و اولین اصلاحات بازنشستگی نیاز داشت. قرار بود این سرمایه از دخانیات تأمین شود. پس از یک وقفه ۲۵۰ ساله، انحصار تنباکو دوباره در سال ۱۹۱۵ معرفی شد. این انحصار توسط AB Svenska Tobaksmonopolet اعمال شد.

مصرف انفیه به سرعت افزایش یافت و در سال ۱۹۱۹، زمانی که ۷۰۰۰ تن فروخته شد، به سطح رکورد رسید. در آن زمان سوئد ۶ میلیون نفر جمعیت داشت که به معنای مصرف سرانه ۱.۲ کیلوگرم بود.

در طول سال‌های بعد، انفیه به نفع سایر محصولات تنباکو، عمدتاً سیگارهای محبوب‌تر، که بخشی از روند آمریکایی‌ها پس از جنگ جهانی دوم شد، شکست خورد.

۱۹۷۰ تا امروز: داستان موفقیت

انفیه در اواخر دهه ۱۹۶۰ محبوبیت خود را دوباره به دست آورد، زمانی که خطرات سلامتی مرتبط با سیگار کشیدن در چندین گزارش مستند شد. در طول دهه ۱۹۷۰، اولین انفیه بسته‌بندی شده معرفی شد که گام مهمی برای دسترسی به عموم مردم بود. از آن زمان، منحنی فروش به سمت بالا حرکت کرده است.

همه چیز درباره انفیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *