تاریخچه پیپ کشیدن بانوان

در این مقاله می خوانید :

تاریخچه پیپ کشیدن بانوان

در قرون ۱۷ و ۱۸ کشیدن پیپ، خصوصا پیپ سفالی بسیار مرسوم بود. غرب تازه داشت با شگفتیهای دنیای جدید و توام با آن تنباکو، آشنا می شد.بانوان از طبقات مختلف چه در محلهای عمومی چه خصوصی تنباکو مصرف می کردند. برگهای تنباکو را که در آن زمان علف هندی خوانده می شد به منظور تفریح و یا به دلیل آنکه عده ای باور بر خواص درمانی آن (برای مردان و زنان) داشتند مصرف می شد.این روند از آن زمان که کشیدن پیپ در طبقه کارگر اروپا رایج شد، متوقف گردید. به همین دلیل در ۱۸۵۰ برای بانوان طبقات بالا در فرانسه و انگلستان و امریکا دیگر از جهت اجتماعی برای زنان مقبول نبود، اما بسیاری از بانوان همچنان در خفا مصرف می کردند.برعکس، زنان طبقات کارگر ایرلندی، اسکاتلندی و روستایی امریکایی به لذت بردن از پیپ کشیدن تا ۱۹۳۰ ادامه دادند.تا شروع جنگ جهانی اول، پیپ شیوه غالب استعمال تنباکو بود.گرچه استعمال دخانیات در ابتدای جنگ به هر شیوه امری مبتذل برای زنان نجیب محسوب می شد، در ۱۹۲۰ شرکتهای تنباکو و دخانیات فعالانه به جذب مشتریان خانم پرداختند.اگرچه سیگار(سیگارت) اولویت انتخاب هر دو جنس برای استعمال دخانیات بود اما بسیاری از فعالان حقوق زن در انگلستان و تعدادی از هنرپیشه های زن متمول امریکا پیپ می کشیدند.و مشکل از همینجا شروع شد.

تاریخچه پیپ کشیدن بانوان

از ۱۹۲۰ تا ۱۹۶۰، با وقفه کوتاهی بخاطر جنگ جهانی دوم، در غرب بخصوص امریکا خطی بین فعالیتهای مقبول و غیر مقبول زنان کشیده می شد.درباره تنباکو، کشیدن سیگار(سیگارت) امری شیک و کشیدن پیپ امری مبتذل محسوب می شد.این خط واضح بود و بسیاری از زنان از آن تابعیت می کردند.سال ۱۹۶۰ و جنگهای فرهنگی آن یک حرکت به عقب در باره پیپ کشیدن زنان ایجاد کرد.پس از بازاریابی هدفمند کمپانی هایی مثل Butz-Choquin و Vaun و Lorenzo زنان اروپا را به سمت پیپ کشیدن باز گرداند.به هر حال این روند در امریکا پابرجا نماند و عادت نشستن و لذت بردن از پیپ کشیدنی آرام در نزد مردان ادامه یافت.که این به گمان نویسنده به دلیل مشغله زنان در برقراری توازن بین انتخابهای آزادانه جدید و مقتضیات قدیمی همسر بودن و مادر بودن اتفاق افتاد.
نوشته Renia Carsillo
ترجمه بهزاد ن.

بیشتر بخوانید:  Lars Ivarsson

تاریخچه پیپ کشیدن بانوان

در مورد تدخین خانم ها حداقل در چند دهه پیش ایران همیشه گاردی وجود داشت و دارد امروزه متاسفانه تدخین های نامناسبی که توسط بانوان صورت می پذیرد همواره مورد سوال و نگاه سنگین اجتماع است .پویش های نه به قلیان و نه به سیگارت ماسترو رحیمی .همواره و آگاهانه مضرات قلیان و سیگارت این دو تدخین چیپ در دنیا را منع کرده است.تدخین سیگاربرگ و پیپ در همه جای دنیا خانم ها را همه جوره در هر جمعی خاص و شیک و یونیک نشان خواهد داد. معمولا خانم ها از پیپ های دسته بلند و یا چوب سیگار های بلند و سیگار برگ های نازک استفاده می کنند

تاريخچه پيپ كشيدن بانوان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *