تاریخ سیگاربرگ در کوبا

در این مقاله می خوانید :

تاریخ سیگاربرگ در کوبا

خبره‌ها و تازه‌کاران سخت‌کوش اغلب درباره منشأ خوب بودن سیگاربرگ‌های کوبایی پرس و جو و بحث می‌کنند. برای رسیدن به یک دیدگاه آگاهانه، باید تاریخچه سیگاربرگ کوبایی را در نظر بگیرید.

پس از یک سفر طولانی و دشوار در اقیانوس اطلس، منابع موثق به ما می‌گویند که کلمب و خدمه اش نیاز به استراحت داشتند. خوشبختانه، برخی از ملوانان در هیسپانیولا (جمهوری دومینیکن و هائیتی امروزی) یا کوبا به طور تصادفی به چند نفر از مردم محلی برخورد کردند که در حال سیگار کشیدن چیزی پیچیده شده در یک برگ نخل یا چنار بودند.

بومیان تاینو [TAH-ee-no] در کوبا، جایی که کلمب فعالیت‌های خود را آغاز کرد، شکل ابتدایی سیگاربرگ خود را که حاوی برگ‌های تنباکو خشک و پیچ خورده بود به اشتراک گذاشتند. بازدیدکنندگان آن را آرام‌بخش می‌دانستند، تنباکو رواج یافت و راه خود را به دنیای قدیم، به ویژه اسپانیا و پرتغال باز کرد. طبیعتاً کوبا بعدها به مکانی تبدیل شد که ولیعهد اسپانیا اولین کارخانه سیگاربرگ را در حدود سال ۱۵۴۲ تأسیس کرد.

اسپانیا به شدت کنترل خود را بر صنعت سیگاربرگ کوبا اعمال کرد و تقریباً آن را با فرمانی در سال ۱۷۱۷ که مالکیت انحصاری همه چیز تنباکو را به دولت داد، ویران کرد.

جنگ انگلیس و اسپانیا در سال ۱۷۶۲، انگلستان را به مدت ۹ ماه تحت کنترل هاوانا قرار داد و تجارت آزاد رونق گرفت. قبل از امضای معاهده‌ای که اسپانیا را بار دیگر کنترل می‌کرد، تنباکو و سیگاربرگ کوبایی راه خود را در سراسر جهان پیدا کرد و یک رابطه جدی آغاز شد.

بیشتر بخوانید:  ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

اولین برند خصوصی که کنترل مجدد دولت اسپانیا را به چالش کشید، Cabañas بود که توسط فرانسیسکو کاباناس در سال ۱۷۹۷ تأسیس شد. Cabañas اولین برند ثبت شده سیگاربرگ دست ساز هاوانا در نظر گرفته می‌شود. در سال ۱۸۴۸، Jaime Partagas “Flor de Cabañas” را راه‌اندازی کرد، به این معنی که سیگاربرگ‌ها در کارخانه Cabañas ساخته می‌شدند. دعوای قضایی منجر به حذف اشاره پارتاگاس به کاباناس و پذیرفتن نام معروف: Flor de Tabacos de Partagás y Compañia شد که برای اکثر ما فقط پارتاگاس است.

تاریخ سیگاربرگ در کوبا، فیدل کاسترو، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک

«Por Larrañaga» در سال ۱۸۳۴ و پانچ در سال ۱۸۴۰ آمدند. کاباناس تا سال ۱۹۶۲ دوام آورد و پس از ملی شدن توسط دولت انقلابی فیدل کاسترو، تولید آن متوقف شد.

سیگارهای کوبایی قبل از سال ۱۹۵۹ ذائقه علاقه‌مندان را در سراسر جهان را با کیفیت می کند. کیفیت خاک در پینار دل ریو کوبا، منطقه اصلی تنباکو، متمایز بود. پرورش دهندگان به مزارع خود افتخار می کردند و با دقت از آن‌ها مراقبت می‌کردند تا از ثبات طعم و مزه سال به سال اطمینان حاصل کنند.

سازندگان به کیفیت محصول نهایی افتخار می‌کردند. این روند به طور ناگهانی و در عین حال به آرامی تغییر کرد.

داستان شورش کاسترو به خوبی شناخته شده است. تأثیر بر صنعت سیگاربرگ کوبا به عنوان یک عالم کوچک برای فرار مغزها توسط جامعه کوبا عمل می‌کند. پس از اینکه کاسترو این صنعت را ملی کرد، بهترین سازندگان سیگار کوبایی جزیره را ترک کردند. برخی توانستند دانه‌های تنباکو را با خود ببرند.

در سال ۱۹۶۲، پرزیدنت کندی کالاهای کوبایی را تحریم کرد، اما نه قبل از اینکه کارکنان خود را برای بیرون رفتن و تهیه کالاهای دلخواه از همه برندهای مورد علاقه کوبایی خود برای مصرف شخصی استخدام کند. پس از آن سیگارهای کوبایی بزرگترین بازار خود را از دست دادند و تبدیل به میوه ممنوعه شدند. صنعت جدیدی متولد شد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ ایتالیایی توسکانو براکو اسولو

آن سیگارسازان تبعیدی در کشورهایی مانند جزایر قناری (اسپانیا)، جامائیکا، جمهوری دومینیکن (D.R.)، هندوراس، مکزیک و نیکاراگوئه شروع به کار کردند، جایی که خاکی را کشف کردند که دارای ویژگی‌های آشنا بود.

آن‌ها برندهای خود را با خود بردند و در برخی موارد یک نبرد علامت تجاری راه انداختند، اما اساساً برندهایی را ایجاد کردند که دو کشور مبدا داشتند. یکی از اولین کسانی که خارج از کوبا شروع به کار کرد، مونته کریستو بود، که توسط خانواده منندز در نهایت به D.R. منتقل شد، که سهم بزرگی از “تغییر نام تجاری” با H. Upmann، Romeo y Julieta، Partagás، La Gloria Cubana، و بعدها، Cohiba را داشت. Por Larrañaga اکنون در آنجا ساخته می‌شود. پانچ و هویو د مونتری در هندوراس ساخته می‌شوند.

برندهای سیگار با ریشه کوبایی مانند Arturo Fuente و Padrón پس از تحریم محبوبیت یافتند. سازندگان مهاجر مانند خوزه «پپین» گارسیا، مارک‌های معروفی مانند «لا آروما د کوبا» را دوباره به یک کلاسیک مدرن تبدیل کرده‌اند که در نیکاراگوئه در کنار فرنچایز معتبر My father ساخته می‌شود.

در طول تقریباً شش دهه کوبا پس از کاسترو، صنعت سیگاربرگ در آنجا دستخوش تحولات زیادی شده است. با ملی شدن، تمرکز منابع و حذف برندها به وجود آمد. دانهیل و دیویدوف به جای دیگری رفتند.

در سال ۱۹۶۶، فیدل کاسترو، کوهیبا را به عنوان برند شخصی خود، با نام تاینو برای تنباکو، معرفی کرد و سیگاربرگ انقلاب را خلق کرد. آژانس دولتی سیگاربرگ، Cubatabaco، کنترل می‌کند که کدام برندها بهترین تنباکو را دریافت می‌کنند. برندهای نمادین مانند Cohiba، Montecristo، Romeo y Julieta و H. Upmann عموماً سود می‌برند.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع سیگار برگ|قسمت چهارم

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به اقتصاد کوبا آسیب زد. کمک‌ها مسدود شد و سیگارهای کوبایی از نظر قوام و کیفیت کلی به ویژه در دهه ۱۹۸۰ کاهش یافت. آنها بهبود یافته اند، اما همچنان به چالش کشیده می‌شوند. سیگاربرگ حدود ۱۷ درصد از درآمد صادراتی کوبا را تشکیل می‌دهد.

امروزه، با توانایی فعلی برای خرید و بازگرداندن سیگارهای کوبایی، دوستداران سیگار بهترین‌های هر دو جهان را دارند و بحث بر سر اینکه سیگارهای کوبایی یا غیرکوبایی “بهترین” هستند، همچنان ادامه دارد.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تاریخ سیگاربرگ در کوبا، فیدل کاسترو، ماسترو رحیمی، پاسارگاد تاباک

2 دیدگاه دربارهٔ «تاریخ سیگاربرگ در کوبا»

  1. بسیار مهیج بود ممنونم از استادید پاسارگادتاباکی
    ماسترو رحیمی عزیز و استاد کامران عزیز
    عاشق سیگار کشیدن فیدل کاسترو و چگوارا هستم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها