تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

در این مقاله می خوانید :

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

لفاف برگ سیگار برای طعم، قدرت، ظاهر و قیمت آن بسیار مهم است. روش‌های مختلفی برای طبقه‌بندی لفاف سیگار وجود دارد، از جمله کشور یا منطقه‌ای که در آن رشد می‌کند، بخشی از گیاه تنباکو که از آن برداشت می‌شود و نوع بذر گیاه. برگهای لفاف نیز به یکی از دو دسته تقسیم می‌شوند: طبیعی و مادورو. این دسته بندی‌های گسترده بینشی را در مورد ترکیب سیگاربرگ ارائه می‌دهند، اما کل داستان را بیان نمی‌کنند. در اینجا آنچه باید در مورد تفاوت سیگارهای طبیعی و مادورو بدانید را بیان می‌کنیم.

رنگ

در یک مفهوم کلی نوع لفاف Natural و Maduro رنگ سیگار را مشخص می‌کنند. لفاف طبیعی روشن است، مادورو تیره است. مادورو در اسپانیایی به معنای بالغ یا رسیده است. بیشتر سیگارهای مادورو در طیف رنگی تیره‌تر قرار دارند و از رنگ قهوه‌ای تیره و روغنی گرفته تا رنگ سیاه متغیر است. با این حال، همه سیگارهای طبیعی منحصراً به رنگ روشن نیستند.

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

نوع دانه و منطقه‌ای که تنباکو در آن رشد می‌کند می‌تواند منجر به تیره‌تر شدن سیگار طبیعی شود، مانند لفاف‌های اکوادور هابانو و کامرون. این لفاف‌ها مانند مادوروهای سنتی تیره نیستند، اما رنگ بلوند طلایی که ما با اکثر لفاف‌های طبیعی مانند لفاف کانتیکت شید می‌شناسیم نیز نیستند. Natural می‌تواند به طیف گسترده‌ای از سیگاربرگ‌ها اشاره کند که به سادگی به عنوان مادورو طبقه بندی نمی‌شوند.

فرآیند و پروسه و منطقه رشد

لفاف‌های مادورو بیشتر نتیجه نحوه تخمیر لفاف هستند تا صرفاً یک رنگ. لفاف‌هایی که در هر منطقه‌ای رشد می‌کنند را می‌توان به‌عنوان مادورو پردازش کرد، اما دو تنباکوی رایج که برای بسته‌بندی‌های مادورو استفاده می‌شود عبارتند از Connecticut Broadleaf که در دره رودخانه کانتیکت رشد می‌کند و San Andrés از منطقه Veracruz مکزیک.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع سیگاربرگ| قسمت اول

لفاف‌های مادورو به طور سنتی ساقه بریده می‌شوند، به این معنی که کل گیاه تنباکو در ساقه نزدیک به خاک بریده می‌شود و گیاه به مدت یک یا دو ساعت در آفتاب پژمرده می‌شود و کار با آن را آسان‌تر می‌کند. جایگزین تنباکوی ساقه‌بر، پرایمینگ است که کار فشرده‌تری دارد، زیرا برگ‌های منفرد از بخش‌های مختلف گیاه برداشته می‌شوند، از پایین شروع می‌شوند و در طی چند روز کار انجام می‌شود.

لفاف‌های طبیعی در بسیاری از مناطق مختلف در ایالات متحده، آمریکای مرکزی، دریای کارائیب و آمریکای جنوبی رشد می‌کنند، اما دو لفاف رایج که ما به عنوان “طبیعی” معرفی می‌کنیم، کانکتیکات شید و اکوادور کانکتیکات هستند. هر دو به دلیل رنگ بلوند طلایی و طعم ملایم، آجیلی و خامه‌ای ارزشمند هستند.

طعم

همه سیگارهای مادورو قوی نیستند و همه سیگارهای طبیعی ملایم نیستند. تنباکوهای بایندر و پرکننده به همراه برگ لفاف بر طعم سیگار تأثیر می‌گذارند. لفاف‌های مادورو معمولاً شیرین‌تر هستند زیرا قند در طول تخمیر به سطح برگ می‌رسد. بهترین راه برای درک تفاوت بین سیگارهای نچرال و مادورو این است که یکی از هر کدام را از یک برند بکشید تا تفاوت‌ها را بچشید. در اینجا مقایسه‌ای نمادین بین نمونه سیگارهایی با لفاف طبیعی و مادورو را برای شما ارائه می‌دهیم.

سیگار اشتون کلاسیک در مقابل اشتون کهنه مادورو

مجموعه مشهور جهانی اشتون بر دو پایه بنا شد: Ashton Classic و Ashton Aged Maduro.

هر دو سیگاربرگ توسط Carlito Fuente از تنباکوهای درجه یک که برای طعم و عطر کامل به بلوغ رسیده‌اند، ترکیب شده‌اند. در این مقایسه، می‌توانید دو لفاف اصلی طبیعی و مادورو را بچشید: Connecticut Shade و Connecticut Broadleaf لفاف کانکتیکات شید روی اشتون کلاسیک از گیاهانی که زیر توری نایلونی رشد کرده‌اند، برداشت می‌شود که نور خورشید را با رشد تنباکو فیلتر می‌کند و در نتیجه رنگ بلوند روشن‌تری دارد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ دیویدوف پرایمروس دومینیکن

این لفاف‌های به خصوص، ابریشمی و گران هستند. البته نیروی کار در کانکتیکات گران‌تر از سایر کشورهای تولید کننده تنباکو است و نور خورشید در شمال شرقی ایالات متحده نسبت به خط استوا شدت کمتری دارد، که همچنین به روشن‌تر شدن رنگ پوشش در هنگام فیلتر شدن نور خورشید کمک می‌کند. سیگاربرگ اشتون کلاسیک نمایه‌ای عالی از سرو، بادام هندی، دانه‌های قهوه و نت‌های مزه بادام را ارائه می‌کند.

  • قدرت: خفیف و ملایم
  • کشور: جمهوری دومینیکن
  • لفاف: کانکتیکات شید

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

لفاف‌های Broadleaf کانکتیکات که در سیگارهای مادورو Ashton Aged استفاده شده‌اند، ضخیم‌تر و درشت‌تر هستند و آن‌ها را برای تخمیر سه ساله این لفاف مادورو ایده‌آل می‌کند – فرآیندی که به دلیل گرمایی که لفاف در معرض آن قرار می‌گیرد، به برگ‌های دلپذیرتر و انعطاف‌پذیرتر نیاز دارد. سیگاربرگ مادورو Ashton Aged نت‌های ملایم شکلات تلخ، ملاس، بادام، افرا و فلفل سیاه را به شما ارائه می دهد.

  • قدرت: ملایم-متوسط
  • کشور: جمهوری دومینیکن
  • لفاف: کانکتیکات پهن برگ

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

آرتورو فوئنته همینگوی در مقابل آرتورو فوئنته همینگوی مادورو

با آرتورو فوئنته همینگوی (طبیعی) و آرتورو فوئنته همینگوی مادورو، تفاوت بین یک لفاف اصیل کامرونی (طبیعی) و یک پهن برگ کانکتیکات (مادورو) را خواهید چشید. هر دو ترکیب در مجموعه‌ای از فیگورادوهای چشمگیر ساخته شده‌اند که از بهترین برگ‌های پرکننده‌ بلند و کامل دومینیکن توسط سازنده مشهور سیگاربرگ Carlito Fuente ترکیب شده‌اند.

آرتورو فوئنته همینگوی اصلی با لفاف کامرونی روغنی ساخته شده و نت‌هایی از شاه بلوط، سدر، دارچین و ادویه‌های شیرینی پزی را به آن می‌دهد. سایز های معروفی مانند: Short Story , Signature , and Classic از پرفروش ترین فیگورادوها در جهان هستند.

  • قدرت: متوسط
  • کشور: جمهوری دومینیکن
  • لفاف: کامرون
بیشتر بخوانید:  درست و صحیح سیگاربرگ بکشیم!

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

آرتورو فوئنته همینگوی مادورو نمایه‌ای آبدار از کاکائو تیره، افرا و ملاس با رنگ‌هایی از چرم و بادیان را نشان می‌دهد. کار هنری انجام شده در این ترکیب نادر و مورد تحسین منتقدان، مورد بسیار محبوبی است.

  • قدرت: متوسط
  • کشور: جمهوری دومینیکن
  • لفاف: کانکتیکات پهن برگ

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

Padrón 1964 Anniversary vs. Padrón 1964 Anniversary Maduro: تفاوت بین نچرال و مادورو را در خط برنده جایزه Padrón 1964 Anniversary تجربه کنید. نمونه کارها Padrón با برخی از سیگارهای نیکاراگوئه با بالاترین رتبه در هر دو لفاف طبیعی و مادورو ارائه شده است.

در زیر هر نوع لفاف، ترکیبی از پرکننده‌های کامل و بلند نیکاراگوئه‌ای وجود دارد که چندین سال کهنه شده‌اند، قبل از اینکه به دست یک سازنده سیگار برسند که با دقت تمام آن‌ها را بپیچد.

در ترکیب طبیعی، نت‌های کاکائو، سدر، نوقا و چرم با رایحه‌های کاین و دارچین ترکیب می‌شوند. وقتی در حال کاوش در بهترین سیگارهای نیکاراگوئه امروزی هستید، این مجموعه جعبه‌ای، انتخابی درست است.

  • قدرت: متوسط رو به بالا
  • کشور: نیکاراگوئه
  • لفاف: نیکاراگوئه

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

در Padrón 1964 Anniversary Maduro، پروفایل شیرین‌تری از شکلات تلخ، دانه قهوه و سدر همراه با مقدار مناسبی فلفل نیز ظاهر می‌شود. سیگارهای پادرون به لطف استانداردهای سازش ناپذیر این شرکت برای کیفیت، قوام و طعم، به همان اندازه که طعم دارند، چشمگیر به نظر می رسند.

  • قدرت: متوسط رو به بالا
  • کشور: نیکاراگوئه
  • لفاف: نیکاراگوئه

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو

2 دیدگاه دربارهٔ «تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو»

  1. همیشه برام سوال بود تفاوت بین برگ لفاف طبیعی و مادورو چی هستش
    بعد از خوندن این مقاله به درک درستی ازش رسیدم
    واقعا ممنونم به خاطر زحماتی که کشیدید

  2. درود بر ماسترو رحیمی عزیز
    بسیار مطلب فوق العاده ای بود
    مخصوصا مقایسه سیگار اشتون کلاسیک در مقابل اشتون کهنه مادورو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *