آسیب سیگار‌های الکترونیکی

در این مقاله می خوانید :

اپل تمام اپ‌های مربوط به سیگار الکترونیکی را از اپ استور حذف کرد

نه به ویپ شعاری جهانی

از چند ماه قبل شیوع نگران کننده مشکلات حاد ریوی میان مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی و ویپ ، کارشناسان حوزه سلامت را به تحقیق بیشتر در این زمینه واداشت. این محصولات تا کنون باعث بیماری صدها فرد و مرگ ۴۲ نفر شده اند و اپل هم در واکنش به حذف اپ های مربوط به ویپ و سیگار الکترونیکی دست بزند:
ویپ دشمن جوانان
«ما شدیدا مراقبیم که اپ استور مکان قابل اعتمادی برای دانلود اپ به ویژه توسط جوانان باقی بماند. در این راستا دستورالعمل های بازبینی اپ استور را به روز کرده ایم تا اپ های مشوق یا تسهیل کننده استفاده از سیگار الکترونیکی و ویپ را حذف کنیم. از امروز این اپ ها دیگر قابل دانلود نیستند.»

آسیب سیگار‌های الکترونیکی


نهاد تنظیم قوانین دخانیات در چین به فروشگاه‌های آنلاین دستور داد تا فروش سیگارهای الکترونیک را به طور موقت متوقف کنند. به گفته این نهاد این اقدام در جهت جلوگیری از فروش این سیگارها به نوجوانان صورت گرفته است.
شرکت‌های چینی برای در اختیار گرفتن بازار سیگارهای الکترونیک این کشور رقابت می‌کنند. چین با بیش از ۳۰۰ میلیون نفر سیگاری بزرگترین بازار مصرف دخانیات در جهان را در اختیار دارد.

آسیب سیگار‌های الکترونیکی


سیگارهای الکترونیکی خیلی آرام باعث مرگ قلب میشوند

پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه ماساچوست با انجام یک مطالعه به این نتیجه رسیدند که طعم های مختلف در سیگارهای الکترونیکی و قلیان برای سلول های موجود در شاهرگ های قلب مضر هستند.
آنطور که این مطالعه نشان می دهد، این طعم ها باعث التهاب و حتی مرگ برخی از سلول های قلب می شوند.
از میان ۶ طعم مورد بررسی قرار گرفته طعم دارچین بدترین عوارض را داشت. همچنین مطالعات ارتباط مستقیمی بین استفاده از سیگارهای الکترونیکی و حمله قلبی را نشان میدهد.

آسیب سیگار‌های الکترونیکی


با ثبت هفتمین مرگ توسط سیگار های الکترونیکی در آمریکا دولت نیویورک رسما استعمال سیگار الکترونیکی طعم دار را در سراسر این این ایالت ممنوع اعلام کرد.
به دنبال محرز شدن مضرات سیگار های الکترونیکی در هفته های اخیر دولت آمریکا استفاده از این سیگارو ممنوع اعلام کرد.
درحالی که ششمین مرگ ناشی از استعمال سیگارهای الکترونیکی در امریکا ثبت شد پزشکان در شیکاگو ریه یک نوجوان ۱۸ ساله رو که سیگار الکترونیکی میکشد جراحی کردند و متوجه شدند که به اندازه یک فرد ۷۰ ساله فرسوده شده است.

آسیب سیگار‌های الکترونیکی


مجازات و ممنوعیت سیگار الکترونیک

سیگار الکترونیک بعد از آمریکا در هند هم محدود و ممنوع میشود در هند مجازات حبس به مدت سه سال و جریمه تا ۵۰۰ هزار روپیه (۶.۹ هزار دلار) برای نقض مکرر این ممنوعیت ارائه شده است.
برای افرادی که برای اولین بار مرتکب به جرم استفاده یا فروش سیگار الکترونیکی شده اند ، پیشنهاد می شود مجازات حبس به مدت یک سال و جریمه ۱۰۰ هزار روپیه (۱.۳۸ هزار دلار) تعیین شود.
از قدیم گفتن
درد مرد را یا مرد می فهمد
یا دود سیگار
هر چیزی سنتی اش خوبه


آسیب سیگار‌های الکترونیکی به رگ‌های خونی

مطالعه جدید دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد طعم دهنده‌های استفاده شده در سیگار‌های الکترونیکی به خصوص طعم دارچین، آسیب جدی به سلول‌های رگ‌های خونی وارد می‌کنند.
یک مطالعه جدید به رهبری محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد دریافته است سیگار‌های الکترونیکی می‌توانند به سلول‌های عروق خونی بدن انسان آسیب برسانند و به طور بالقوه خطر بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهند.
این مطالعه نشان داد که برخی از طعم دهنده‌های مایع سیگار‌های الکترونیکی فارغ از ضرر نیکوتین، بیشتر از طعم‌دهنده‌های دیگر مضر هستند.
این تحقیق بر روی شش مایع طعم دهنده با سطوح مختلف نیکوتین تمرکز داشت. هدف این مطالعه بررسی تأثیر این مایعات بر روی سلول‌های اندوتلیال انسانی تولید شده از سلول‌های بنیادی بود. سلول‌های اندوتلیال (لایه درون‌رگی) داخل عروق خونی ما قرار دارند و نقش مهمی در حفظ سلامتی قلب و عروق ما دارند.
“جوزف وو” نویسنده ارشد این مطالعه گفت: تاکنون اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه این مایعات بر سلول‌های اندوتلیال انسان تأثیر می‌گذارند، نداشتیم. هنگامی که ما این سلول‌ها را در معرض شش طعم دهنده متفاوت با سطوح مختلف نیکوتین قرار دادیم، آسیب قابل توجهی مشاهده کردیم. این سلول‌ها کمتر زنده ماندند و شروع به نشان دادن علائم متعدد اختلال کردند.
این شش طعم دهنده با سه غلظت مختلف نیکوتین مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت مشخص شد که مسمومیت سلولی طعم دارچین به طور قابل ملاحظه‌ای از باقی طعم‌ها بیشتر است.
نابودی سلولی و کاهش زنده ماندن سلول‌ها هنگامی که سلول‌های اندوتلیال از بین رفتند در آزمایش تمام طعم دهنده‌ها اتفاق افتاد، هرچند که آسیب طعم دارچین از همه بیشتر بود و آسیب آن حتی در نمونه‌های بدون نیکوتین نیز شناسایی شد.
البته این آزمایش‌ها در شرایط آزمایشگاهی انجام شده است. با این وجود محققان تصریح می‌کنند که ارتباط بین اختلال عملکرد سلول‌های اندوتلیال و قرار گرفتن در معرض این مایعات طعم دهنده سیگار‌های الکترونیکی منطقی است و به احتمال فراوان استعمال این سیگار‌ها منجر به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تاثیرات نیکوتین تنباکو بر بدن انسان

آسیب سیگار‌های الکترونیکی

یکی دیگر از شاخه‌های مطالعه، آزمایش میزان نیکوتین در خون مصرف کنندگان سیگار‌های الکترونیکی نسبت به مصرف کنندگان سیگار‌های سنتی بود. سطح نیکوتین پس از گذشت ۱۰ دقیقه از استعمال سیگار اندازه‌گیری شد و محققان دریافتند هر دو گروه سطح مشابهی از نیکوتین دارند.
“وو” می‌گوید نگرانی در حال افزایش ما این است که مصرف کنندگان سیگار‌های الکترونیکی می‌توانند به راحتی بیشتر از مصرف کنندگان سیگار‌های سنتی نیکوتین وارد بدن خود کنند.
وی می‌گوید: هنگامی که شما یک سیگار معمولی می‌کشید، همواره در حال شمردن تعداد نخ‌هایی هستید که می‌کشید، اما سیگار‌های الکترونیکی شما را فریب می‌دهند، چون مشخص نیست دقیقاً چقدر نیکوتین وارد بدن خود می‌کنید.
محققان و مسئولان می‌گویند با توجه به نتایج این تحقیق، استعمال سیگار‌های الکترونیکی به عنوان جایگزینی برای سیگار‌های سنتی نباید تبلیغ شود.
“توبیاس ولته” رئیس انجمن تنفس اروپا می‌گوید: هرچند قرار گرفتن در معرض مواد مضر سیگار‌های الکترونیکی ممکن است کمتر از سیگار سنتی باشد، اما بدان معنا نیست که آن‌ها بی‌ضرر هستند.
وی افزود: تا زمانی که ما بیشتر در مورد اثرات درازمدت استفاده از سیگار‌های الکترونیکی در سلامت انسان‌ها اطلاعات کسب نکنیم، تبلیغ آن‌ها توصیه نمی‌شود.
در انتها توصیه ای دوستانه به شما عزیزان دوستدار توتون دارم :
به قول بزرگان و قدما و فرهیختگان هر چیزی به اندازه مناسب ، در جای مناسب و به شکل مناسب مصرفش میتونه مفید باشه !
حتی زهر مار !!!
همانطور که میدانید درصد بسیار بالایی از داروهای امروزی از مواد مخدر تشکیل شده اند اما به شکلی مناسب که در جهت بهبود و مداوای بیماران و بیماری ها موثر هستند .
مطلب دوم اینکه بازم به قول معروف : هر چیزی طبیعیش خوبه !
حتی مرگ !!!
مرگ طبیعی !!!
حالا دوستانی که طرفدار دود و توتون هستند و تصمیم گرفتند که در این مدت محدود زندگی از مصرف توتون لذت ببرند حداقل سعی کنید که در اندازه مناسب در جای مناسب و به شکل مناسب مصرف کنید ! آنهم از نوع طبیعش تا قبل از تمام شدن مهلت زندگی در این دنیا ، فرصت بیشتر و طولانی تری برای لذت بردن از مصرف توتون داشته باشید .

بیشتر بخوانید:  مصرف پیپ ، قهوه و سیگاربرگ جهت روزه داران

هشدار مقام‌های بهداشتی آمریکا درباره استفاده از سیگارهای الکترونیکی

مقام‌های بهداشتی در ایالات متحده مشغول بررسی موارد مشکوکی از مرگ‌هایی هستند که ممکن است در اثر استفاده از سیگارهای الکترونیکی و یک بیماری ناشناخته ریوی مرتبط با آن باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا روز جمعه پانزدهم شهریور، با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست تا استفاده از این سیگارهای الکترونیکی را متوقف کنند.

بر اساس گزارش‌ مقام‌های بهداشتی و درمانی ایالات متحده، تاکنون ۴۵۰ تن در آمریکا دچار یک بیماری حاد ریوی ناشناخته شده‌اند که به باور متخصصان ممکن است ناشی از بخارهای نیکوتین یا ماری‌جوینا در سیگارهای الکترونیکی باشد. تاکنون پنج تن در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.


آیا سیگار الکترونیکی بی خطر است؟

ویپ یا سیگار الکترونیکی ‌در رنگ‌های روشن و طعم‌های مختلف از پشمک گرفته تا تمشک در دسترس هستند. تعداد طرفداران ویپ‌های یکبار مصرف رو به افزایش است.

ارائه این ویپ‌ها، بخشی از برنامه دولت بریتانیا برای ترک دادن ۶ میلیون فرد سیگاری باقی مانده تا سال ۲۰۳۰ است. ولی آیا استفاده از ویپ، به خصوص برای افراد جوانی که هرگز سیگار نکشیده‌اند، بی‌خطر است؟

تمام دوستان ایزی ۱۸ ساله از ویپ استفاده می‌کردند. به همین دلیل او هم تابستان گذشته شروع به کشیدن ویپ کرد و حالا تمام ساعات روز از ویپ استفاده می‌کند. او می‌گوید: «می‌توانم هم زمان روی تخت خوابم بشینم و ویپ بکشم و با فیس تایم با دوستهایم صحبت کنم. ویپم همیشه در دستم هست و برای همین همیشه از آن استفاده می‌کنم. کار به جایی رسید که من هر هفته ۲ ویپ را تمام می‌کردم، که هر کدام ۳۵۰۰ پک داشتند».
النا بیلی و فیلیپا راکسبی
گزارشگران بی‌بی‌سی
https://bbc.in/3NloM9w


فروش سیگارهای الکترونیکی «جول» در آمریکا ممنوع شد !

محصولات متفاوت شرکت «جول» سهم بزرگی از بازار تنباکو و سیگارهای الکترونیکی ایالات متحده را در اختیار دارند .

سازمان غذا و داروی آمریکا در نهایت دستور داد انواع مختلف سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌داری که با نام تجاری «جول» (Juul) شناخته می‌شوند، باید از بازارهای آمریکا جمع شود. استفاده از این محصول، برای ترک سیگارهای معمولی معرفی شده است.

سازمان غذا و داروی آمریکا روز پنج‌شنبه، دوم تیرماه، اعلام کرد فروش و توزیع تمامی این محصولات باید در سراسر ایالات متحده متوقف شود و تمامی سیگارهایی «جول» که هم‌اکنون در قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار دارند نیز باید جمع و خارج شوند.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت سازمان غذا و داروی آمریکا در سپتامبر گذشته قرار بود درباره این که آیا شرکت تولید‌کننده محصولات «جول» می‌تواند سیگارهای خود را در بازار آمریکا ارائه دهد تصمیم‌گیری کند، اما این تصمیم‌گیری ماه‌ها به تعویق افتاد تا در نهایت امروز اعلام شد.

بیشتر بخوانید:  نه به قليان

به‌گفته یکی از مقام‌های سازمان غذا و دارو آمریکا، «تصمیم امروز پیشرفت بزرگی به‌شمار می‌رود و نشان‌گر تعهد این نهاد دولتی است که تمامی محصولاتی که در بازار آمریکا به‌ فروش می‌‌‌روند و به‌ دست مصرف‌کنندگان می‌‌رسد، باید برابر استانداردهای بهداشت و سلامت عمومی جامعه باشند.

فروش سیگارهای الکترونیکی «جول» در آمریکا ممنوع شد !
فروش سیگارهای الکترونیکی «جول» در آمریکا ممنوع شد !

به‌ گفته مقام‌های سازمان غذا و داروی آمریکا، شرکت سازنده سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌دار «جول» داده‌های ناقص و متناقضی درباره مواد شیمیایی به‌ کار گرفته شده در این محصولات و ضرر بالقوه آن ارائه داده‌ است. به‌ گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، مطالعات سم‌شناسی این محصول هم کامل و دقیق انجام نشده است.

محصولات متفاوت شرکت «جول» سهم بزرگی از بازار تنباکو و سیگارهای الکترونیکی ایالات متحده را در اختیار دارند. به گفته این مقام دولتی، این محصولات نقش مخربی در گرایش جوانان آمریکایی به مصرف دخانیات دارند.

تا به امروز «سازمان غذا و داروی آمریکا»، به ۲۳ شرکت تولید‌کننده «سیگارهای الکترونیکی نیکوتین‌دار» اجازه داده است تا محصولات خود را در بازارهای آمریکا در اختیار مشتریان قرار دهند.

بسیاری از مصرف‌کنندگان از سیگارهای الکترونیکی با هدف ترک کردن سیگار‌های معمولی استفاده می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته مصرف سیگارهای الکترونیکی، نه تنها در بازارهای آمریکا، بلکه در بسیاری دیگر از کشورها نیز بیشتر شده است.


سیگارهای الکترونیک و عوارض آن‌ها

این روزها خیلی‌‌ها به بهانه دور زدن و ترک سیگار سراغ سیگارهای الکترونیکی میرن و فکر می‌کنند دیگه هیچ ضرر و خطری تهدیدشون نمی‌کنه. این درحالی که این افراد سخت در اشتباهن.

سیگارهای الکترونیک و عوارض آن‌ها


تاثیرات ویپ مشابه ۲۰ سال سیگار کشیدن است!

تاثیرات ویپ مشابه 20 سال سیگار کشیدن است!


ویپ ، سالت ، پاف ! | بازی جدید با جان مردم | تدخین جهان سومی 

این روزها استفاده از سیگارهای الکترونیکی (ویپ) فراگیر شده و بسیاری تصور می‌کنند آنها کم‌ضررتر از سیگارهای سنتی هستند.
هرچند در این مورد اختلاف نظر‌ وجود دارد اما ویپ همچنان در دسته مواد مضر قرار می‌گیرد.
اکنون نتیجه یک تحقیق جدید عوارض آن روی دندان‌ها را نشان داده است:

مشخص شده که سیگارهای الکترونیکی به چند روش مختلف باعث آسیب جدی به دندان‌ها می‌شوند:
– در محلول سیگارهای الکترونیکی از مواد قندی استفاده می‌شود که به دندان‌ها می‌چسبد و باعث افزایش تخریب می‌شوند. بنابراین از این نظر از سیگارهای سنتی مضرتر هستند!

– محلول ویپ باعث تغییر باکتری‌های محیط دهان شده و سبب افزایش جمعیت باکتری‌های مضر می‌شود.
– محلول ویپ روی لثه‌ها نیز تاثیر تخریبی دارد و از این نظر مشابه سیگارهای سنتی است.

در نهایت نویسندگان مقاله توصیه کرده‌اند که مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی توجه ویژه‌ای به بهداشت دهان‌ و دندان‌شان داشته باشند و مراجعه منظم به دندانپزشک را فراموش نکنند.

ویپ ، سالت ، پاف


ویپینگ بیشتر از سیگار به DNA انسان آسیب می رساند!

دانشمندان آمریکایی این مشکل را مطالعه کردند و به این نتیجه رسیدند که هنگام کشیدن سیگار، DNA 260 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری آسیب می بیند. دوستداران سیگار ۲۲۰ درصد

+ علاوه بر این، آنها دریافتند که هر چه مایع الکترونیکی شیرین تر باشد، مضرتر است.

سیگارت ،قلیان ، ویپ ، پاد ، قلیان شاژی و حتی آیکاس، تدخین جهان سومی و دشمن سلامتی شماست.

ویپینگ بیشتر از سیگار به DNA انسان آسیب می رساند!

آسیب سیگار‌های الکترونیکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =