آن روی سکه ! تنباکو

در این مقاله می خوانید :

آن روی سکه ! تنباکو

تنباکو، از گذشته های دور، گیاهی محبوب، خاص و البته پرحاشیه بوده است. در تمدن های باستان، از تنباکو برای مراسم مذهبی استفاده می شد و این اعتقاد وجود داشت که دود آن، تقدیم به خدایان و ارواح می شود تا مردم را در غلبه بر مشکلات و سختی ها، یاری کنند.


این گیاه ویژه، همواره محبوب پادشاهان و اشراف زادگان بوده است و در مراسم مختلف، جهت پذیرایی استفاده می شد. در دوران معاصر، استقبال از این گیاه، بیشتر شده و صنعت دخانیات را به یکی از سود آورترین تجارت های حال حاضر تبدیل کرده است. تجارتی که اگرچه سود آور است؛ اما آسیب های مختلف آن بر اجتماع، موجب شد تا همواره ممنوعیت ها و محدودیت هایی برای استفاده از تنباکو اعمال شود که اوج آن، در دهه های نخست قرن بیستم بود.

با وجود تمام مسائل حاشیه ای و محدودیت ها، اما داستان تنباکو در جهان عطر، داستانی ویژه و پرطرفدار است. آکورد تنباکو و عطرهای تنباکویی، امروزه طرفداران بسیاری را در میان دوستداران عطر پیدا کرده اند که با توجه به وجوه مختلفی که این آکورد در ترکیبات مختلف از خود به نمایش می گذارد؛ گستره ای از احساسات خاطره انگیز تا القای حسی شیک و قدرتمند را شامل می شود. تنباکو، به فراخور نوت های همراه و ترکیب کلی، گاه رایحه ای میوه ای، عسلی، شیرین و نرم به خود می گیرد و یا بعضا بصورت طبیعی، با حالتی گیاهی، خاکی، تلخ و دودی به نمایش در می آید که حسی کلاسیک و اصیل دارد.

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون پیپ بربیا | Brebbia
آن روی سکه ! تنباکو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *