ترمیم لایه رپر‌ Wrapper باز شده سیگار

در این مقاله می خوانید :

ترمیم لایه رپر‌ Wrapper باز شده سیگار

 مطمئنا هیچ کس دوست ندارد سیگاری بکشد که لایه رویی آن یا همان رپر Wrapper باز شده باشد که این اتفاق بدلیل مناسب نبودن رطوبت لازم برای سیگار اتفاق می افتد اما خب مسلما همه دوستداران سیگار با این مشکل روبرو شده اند و از خود پرسیده اند که حالا باید چه کرد !؟

مسلما آخرین راه حلی که به ذهن میرسد دور انداختن و مصرف نکردن سیگار است مخصوصا اگر سیگار مورد علاقه شما باشد و یا گران قیمت و یا در بدترین حالت هر دو مورد !!

باز شدن رپر سیگار از آن دست مشکلاتی است که برای حل اساسی آن چاره ای جز استفاده از چسب سیگار نیست و چسب سیگار در دسترس همه و همه جا نیست !

خبر خوب اینکه بسته به چگونگی و شدت این معضل چند راه حل اورژانسی وجود دارد .

توجه داشته باشید چه از روش های گفته شده در این مقاله و چه از روش های ابتکاری خود برای حل این مشکل استفاده میکنید ، دقت کنید که لایه رپر سیگار پر از مزه و عنصر اصلی در طعم سیگار است پس دقت و شکیبایی و ظرافت کلید اصلی برای رسیدن به بهترین نتیجه و لذت بردن از سیگار است .

*** هیچگاه از آب دهان برای حل مشکل استفاده نکنید که کارساز نخواهد بود .

راه حل اول : مرطوب کننده لب !

احتمالا استفاده از مرطوب کننده لب برای ترمیم لایه رپر باز شده کمی دور از ذهن به نظر می رسد اما به عنوان راه حلی اورژانسی کارآمد خواهد بود .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ کوهیبا ( Cohiba )

توجه کنید که مرطب کننده ای که استفاده می کنید طعم دار و یا حاوی خنک کننده نباشد که در این صورت طعم آن را حس خواهید کرد مخصوصا زمانی که نقطه ترمیم شده نزدیک به سر سیگار و دهان شما باشد .

راه حل دوم : عسل !

استفاده از عسل نیز می تواند راه حلی اورژانسی و کارآمد باشد اگر با دقت و ظرافت لازم انجام گیرد .
مشکل استفاده از عسل این است که عسل زود خشک نمی شود پس به کمترین مقدار ممکن از آن استفاده کنید و در انتها عسل های اضافی را از روی سطح سیگار کاملا پاک کنید .
اگر منطقه ترمیم شده در نزدیکی قسمت سر سیگار باشد احتمالا مزه عسل را حس خواهید کرد ولی در کل تاثیر چندانی در طعم کلی سیگار نخواهد داشت .

پیشنهاد می شود که برای این مالیدن عسل از یک قلم موی نازک و ظریف به جای انگشت دست ، استفاده کنید .

راه حل سوم : پاستیل ژله ای و یا آبنبات های مشابه !

این راه حل بصورت ابتکاری و اتفاقی توسط فردی ابداع شده که به نقل از خود فرد بیان می شود :

در چند بار اخیر متاسفانه با مشکل باز شدن لایه رپر مواجه شدم و برای حل این مشکل راه حل های مختلفی را امتحان کردم : مرطوب کننده لب ، آب دهان ، سیروپ افرا ، نوشابه و هر چیزی که بطور کلی چسبناک باشد و بتواند لایه باز شده رپر را در طول مدت استعمال سیگار در جای خود نگه دارد و از باز شدن مجدد آن جلوگیری کند !

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ ایتالیایی تورنابوونی کوسپایا

گاهی این ترفند ها کارساز بود و برخی اوقات بی فایده !

گاهی سیگار های مورد علاقه و گاهی سیگار های گران قیمت دچار این مشکل میشود و مسلما دور انداختن و گذشتن از آنها کار بسیار دشواری بود ! برای حل این مشکل جستجو و تحقیق بسیار کردم و متاسفانه به نتیجه مطلوبی نرسیدم ! غافل از اینکه راه حل در جلوی چشمانم بود !!

بر روی میز کار خود ظرفی شیشه ای از پاستیل های ژله ای داشتم و اگر با اینگونه پاستیل ها آشنایی داشته باشید می دانید که از ژلاتین و یا ماده ای مشابه بنام پکتین Pectin تهیه شده اند که در هنگام مرطوب شدن چسبناک میشوند !

این هم‌ راه حل ابتکاری !!!

سیگاری را روی میز گذاشتم ، پاستیل ژله ای را مرطوب کردم ( میتوانید با آب دهان و یا آب مقطر و تصفیه شده انجام دهید ) سپس‌ لایه رپر باز شده را به اندازه ای که پاستیل زیر آن جا شود باز کردم و پاستیل مرطوب و چسناک را روی سطح زیرین لایه رپر کشیدم ، اگر لایه رپر به اندازه کافی ضخیم باشد میتوانید روی آن را نیز با پاستیل آغشته کنید اگر چه ریسک بالایی دارد .
می توانید برای آغشته کردن از یک قلم موی ظریف استفاده کنید به این صورت که قلم مو را روی پاستیل مرطوب بکشید و سپس روی رپر سیگار بکشید ، این روش برای مواقعی که دسترسی به زیر لایه رپر سخت است ، کاربرد دارد .

بهر حال کشیدن سیگار با وجود لایه رپر‌ آن ، در هر حالتی ، بهتر از نبودن لایه رپر ، است .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ La Estrella Polar Robusto

راه حل چهارم : استفاده از چسب سیگار خانگی !

بهترین راه حل شاید همین روش باشد . در ساخت چسب سیگار در صنعت سیگار معمولا از نوعی صمغ گیاهی عربی که کمیاب نیز هست استفاده می شود ولی خب در منزل بجای آن میتوانید از پکتین Pectin که نوعی ماده ژلاتینی بصورت پودر است و در صنعت آشپزی و شیرینی پزی مورد استفاده قرار میگیرد و البته دستور ساخت خانگی نیز دارد ، استفاده کنید .

داخل یک پیمانه شیشه ای تا نیمه آب مقطر و تصفیه شده بریزید و سپس یک‌ قاشق چایخوری پکتین اضافه کنید و آن را بهم بزنید تا کاملا حل شود ، محلول بدست آمده باید به غلظت عسل در بیاید ، پس در صورت نیاز میتوانید بصورت یک چهارم پیمانه قاشق چایخوری پکتیناضافه کنید تا به غلظت مورد نظر برسید . رنگ محلول بدست آمده شیری رنگ است که به مرور زمان شفاف تر می شود .

با استفاده از یک قلم موی ظریف می توانید از این محلول برای چسباندن و ترمیم لایه رپر باز شده در سیگار ها استفاده کنید .

به امید آنکه سیگارهایتان همیشه رطوبت لازم را داشته باشد و نیاز به ترمیم لایه رپر آن نداشته باشید .

ترمیم لایه رپر‌ Wrapper باز شده سیگار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها