ویژگیهای انواع توتون در ترکیبات توتون پیپ

در این مقاله می خوانید :

مقدمه :

در این نوشتار کوتاه ، سعی بر آن داریم تا به طور خلاصه نقشه راه کارآمدی هر چند مختصر جهت استفاده شما عزیزان برای شناخت انواع توتون های مصرف شده در ساخت ترکیبات توتون پیپ ، خواص و ویژگی های هر کدام را ارائه دهیم تا شاید فانوسی روشن در پیدا کردن مسیر درست و یا روشن کردن مسیری که در آن گام نهاده اید ، در دنیای پیچیده توتون‌ پیپ ، برای شما عزیزان باشد :

شاید بتوان دنیای توتونهای پیپ را به جنگلی متراکم و انبوه و بزرگ تشبیه کرد که مطمئنا پیدا کردن مسیر درست در میان پوشش گیاهی جنگل آنهم در مسیرهای ناهموار و ناشناس بدون نقشه و دستگاههای مسیریاب بسیار دشوار می باشد .

توتون ویرجینیا (Virginia) :

رایج ترین نوع توتون در ترکیبات توتون پیپ و در طیف وسیعی از رنگ بندی های مختلف موجود است و در بسیاری از ترکیبات توتون پیپ مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که تقریباً تمام افراد علاقه‌مند به پیپ و توتون ، لذت اسموک آن را تجربه کرده‌اند ، چه به عنوان عنصری در ترکیبات توتون پیپ خود و چه به عنوان یک ترکیب خالص ویرجینیا .

ترکیبات خالص ویرجینیا نیز به نوبه خود از لحاظ گیرایی در سطوح مختلف از کم تا زیاد دسته بندی می شوند که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند .

توتون پیپ ویرجینیا حاوی بیشترین مقدار دکستروز :Dextrose که نوعی قند است ، در میان توتون های رایج دیگر می باشد و به همین خاطر دارای خاصیتی شیرین به طور ذاتی است .به دلیل داشتن میزان قند بالا باید به آرامی اسموک شود چرا که در غیر اینصورت لذت مناسب اسموک آن را از دست خواهید .

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون Samuel Gawith Bothy Flake

ویرجینیا قابلیت این را دارد که به دلیل حرارت ناشی از سوختن بسیار سریع داغ شود پس توصیه می شود جهت درک مناسب و بهتر این توتون ، آرامش و صبر کافی به خرج دهید تا تجربه ای خوشمزه و دلچسب داشته باشید .

در طیف رنگی مختلف از زرد روشن کاهی رنگ تا قرمز تیره و حتی سیاه یافت می‌شود که هر طیف رنگی دارای خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی می باشد .

اگرچه توصیف ویژگی‌های طعمی توتون در قالب کلمات کار آسانی نیست اما می‌توان برای درک تقریبی اینچنین گفت که :ویرجینیا های روشن تر دارای حسی شاداب تر و تازه تر و نت هایی شبیه به طعم کاه ، مرکبات و حال و هوای تابستانی ، می باشند .

از سوی دیگر ویرجینیاهای تیره تر ، دارای طعم قوی و گیرا و عمیق تر بهمراه نت های میوه های خشک شده ، کارامل و شکلات ، می باشند .

توتون پیپ بارلی (Burley ) :

این توتون پیپ نیز موردی رایج در ساخت و تهیه بسیاری از ترکیبات توتون پیپ موجود در بازار مصرف می باشد. بر خلاف توتون پیپ ویرجینیا دارای میزان قند قابل‌ ملاحظه‌ای نمی باشد و شاید بتوان گفت در مقایسه با آن ، حاوی قند طبیعی نیست که در نتیجه اسموک و طعم بسیار خشک تری نیز دارا می باشد .

و باز هم برخلاف توتون ویرجینیا قابلیت داغ شدن سریع در اثر سوختن را ندارد .در تهیه و ساخت بسیاری از ترکیبات آروماتیک مورد استفاده قرار می گیرد چرا که می‌تواند به راحتی طعم های گوناگون موجود در ترکیبات دیگر را به خود جذب کند .

بیشتر بخوانید:  زرد شدن ريش و سبيل و توتون های بی كيفيت

در طیف رنگی قهوه ای روشن تا تیره موجود است .می توان پروفایل طعمی آن را با نت های آجیلی و شکلاتی توصیف کرد .

خرید توتون پیپ

مقالات بررسی توتون پیپ را مطالعه کنید

ترکیبات توتون پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *