توتون پیپ مک بارن|Mac baren

در این مقاله می خوانید :

۱- توتون پیپ Mac Baren Velvet Red :

توتون پیپ مک بارن توتونی آروماتیک و خاص ، تهیه و تولید شده توسط کمپانی مک بارن .
خاص از این لحاظ که تماماً برپایه ویرجینیا کوندیش تهیه شده است ، توجه داشته باشید این ترکیب یعنی ویرجینیا کوندیش که تحت نام Modern Mixture نیز شناخته می شود با ترکیب Modern Cavendish تهیه شده توسط مک بارن کاملاً متفاوت است.
توتون های ویرجینیای استفاده شده در تهیه این ترکیب با توتونهای ویرجینیای استفاده شده در مدرن کوندیش مک بارن متفاوت هستند . در حالت معمول برای تهیه مدرن کوندیش از ویرجینیای روشن که تحت فرایند بخاردهی رنگ آنها تیره می‌شود استفاده می‌کنند .
ویرجینیا های استفاده شده در این محصول بعد از برداشت طی پروسه عمل آوری با جریان هوا Flue cured آماده‌سازی شده و بعد از آن برای رسیدن به خواص و ویژگی های مورد نیاز از روشی خاص بر روی آن بهره برده شده است .

توتون مک بارن

تمام ویرجینیاهای استفاده شده در این محصول همانند توتون های مورد استفاده در تهیه و تولید سیگار ، تخمیر شده اند اما با حرارت بالاتر و در زمان کوتاه تر ، این فرآیند باعث تغییر رنگ ویرجینیا از زرد روشن به قهوه‌ای تیره می گردد و بعد از آن با استفاده از پروسه بخاردهی رنگ آنها کاملا سیاه و تیره می‌شود و طعم ملایمی حاصل می شود .
به همراه عطر و رایحه میوه و مرکباتی و بخصوص طعم دهنده Amaretto که یک نوشیدنی برپایه بادام است ، عرضه می گردد .

در یک جمله می توان توتون پیپ مک بارن را توصیف کرد :
به تاریکی شب و به لطافت مخمل !
توجه داشته باشید که به جهت خاصیت ذاتی این محصول ، میزان رطوبت موجود در آن زیاد است پس به جهت داشتن اسموکی با کیفیت و حداقل میزان گزش زبان هوادهی قبل از بارگذاری فراموش نشود .
تا حد امکان اسموک آرام و ملایمی داشته باشید .

mac baren 2


۲- توتون پیپ Mac Baren Chiefston Original Mixture :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن محصولی جالب‌ توجه از کمپانی مک بارن مخصوص آروماتیک پسندان ، جالب از این لحاظ که گویا این توتون برای بازار مصرف آسیا تهیه و تولید شده و به طور رسمی در نقاط دیگر جهان توزیع نمی شود ، به احتمال زیاد پس از تحقیق و بررسی ، کمپانی به این نتیجه رسیده است که توتون های آروماتیک آنهم با این طعم و مزه در آسیا طرفداران بیشتری دارد .

در هر صورت توتونی است بر پایه ویرجینیای طلایی روشن و تیره به همراه کوندیش به سبک و سیاق خاص مک بارن و اندکی برلی به جهت افزودن طعم و همچنین تعادل برقرار کردن در سوختن این توتون .در نگاه اول ، بسته‌بندی بسیار شبیه توتون ارینمور فلیک می باشد .به صورت ورقه های نازک فلیک برش داده شده و شاید به دلیل نگهداری طولانی مدت ، اندکی توتون خرد شده در آن نیی باشد .معمولاً با میزان رطوبت مناسب برای این گونه برش ها همراه است .

به محض باز کردن درب قوطی ، با عطر و رایحه زردآلو مواجه خواهید شد که شاید برای دوستداران آن خوشایند باشد و برای دیگران خیر .این طعم را در ابتدای روشن کردن توتون نیز شاید بتوانید حس کنید ، به یاد داشته باشید به دلیل آروماتیک و همچنین فلیک بودن این توتون بسیار آرام کام بگیرید و در اسموک این توتون آرامش لازم را داشته باشید اگر چه شاید به دلیل خاصیت ذاتی این گونه توتون ها ، گزش زبان در حین اسموک ، اجتناب ناپذیر باشد .

بعد از گذشت نیمی از مدت زمان اسموک و به نیمه رسیدن توتون پیپ مک بارن ، شاید اندکی طعم آجیلی حاصل از وجود برلی به همراه طعم شیرین ویرجینیای موجود در این توتون پیپ را حس کنید و در قسمت پایانی اسموک دوباره طعم و رایحه زردآلو و اینبار به همراه هلو برای حسن ختام اسموک این توتون به استقبال شما خواهند آمد .
هوادهی پیش از بارگذاری فراموش نشود .اسموک آرام و ملایمی داشته باشید .

mac baren 1


 ۳- Mac Baren Pure Virginia ( H&H Series):

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن محصولی از سری تولیدات فوق ممتاز سری اچ اند اچ مک بارن برای دوست داران توتون ویرجینیا آنهم از نوع خالص با عطر و طعم ناب ویرجینیا .

همانطور که از سازنده و علامت اچ اند اچ حک شده بر روی بسته بندی می توان انتظار داشت با توتونی بسیار با کیفیت که در تولید آن تمام ریزه کاری های استادانه موجود ، به کار برده شده است ، مواجه هستیم .

ترکیبی از توتون های ویرجینیای آفریقایی از انواع و مناطق گوناگون از جمله آفریقای شمالی و از گونه های مختلف که همگی به سبک و روش خاص مک بارن کهنه و تخمیر و ترکیب شده اند .
توتون پیپ مک بارن ها با روش های عمل آوری مختلف همانند :
Air Curing
Flue Curing
برای استفاده در محصول نهایی ، آماده شده اند .
شاید بتوان جزئیات این ترکیب طلایی را بصورت زیر تشریح کرد :
در وهله اول ویرجینیای قرمز با طعمی شیرین از میوه های خشک شده و کمی خاکی و چوبی خودنمایی میکند و می توان گفت که نقش اصلی را ایفا میکند .سپس نوبت به هنرنمایی ویرجینیای روشن که با روش جریان هوایی عمل آوری شده است با طعم مرکباتی و رگه هایی از علف و کاه ، می رسد .بعد از آن ویرجینیای قهوه ای با طعمی شیرین و خاکی و میوه ای حضور خود را اعلام‌ می کند .

شاید بتوان گفت که بدون در نظر گرفتن شیرینی خاص ویرجینیا ، طعم غالب در این ترکیب ، طعم خاکی و علفی می باشد .شاید به نظر ساده بیاید اما برای رسیدن به این ترکیب ، سال ها تجربه و تخصص و زمان صرف شده است تا بهترین مواد اولیه توسط بهترین اساتید به بهترین شکل ممکن تبدیل به یکی از بهترین ها در خانواده توتون های ویرجینیا ، شود .

برش این محصول بصورت فلیک و ورقه ای است پس توصیه می شود قبل از بارگذاری هوادهی لازم در صورت نیاز برای داشتن رطوبت مناسب و همچنین کام گرفتن آرام به جهت مدیریت گرمای آتشگاه برای داشتن اسموکی با کیفیت و لذت بخش ، فراموش نشود .

توتون پیپ مک بارن|Mac baren


۴- معرفی توتون Mac Baren Virginia flake:

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن محصولی مناسب دوستداران ویرجینیا .
تهیه شده از برگ های ویرجینیای رسیده و کهنه شده از مزارع قاره آمریکا !
رایحه اولیه ای که در هنگام باز کردن درب قوطی میتوانید حس کنید ترکیبی از وانیل و عسل است .با برش هایی مناسب و اندازه که بارگذاری آن را آسان میکند . به راحتی میسوزد و در ابتدا طعمی گذرا از لیمو و وانیل را حس خواهید کرد و بعد از آن مزه خاص ویرجینیا دهان شما را فرامیگیرد .

در مقایسه با محصولی دیگر یعنی Virginia No.1 , این توتون طعم وانیلی بیشتری دارد در صورتی که Virginia No.1 طعم عسلی محسوس تری دارد .
به دلیل برش فلیک گیرایی نسبتا خوبی دارد .
تا حدودی طعمی مرکباتی و خاکی بهمراه شیرینی ملیح خاص ویرجینیا را حس خواهید کرد .
به آرامی میسوزد و در صورت داشتن آرامش و رعایت نکات لازم ، نیازی به روشن کردن های متوالی نخواهید داشت .
به گفته کمپانی مک بارن ، در سال ۱۹۷۹ روانه بازار مصرف شده است .
هوادهی قبل از بارگذاری در صورت نیاز و اسموک آرام فراموش نشود .

توتون پیپ مک بارن|Mac baren


۵-  معرفی توتون Mac Baren Navy Flake:

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن توتونی ملایم با برش فلیک که ترکیبی از بهترین برلی با ویرجینیاهای مختلف منتخب و دستچین شده بهمراه کاوندیش خاص مک بارن ، است .محصولی که به آرامی می سوزد و روشن نگه داشتن پیپ را برایتان آسان می کند .می توان گفت یکی از توتون هایی است که براحتی می توان آن را خرد و برای بارگذاری در پیپ آماده کرد با پروفایل کاملی از عطر و طعم که میتوانید از آن لذت ببرید .

ترکیبی از نت های میوه ای بهمراه نت خاکی و کاه ! به دلیل وجود برلی طعم آجیلی حضور دارد که هر چه بیشتر می سوزد نت خاکی و آجیلی ملموس تر می شود .

حضور ویرجینیا و کاوندیش باعث ایجاد نت های مرکباتی و رگه ای عسلی در محصول شده است اگر چه به گفته مک بارن عسلی افزوده نشده است . همچنین مقداری کمی نوشیدنی … در این محصول افزوده شده است .
توتونی بسیار خوش سوز و ملایم و طعم دار مناسب دوستداران ترکیبات برلی / ویرجینیا که به آرامی می سوزد و میتوانید از آن لذت ببرید .
مناسب مصرف هم روزانه و هم تفننی .
به گفته کمپانی مک بارن در سال ۱۹۶۵ به بازار مصرف معرفی شده است .
هوادهی در صورت نیاز و اسموک آرام فراموش نشود .


 ۶- معرفی توتون Mac Baren Dark Twist Roll Cake :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن شاهکاری دیگر از کمپانی مک بارن و این بار در قالب توتونی با برش سکه ای Curly .

عموما برای تهیه توتون هایی با برش سکه ای در ابتدا توتون به شکل طنابی Rope ، پیچیده می شود و سپس در انتها به صورت سکه ای برش داده می شود .در تهیه این محصول از برگ های کامل ویرجینیا برای لایه بیرونی Wrapper استفاده شده است و اما شاهکار مک بارن در اینجاست که قسمت میانی ، خود از دو گروه مجزا تشکیل شده است :گروه اول بطور کامل از ویرجینیا تشکیل شده است هم لایه بیرونی آن که از برگ های کامل تر است و هم لایه درونی آن که از برگ های کوچکتر و خرد تر تشکیل شده است .

گروه دوم متشکل از لایه بیرونی Wrapper ویرجینیا بعلاوه لایه درونی دارک فایرد کنتاکی Dark Fired Kentucky می باشد .
حال این دو گروه در دل لایه بیرونی مادر که از برگ ویرجینیای کامل تشکیل شده است ، قرار گرفته و بصورت طنابی پیچیده شده اند .
سپس برای هفته ها انبار می شوند تا کاملا باهم آمیخته و ممزوج شوند و در آخر بصورت سکه ای برش داده می شوند .هنر کار در اینجاست که این چیدمان به شکلی صورت گرفته است که بعد از برش تقریبا به ازای هر دو برش سکه ای ویرجینیا یک برش سکه ای کنتاکی خواهیم داشت !!!

بیشتر بخوانید:  گیرایی انواع توتون

یکی دیگر از اسرار کار در اینجاست که در این میان اندکی کاوندیش مک بارن نیز به شکلی ماهرانه و استادانه به محصول اضافه شده است .در انتها طبق روال مرسوم کمپانی مک بارن در مورد توتونوهای رول کیک خود ، محصول نهایی توسط مخلوطی از شیره افرای ناب و خالص بهمراه آب ، معطر و طعم دار شده است .

در انتهای کار توتونی در اختیار داریم با طعم و عطری دودی و شور و خاکی ، ناشی از وجود دارک فایرد کنتاکی ، شیرینی حاصل از وجود ویرجینیاهای مختلف که به طرزی استادانه به کار گرفته شده اند ، طعمی میوه ای و مرکباتی و رگه ای از مزه عسلی !
این محصول توتونی است بر پایه ویرجینیا که بطور طبیعی معطر شده است .

در سال ۱۹۹۵ به بازار معرفی شده است .
بصورت سکه ای برش خورده است .
هوادهی و اسموک آرام فراموش نشود .


۷- معرفی توتون Mac Baren Black Ambrosia:

نام این محصول از دسته ی توتون پیپ مک بارن برگرفته از فرهنگ یونان باستان است به معنی شهد و مائده بهشتی ! چیزی که به زندگی طعم و معنی می بخشد !

غذای خدایان در فرهنگ اساطیری یونان باستان . ماده ای که باعث زنده حس چشایی شما خواهد شد .
هنگامی در سال ۱۹۸۳ اساتید تهیه توتون در کمپانی مک بارن ، ترکیب نهایی کاوندیش جدید خویش را ارائه کردند ، تنها نامی که به ذهنشان رسید که بتواند این ترکیب را وصف کند Ambrosia یا همان مائده بهشتی بود .

برای رسیدن به این ترکیب سالها تجربه و امتحان و آزمایش نیاز بود تا بالاخره به نتیجه رسیدند .
کاوندیش تهیه شده از ویرجینیاهای دست چین شده و انتخابی از مناطق مدیترانه و خاورمیانه که هر کدام به تنهایی خواص و ویژگیهای منحصر بفرد خود را دارند و زمانی که توسط اساتید تهیه توتون ، درهم آمیخته شدند ، ترکیبی جادویی با طعم و مزه ای خاص را به دنیای توتون ، معرفی کردند .

شیرینی ملیح با امضای انحصاری مک بارن !
این کاوندیش چیزی کاملا نو و جدید و غیر معمول بود که از سال اول تهیه و معرفی آن تا کنون در بسیاری از محصولات کمپانی مک بارن مورد استفاده قرار گرفته است .
تا اندازه ای خاص که با نام اختصاصی :Modern Mac Baren Cavendish در دنیای توتون شناخته می شود .
همان گونه که از نام این محصول مشخص است ، حاوی مقدار زیادی کاوندیش مدرن مک بارن به همراه اندکی ویرجینیای روشن با برش لوز کات است .

این محصول ترکیبی خالص از ویرجینیا است ، امری که در دنیای توتون کمتر دیده می شود ! زیرا که در ترکیبات ویرجینیا معمولا اندکی برلی نیز استفاده می شود که در مورد این محصول اثری از حضور برلی دیده نمی شود ! با این وجود همچنان طعم و مزه ای دلچسب را به دوستداران خود ، ارائه می کند .

به عنوان آخرین راز کار ، اساتید تهیه توتون در کمپانی مک بارن ، در مرحله آخر از روغن های میوه ها در جهت معطر کردن این محصول استفاده کرده اند که البته جزئیات این افزودنی نامشخص است ! پس برای درک و فهم آن باید شخصا این توتون را استفاده کنید و به کشف و شهود بپردازید ! چالشی دلچسب و لذت بخش .

شاید بتوان در وصف این توتون اینچنین گفت :
این توتون غذای روح و دوستداران توتون است .
این محصول به صورت ریبون برش خورده است .
هوادهی و اسموک آرام فراموش نشود .


 ۸- معرفی توتون Mac Baren Plumcake:

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن برای اولین بار در سال ۱۹۵۷ تولید و معرفی شد .
ترکیبی است از ویرجینیای روشن آمیخته با برلی و کاوندیش اختصاصی مک بارن و اندکی لاتاکیای سوری و در انتها به جهت معطر بودن ، توسط نوعی نوشیدنی جامائیکایی که در دوران قدیم توسط ملوانان و دریانوردان مصرف میشده ، معطر شده است .

می توان گفت این محصول حلقه گمشده بین ترکیبات انگلیش و آروماتیک است ، چیزی شبیه به ترکیبات بالکان با احساسی بیشتر از لاتاکیا نسبت به آن ، اما معطر همانند ترکیبات آروماتیک .محصولی منحصر بفرد و خاص که به گونه ای هم میتواند دوستداران ترکیبات انگلیش را راضی نگه دارد و هم آروماتیک پسندان را خشنود کند .

ذکر این نکته لازم است که به دلیل خاصیت این محصول اندکی مرطوب است ، همچنین در هنگام سوختن کمی پر حرارت می سوزد ، به همین دلیل توصیه می شود هوادهی قبل از بارگذاری فراموش نشود و صبر و آرامش در هنگام مصرف آن ، رعایت شود تا هم از گرم شدن پیپ خود جلوگیری کنید و هم بتوانید طعم و عطر این محصول را کاملا درک کرده و از آن لذت ببرید .
این محصول بصورت ریبون برش خورده است .
شاید بتوان آن را تا حدودی با توتونPeterson Irish Oak مشابه دانست !.


۹- معرفی توتون مک بارن – سری چویس:

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن توتونی یک محصول انقلابی و جدید به منظور پاسخ به تقاضای نسل جدید و جوان پیپ کش و آنهایی که اسموکی آرام و شیرین را دوست دارند میباشد .طعمی شیرین و ملایم همراه با کمترین میزان سوزش زبان که بهترین مزیت برای پیپ کشهای تازه کار میباشد . خیلی از تازه کارها توتون های شیرین و ملایم را دوست دارند اما زمان بسیاری را صرف پیداکردن محصولی با چنین مشخصات با سوزش زبان کم میکنند اورجینال چویس این مشکل را حل کرده است .

شیرینی طبیعی توتون پیپ ویرجینیا همراه با طعم شیرین و ملایم کاوندیش مدرن مک بارن که اشاره ای به توتون منطقه جاوه اندونزی را در خود دارد و در آخر با اندکی برلی خشک شده با جریان هوا ، کار تکمیل میگردد .
بسته بندی ساخته شده از نوعی کاغذ راه راه انحصاری کمپانی که نه تنها باعث جذابیت ظاهری و محافظت توتون میشود همچنین بطور کامل سازگار ودوست دار محیط زیست نیز میباشد . تعداد زیادی از پیپ کشها هنوز هم این توتون را مورد تایید قرار داده  و آن را بعنوان انتخاب اول خود برمیگزینند .

به راحتی تمپ میشود ، عالی میسوزد و تجربه ای لذت بخش از پیپ کشیدن بهمراه دارد.
نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطی
گیرایی: ۱ از ۵
طعم و مزه : ۳ از ۵
روم نت : ۴ از ۵

توتون پیپ مک بارن|Mac baren


۱۰- مک بارن – وانیلا چویس :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن توتون جاافتاده و دلپذیری که با زبان شما کاملا ملایم و آرام رفتار میکند .
نوع برش آن باعث سهولت پر کردن پیپ حتی برای تازه کارها میشود .این محصول یک لوزکات شامل ویرجینیای طلایی / کاوندیش مدرن مک بارن ، حرارت دیده با برلی انحصاری کمپانی میباشد .

تجربه ای از یک اسموک خنک و بسیار ملایم با طعمی هیجان انگیز و شیرینی ملایم و دلنشین وانیل همراه با رایحه ای دلپذیر .توتونهای ویرجینیای خاص انتخابی ، شیرینی معین و مشخصی را سبب شده اند و کاوندیش مدرن مک بارن به جهت مزه بسیار ملایم شیرین و اشاره ای نامحسوس به توتونهای منطقه جاوه اندونزی ، اضافه گردیده و برای پرهیز از غلبه عطر و طعم وانیل بر مزه و عطر اصلی مقدار اندکی برلی خشک شده با جریان هوا ، به این ترکیب اضافه شده است .

طعم و مزه این محصول یادآوری عجیب و منحصربفردی از شیرینی وانیل بهمراه دارد .
به راحتی تمپ میشود و بسیار عالی میسوزد .
توتونی مناسب برای حرفه ای ها و تازه کارها .
نوع بسته بندی : کیسه ای
گیرایی : ۱ از ۵
طعم و مزه : ۳ از ۵
روم نت : ۴ از۵


۱۱- مک بارن – آروماتیک چویس :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن این توتون پیپ کشیدن را به راحت ترین شکل ممکن میسر میسازد .
پرکردن پیپ بدون کوچکترین زحمتی و اسموکی آسانتر از آن مخصوصا برای کسانی که تجربه ای هرچند کوچک در زمینه پیپ کشیدن داشته باشند .

توتون پیپ مک بارن ، لوزکاتی تشکیل شده از ویرجینیای طلایی / کاوندیش مدرن مک بارن ، تلطیف شده با برلی انحصاری کمپانی میباشد که در برگیرنده شیرینی ویرجینیا و مزه توتون جاوه ای کاوندیش مدرن مک بارن همراه با مقدار اندکی برلی خشک شده با جریان هوا میباشد
طعم و مزه این توتون یادآور میوه های رسیده و آبدرا است .

به خوبی تمپ میشود همراه با سوختن و اسموکی عالی
نوع بسته بندی : کیسه ای
گیرایی : ۱ از ۵
طعم و مزه : ۴ از ۵
روم نت : ۴ از۵

توتون پیپ مک بارن|Mac baren


 ۱۲- معرفی توتون مک بارن – رول کیک :

از دسته ی توتون پیپ مک بارن این توتون با اختلاف زمانی زیادی جوانترین عضو خانواده رول کیک کمپانی مک بارن بحساب می آید و همچنین تنها عضو از این خانواده است که برخلاف اعضای دیگر که فقط بر پایه توتون و آب و شیره افرا تشکیل شده اند دارای مقدار اندکی عطر و طعم اضافی نیز میباشد .

کلیه مراحل جمع آوری برگهای توتون با دقت کامل صورت گرفته بعد از رسیدن کامل برگها بوسیله دست برداشت میشوند تا هیچ گونه صدمه ای به آنها وارد نشود .امروزه که بیشتر توتونها بوسیله ماشین برداشت میشوند یافتن کشاورزانی که مایل به برداشت توتون بوسیله دست باشند هر روز سخت تر میشود .

بیشتر بخوانید:  روش پر کردن توتون در پیپ

همانند فرایند تولید دیگر توتونهای رول کیک مک بارن ابتدا آب و شیره افرا جوشانده شده و سپس به توتون اضافه میگردد این تمام کاری است که برای داشتن طعمی کاملا طبیعی شامل شیرینی ویرجینیا گلد و مزه ملایم ترش و تند و دودی توتون کنتاکی دارک فایرد  انجام میشود .

توتون پیپ مک بارن در ابتدا تحت نام رویال توییست شناخته میشد اما در سال ۱۹۹۰ به توتون رول کیک تغییر نام یافت .
نوع بسته بندی : قوطی
گیرایی : ۳ از ۵
طعم و مزه : ۲ از ۵
روم نت : ۲ از۵
محتوی توتون های برلی / گلد ویرجینیا / بلک کاوندیش مک بارن
نوع برش : کرلی ( سکه ای / کوین / اسپن / مدالین )
توتون مصرفی بصورت بسته بندی قوطی ۱۰۰ گرمی خریداری شده از فروشگاه پاسارگاد تاباک که معرف حضور دوستان است در حدود دو سال پیش
زمان مصرف : در حدود دو ماه بعد از تاریخ خرید
یکی از اسپایسی ترین توتونهای تولیدی کمپانی مک بارن محسوب میشود با چاشنی عسل و مزه ترشی بسیار دلنشین .

طعم ادویه ای حاصل از توتون بلک کاوندیش مک بارن همراه با مزه بسیار بسیار ملایم وانیل که هر از چند گاهی در بین اسموک ها مانند نسیمی گذرا حس میشود و شیرینی ملایم توتون گلد ویرجینیا ( لمون ویرجینیا ) که بیشتر به عنوان پایه و زمینه برای نقش آفرینی بلک کاوندیش در این ترکیب مورد استفاده قرار گرفته و در انتها توتون برلی که میتوان گفت در این ترکیب نقش سیاهی لشگر را ایفا میکند که البته باعث ایجاد طعم خاکی بسیار ملایم همراه با شیرینی دلچسبی گردیده .

بطور کل میتوان گفت همان توتون میکسچراسکاتیش بلند است با طعم ادویه ای بیشتر و با ترکیبات تشکیل دهنده کمتر .

سوختن آرام و مداومی دارد که البته بدلیل وجود ویرجینیا در این ترکیب هنگام مصرف این توتون دقت لازم در دفعات و شدت اسموک ها ضروری به نظر میرسد در غیر این صورت شیره ایجاد شده ار سوختن ویرجینیا با حرارت بالا در انتهای آتشگاه پیپ جمع شده و لذت مصرف این توتون را از بین میبرد .

پیشنهاد میکنم قبل از بارگذاری ، هوادهی و آماده سازی مناسب انجام گیرد تا از میزان رطوبت آن کاسته شود .
برای بارگذاری نیز بهتر است با قرار دادن یک یا دو برش از توتون بین کف دو دست و مالیدن آنها به هم به قطعات کوچکتر شبیه به برش شگ تبدیل کرده و سپس درون آتشگاه پرشود
در مورد روم نت باید از اطرافیان پرسید …!!!

در کنار این توتون یک نوشیدنی بر پایه کاکائو و کافئین پیشنهاد میشود .
پیپ مورد مصرف : یکی از اعضای محترم خانواده پترسون
ابزار روشن کردن : ابزار ترجیحی اینجانب ” کبریت با قدمت چهل سال “

معرفی توتون مک بارن


 ۱۳- معرفی توتون مک بارن – میکسچر اسکاتیش بلند:

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن زمانی که این توتون برای اولین بار در سال ۱۹۵۸ روانه بازار شد بسیار مورد توجه قرار گرفت . مصرف کنندگان اکنون میتوانستند از توتونی لذت ببرند که یک ترکیب بسیار متعادل بین برگهای توتون و طعم دهنده های ملایم برقرار کرده بود که نتیجه سالها پیشرفت و تکامل و نشاه گرفته از گنجینه معلومات یورگن هالبرگ درباره شناخت برگهای توتون و فرایند تولید توتون پیپ بود .

این توتون از بیش از ۳۵ نوع مختلف برگ توتون از اقصی نقاط عالم تشکیل شده است .
هر لایه با حفظ ویژگیها و کیفیت خاص خود و ترکیب با لایه های دیگر با نسبتهای درست و دقیق باعث ایجاد طعم و عطر و کیفیت منحصر بفرد این توتون شده است .
گرچه طبق روال بازار تجارت و رقابت اسرار و رموز کار باید حفظ شده و مخفی بمانند ولی خب گوشه ای از آن را میتوان بیان کرد .

توتون لوزکات موجود در این محصول از نوع ویرجینیای شیرین و روشن است . یکی از آن رموز پشت پرده که این محصول همراه خود دارد در این است که توتونهای ویرجینیا و برلی فشرده موجود ابتدا از حالت پرس و فشردگی خارج شده اند تا بتوانند با دیگر اجزای سری تشکیل دهنده این محصول بخوبی ترکیب شوند .

پروسه فشرده سازی بسیار دقیق بکار رفته در این محصول باعث ایجاد خواص و کیفیت منحصر بفردی در توتونهای مصرفی گردیده که در غیر این صورت چنین کیفیتی بدست نمی آمد .
شکستن و درآوردن توتونهای مصرفی از حالت فشرده سهولت در پر کردن پیپ توسط مصرف کننده را سبب میگردد و در عین حال سبب ایجاد سوختن آرام توتون در حین مصرف میشود که این خود مزیت بزرگی است .

علاوه بر وجود بهترین نوع توتون ویرجینیا و برلی در این محصول اجزا و المانهای دیگری نیز وجود دارند که باعث منحصر بفرد شدن این توتون شده اند .

کاوندیش اصیل تولیدی توتون پیپ مک بارن استفاده شده در این محصول سبب ایجاد طعم و مزه خاصی در مرحله آخر اسموک شده است . تقابل بین ویرجینیای روشن و کاوندیش اصیل مک بارن نه تنها باعث ایجاد لذت بیشتر در استفاده از این محصول شده بلکه سبب ایجاد آخرین عنصر در طعم و مزه این ترکیب گردیده .

تعامل دقیق ایجاد شده بین مواد معطر نسبتا قوی و برگهای توتون سبب منحصر بفرد شدن این محصول گردیده است.
این توتون براحتی قابل تمپ ( کوبیدن و فشرده کردن ) میباشد و در هنگام مصرف رایحه مطبوع و دلپذیری از آن متصاعد میشود و دارای یک طعم و مزه غالب نیست در حالیکه تمام المان ها و عناصر متغیر در حین مصرف این محصول همگی حاصل سوختن یک توتون واحد هستند .

توتون ملایمی است و این خود دلیل این موضوع میباشد که چرا مصرف کنندگان سراسر جهان آن را دوست دارند و در تمام این سالها هنوز در چرخه تولید باقی مانده است .
توتون میکسچر اسکاتیش بلند به یک محصول کلاسیک در عالم توتون پیپ بدل شده است .

نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطی
گیرایی : ۲ از ۵
طعم و مزه : ۲ از ۵
روم نت : ۲ از ۵


۱۴-  معرفی توتون مک بارن – خانواده سون سیز :

معرفی توتون مک بارن


۱۵- مک بارن – سون سیز رویال :

 از دسته ی توتون پیپ مک بارن خانواده سون سیز همگی متعلق به خط تولید توتونهای آروماتیک به سبک آمریکایی ، کمپانی مک بارن میباشند .
محصولات این خانواده عمدتا از توتون های ویرجینیایی ساخته شده اند که بر اساس توتون های ویرجینیای سبک آمریکایی بر پایه توتون برلی میباشد .
استفاده از ویرجینیا به عنوان عنصر اصلی این ترکیب باعث خشکی بیش از حد این محصول نشده است و هیچ مزه و طعم ناخوشایندی حس نمیشود .
از ترکیب رنگ زیبای حاصل از ویرجینیای طلایی ، برلی قهوه ای روشن ملایم و مقدار بسیار کمی از بلک کاوندیش میتوانید لذت ببرید .

پرکردن پیپ با این توتون بسیار راحت است و به محض روشن کردن پیپ طعم شیرین بسیار ملایمی بر پایه وانیل و رایحه اصلی ملایم و شیرینی از عسل و رایحه فرعی از بوی میوه های تازه حس میشود .

نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطی

گیرایی : ۱ از ۵
طعم و مزه : ۳ از ۵
روم نت : ۳ از ۵

معرفی توتون مک بارن


۱۶- مک بارن – سون سیز رگولار :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن با همان توضیحات خانواده سون سیز – ترکیب رنگی شامل ویرجینیا طلایی ، برلی قهوه ای روشن و مقدار زیادی بلک کاوندیش با طعم و مزه ملایم وانیل و شکلات تیره .

نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطی
گیرایی : ۱ از ۵
طعم و مزه : ۴ از ۵
روم نت : ۴ از ۵


 ۱۷- مک بارن – سون سیز گلد :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن ترکیب رنگی زیبا شامل ویرجینیای طلایی ، برلی قهوه ای روشن و مقدار کمی بلک کاوندیش با طعم و مزه شیرین و ملایمی بر پایه وانیل خامه ای و رایحه ای ملایم و شیرین عسل .
نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطیگیرایی : ۱ از ۵
طعم و مزه : ۳ از ۵
روم نت : ۳ از ۵

معرفی توتون مک بارن


۱۸- مک بارن – سون سیز چری ( قرمز ) :

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن ترکیب رنگی شامل ویرجینیای طلایی ، برلی قهوه ای روشن و مقدار کمی مدرن کاوندیش با طعمی از گیلاس رسیده و آبدار .
نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطی
گیرایی : ۱ از ۵
طعم و مزه : ۳ از ۵
روم نت : ۳ از۵

معرفی توتون مک بارن


۱۹-  معرفی توتون مک بارن – وانیلا کرم:

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن به آرامی میسوزد و طعمی متعادل از وانیل و توتون طبیعی و اصیل را داراست .
ترکیب رنگی این محصول تشکیل شده از توتون ویرجینیای لوزکات / برلی قهوه ای روشن / کاوندیش مدرن شیرین و همچنین قطعات کوچک توتون پلاگ .
بعد از فرآیند عمل آوری ، تمامی توتونها با هم ترکیب میشوند و سپس وانیل مورد نظر به آنها اضافه میگردد .

تمامی این مراحل باعث خلق یک محصول برجسته با عطر و طعم و مزه عالی و تجربه چشایی منحصر بفرد میگردد .

نوع بسته بندی : کیسه ای و قوطی
گیرایی : ۲ از ۵
طعم و مزه : ۴ از ۵
روم نت : ۴ از ۵

۲۰- مک بارن – وانیلا کرم – فلیک:

همانطور که از نامش پیداست یک توتون فلیک آروماتیک بهمراه طعمی شیرین و دلپذیر از وانیل میباشد .
شیرینی طبیعی توتون ویرجینیا / طعم شیرین ملایم توتون کاوندیش مدرن ترکیب شده با وانیل باعث ایجاد اسموکی ، بسیار لذت بخش و رایحه ای دلپذیر گردیده . برای خلق چنین ترکیبی مقدار اندکی توتون برلی هم اضافه شده است .

این محصول به روش سنتی و به مرور زمان فشرده شده است . اگر به مواد خام زمان مناسب برای عمل آوری داده نشود نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد به همین دلیل فرآیند تولید توتون فلیک زمان بر و پرهزینه میباشد اما هدف اصلی رسیدن به بهترین کیفیت است در مدت زمان انبار شدن ، توتونها کاملا با یکدیگر ترکیب میشوند و سپس بصورت فلیک بریده شده و بسته بندی میگردند .

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون Samuel Gawith Bothy Flake

نوع بسته بندی : قوطی
گیرایی : ۲ از ۵
طعم و مزه : ۴ از ۵
روم نت : ۴ از ۵


۲۱- معرفی توتون مک بارن – وانیلا فلیک (Mac Baren – Vanilla Flake)

این توتون از دسته ی توتون پیپ مک بارن توضیحات روی قوطی:
یک توتون با برش فلیک شامل توتون ویجینیا و مقدار کمی کوندیش، که با اسانس وانیل معطر گردیده است. حاصل این ترکیب یک توتون خاص با شیرینی دل انگیز و طعم و مزه منحصر به فرد هست

نام تجاری: مک بارن (Mac Baren)
نوع ترکیب: معطر (Aromatic)
محتویات: توتون ویرجینیا و کوندیش
طعم دهنده: وانیل
برش: فلیک (Flake)
بسته بندی: ۵۰ گرمی قوطی
کشور تولید کننده: دانمارک
وضعیت: در حال حاظر موجود در ایران
گیرایی: ملایم
میزان طعم: کم/متوسط
بوی دود: دلپذیر و خوش آیند
امتیاز توتون در وب سایت tobaccoreviews :
۲.۷ از۴

نقد و بررسی این توتون:
چندی پیش برای اینکه بتونم نقد خوب و کاملی رو بر وانیلا فلیک بنویسم، چند قوطی از این توتون رو تهیه کردم و طی ۲ تا ۳ هفته بصورت روزانه ازش استفاده کردم. باید بگم به شخصه طرفدار ترکیب های آروماتیک نیستم و با برخی از توتون های آروماتیک موجود خیلی مشکل دارم.

به خصوص توتون هایی که دارای اسانس وانیل هستند! به هر حال… برگردیم به نقد خودمون. میتونم بگم وانیلا فلیک جزء معدود توتون های آروماتیکی بود که در مدتی که ازش استفاده کردم برام رضایت بخش بود. بر خلاف اغلب (شاید تمام) توتون های وانیل موجود در ایران وانیلا فلیک کیفیت بسیار خوب و قابل قبولی دارد. این ترکیب از توتون ویرجینیا به همراه مقدار بسیار کمی توتون کوندیش تشکیل شده است.

به نظر من توتون کوندیش موجود در وانیلا فلیک (بر خلاف کوندیش های موجود در اغلب آروماتیک های دیگر) بر پایه توتون های با کیفیتی (به احتمال زیاد برلی و ویرجینیا) تبدیل به توتون کوندیش شده است (فرآیند کوندیش). وانیلا فلیک طعم بسیار خوبی داره و اسانس وانیل به اندازه درش استفاده شده (البته از نوع مرغوبش). به دلیل استفاده از توتون مرغوب، اسانس مناسب و همینطور برش فلیک خیلی ملایم و خنک میسوزه و سوزش زبان هم ایجاد نخواهد کرد.

همینطور بوی دود حاصل سوختن این توتون دلپذیر و حتی برای افرادی که پیپ یا سیگار نمیکشند میتونه خوش آیند باشه! این توتون رو هم به دوست داران ترکیب های آروماتیک و هم ترکیب های ویرجینیا و بالکان میشه توصیه کرد. کسانی که به توتون های آروماتیک علاقه مند هستند و از طرفی دوست دارند یک توتون آروماتیک با کیفیت رو با آرامش و به آرامی دود کنند وانیلا فلیک رو امتحان کنند.


۲۲- معرفی توتون مک بارن – Macbaren Mellow Choice

از دسته ی توتون پیپ مک بارن  توتون همانند سایر محصولات خانواده سری Choice کمپانی مک بارن ، بر اساس داشتن اسموکی ملایم و لذت بخش که با زبان و دهان شما دوست خواهد بود تهیه و تولید شده است .
توتونی است شیرین و ملایم که این ملاحت به دلیل استفاده از ترکیبی از ویرجینیاهای مختلف و دست چین می باشد که همراه با اندکی بلک کوندیش مک بارن طعمی به یاد ماندنی را به شما ارائه می دهد .

به منظور داشتن طعمی متفاوت و اسموکی خنک و مستمر ، از اندکی برلی که به روش  Air Cured آماده سازی شده است نیز در ترکیب این محصول استفاده شده است .
در هنگام اسموک این توتون ، با دنیایی از طعم های مختلف همچون کاکائو ،شکلات ،خامه و وانیل به همراه شیرینی ملیح ویرجینیا و طعم و مزه خاص بلک کوندیش مک بارن ، مواجه خواهید شد و به دلیل وجود برلی اسموکی خنک و مستمر را خواهید داشت .

توتون پیپ مک بارن ، محصولی آروماتیک از خانواده سری Choice مک بارن است که می‌تواند هم برای تازه واردین به دنیای پیپ و توتون انتخاب مناسبی باشد و هم برای کسانی که دفعات اسموک زیادی در روز دارند .
به صورت ریبون برش خورده است که بارگذاری آن را بسیار راحت می کند .
هوادهی قبل از بارگذاری در صورت نیاز و اسموک ملایم و آرام فراموش نشود .

معرفی توتون مک بارن


  ۲۳- معرفی توتون مک بارن – Mac Baren Cherry Choice

 از دسته ی توتون پیپ مک بارن محصولی مناسب دوستداران توتون های آروماتیک که مناسبت بسیار ویژه ای با آب و هوای گرم تابستان و فصل میوه های تابستانی همچون گیلاس دارد.

توتونی تهیه شده از انواع ویرجینیا ، برلی و کوندیش به سبک خاص مک بارن که بصورت استادانه ای عطر و طعم و مزه گیلاس به همراه یک نوع نوشیدنی خاص جامائیکایی که حال و هوای تابستانی به این محصول میدهد ، به آن اضافه شده است.
بصورت ریبون برش خورده است.
هوادهی قبل از بارگذاری در صورت نیاز فراموش نشود.
توتون پیپ مک بارن
معطر چری
Cherry choice Mac Baren
۴۰ گرمی
سبک و خوش بو

معرفی توتون مک بارن


۲۴ – معرفی توتون مک بارن – Mac Baren HH Ristica :

توتون پیپ مک بارن بر اساس یک ایده چالش‌برانگیز یعنی استفاده از گونه توتونی که می‌توان گفت بر پایه آن توتون‌ پیپ مدرن امروزی ، از دنیای غرب وحشی گذشته ، شکل گرفته است یعنی توتون Nicotina Rustica که بومی مکزیک است و امروزه در اروپا ، آفریقا و آسیا پرورش داده می شود و عنصر اصلی توتون های قوی و گیرای سبک انگلیش ، لاتاکیا و سوماترا می باشد و استفاده از نوعی گونه سنتی و قدیمی و با اصالت دیگر در دنیای توتون پیپ ، کمپانی مک لارن شروع به تهیه و تولید محصولی جدید جهت ارائه به بازار مصرف در سال ۲۰۲۱ کرد .

در جهت تولید این محصول و با استفاده از دو گونه اصلی توتون یعنی Nicotina Rustica  ,Virginia پروسه تهیه این محصول جدید شروع شد و پس از طی مراحل مختلف و گوناگون و آزمایش ترکیبات مختلف از این دو گونه و تکرار و تکرار و تکرار … سرانجام با افزودن عنصر سومی یعنی اندکی توتونی برلی به آن و استفاده از روشهای فرآوری مختلف همچون فشرده سازی با حرارت بالا به جهت رسیدن به طعمی با کیفیت و مطلوب ، موفق به ارائه محصولی ناب و خالص از زیر مجموعه تولیدات انحصاری خود یعنی سری محصولات HH و تحت نام HH Rustica در سال ۲۰۲۱ شدند .

در سال ۱۶۰۷ استعمارگران انگلیسی با توتون  Nicotina Rustica آشنا شدند که در منطقه آمریکای شمالی توسط بومیان در پیپ های سفالی کشیده می شد و این آشنایی ، پایه و شروع تولید توتون های تیپ امروزی شد .

البته به دلیل گیرا بودن و مقدار نیکوتین بالای توتون پیپ مک بارن به جهت مناسب کردن با ذائقه امروزی از روشهای عمل آوری گوناگونی استفاده می شود تا مصرف آن برای اکثر دوستداران توتون پیپ ، امکان‌پذیر باشد .

این محصول ترکیبی است بر پایه ویرجینیا و برلی و علیرغم تلطیف کردن های بسیار حاوی مقدار نیکوتین بالا که مصرف آن شما را به یاد گذشته های دور و توتون های خالص و ناب و گیرای قدیمی خواهد انداخت .

به دلیل گیرایی بالا حتما توصیه می شود بعد از صرف وعده غذایی استفاده شود .

می توان گفت  محصول توتون پیپ مک بارن در میان سبد تولیدات کمپانی مک بارن بالاترین میزان نیکوتین را داراست و در میان دیگر توتون های موجود در بازار مصرف از برندهای دیگر نیز در رتبه بالایی از جهت دارا بودن مقدار نیکوتین قرار دارد . به صورت فلیک برش خورده است .

هوادهی قبل از بارگذاری در صورت نیاز و اسموک آرام فراموش نشود .


۲۵ – معرفی توتون مک بارن – Amphora Virginia:

از سال ۲۰۱۶ تهیه ، تولید و توزیع محصولات برند آمفورا Amphora توسط کمپانی مک بارن Mac Baren انجام می‌شود و این به معنی افزایش کیفیت تولیدات این برند می باشد چرا که متخصصین و کارکنان کمپانی مک بارن با توجه به علاقه و تخصصی که دارند همواره سعی در بهبود و افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود در طی تاریخ تاسیس این کمپانی کرده اند .

این محصول با استفاده از تکنیک فرآوری تولید به روش فشرده سازی داغ Hot Pressed Tobacco روشی که کمپانی مک بارن ابداع کننده آن بوده است و قبلا سری محصولات دیگر خود یعنی HH Flakes را به این روش تولید کرده ، تولید می شود ، با این روش طعم غنی تری از توتون به دست می آید و مواد اولیه تهیه ترکیب به بهترین شکل ممکن با هم مزوج شده و کیفیت نهایی در حد اعلا میباشد .

این محصول تهیه شده از توتونهای ویرجینیای مناطق برزیل ، آمریکا و زامبیا می باشد ، به رنگ قهوه ای روشن که به صورت فلیک شکسته برش خورده اند .

دارای پروفایل طعمی شامل نت های نان توست و ادویه و کمی تند و تیز می باشد که همراه با این پروفایل طعمی ، نت‌های شیرین و ملیح نیز شما را همراهی خواهند کرد بهمراه طعم های خاص ترکیبات ویرجینیا .

این محصول دارای طعمی قوی ، خالص که با طبع دوستداران ترکیبات ویرجینیا متناسب میباشد ، است .

بارگذاری و سوختنی این ترکیب بسیار آسان و ملایم می باشد .

شاید بتوان تنها عیب این محصول را حجم کم و ۵۰ گرمی آن دانست که بنا به گفته مسئولان کمپانی مک بارن به دلیل مقررات سختگیرانه سازمان غذا و داروی آمریکا ، در این حجم بسته بندی صورت می گیرد .

مثل همیشه هوادهی قبل از بارگذاری توتون در صورت نیاز و اسموک ملایم فراموش نشود .

Amphora Virginia

مقالات در مورد توتون پیپ

 

معرفی توتون مک بارن

توتون پیپ مک بارن|Mac baren

1 دیدگاه دربارهٔ «توتون پیپ مک بارن|Mac baren»

  1. شرکت مک بارن با داشتن طیف وسیعی از طعمها واستفاده از با کیفیترین توتونها اولین انتخاب برای کسایی هست که عاشق توتونهای اروماتیک هستن. دنیایی از طعمها و رایحه های دلپذیر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفت =