توتون کاپتان بلک، نوستالژی پیپ کش

در این مقاله می خوانید :

توتون کاپتان بلک، نوستالژی پیپ کش

به جرات می توان گفت معروفترین برند توتون پیپ دنیا کاپتان بلک است. توتون کاپتان بلک شناخته شده ترین محصول برای آنهایی است که حتی یک بار چشمشان به پیپ افتاده باشد.


بسیاری از دوستان هنوز دنبال بوی آشنای قدیمی توتون کاپتان بلک می گردند و پای این قضیه هزینه زیادی هم پرداخت می کنند، بوی بسیار مطبوع با زمینه شکلات و عطر نرم کاوندیش، توتون کاپتان بلک را به بی رقیب ترین توتون دنیا تبدیل کرد.

تاریخچه توتون کاپتان بلک:

تا ۲۰ یا ۳۰ سال اخیر خبر چندانی از تقلب و برند دزدی در دنیای تجارت نبود و افراد در تلاش بودند تا کالا ها را با کیفیت بالاتر و طول عمر طولانی درست کنند. خریدار به توضیحات فروشنده اعتماد داشت و فروشنده هم به حسن اعتماد خریدار خیانت نمی کرد. با ورود چینی ها به بازار تولید، پیشرفت ماشین آلات و افزایش تولید جهانی، تولید کنندگان به دنبال افزایش سهم خودشان از بازار گشتند.
تقلب، استفاده از برند تجاری رقبا برای افزایش فروش نقل بازار امروز است و کاپتان بلک هم از این امر مستثنا نبوده و سیل عظیم توتون کاپتان بلک تقلبی و پر شده شرکت ها ویا اصلا پر شده به صورت کارگاه های زیر زمینی بازار را پر کرده است.

تاریخچه توتون کاپتان بلک:

شرکت لین لیمیتد در سال ۱۸۹۰ در درسن آلمان متولد شد.تولید شرکت لین لیمیتد شامل توتون اروماتیک پیپ با کیفیت بالا و توتون سیگار پیچ میشده است. هرمن جی لین در سال ۱۹۳۱ این کمپانی از هم پاشیده را درمنهتن امریکا دوباره پایه گذاری نمود و کاپتان بلک از همینجا متولد شد. محصولات این شرکت تا سال ۱۹۸۳ در خیابان ۲۵ بکمن نیویورک تولید و عرضه می گردید. در سال ۱۹۸۳ کارخانه به شهر تاکر جوجیا منتقل گردید.
در سال ۱۹۴۶ به طور متوسط هر ۴۰ گرمی توتون کاپتان بلک به قیمت ۲۱ سنت (با احتساب دلار ۳۰۰۰ تومان، ۶۳۰ تومان) به مصرف کننده فروخته می شده است و اولین ورژن از توتون های کپتان بلک امروزی در سال ۱۹۵۶ به قیمت هر ۴۰ گرمی ۳۸ سنت (با احتساب دلار ۳۰۰۰ تومان، ۱۱۵۰ تومان) عرضه شد.
کاپتان بلک چند بار دست به دست فروخته شده است (آقایان بران و ویلیامسون، کانوود و رینولدز) ولی کارکنان این شرکت هیچ گاه عوض نشدند، آنها باقی ماندند تا توتون کاپتان بلک تغییر در کیفیت و ترکیب نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:  برگهای متداول توتون پیپ

تاریخچه توتون کاپتان بلک:
خطوط عوض می شوند:
در مارس سال ۲۰۱۱ شرکت لین لیمیتد توسط کمپانی اسکاندیناوین گروپ دانمارک خریداری شد تا فقط خاطره آن در ذهن ها بماند (همانند خریدار شرکت رانسون توسط زیپو) و رقیبی دیگر در کار نباشد.
در حال حاضر شرکت دانمارکی اسکاندیناوین گروپ بزرگترین تولید کننده پیپ جهان، بزرگترین تولید کننده سیگار جهان و نامدارترین تولید کننده توتون سیگار پیچ جهان به شمار می آید. کارخانجات این شرکت در هشت منطقه از جهان با ۹۵۰۰ کارمند و کارگر در جمهوری دومنیکن، هندوراس، اندونزی، اروپا، استرالیا و امریکا در حال تولید هستند .

تاریخچه توتون کاپتان بلک:

این شرکت صاحب بیش از ۲۰۰ برند توتون پیپ، سیگار و توتون سیگار پیچ است. کافه کرم، لاپاز، هنری وینترمنز، کولتس، مرکاتور، ماکانودو، کائو، پانچ، پارتاگس، کوهیبا، ارینمور، بوکام ریف، کاپتان بلک، کلن، سالسا، باگلر و چندین برند دیگر است که با زیر شاخه هایشان بیش از ۲۰۰ برند هستند. (توضیحات بیشتر در زمینه شرکت اسکاندیناوین گروپ در حوصله این مقاله نمی گنجد)
شرکت لین لیمیتد شامل برند های کاپتان بلک، سر والتر، بورکاگ ریف، پیتر استوکبی،هاف اند هاف، اورلیک، اسکودو و بیش از ۱۵ برند نامدار جهانی است. همچنین لین لیمیتد تولید کننده پر مصرف ترین توتون سیگار پیچ امریکا با نام باگلر و وینچستر است.
در ژوئیه سال ۲۰۰۸ شرکت شرکت بریتیش آمریکن توباکوBAT (British American Tobacco) تجارت سیگار و توتون پیپ و توتون سیگار پیچ را از طرف این شرکت در دست گرفت. در حقیقت شرکت بریتیش امریکن توباکو یکی از با نفوذ ترین غول های دخانی جهان است. این شرکت با کمی تغییر در ماهیت (انهم به دلیل مقررات ورود به بازار ایران) هم اکنون در ایران با نام BAT PARS در زمینه تولید سیگارت مشغول به فعالیت است.
تا چند سال پیش (حدود ۶ سال) توتون کاپتان بلک با هولوگرام دخانیات در بازار ایران توزیع می گردید ولی در حال حاضر و با تغییرات بنیادی در مالکیت این شرکت خبری از این محصول نیست.

بیشتر بخوانید:  توتون پیپ دانمارکی قدیمی

توتون کاپتان بلک، نوستالژی پیپ کش

انواع توتون کاپتان بلک:

کاپتان بلک گلد: این توتون برای دوستداران توتون ویرجینیا عالی است، ویرجینیا خالص با کمی میکس و تغییر رنگ در توتون حاصله. بسیار معطر و با روم نت بالا ترکیبی از اسانس وانیل، اسانس نوعی گل و شکلات. (روم نت را با تیست اشتباه نگیرید، روم نت بویی است که حاصل از سوختن در محیط باقی می ماند در حالی که تیست طعمی که بر زبان و ذائقه شما تاثر می گذارد)
کاپتان بلک رگولار: شامل توتون کوندیش سیاه و توتون برلی
کاپتان بلک رویال: شامل توتون بلک کوندیش و گلد کوندیش
کاپتان بلک گلد بوی مطبوعی دارد و باید به آرامی استعمال شود وگرنه زبان را به دلیل اسانس زیاد خواهد سوزاند، تیپ رگولار یا سفید همان عطر را تداعی می کند (بسیار نرمتر) ولی کمتر زبان را می سوزاند و تیپ رویال آن برای استفاده روزمره مناسبتر خواهد بود.

نظر مصرف کنندگان:

بسیاری از مصرف کنندگان دائمی کاپتان بلک گلد در طولانی مدت به دلیل اسانس زیاد این توتون، قوه چشایی خود را ضعیفتر دانسته اند و تاثیر زیادی بر پرزهای روی زبان می گذارد که چشایی از آنجا حاصل می شود.
مصرف کنندگان ایرانی به دلیل دارا بودن هوای گرم و خشک (در بسیاری از مناطق) توتون های سبکتر را بیشتر می پسندند و به همین دلیل توتون هایی مانند بالکان و اینگلیش میکسچر ها طرفداران کمتری دارند.
توتون های هولوگرم دار، آری یا خیر؟
توتون های هولوگرام روند قانونی ورود به کشور را طی می کنند و موظف به رعایت قوانین اعلامی از سوی دخانیات و وزارت بهداشت هستند. همیشه آنالیز آن ثابت است و… . به مقاله تخصصی در این زمینه مراجعه کنید
آیا کاپتان بلک وارد شده به ایران اصل است؟
این برند در حال حاضر مجوز ورود به ایران را ندارد و ممکن است از مبادی مختلفی و با آنالیزهای مختلف وارد شود. نمونه های تقلبی آن فراوان است و مسئولیت آن به عهده خریدار است.
با نظریات خود ما را ادامه نگاشت مقاله در زمینه توتون کاپتان بلک کمک کنید، این مقاله ادامه دارد ….

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون : McClelland _ Frogmorton On The Town _ Craftsbury Series
توتون کاپتان بلک، نوستالژی پیپ کش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها