جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ

Temperature 

یکی دیگر از فاکتورهای اصلی جهت نگهداری سیگار ، دمای محیطی سیگار می باشد .
دمای بسیار پایین باعث ایجاد شوک حرارتی در هنگام روشن کردن آن و به احتمال زیاد از هم گسیختگی سیگار می‌شود و دمای بالا باعث افزایش ریسک خطر حمله سوسکهای سیگار شده و یا منجر به فاسد شدن و کپک زدگی سیگار می شود ، بنابراین دمای محیطی مناسب جهت نگهداری سیگار با توجه به نوع سیگار و شرایط جغرافیایی چیزی مابین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتیگراد می باشد .
در هومیدورهای خانگی و کوچک کنترل دما چالش برانگیز ترین عامل در نگهداری سیگار است چرا که در این گونه هومیدورها ابزاری جهت نگهداری و کنترل دما به صورت ثابت تعبیه نشده است پس باید تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرید تا بتوانید دمای مناسب جهت نگهداری سیگارهای تان در بهترین شرایط را فراهم کنید .
هومیدورهایتان را به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید چرا که باعث بالا رفتن دما و خشک شدن سریع سیگارها می شود .
ترکیب دو فاکتور اصلی یعنی دما و رطوبت عوامل اساسی در نگهداری سیگار هستند که برهم خوردن شرایط استاندارد هرکدام و یا هر دو ، باعث بروز مشکلات فراوانی خواهد شد که در ذیل به نمونه‌هایی از این عوارض اشاره می کنیم :

حالت سرد و خشک :
پارگی و ترک خوردگی لایه بیرونی :

Cracked Wrapper

یک سیگار سرد در برابر شعله حرارت عکس‌العملی شبیه به عضله از خود نشان می دهد ، به این صورت که در زمان بسیار کوتاهی منقبض و منبسط می شود که این عامل باعث از هم گسیختگی و پارگی لایه بیرونی سیگار خواهد شد ، در حقیقت نبودن رطوبت باعث افزایش سرعت پارگی و از هم گسیختگی می شود در ادامه منجر به زود آتش گرفتن و سوختن سریع و افزایش دمای ناگهانی و ایجاد شوک حرارتی به سیگار می شود .

حالت سرد و مرطوب :
پارگی و ترک خوردگی لایه بیرونی :

Cracked Wrapper

باز هم مشکل و معضل پارگی لایه بیرونی سیگار اما در این حالت لایه بیرونی به دو دلیل می تواند پاره شده و دچار ترک خوردگی و از هم گسیختگی شود .
اگر سیگاری سرد و دارای رطوبت بالایی باشد از هم گسیختگی می تواند مدتی بعد از روشن کردن سیگار و اسموک آن اتفاق بیفتد .
اگر خوش شانس باشید و سیگار شما در اثر شوک حرارتی دچار از هم گسیختگی نشده باشد در ادامه اسموک به دلیل رطوبت بالا که در اثر حرارت ناشی از سوختن منجر به منبسط شدن لایه های داخلی سیگار می شود ، به لایه بیرونی سیگار فشار آورده و در نتیجه در حین اسموک دچار پارگی و ترک خوردگی و از هم گسیختگی آن می شود .

حالت گرم و خشک :
سوسک های سیگار :

Cigar Beetles

این موجودات ریز در شرایط محیطی گرم و خشک به سراغ سیگار های شما خواهند آمد ، جهت جلوگیری از این معضل رطوبت هومیدور خود را مرتب چک کنید و اجازه ندهید از ۷۵ درصد بالاتر رود و سعی کنید تا همواره دمای محیطی سیگارهای تان بین ۲۱ تا ۲۳ درجه سانتیگراد باشد .
حالت گرم و مرطوب :
سوسک سیگار و کپک زدگی :

بیشتر بخوانید:  اس ام اس سیگار

Cigar Beetles And Mold

این حالت ، بدترین سناریویی است که می تواند اتفاق بیفتد .
در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و رطوبت بالای ۷۵ درصد بیشترین احتمال تبدیل شدن تخمهای درون سیگار به سوسک وجود دارد در این شرایط تخم ها تبدیل به لاروهای گرسنه سوسک شده و راه خود را با خوردن سیگار از داخل به بیرون باز می‌کنند و در کمترین زمان به سیگارهای دیگر نیز سرایت کرده و اگر زود متوجه این مشکل نشوید چاره‌ای جز از دست دادن تمام سیگارهای با ارزشتان ندارید .
کپک نیز معضل دیگری است که در شرایط دما و رطوبت بالا ایجاد میشود .
در شرایط مناسب قارچ ها سریعا تمام سطح سیگار شما را فرا گرفته و آنها را غیر قابل اسموک می کنند ، در چنین شرایطی حتی اگر شما اقدام به از بین بردن کپک از روی سطح خارجی سیگار کنید ، نفوذ آن به لایه های درونی باعث ایجاد مزه و بوی بسیار ناخوشایندی خواهد شد .
راه های جلوگیری :
به طور خلاصه به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در هنگام نگهداری سیگار می توان اقدامات زیر را انجام داد :
سیگارها به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند .
تا حد امکان دمای مناسب و ثابت فراهم شود .
میزان رطوبت مناسب و ثابت فراهم شود .
در دوره های زمانی مشخص و مرتب سیگارهای خود را بررسی کنید به جهت نبودن سوسک و یا کپک .

نگهداری استاندارد سیگاربرگ:

دو فاکتور اساسی جهت نگهداری سیگار در شرایط استاندارد وجود دارد :

رطوبت
دما
رطوبت زیاد منجر به غیر قابل اسموک شدن سیگار می شود .
رطوبت کم باعث تبدیل شدن سیگار به یک تکه چوب دود کننده بدون طعم خواهد شد .
به این منظور با در نظر گرفتن سیگار بعنوان یک موجود زنده که نیاز به نگهداری و رسیدگی دارد ، تهیه و فراهم کردن یک محیط با دما و رطوبت مناسب و قابل کنترل ، لازم و ضروری است .
برای داشتن چنین محیطی ، استفاده از هومیدور یا محفظه نگهداری سیگار و یا رطوبت ساز سیگار ، از ملزومات است .
البته توجه داشته باشید که استفاده از هومیدور نیاز به آماده سازی آن که به اصطلاح :
Seasoning
گفته می شود ، دارد .
همانطور که میدانیم رطوبت لازم برای نگهداری سیگار در محدوده ۶۵٪ تا ۷۲٪ است و برای ایجاد چنین رطوبتی به روش سنتی از آب مقطر و مرطوب کردن داخل هومیدور با استفاده از اسفنج مرطوب و کشیدن آن به دیواره های داخلی هومیدور ، استفاده می شد ولی امروزه استفاده از بسته های رطوبت ساز جهت ایجاد رطوبت لازم استفاده می شود که در ظرفیت های مختلف متناسب با حجم و ظرفیت هومیدور و تعداد و نوع سیگار ها و شرایط آب و هوایی محیط می توان از بسته مناسب استفاده کرد .

بیشتر بخوانید:  Cohiba Behike Limited Edition

جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ


عوارض رطوبت زیاد برای سیگار برگ :

دیر و سخت روشن شدن سیگار :
Takes forever to lit

به دلیل طوبت زیاد در هنگام روشن کردن سیگار با مشکل مواجه خواهید شد و شعله قادر به روشن کردن آن در مدت زمان مطلوب و طبق روال طبیعی نخواهد بود .
به احتمال زیاد هنگامی که دوستان و اطرافیان شما در حال لذت بردن از اسموک سیگار خود هستند شما همچنان درگیر روشن کردن سیگار خواهید بود .

خاموش شدن های متوالی :
Tend to go out more

گاهی اوقات شاید با استفاده از شعله زیاد بتوانید سیگار مرطوب را در مدت زمان کوتاه روشن کنید ، شعله زیاد باعث تبخیر رطوبت اضافی در سر سیگار شده و آن را شعله ور می کند اما در ادامه کار و در حین اسموک سیگار شما بطور متوالی و به دفعات خاموش خواهد شد و نیاز به شعله مجدد برای روشن کردن دوباره و دوباره و … آن پیدا خواهید کرد و نتیجه روشن کردن های مکرر چیزی جز افزایش تلخی سیگار با هر بار شعله ور شدن مجدد آن ، نخواهد بود .

غیر متعارف سوختن سیگار :
Burn issues

به دلیل اینکه لایه بیرونی Wrapper نازک ترین لایه در ساختمان سیگار است نسبت به لایه های دیگر ، میانی Binder و درونی Filler زودتر می سوزد .
در حالتی که سیگار مورد نظر رطوبت بیش از حد لازم را داسته باشد و به اصطلاح مرطوب باشد ، در هنگام سوختن خاکشتر حاصل به جای اینکه به صورت استوانه ای تشکیل شود به صورت مخروطی ( کله قندی ) با نوک تیز به سمت بیرون و با هسته ای مشتعل و سرخ ، نمایان خواهد شد .
این امر در طعم و مزه و کیفیت اسموک تاثیر نامطلوب خواهد داشت .

پارگی و شکافتن لایه بیرونی سیگار :
Cracked Wrapper

رطوبت زیاد باعث متورم شدن لایه های درونی Binder & Filler سیگار و پف کردن آن و فشار به لایه بیرونی Wrapper و پارگی و شکافتن آن و در نتیجه از بین رفتن سیگار می شود .

کپک زدن سیگار :
Mold

یکی از بدترین کابوس های دوستداران سیگار می باشد .
رطوبت و دمای بالا باعث بوجود آمدن کپک می شود .
با افزایش رطوبت از ۷۰٪ و بالا رفتن میزان آن از این حد ، ریسک ایجاد کپک نیز افزایش می یابد .
دمای بالا نیز می تواند مزید بر علت شود و احتمال تشکیل کپک را بیشتر می کند .
هر چه رطوبت و دما بالاتر باشد ، احتمال تشکیل کپک نیز بیشتر خواهد شد .

سوسک سیگار :
Cigar Beetles

ترکیب رطوبت و دمای بالا باعث می شود تخم های موجود در برگ های توتون سیگار تبدیل به سوسک شوند و از داخل شروع به خوردن سیگار و از بین بردن آن کنند .
وجود این تخم ها نشان دهنده فرآیند طبیعی تولید سیگار و استفاده نکردن از مواد شیمیایی در پروسه تولید سیگار می باشد که به نظر چیز خوبی است البته تا وقتی که تبدیل به سوسک نشده باشند .

بیشتر بخوانید:  بازیگر عاشق سیگاربرگ!

جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ


عوارض کمبود رطوبت و خشک شدن سیگار :

پارگی و ترک برداشتن لایه بیرونی سیگار
Wrapper Cracks

لایه بیرونی سیگار یکی از آسیب پذیر ترین قسمت های تشکیل دهنده سیگار است .
اگر سیگار رطوبت لازم را نداشته باشد روغن موجود در این لایه بیرونی از بین خواهد رفت و در نتیجه خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و با کوچکترین ضربه ( حتی با نسیمی ) دچار ترک خوردگی و پارگی می شود .

بی طعم شدن سیگار
No Flavor

سیگار های خشک شده روغن موجود در داخل خود را از دست داده اند ، عنصری که تمام طعم و مزه سیگار را در خود جای می دهد .
تمایز گذاشتن مابین یک سیگار برگ خشک شده ( حتی از بهترین نوع سیگار ) با یک تکه چوب ، امری محال است .

تندی و تلخی
Bitter Tast

تمام قند موجود در داخل سیگار با خشک شدن آن ، از بین می رود ( به علاوه از بین رفتن روغن موجود ) و در نتیجه با یک تکه چوب خشک تند و تلخ مواجه خواهید بود.

جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ


شرایط سخت نگهداری سیگاربرگ تجارتی پر خطر:

با نگاه به عکس ها متوجه خواهید شد که چرا ، کنترل رطوبت و دما در محدوده مورد نیاز جهت نگهداری سیگار در شرایط مطلوب ، مهم است .
جهت جلوگیری از مواجه شدن با چنین صحنه هایی ، حفظ شرایط محیطی کنترل شده و مناسب ، ضروری و واجب است .
با توجه به شرایط آب و هوایی محیط و نوع سیگار باید میزان رطوبت داخل محفظه نگهدارنده سیگار مابین ۶۵٪ تا ۷۵٪ و میزان دمای مناسب در محدوده °۱۸ تا °۲۲ تنظیم شود .
پس هزینه کردن جهت خرید و تهیه یک هومیدور ( محفظه نگهداری سیگار ) استاندارد و با کیفیت ، یک سرمایه گذاری ضروری و واجب جهت نگهداری سیگارهای با ارزش شما در شرایط مطلوب ، می باشد .

جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ


نگهداری اصولی سیگاربرگ پر زحمت و پر هزینه است ، دوره ای بایستی کیفیت سیگاربرگ ها توسط افراد دوره دیده و حرفه ای بررسی شود ، در بعضی موارد حتی نیاز است سیگاربرگ به صورت تصادفی تدخین شود تا بررسی شود سیگاربرگ ها کیفیت مورد نظر را دارند یا خیر ، سیگاربرگ هر چه قدیمی تر ارزشمند تر …

جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ


دوستان خوبی که در مورد سیگاربرگ و امور مربوطه سوال می کنن بایستی اینطور ساده و روان و لری براشون توضیح‌بدیم اگر می خواهید حرفه ای وارد دنیای سیگاربرگ بشید به یک جعبه مخصوص نگهداری سیگاربرگ که به هومیدور معروف است
درجه
رطوبت ده
کاتر
پانچر
فندک مخصوص سیگاربرگ
غلاف حمل و نقل مخصوص سیگاربرگ
و راه اندازی اولیه تمام موارد ذکر شده و آموزش مربوطه
نیاز دارید
که از صفر تا صدش رو در خدمت شما هستیم

در ادامه تصویر یک نمونه پکیج حدود چهارده میلیونی خرید یکی از مشتریان ارسال میگردد

7 4

photo_2021-12-19_13-22-28

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *