دروغی جدید،توتون کوبایی!

در این مقاله می خوانید :

دروغی جدید،توتون کوبایی!

توتون ناب کردستان

توتون ارومیه
توتون کوبایی
توتون سیگار اعلا
توتون پیپ درجه یک طلایی
توتون سیگارپیچ تازه برش
توتون کوهی
توتون دیمی
توتون رشته ای موش !!!
اینا تبلیغاتی است که در صفحه های اینستاگرام به تازگی میبینیم که شخصی در حال خورد کردن توتون و تبلیغ توتون سیگار و پیپ است
توتون هایی که بدون هر گونه نظارتی به صورت فله عرضه می شود
مسئله ای که این روزها با آن مواجه هستیم و گاه بی گاه برخی دوستان در مورد آن سوال میپرسند ، توتون های فله است !
منظور توتون های فله ای است که از دیرباز در برخی مناطق عمدتا مرزی بعنوان توتون چپق و سیگار پیچ استفاده میشده و امروزه دوستان کاسب کار از مسئله گرانی و کمیابی موجود در بازار و همچنین تقاضای بیشتر نسبت به گذشته به دلیل آشنایی مردم با پیپ و توتون و استقبال آنها از آن به لطف و همت چند ساله انجمن پیپ پاسارگاد و در راس امور جناب استاد رحیمی عزیز ، سوء استفاده کرده و این توتون ها را بعنوان توتون های پیپ به خورد ملت میدهند !
باید عرض کنم این توتون ها تازه اگر کاملا توتون خالص باشند و مواد دیگر مشابهی به شکل خرد و برش خورده جای توتون غالب نکرده باشند ، توتون های خانواده ترکیش اورینتال هستند که در مناطق آناتولی ، ترکیه امروزی و همچنین یونان و … از قدیم موجود بوده و کشت می شده است .
مسئله اینجاست که توتون پیپ دنیایی کاملا متفاوت از این توتون ها دارد ، توتون پیپ امروزی کالایی است فرآوری و عمل آوری شده از ماده اولیه ای بنام تنباکو یا همان برگ توتون اما نه اینکه شما یک برگ توتون را بردارید خشک کنید خرد کنید و به آن عنوان توتون پیپ را نسبت دهید !!!
دوستان عزیز ! توتون پیپی که امروزه شما در بسته بندی های مختلف از فروشگاه تهیه میکنید حاصل ترکیب عناصر مختلفی طی پروسه و فرآیند هایی طولانی و تخصصی که خود از سالها و سالها تجربه و تخصص حاصل شده اند ، بدست آمده است !
هر ترکیب توتون از امتزاج چندین گونه توتون مختلف که هر کدام به روشی خاص عمل آوری شده است در طی فرآیندی تخصصی و طولانی بر اساس تجربه و مهارت و علم و گاها با افزودنی های مشخص در طی مدتی طولانی ، بدست آمده است .
توتون های فله ای که امروزه در بازار موجود است فقط بخش کوچکی از مواد اولیه تهیه توتون پیپ است !
مثل این است که شما دانه ای لوبیا را بیاورید و بگویید این آش است !!!
در تهیه آش از لوبیا استفاده میشود اما به لوبیا آش گفته نمی شود !!!
پس آگاه باشید که توتون های موجود که اکثرا خام و عمل آوری نشده و در بهترین شرایط فقط خشک شده اند ، آنهم فقط برخی از گونه های آنها بعنوان مواد اولیه برای تهیه توتون پیپ امروزی ، مورد استفاده قرار میگیرند و خود به تنهایی عنوان توتون پیپ را ندارند !!
مگر اینکه اصرار داشته باشید همانند بومیان پانصد سال پیش به دلیل جهالت و کمبود دانش برگ توتون را برداشته در چپق خود بچپانید و دود کنید و دل خوش باشید که در جهل خود در حال پیپ کشیدن هستین !!!
یاد ماجرای آن پیرمرد بی خانمانی افتادم که چند وقت پیش خبر آن در فضای مجازی رسانه ای شده بود ، که به دلیل مسایل مختلف و گویا اختلال حواس و بدی روزگار در خرابه های شهر زندگی میکرد و در دنیای خویش لوله ای فلزی را برداشته و از یک قطعه زانویی فلزی بر سر لوله فلزی بعنوان آتشگاه استفاده کرده و به خیال خود پیپی ساخته بود و خب به دلیل نبود امکانات برای سال های سال به جای توتون ، فضولات حیوانات و پرندگان را دود می فرمودند !!! و جالب اینجا بود که لذت هم می برده !!!
البته اگر از این کار لذت می برید ! حرفی نیست .
اما اگر بدنبال زندگی در زمان حال هستید ! پس کمی تعقل و اندیشه و کسب علم و دانش ، بد نیست .

بیشتر بخوانید:  ارتباط بین انتخاب توتون با شهربازی !!!

2 دیدگاه دربارهٔ «دروغی جدید،توتون کوبایی!»

  1. درود بر ماسترو رحیمی عزیز
    واقعا هر کسی به فکر سلامت خودشه باید از جاهای معتبر مثل فروشگاه شما خرید کنه
    یکی از دوستان من توتون پیپ قله ای سفارش داد از این سایت ها
    حالا جنس خوب و گرون قیمتشو
    وقتی رسید
    منم تست کردم افتضاح بود
    همه رو ریخت دور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها