ده راهکار لذت از سیگاربرگ

در این مقاله می خوانید :

۱۰ راهکار برای داشتن تجربه ای لذت بخش از اسموک اولین سیگار :

در تمام تجربیات زندگی ، اولین تجربه می تواند نقش اساسی در ادامه و یا توقف در مسیر مورد نظر را داشته باشد .
اسموک اولین سیگار نیز می تواند به تجربه ای ناخوشایند و گاه شاید وحشتناک تبدیل شود مخصوصا اگر در تنهایی و به تنهایی انجام گیرد .
در این گفتار سعی می کنیم ، نشان دهیم که همیشه هم اینطور نیست و با ارائه یکسری اطلاعات درباره سیگار از انتخاب اولین سیگار و ترفندها و تکنیک های روشن کردن آن تا انتهای اسموک ، تلاش میکنیم تا مسیری را پیش روی شما قرار دهیم تا بتوانید تجربه اسموک اولین سیگار را به تجربه ای لذت بخش برای خود تبدیل کنید .
حتی برای کسانی که از قبل وارد این مسیر شده اند و شاید به دلایلی به رضایت قلبی مورد نظر خود دست نیافته اند نیز این مطالب می تواند مفید باشد اگرچه سعی شده تا اطلاعات بصورت خلاصه و کوتاه بیان شود تا هم بتوانید استفاده لازم را ببرید و هم‌ حوصله تان سر نرود .
قدم اول : محیط و فضای سیگار کشیدن
سعی کنید برای داشتن اسموکی با کیفیت و لذت بخش ، محیطی آرام فراهم کنید .
باور داشته باشید یا خیر ، محیط پیرامون شما و فضایی که در آن سیگار می کشید می تواند تاثیر مستقیم بر روی تجربه اسموک شما ، داشته باشد یا باعث تشویق و ترغیب به ادامه این مسیر می شود و یا دلیل ، دلزدگی و دلسردی شما و کنار گذاشتن سیگار و یا در کمترین حالت ممکن باعث ثبت شدن تجربه ای ناخوشایند در ذهن شما خواهد شد .
معمولا در سراسر دنیا ، اتاق ها و مکان هایی جهت سیگار کشیدن از طرف صاحبان کسب و کار و تجارت فراهم می شود که به اصطلاح به آنها :
Cigar Lounge
گفته می شود .
شاید بتوان گفت که بهترین مکان برای اولین تجربه اسموک سیگار ، همین اماکن می باشند ، چراکه بطور اختصاصی جهت این کار آماده و مهیا شده اند و به دلیل داشتن قوانین مشخص و رعایت آن از طرف دیگر افراد حاضر ، می توانید در آرامش کامل اسموک داشته باشید بدون هیچ نگرانی .
اگر علاقه به بحث و گفتگو در حین اسموک با دیگران داشته باشید براحتی می توانید افرادی با علایق مشترک پیدا کنید و با آنها گفتگو داشته باشید و اگرهم تنهایی و آرامش را ترجیح بدهید ، مطمئن هستید که در این محیط به انتخاب شما احترام گذاشته می شود و هیچ کس مزاحم خلوت شما نخواهد شد .
گزینه دیگر می توان محیط منزل و محل زندگی شخصی شما باشد .
در این حالت شما بطور کامل و ۱۰۰٪ تمام تمرکز خود را بر روی تجربه اسموک خود خواهید گذاشت در جایی که در آن احساس آرامش و راحتی کامل خواهید داشت .
عیب کار در اینجاست که اگر در حین اسموک ، سوال و پرسشی برای شما پیش بیاید ، تنها راه کار ، استفاده از اینترنت و جستجو در فضای مجازی است ، اینجاست که حضور در جمع و بودن افراد مختلف با اطلاعات گوناگون ، امتیاز و برتری خود را نمایان می کند .

Cigar 7

قدم دوم انتخاب مناسب اولین سیگار:

انتخاب اولین سیگار برای شما امری مهم و حساس است .
اگر در جمعی حضور دارید و یا در فروشگاه در میان انواع سیگار ها محاصره شده اید ، بر احساسات و شور و شوق و اشتیاق خود غلبه کنید و آن را تحت کنترل خود درآورید
نگران نباشید به مرور زمان و بعد از اینکه پرزهای زبان شما ، آماده شدند فرصت کافی برای اسموک و تجربه تمام سیگارها بخصوص سیگارهای ضخیم و بزرگ و تیره تر وسوسه کننده ، را خواهید داشت .
پس برای شروع به دنبال سیگارهای ملایم و دارای طعم و مزه لازم و مناسب باشید تا از آسیب رساندن به پرزهای چشایی و مخاط درون دهان و بینی خود ، پرهیز کنید و اجازه دهید تا به مرور زمان ، آرام آرام بدن شما آماده اسموک و تجربه سیگارهای قوی تر با گیرایی بالاتر ، شود .
جهت این کار حتما از کمک و راهنمایی فروشنده بهره ببرید که می تواند بهترین و مطمئن ترین‌ راه برای انتخاب مناسب اولین سیگار شما باشد .
قدم سوم : کات کردن سیگار به روش درست
شاید در نگاه اول کات کردن سیگار ، کاری ساده و راحت و بی اهمیت ، برای شما به نظر برسد اما باید بدانید که کات مناسب سیگار می تواند تفاوت آشکار و موثری در کیفیت اسموک شما داشته باشد .
سیگارهای با کیفیت پریمیوم معمولا سه لایه کلاهک و در کمترین حالت کلاهکی دو لایه دارند ، منظور از کلاهک قسمتی در بالای سیگار است که بصورت لایه های جداگانه جهت پایان دادن به فرآیند پیچیدن و رول کردن سیگار و بعنوان نگهدارنده نهایی لایه های مختلف سیگار ، پیچیده می شود و البته این کار توسط اساتید و بصورت کاملا تخصصی و استادانه انجام میگیرد .
این موضوع که از کاتری با تیعه های تیز و با کیفیت استفاده کنید و سعی کنید تنها لایه بیرونی از لایه های کلاهک را کات کنید در کیفیت اسموک شما موثر است .
توجه داشته باشید که اگر کات و برش کمتر از حد مورد نیاز باشد ، امکان کات مجدد و بیشتر تا رسیدن به مقدار مورد نیاز ، وجود دارد اما اگر کات بیش از حد مورد نیاز انجام گیرد ، دیگر راه برگشتی وجود ندارد و به اصطلاح :
Once it is cut , it’s cut forever !
اگر بیش از حد مورد نیاز سیگار را کات کنید در حین اسموک و یا حتی در هنگام روشن کردن آن ، امکان باز شدن لایه های سیگار بخصوص لایه بیرونی :
Wrapper
وجود دارد و شما می مانید و یک سیگار از هم باز شده و تکه های توتون .
پس سعی کنید با یک‌ حرکت سریع و مناسب و با اعتماد به نفس کامل سیگار خود را کات کنید .
اگر از کاتر فرد دیگری استفاده می کنید حتما توجه داشته باشید که بعد از کات کردن سیگار ، کاتر را تمیز کنید و مطمئن شوید تکه های توتون بر روی کاتر باقی نمانده باشد و سپس آن را به صاحب کاتر بازگردانید ، این کار نشان از احترام و تشکر شما نسبت به طرف مقابل است .
برای آشنایی با انواع کاترها و روش های مختلف کات سیگار به مطالب مندرج در سایت مراجعه کنید .

بیشتر بخوانید:  گیرایی سیگار چیست ؟

Inked999999 LI


 قدم چهارم : گرم کردن اولیه Toasting

احتمالا بعنوان یک مبتدی ، اولین راه کاری که برای روشن کردن سیگار به ذهنتان خواهد رسید این است که فندک را روشن کنید و شعله آن را مستقیم روی سیگار گرفته ، کام بگیرید تا سیگار شعله ور و روشن شود ! که معمولا از شعله به اصطلاح اتمی هم برای این کار استفاده می شود .
لطفا این کار را نکنید !
اگر در محیط بسته و یا دور از جریان شدید هوا هستید بهترین راه برای روشن کردن سیگار این است که فندک را روشن کنید و با شعله معمولی ( غیر اتمی ) سعی در برشته کردن و گرم کردن اولیه سیگار کنید .
به این ترتیب که سیگار را با زاویه و فاصله مناسب بالای شعله گرفته و به آرامی سیگار را بچرخانید تا دود کند و نیمه گداخته شود .
نگران حرارت نباشید ، حرارت شعله فندک بقدر کافی برای این کار گرما و قدرت دارد .
عجله نکنید و صبر و آرامش داشته باشید .
اگر در جمع حضور دارید و برای این کار با مشکل مواجه شدید حتما از راهنمایی و کمک اطرافیان بهره بجویید .
هیچگاه سعی در شعله ور کردن کامل و یا به اصطلاح سوزاندن سیگار نکنید که طعم آن را از بین خواهید برد .


قدم پنجم : دمیدن در سیگار ! نه کام گرفتن !

اولین کاری که باید انجام دهید دمیدن در سیگار قبل از اولین کام گرفتن است .
سیگار را در دهان گذاشته و به آرامی در آن بدمید و دود انباشته شده را به بیرون هدایت کنید .
دوستداران سیگار به این روش عمل می کنند چرا که اعتقاد بر این است که مقداری بخار آمونیاک و دیگر اجزاء تلخ مزه و ناخوشایند در هنگام روشن کردن اولیه سیگار در آن انباشته می شود که نباید به داخل دهان راه پیدا کنند .
با این روش ، این بخارها و مواد اضافی به بیرون از سیگار فرستاده شده و بعد از آن مسیر هوایی پاک و مناسبی جهت اولین اسموک و کام گرفتن خواهید داشت .
توجه کنید که اولین کام باید کنترل شده باشد ، دود اولیه ورودی به دهان حاوی طعم اصلی و خالص سیگار است که باید بتوانید آن را به بهترین و با کیفیت ترین شکل ممکن به دهان خود وارد و درک و حس کنید ، طعم اولیه سیگار نقشی اساسی در برداشت و احساس شما نسبت به سیگار خواهد داشت .
مدت زمان معین و استانداردی برای کام گرفتن مشخص نشده است و به عهده خود شماست تا به بهترین سبک و شیوه اسموک متناسب و مناسب برای خود ، برسید تا بهترین کیفیت اسموک را تجربه کنید و از آن لذت ببرید .

بیشتر بخوانید:  تمیز و تیز کردن کاتر سیگار

 قدم ششم : دود سیگار را داخل ریه فرو ندهید :

Don’t Inhale
روشی که درباره کشیدن سیگارت را دنبال می کرده اید را فراموش کنید اگر قبلا مصرف می کرده اید .
شاید اولین باری که دزدکی سیگارتی را از داخل پاکت سیگار یکی از بزرگان خانواده ، برداشته اید ، روشن کرده ، کام گرفته و دود را داخل ریه فرو داده و به سرفه افتاده اید را به یاد داشته باشید ، خب مسلما بیشتر افراد سیگاری همچین تجربه ای را داشته اند .
اگر در مورد سیگار برگ نیز این روش را در پیش بگیرید ، با اولین کام گرفتن با تجربه ای ده ها برابر بدتر از تجربه سیگارت مواجه خواهید شد و سیگار را فورا زمین گذاشته و برای همیشه با آن خداحافظی خواهید کرد و به دیگران نیز خواهید گفت که سیگار برگ ، چیز خوبی نیست .
پس برای اجتناب از این تجربه ناخوشایند ، با این روش پیش نروید .
روش درست سیگار کشیدن اینگونه است که از سیگار کام بگیرید و هوا را به داخل آن هدایت کنید و دود حاصل از سوختن آن را با دنیایی از طعم ، وارد دهان خود کنید ، دود را برای چند ثانیه در دهان نگاه دارید و سپس به آرامی بیرون دهید .
سعی کنید بر روی عطر و بو و طعم و مزه که در دهان شما و اطراف شما ایجاد شده تمرکز کنید .
برای دفعات اول به احتمال زیاد قادر به درک بوها و طعم ها نخواهید بود و فقط خواهید گفت بوی سیگار و دود می دهد اما با گذشت زمان و آشنا شدن پرزهای چشایی و بویایی و ذهن و جسم شما ، کم کم می توانید عطر ها و مزه های مختلف مانند : وانیل ، کارامل ، قهوه ، شکلات ، کاکائو ، چرم ، خاک ، چوب ، ذغال ، فلفل و دیگر طعم ها و بوها را حس کنید.

بعد از کسب تجربه بیشتر خواهید توانست با استفاده از تکنیک :

Retohaling
درک بهتر و کامل ترب از مزه ها و بوها را داشته باشید به این صورت که در این روش دررهنگتم بیرون دادن دود ، حجم کمی از دود را در آخر از طریق بینی به بیرون هدایت کنید .

1 2 2 1 3 1


قدم هفتم : صبر و تامل

هدف از سیگار کشیدن ، لذت بردن است ، پس برای رسیدن به این منظور ، آرامش و تامل پیشه کنید و کام های سریع و پیاپی نگیرید .
معمولا برای کسانی که تازه سیگار کشیدن را شروع می کنند پیشنهاد می شود که در هر دقیقه یک کام از سیگار بگیرند . با این روش مطمئن خواهید شد که سیگار با سرعت مناسب و ثابتی می سوزد و طعم و مزه لازم از آن بدست خواهد آمد و مهم تر از همه اینکه مانع از این می شود که به اصطلاح سیگار شما را بگیرد .
اگر تازه شروع به سیگار کشیدن کرده اید و بدن شما با نیکوتین نا آشناست بهترین راه این است که جسم خود را آرام و آهسته به جذب نیکوتین عادت دهید .
برخی از علائم گرفتگی سیگار عبارتند از : لرزش بدن ، عرق سرد ، سردرد ، حالت تهوع .
سعی کنید در ابتدای کار همیشه یک لیوان آب در دسترس داشته باشید و هر از چند گاهی جرعه ای بنوشید تا بدن شما دچار کم آبی نشود .
آرامش و تامل را سرلوحه کار خود قرار دهید و سعی کنید از اسموک خود لذت ببرید .


 قدم هشتم : تا حد امکان خاکستر سیگار را نتکانید

احتمالا تا حالا در جاهای مختلف بخصوص در فضای مجازی سیگارهایی با خاکستری بلند گاه به اندازه تمام قد سیگار ، دیده اید .
خب در واقع خاکستر بلند ، چیز خوبی است .
خاکستر بلند باقی مانده بر روی سیگار از داغ سوختن آن جلوگیری کرده و در واقع نقش یک فیلتر حرارتی را ایفا می کند و مانع از ایجاد طعم تند و تلخ ناشی از داغ سوختن سیگار در دهان می شود .
پس بهتر است تا قبل از اینکه خود خاکستر نریخته است ، آن را نتکانید و نگران ریختن آن بر روی پای خود نباشید .
علاوه بر این ، سوژه مناسبی جهت عکاسی و به اشتراک گذاری آن در فضای مجازی نیز خواهید داشت .
هر گاه احساس کردید که خاکستر بیش از سنگین شده و نمی توانید به راحتی سیگار بکشید به آرامی با حرکتی بسیار نرم و ملایم آن را روی زیر سیگاری فشار داده و با یک حرکت چرخشی از سیگار جدا کنید .
هرگز از ضربه تند و شدید همانند جدا کردن خاکستر سیگارت ، استفاده نکنید چرا که علاوه بر اینکه به دور از استایل سیگار کشیدن است همچنین امکان پاره شدن و آسیب رسیدن به لایه بیرونی سیگار :
Wrapper
را نیز بهمراه خواهد داشت .

بیشتر بخوانید:  مختصری از سیگار برگ هابانوس

cigar11


قدم نهم : تا هنگامی که از کشیدن سیگار لذت می برید به اسموک خود ادامه دهید

اگر احساس لذت می کنید پس به اسموک سیگار خود ادامه دهید و هر گاه احساس کردید که از آن لذت کافی را نمی برید ، سیگار را در زیر سیگاری رها کرده و کشیدن آن را متوقف کنید .
به حرف دیگران گوش ندهید ، اگر خودتان احساس خوبی نسبت به ادامه اسموک سیگارتان ندارید ، در هر لحظه ، از کشیدن آن خودداری کنید .
خیلی می گویند تا زمانی که خاکستر سیگار به باندرول بالای سیگار برسد باید به کشیدن آن ادامه داد ، بعضی دیگر نیز میگویند تا وقتی که خاکستر به انگشتانتان برسد و آنها را اذیت کند باید به کشیدن سیگار ادامه داد .
اما ما می گوییم تا زمانی که از کشیدن سیگارتان لذت می برید به کشیدن سیگار ادامه دهید و هر لحظه که برایتان جذابیتی نداشت و یا از آن خسته شدید بهر دلیلی ، اسموکتان را متوقف کنید .
بسیاری از سیگارها هستند که تا زمان سوختن انگشتانتان نمیتوانید از کشیدن آن دست بردارید و در عوض هستند بسیاری دیگر از سیگارها که با همان کام اول از ادامه اسموک آنها پشیمان خواهید شد .
بطور کلی پیشنهاد می شود اسموک سیگار را به سه مرحله تقسیم کنید و در هر مرحله با تمرکز کامل بر روی آن از اسموک خود لذت ببرید ، چرا که در تهیه و تولید سیگارهای با کیفیت روند کار به گونه ای است که ساختار سیگار از لحاظ پروفایل طعم و رایحه به سه قسمت تقسیم می شود ، یک سوم ابتدایی سیگار ، یک سوم میانی و یک سوم انتهایی و هر قسمت دارای طعم و مزه خاص خود و متفاوت از دو قسمت دیگر ، می باشد .
پس در هنگام اسموک سیگار به این نکته نیز توجه داشته باشید .

cigre22


قدم دهم : همانند یک جنتلمن به اسموک خود خاتمه دهید

در انتها هر گاه قصد خاتمه دادن به اسموک خود را داشتید ، به آرامی سیگار خود را در وسط زیر سیگاری قرار داده و آن را به حال خود رها کنید .
نگران نباشید ، سیگار به آرامی خاموش خواهد شد .
هیچگاه برای خاموش کردن سیگار آن را با فشار در زیر سیگاری فشرده نکنید و یا خاکستر آن را نتکانید ، نه تنها این کار باعث ایجاد بوی نامطبوعی در محیط می شود بلکه به دور از آداب و سبک و استایل سیگار کشیدن است .
در پایان اگر در جمعی حضور داشتید و قصد خارج از آنجا را داشتید ، از اطرافیان به خاطر همراهی شان تشکر کرده و سپس محیط را ترک کنید .
بعد از مدتی و تجربه سیگارهای مختلف و روش ها و تکنیک های گوناگون ، کم کم به سبک و استایل اسموک خاص خود دست پیدا خواهید کرد .
توجه داشته باشید که فلسفه سیگار کشیدن چیزی جز لذت بردن نیست ، پس همواره سعی کنید در تمام مراحل و از تمام لحظات اسموک خود نهایت لذت را ببرید .

cigar333 cigar44

ده راهکار لذت از سیگاربرگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =