روش پر کردن توتون در پیپ

در این مقاله می خوانید :

روش پر کردن توتون در پیپ

– پیپ و توتون خود را آماده کنید و توتون ها را در صورتی که به هم چسبیده است از هم باز کنید.
– توتون را به گونه ای از بالا درون پیپ بریزید که خودشان وارد پیپ شده و هیچ فشاری در این مرحله به توتون وارد نمی شود. این کار را ادامه دهید تا وقتی که توتون را از بالا روی پیپ میریزید از روی آن پایین بریزد و به اصطلاح سرریز شود.
– مقداری از توتون را با سه انگشت خود به صورت متراکم درآورید.
– توتون متراکم را از بالا درون محفظه پیپ بفشارید. مقدار ترکم آن بایستی حداکثر به اندازه ای باشد که کمی از توتون از روی پیپ بیرون باشد.
– با استخوان انگشت شصت خود توتون را بفشاید. هیچ گاه توتون را با نوک انگشتان خود به داخل فشار نداده و اجازه دهید که توتون در قسمت پایین آتشگاه کمی از هم بازتر و در قسمت فوقانی آتشگاه متراکم پر شود.
فیلم آموزش پرکردن پیپ را مشاهده نمایید…
– هنگامی که توتون را آتش میزنید باید روی توتون کاملا سرخ شود. ممکن است با یک بار آتش زدن این امر میسر نگردد و مجبور باشید که این کار را دوباره انجام دهید. در صورتی که از پیپ در روز چند بار استفاده می کنید سعی کنید از فندک مخصوص پیپ استقاده کنید تا سطح فوقانی پیپ شما کمتر بسوزد. فندک های مهمولی (مخصوص سیگار)رویه بالایی پیپ شما را می سوزانند در حالی که فندک های مخصوص پیپ هم صدمه کمتری به این قسمت وارد می کنند و هم اینکه موقه روشن کردن پیپ دست شما نخواهد سوخت.

بیشتر بخوانید:  پیپ چرچ واردن
p1p2 1p3 1
شماره ۱شماره ۲ شماره ۳
p4p5p6
  شماره۴   شماره۵ شماره۶
p7p8p9
 شماره۷ شماره۸ شماره۹

البته روش های دیگری هم برای پر کردن پیپ وجود دارد که با توجه به آب و هوای منطقه فرق می کند. هر چقدر منطقه آب و هوایی سرد تر داشته باشد توتون متراکم تر پر می شوند و معمولا توتون های سنگینتر و بدون اسانس استفاده می شوند.
البته در زمستان و تابستان هم ذائقه مخطبان فرق می کنند. (توتون های معطر یا اروماتیک به دلیل دارا بودن اسانس و پخت سبکتر هستند)

* در مورد پر کردن توتون پیپ روش های مختلفی وجود داره و بستگی به نوع پیپ و نوع توتون و موارد مختلفی دارد
موضوع مهم اینجاست که بعضی توتون ها مثل فلیک ها و یا روپ ها داغ تر می سوزند و ایجاد سوراخ هوایی به اسموک بهتر در صورت فشردگی توتون کمک می کند در عین حال بایستی برای این نوع توتون ها از پیپ های با دیواره ضخیم استفاده کنیم و دائم دمای پیپ را بسنجیم و مثل همیشه داغ پیپ نکشیم و پیپ را داغ نکنیم که اول به خودمان آسیب می زنیم سپس به پیپ !

روش پر کردن توتون در پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =