سیگار برگ‌ فیدل کاسترو در اقامتگاه تفریحی سوئیس!

در این مقاله می خوانید :

در ارتفاعات کوه‌های آلپ سوئیس، یک اقامتگاه تفریحی مجلل با جاذبه‌ای خاص بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب کرده است. هتل چدی در شهر کوهستانی آندرمات دارای یک کلکسیون سیگار به‌نام «لایبرری سیگار» است که مجموعه‌ای تخصصی و گسترده  از انواع سیگار را در خود جای داده است.

بسیاری ازاین سیگارها کمیاب و بسیار گران هستند. برخی از بازدیدکنندگان  به طور خاص تنها برای استفاده از طعم‌های متفاوت سیگار از این هتل لوکس بازدید می‌کنند.

سیگار برگ‌ فیدل کاسترو در اقامتگاه تفریحی سوئیس!

«لایبرری سیگار» چیست؟

لایبرری سیگار هتل چدی از دو اتاق با مبلمان‌های شیک تشکیل شده است. اتاق اول یک مکان دنج با نور ملایم و صندلی‌های مخملی  و قفسه‌های کتاب است که علاقمندان می‌توانند در آن سیگار بکشند. درست در کنار این اتاق یک کمد زیبا با ویترین شیشه ای قرار دارد که در طبقات آن سیگارهای برگ ردیف به ردیف چیده شده‌اند.

این هتل دارای ۹۵۰ مدل مختلف سیگار از حدود ۴۰۰ مارک مختلف است که در ۱۵ کشور دنیا تولید شده‌اند. برخی از این سیگارها بصورت محدود به بازار عرضه شده‌ یا بسیار کمیاب شده‌اند. تعدادی از این سیگارها قابل خریداری نیستند و فقط می‌توان آنها را تماشا کرد. بعنوان نمونه می تواند به سیگار برگ « پرزینسیا» که در سال ۲۰۰۶ به افتخار فیدل کاسترو و محفل نخبگان پیرامون او ساخته شد یا دو نخ سیگار برگی که کاسترو در سال ۱۹۷۵ بمناسبت تولدش هدیه گرفته بود، اشاره کرد.

آدام توروک، یکی از اعضای تیم بارهتل چدی  که این مجموعه را مدیریت می‌کند، می‌گوید:«ما  از سراسر جهان مهمانانی داریم که برای سیگارهایمان به اینجا می‌آیند، همچنین افراد مهم زیادی در صنعت سیگار برگ به اینجا رفت و آمد دارند.»

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ کوابا

گران‌ترین سیگار در اینجا کدام است؟

قیمت این سیگاربرگ‌ها متفاوت است. برای امتحان کردن ارزان‌ترین سیگار برگ باید  حداقل ده فرانک (۱۰ یورو) پرداخت کرد. این درحالیست که گران قیمت‌ترین سیگار این کلکسیون نفیس بیش از ۸۶۰۰ یورو قیمت دارد. این سیگار که cohiba نام دارد در سال ۲۰۰۶ و به تعداد ۴ هزار نخ تولید شد.

کلیه ۴ هزار نخ را زنی به همین نام با دست خود پیچیده است. قدمت برخی از سیگارهای برگ این هتل به دهه ۱۹۲۰ برمی‌گردد و سیگارهای برگی که ویژه خانم‌ها تولید می‌شد. برخی از سیگارهای برگ این مجموعه قدمتشان به قرن نوزدهم میلادی می رسد. استقبال مشتریان و علاقه مندان به سیگارهای عرضه شده در این هتل به قدری زیاد بوده که در عرض تنها ۴ سال تنوع سیگار برگ ها ۱۰ برابر شده و از ۱۰۰ به ۱۰۰۰ رسیده است.

از سیگارها چگونه نگهداری می‌شود؟

این هتل محفظه‌های مخصوص نگهداری سیگار برگ (humidors) دارد که مکانی برای مرطوب نگه داشتن سیگارهاست. دمای مناسب برای نگهداری سیگار ۱۷ درجه و رطوبت ۶۵ تا ۷۰ درصد است. اگر سیگار برگ را از جعبه مخصوص آن خارج کنید ظرف حداکثر چند روز خشک می‌شود و طعم و بوی خود را از دست می‌دهد. همانند برخی شراب‌ها ، سیگار برگ هم با افزایش سن مرغوبیت می‌یابد.

البته پک زدن به آن سخت تر. گفته می‌شود بعضی از سیگارهای برگ تا یکصد سال هم دوام می آورند و قابل نگهدای هستند اما استعمال آن مناسب مبتدیان نیست. آقای توروک توضیح می‌دهد که انتخاب سیگار برگ می‌تواند کمی شبیه به انتخاب یک نوشیدنی خوب باشد. او و همکارانش می‌توانند برای انتخاب مناسب با سلیقه‌ مشتریان، پیشنهاداتی ارائه کنند.

آدام توروک می‌گوید: «بعضی از مهمان‌ها برای اولین بار سیگار را امتحان می‌کنند، بنابراین من به آنها یک گزینه ملایم‌تر و بهتری را پیشنهاد می‌کنم. سایر مشتریان ممکن است با تجربه تر باشند و به دنبال نمونه‌های قوی تر باشند.»
در «لایبرری سیگار» هتل چدی، میهمانان می‌توانند سیگار انتخابی خود را همراه یک لیوان نوشیدنی ، بکشند. سیگارهای ارائه شده در اینجا طیف وسیعی از طعم‌ها از جمله چوبی، خامه ای، گلی و شکلاتی را در بر می‌گیرد.
از سیگارها چگونه نگهداری می‌شود؟
سیگار برگ‌ فیدل کاسترو در اقامتگاه تفریحی سوئیس!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =