سیگار پیچ چیست؟

در این مقاله می خوانید :

سیگار پیچ چیست؟

سیگارت به صورت تجاری در حدود ۱۰۰ سال است که وارد بازار جهانی شده است. قبل از آن استفاده عمومی سیگارت به صورت سیگار پیچ (Roll Your Own) بوده است و مصرف کنندگان خودشان توتون را داخل کاغذ مخصوص پیچیده و استعمال میکردند.


در سیگار پیچ می توان انواع توتون ها (کات های مختلف و بلیند های مختلف) را استعمال کرد ولی فاین کات رایج تر است. در عکس های زیر انواع توتون ها را می توانید ببینید:

چرا توتون سیگار پیچ فاین کات رایج تر است؟

به دلیل کات ریز فاین کات بهتر می سوزد و استعمال آن راحت تر است، ولی معضلاتی هم به همراه دارد. به دلیل همین کات ریز توتون فاین کات زودتر خشک می شود و میبایستی به درستی نگهداری شود. در زیر ادوات مورد نیاز جهت نگهداری توتون را می بینید:

در ضمن اسانس دهی به توتون فاین کات به مراتب سخت تر از و به دلیل همین اسانس هم توتون زودتر خشک می شود.

پیچیدن سیگار پیچ:
سیگار پیچ به دو طرق پیچیده می شود، روش دستی (پیچیدن با دست) و پیچیدن اتوماتیک (پیچیدن با دست). در روش پیچیدن با دست مصرف کننده تبحر بیشتر در درست کردن دارد ولی معمولا به شکل منظمی درست نمی شوند ولی دستگاه های سیگار پیچ، سیگار پیچ های متحد الشکلی می توانند درست کنند. در عکس های زیر انواع مختلفی از ماشین های رایج را می بینید.

کاغذ سیگار پیچ چیست؟

کاغذ سیگار پیچ کاغذی مخصوص استفاده و استعمال توتون سیگار پیچ است که به دوگونه عرضه می گردند. کاغذ های ارگانیک (فاقد مواد مصنوعی و شیمیایی) و کاغذ های کلراین. هر دو گروه از این کاغذ ها یا از جنس پوست برنج هستند یا کنف و یا چوب و ضخامت آنها هم تاثیر بسزایی در نوع اسموک دارد.
در حال حاضر گونه چوبی و کنفی بسیار رایج هستند و اکثر کمپانی های بزرگ جهان از هر دوی آنها هم استفاده می کنند. گونه کنفی بسیار دیرتر می سوزد. هر چقدر ضخامت کاغذ کمتر باشد به این معناست که کاغذ بیشتر پرس شده است. در حقیقت کاغذ سیگار را اگر از میکروسکوپ نگاه کنید مانند یک اسفنج است و هر چقدر اسفنج پرس شده تر باشد باید پک های  قویتر و سنگینتری زد و زودتر هم خاموش می شود و کاغذ های ضخیم بر عکس.

بیشتر بخوانید:  هدیه روز مرد | پیپ و سیگاربرگ

کلراین چیست؟

کلراین یا به اصطلاح گوگرد ماده است که در تمام سیگارت های دنیا استفاده می شود و به صورت حلقه های مدور روی سیگارت های رایج دیده می شود و جنبه کاملا تجاری به سیگارت می دهد. یعنی وقتی مصرف کننده سیگارت را روشن می کند چه بخواهد و چه نخواهد سیگارت می سوزد و به این ترتیب از چرخه اقتصادی خارج می شود و کمپانی های سیگارت سازی تولید انبوه تری خواهند داشت. این ماده سمی هم خطرناک است و هم مخدر به حساب می آید و اعتیاد آور است. (در افریقا این ماده به صورت انفیه استعمال می شود)
در سیگار پیچ کاغذ های کلراین به هیچ وجه طرفدار ندارند و مصرف کنندگان سیگار پیچ ترجیم می دهند که کاغذ های فری کلراین استفاده کنند و در حقیقت از مواد شیمیایی به دور باشند. در عکس های زیر انواع مختلف کاغذ ها را می بینید.

آیا در سیگار پیچ فیلتر استفاده می شود؟
بله فیلتر های زیادی برای سیگار پیچ عرضه شده اند که در دو اندازه ۶ و ۸ عرضه می شوند. فیلتر های ۶ کوچک تر از ۸ هستند و به فیلتر اسلیم معروفند. البته این فیلتر ها هم به دو صورت ارگانیک (طبیعی و بدوم مواد شیمیایی) و استاندارد عرضه می گردند، در مجموع گونه نارک طرفداران بیشتری دارد چون استعمال کنندگان سیگار پیچ بیشتر تر از جنبه تدخین به جنبه سرگرمی اهمیت می دهند.

منابع مورد استفاده:

ویکی پدیا

The Art of Cigar Rolling

Cigar History

Made How

سیگار پیچ چیست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *