غلاف های کوچک مخصوص حمل و نقل سیگار

در این مقاله می خوانید :

غلاف های کوچک مخصوص حمل و نقل سیگار

غلاف ها و محفظه های مختلفی به صورت تکی ، دوتایی و یا سه تایی جهت حمل و نقل آسان و مطمئن سیگار در میان بار و یا در جیب شما ، در بازار مصرف موجود است که از مواد مختلف مانند : چرم ، چوب ، فلز ، پلاستیک ، کربن و یا ترکیبی از این مواد تهیه شده اند .

در هنگام انتخاب و خرید این گونه غلاف ها با در نظر گرفتن قصد و هدف خود از خرید آنها به نکات زیر نیز توجه داشته باشید :
محفظه انتخابی شما کارایی لازم برای حفاظت در برابر ضربه را دارد ؟
در مقابل از دست دادن رطوبت چه مقدار کارایی دارد ؟
حمل و نقل آسان و راحتی دارد یا خیر ؟
کیفیت ساخت و مواد و ظاهر آن مناسب است یا خیر ؟
آیا راحتی ، در دست جا گرفتن و کارایی آن برای شما مناسب است یا خیر ؟

بدون در نظر گرفتن متریال ساخت ، اینگونه غلاف های استوانه‌ای عموماً از دو قسمت استوانه ای شکل که به هم متصل می شوند به صورت تکی ، دوتایی و یا سه تایی ساخته می شوند که بر اساس نیاز مصرف کننده می تواند تا ۳ سیگار در آن جای گیرد .

اینگونه غلاف ها کارایی حفاظتی خوبی در برابر صدمه و از دست دادن رطوبت برای سیگار فراهم می‌کنند .

حتی می‌توانید سیگار های کوچک تر از اندازه محفظه در آن قرار دهید و با استفاده از سیگارهای کوچکتر تعداد بیشتری سیگار را به همراه داشته باشید .

مراقب باشید در هنگام حمل و نقل آنها ، از دست شما نیافتند چرا که هم می توانند باعث آسیب رسیدن به پای شما و یا اطرافیان گردند و هم خود محفظه آسیب خواهد دید .

این گونه محفظه ها در طول ها و اندازه های گوناگون ساخته می شوند .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ La Rica Robusto | نیکاراگوئه

برای سیگار های تکی ، در بیشتر موارد غلاف های استوانه مخصوص و اندازه آن سیگار موجود است که یا به صورت فابریک به همراه سیگار عرضه می گردد و یا می توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید .

غلاف های فلزی :

در رنج وسیعی از نمونه های ارزان قیمت ساخته شده از ورق های نازک فلزی تا انواع ساخته شده از فلزات گرانبها با قیمت‌های گزاف ، در بازار مصرف موجود هستند ، اگرچه معمولاً بالا بودن قیمت و یا ارزان بودن آنها تاثیر در کارایی شان ندارد .
در هنگام استفاده از آنها و قرار دادن سیگار داخل غلاف بسیار مراقب لبه‌های تیز ورودی باشید تا مبادا به سیگار شما ، مخصوصاً لایه بیرونی آن صدمه و آسیبی وارد شود .
در در برخی موارد بعد از قرار دادن سیگار با موفقیت داخل آن ، در آوردن سیگار از آن نیز می تواند چالش جالبی باشد مخصوصا اینکه اگر سیگاری قطور و کوتاه را در محفظه بلند قرار داده باشید ، به احتمال زیاد در هنگام درآوردن سیگار با مشکل مواجه خواهید شد چرا که سیگار در انتهای غلاف گیر کرده و بیرون کشیدن آن دشوار خواهد بود .
در بسیاری موارد با تکان دادن و یا ضربه زدن به غلاف سعی در بیرون کشیدن سیگار می کنند که گاهی اوقات در حین کار سیگار به فاصله دورتری از فرد ، به بیرون پرتاب می شود .
در چنین مواقعی بهتر است درب غلاف را باز کنید آن را در محیط بیرون و ترجیحاً در جلوی نور خورشید قرار داد تا رطوبت سیگار کمی گرفته شود قطر آن کمتر گردد و از درون غلاف آزاد شده و بیرون بیاید .

غلاف-های-کوچک-سیگار

غلاف های چوبی :

اگرچه امروزه زیاد رایج نیستند اما باید اعتراف کرد که ظاهری جذابی دارند .
معمولا از چوب برایر ساخته می شوند اما از انواع دیگر چوب نظیر Wenge , Oak , Mahogany , … نیز ساخته شده و به بازار مصرف ارائه می گردند .
از آنجایی که چوب رطوبت را به خود جذب میکند و داخل این غلاف ها عایق نیست ، پس معمولاً اینگونه غلاف ها را برای مرطوب ماندن داخل هومیدور نگهداری می کنند چرا که در صورت خشک بودن چوب ، به سرعت رطوبت سیگار را جذب کرده که نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت .
لبه این غلاف های چوبی بر خلاف نمونه های فلزی ، تیز نیست و از دیگر جهات با نمونه های فلزی فرق چندانی ندارد .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ‌های جدید در سال ۲۰۲۳

غلاف-های-کوچک-سیگار

غلاف های چرمی :

استفاده از اینگونه غلاف ها بسیار به ذائقه چشایی و یا بهتر بگویم بویایی شما بستگی دارد !
چرم های بسیار باکیفیت می‌توانند فاقد بوی چرم باشند اما توجه داشته باشید که در اکثر موارد چرم‌های مصرفی از کشورهایی نظیر هند و پاکستان و چین می آیند .
اگر تنها برای چند ساعت سیگار را درون این غلاف های چرمی نگهداری می کنید احتمالاً تغییری در سیگار ایجاد نخواهد شد اما اگر این زمان به چند روز افزایش پیدا کند به احتمال زیاد سیگار شما به جای بوی توتون رایحه چرم به خود خواهد گرفت .
پس در خرید این گونه غلاف ها سعی کنید حتماً نمونه هایی که کمترین میزان بوی چرم را داشته باشند تهیه کنید و در این فرآیند تنها به حس بویایی خود اطمینان داشته باشید .
همچنین چرم رطوبت را به خود جذب می کند پس می تواند باعث خشک شدن سیگار گردد ، بر خلاف غلاف های چوبی نمی‌توان آنها را درون هومیدور نگهداری کرد چراکه رطوبت موجود در هومیدور باعث افزایش بوی ناخوشایند در آنها خواهد شد .
برخی غلاف های چرمی با چوب سدار اسپانیایی پوشانده می‌شوند ، این کار شاید در بهبود عملکرد رطوبتی آنها ، مفید باشد اما باعث ضخیم و زمخت شدن و سختی در حمل و نقل و جابجایی آن می گردد .

غلاف های فیبر کربن :

بی‌تردید می توان گفت بهترین گزینه در میان نمونه های موجود در بازار ، غلاف های فیبر کربن هستند ، کارایی مناسب در محافظت در برابر صدمات و ضربه ، کنترل رطوبت مناسب ، ظاهر شکیل و جذاب ، وزن بسیار کم و سبک و ظرافت بسیار بالا که امکان استفاده از آن حتی در جیب کت و پیراهن را نیز به شما می دهد ، همچنین موجود بودن آنها در طولهای مختلف .
تنها مشکل در تنوع و تعداد این گونه غلاف ها در بازار مصرف است که به دلیل فرآیند تولید طولانی و تخصصی و قیمت بالای آن می باشد .

بیشتر بخوانید:  کلاهک سه لایه سیگاربرگ

ghalaf3

غلافهایی با سیستم رطوبت رسان داخلی :

امروزه انواع مختلفی از غلاف ها به بازار مصرف ارائه شده که مجهز به سیستم رطوبت رسان تعبیه شده داخلی می باشند .
این سیستم می تواند تنها از یک تکه اسفنج ساخته شده باشد و یا از روش ها و ابزارها و متدهای متنوع دیگر .
معمولاً در قسمت بالایی و یا پایینی غلاف تعبیه می‌شود ، به دلیل رطوبت رسانی ناهماهنگ و غیر یکنواخت در طول سیگار ، استفاده از اینگونه غلاف ها توصیه نمی شود .
اگرچه در این میان ، استثنا نیز وجود دارد ، مانند نمونه های ارائه شده توسط کمپانی هابانوس .
این غلاف استوانه‌ای به صورت دو لایه و فضای مابین دو جداره خارجی و داخلی آن ساخته شده است ، در قسمت بالایی غلاف محل قرار گیری سیستم رطوبت رسان تعبیه شده ، در دیواره داخلی نیز سوراخهایی در طول غلاف ایجاد شده است که رطوبت ایجاد شده را در طول سیگار به صورت یکنواخت پراکنده می کند .
در این گونه غلاف ها هم می توانید از آب به عنوان عامل رطوبت ساز استفاده کنید و هم از محلولهای رطوبت رسان مخصوص موجود در بازار .
اما سوال اصلی این است که آیا وجود سیستم رطوبت رسانی برای غلاف ساخته شده به صورت یک عددی آن هم عایق بندی شده ضرورتی دارد و یا خیر !

ghalaf4

غلاف های کوچک مخصوص حمل و نقل سیگار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها