مزایای نوشیدن قهوه

در این مقاله می خوانید :

یکی از مزایای نوشیدن قهوه ،احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر

نتایج یک مطالعه طولانی نشان داده که نوشیدن مقادیر زیاد قهوه،احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد .محققان دانشگاه ادیت کوان استرالیا معتقدند: مصرف بیشتر قهوه با کُند کردن روند تجمع پروتئین آمیلوئید در مغز، عاملی کلیدی در ایجاد بیماری آلزایمر، مرتبط است.

دکتر «سامانتا گاردنر»، محقق اصلی این مطالعه، گفت: این نوشیدنی می تواند به ویژه برای افرادی که در معرض خطر زوال شناختی هستند اما هیچ علامتی ندارند، مفید باشد.وی افزود: اگر متوسط فنجان قهوه  که در خانه تهیه می شود ۲۴۰ گرم باشد، افزایش آن به دو فنجان در روز می‌تواند به طور بالقوه زوال شناختی را تا ۸ درصد پس از ۱۸ ماه کاهش دهد.

فنلاندی‌ها بیشترین مصرف قهوه را در جهان دارند

فنلاندی‌ها بیشترین مصرف نوشیدن قهوه را در جهان دارند و خیلی از آن‌ها گاهی تا ۹ فنجان قهوه را هم در روز می‌نوشند. آن‌ها معمولاً قهوه را با کیک مصرف می‌کنند و البته نکته قابل‌توجه این است که «وقتِ قهوه‌» که معمولاً دو بار در روز است در سیستم اداری فنلاند اجباری بوده و تمام ادارات ملزم به رعایت آن‌ هستند.

نوشیدن قهوه ریسک سکته قلبی را کم میکند

نوشیدن چای و قهوه ریسک سکته مغزی و زوال عقل را کمتر می‌کند ,براساس نتایج مطالعه انجام شده در بریتانیا نوشیدن منظم چای و قهوه می‌تواند به کاهش نرخ ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی در افراد با سن بالا کمک کند.

قهوه جادویی در بدن شما

یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه ,یه مولکول هست به اسم آدونسین که انقدر بزرگ و بد قلقه میاد کل فضا رو میگیره و نمیذاره دوپامین سرجاش بشینه کافئین میاد با قلدری جای آدونسین رو میگیره و به دوپامین میگه دلاور جا باز شد بیا شادمون کن به همین سادگی قهوه یا چای حال شما رو خوب میکند.

بیشتر بخوانید:  قهوه و پیپ !

با نوشیدن قهوه ابتلا به کرونا را تا یک دهم کاهش دهید

روزانه یک فنجان قهوه بخورید تا ابتلا به کرونا را تا یک دهم کاهش دهید.پژوهشگران آمریکایی در مورد مزایای نوشیدن قهوه  پس از تجزیه و تحلیل سوابق ۴۰ هزار بزرگسال انگلیسی به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه ریسک ابتلا به کرونا را تا یک دهم کاهش می‌دهد. همچنین رژیم غذایی سنگین شامل گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، احتمال ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد.

مزایای نوشیدن قهوه در کرونا

نوشیدن قهوه با کدام داروها تداخل دارد

چه خوراکی هایی با هم تداخل دارن:
_شیرین بیان+داروی قلب
_گریپ فروت+داروهای کلسترول
_موز+داروی فشارخون
_لبنیات+تتراسایکلین و قرص آهن
_گردو+داروهای تیروئید
_اسفناج+داروهای رقیق کننده خون
خطرناک ترین نوشیدنی ها برای خوردن دارو:
_دوغ
_قهوه
_شیر
_چای سبز
_اب گریپ فروت
_نوشابه
_آب انار

نوشیدن قهوه (حتی بدون کافئین) خطر بیماری کبد را کاهش می دهد!

محققان دریافتند که نوشیدن هر نوع قهوه در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه با کاهش خطر ابتلا و مرگ ناشی از بیماری مزمن کبدی همراه است.نویسندگان داده های حدود ۵۰۰ هزار نفر از پایگاه پزشکی بیوبانک انگلستان را بررسی کردند. ۷۸٪ آنها قهوه می نوشیدند و ۲۲٪ آنها اصلاً آن را نمی نوشیدند.

افرادی که قهوه نمی‌نوشند در مقایسه با افرادی که قهوه مینوشند ۲۱٪ خطر بیماری مزمن کبدی ، ۲۰٪ خطر ابتلا به استئاتوز کبدی و ۴۹٪ خطر مرگ ناشی از بیماری کبدی بیشتری دارند.

طبق این مطالعه هر نوع قهوه تأثیر مثبتی بر روی کبد دارد ، اما بیشترین تأثیر در گروهی که قهوه آسیاب شده می نوشند ، مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید:  چای ماسالا درجه یک

نوشیدن قهوه و بیماری کبد

تفاله قهوه را در طبیعت رها کنید

بله درست متوجه شدید یکی دیگر از مزایای نوشیدن قهوه , تفاله‌ی قهوه در جنگل معجزه می‌کند!اومدن بصورت آزمایشی ۳۰ کامیون تفاله‌ی قهوه رو در یک جنگل قدیمی خشک شده به مساحت ۳۰ در ۴۰ متر خالی کردن.
طی ۲ سال اون منطقه به یک جنگل کوچیک تبدیل شده و رشد درخت‌ها ۴ برابر درختای معمولی بوده الان میخوان همین پروژه رو برای تفاله‌ی پرتقال هم انجام بدن !
نوشیدن قهوه نه تنها آدمیزاد بلکه درخت رو هم سرحال میاره…

مزایای نوشیدن قهوه و ورزش

قهوه، مکملی جادویی و مفید برای قبل از شروع تمرینات ورزشی ,مطالعات اخیر نشان می‌دهد که قهوه یکی از بهترین‌ و سالم‌ترین مکمل‌ها برای قبل از شروع تمرینات ورزشی است و باعث می‌شود ورزشکاران عملکرد بهتری داشته باشند.

مزایای نوشیدن قهوه در ورزش

مضرات زیاد نوشیدن قهوه

محققان بریتانیایی گزارش دادند که انواع قهوه؛ چه کافئین‌دار و چه بدون‌کافئین، فوری و یا دم‌کرده، ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کبدی را کاهش دهد؛ به شرطی که روزانه سه تا چهار فنجان از آن بنوشید.

دکتر پل رودریک: به نظر می‌رسد انواع قهوه از شما در برابر بیماری شدید کبد محافظت می‌کند. اما قبل از اینکه بخواهیم به عموم مردم توصیه کنیم قهوه بنوشند یا مقدار آن را افزایش دهند، تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود.

بیشترین سود نوشیدن قهوه را علاقه‌مندان به قهوه آسیاب‌شده می‌برند. این نوع قهوه دارای مقادیر زیادی کهول و کافستول (ترکیبات شیمیایی طبیعی از دانه‌های قهوه) است. نشان داده شده است که هر دو ماده، در برابر بیماری مزمن کبد، از حیوانات محافظت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  مصرف پیپ ، قهوه و سیگاربرگ جهت روزه داران

خرید قهوه تازه دانه یا آسیاب شده

خرید قهوه اینترنتی :  taklink.in/ghahveshop
ارسال قهوه تازه دانه یا آسیاب شده : ۰۹۳۵۲۲۰۰۰۷۷

مزایای نوشیدن قهوه

1 دیدگاه دربارهٔ «مزایای نوشیدن قهوه»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 6 =