میکس کردن توتون پیپ

در این مقاله می خوانید :

میکس کردن توتون پیپ

بسیاری از مصرف کنندگان چند نوع توتون پیپ رو میکس می کنند و از میکس خودشون لذت می برند.


ولی اینکه چه توتون هایی رو میشه با هم میکس کرد و چگونه توتون میکس شده را نگهداری کرد مبحثی است که بسیاری از دوستان کمتر در این زمینه تجربه دارند. البته مقالات تخصصی در این زمینه به زبان انگلیسی کم نیستند و میشه از این مقالات هم کلی استفاده کرد.
مبحث اول: توتون سالم بخرید و اونو به درستی نگهداری کنید:
ممکنه که توتون پیپ اصلی رو با قیمت های مختلف پیدا کرد و برای بسیاری از خریداران توتون این میتونه یک سوال باشه که دلیل این اختلاف قیمت چی میتونه باشه. توتون پیپ مثل شیر (شیر خوردنی) میمونه و وقتی خراب بشه (خشک بشه) باید دور انداخته بشه و به دردی نمیخوره. ممکنه که خیلی از مصرف کننده ها رو با قیمت بشه گول زد ولی در اصل ماجرا توفیقی نداره و از نظر حرفه ای این توتون به درد کشیدن نمیخوره. استعمال توتون خشک پیپ موجب سوزش و التهاب زود هنگام زبان، سردرد و گلودرد خواهد شد.

توتون پیپ میبایستی در فروشگاه و انبار فروشنده به درستی نگهداری شود تا خشک نشده و کیفیت اولیه خود را از دست ندهد. بخشی از تفاوت قیمت توتون های اصلی و سالم در تاباک شاپ ها با خرازی ها و دکه های روزنامه فروشی ناشی از هزینه نگهداری توتون است که خود این مطلب برای فروشنده با توجه به لزوم ایجاد شرایط مناسب هزینه زا است. توصیه می شود که همیشه توتون پیپ رو به صورت قوطی بخرید چون کمتر خرابی و خشکی در این نوع بسته بندی دیده میشه و صد البته که کیفیت توتونی که در بسته بندی قوطی عرضه میشه بالاتر از بسته بندی کیسه ای میباشد.

بیشتر بخوانید:  توتون برکوم ریف سفید

میکس کردن چند توتون:
در میکس کردن چند نوع و یا حتی دو نوع توتون برای پیپ سه گزینه مهم را باید در نظر داشت:

۱- نوع توتون
۲- اسانسی که در کارخانه سازنده به توتون زده شده است
۳- کات توتون

شناسایی نوع توتون مسلما برای مصرف کننده میتونه سخت باشه ولی میشه ازش سردرآورد. توتون ویرجینیا به رنگ روشن طلایی است و کات آنها معمولا مستطیل شکل و به صورت کوتاه است، کاوندیش ها اسانس دارند و معمولا رنگشان سیاه است و کات های وی شکل و یا مکعبی شکل دارند، لاتاکیا بوی دود می دهد، برلی ها رنگ تیره و مات دارند و برش آنها معمولا شکل هندسی خاصی نداشته و کمی بزرگ هستند، باسما به رنگ سیاه ولی کمی براق هستند.

مسلما اگر چند خط بالا را چند بار مطالعه کنید و چند مدل توتون را مورد برسی قرار دهید می توانید آنها را شناسایی کنید و این امر فقط به توجه و استمرار شما نیازمند است تا در این زمینه تجربه و تبحر کسب کنید.
کات توتون چرا در زمان میکس کردن آنها مهم است؟

توتون میکس شده باید یکدست باشد  و بودن چند مدل در توتون اشکالی ندارد ولی کات های نا متجانس را نمی توان با هم مخلوط کرد. مثلا لوز کات که به صورت مستطیل بوده و اندازه آن کمی بلند است را نمی توان با کات کیوب که به صورت مکعب است مخلوط کرد، در صورتی که شما پایپ اسموکر باشید این امر کاملا برای شما ملموس است.

G.L Pease Answers: “These refer to different cuts of the finished product. “Ribbon” cut tobacco is generally between 1/16″ and 3/32″ wide, and forms “strands” of varying lengths. “Shag” is just a very fine ribbon. In the US, “flake” refers to a small, irregularly shaped cut, with no dimension exceeding about 1/8″ or so. But, there’s another connotation, which will be presented shortly. “Plug,” or sometimes “bar,” is tobacco that is compressed under heat, steam and pressure into a large block. These blocks are sliced into the smaller bars or plugs. Tobacco in this form is very compact, and stores well. Plugs can be sliced thinly to form the other kind of “flake,” also known as slices. Tobacco can also be spun into a “rope “or “lanyard.” These can be sliced into thin, coin-like disks; the final product is sometimes called “spun-cut.”

بیشتر بخوانید:  گفتار G.L.Pease درباره توتون برلي

مثلا کات های کوتاه مشکلی برای مخلوط شدن ندارند و بسیاری از آنها ویرجینیا هستند. توتون ویرجینیا (تیپ های بیشماری دارد) برای مخلوط کردن و شیرین کردن توتون های دیگر بسیار کارایی دارد. با توتون ویرجینیا می توانید بسیاری از توتون های کاوندیش را تغییر دهید. مثلا از اسانس آن بکاهید و طعم شیرینی به آن بدهید. (مثلا میکس توتون بلک اند برایت با توتون شرلوک هلمر، میکس توتون سانسوکی با بلک وانیلا)

میکس توتون کاپتان بلک طلایی و توتون ایلستید شماره ۷۷ و ۸۸ ، توتون ایلستید را به شدت معطر می کند. میکس توتون کرم وانیلا و توتون بلک وانیلا جالب خواهد بود. میکس توتون بورکام ریف و میکسچر مک بارن، از قدرت میکسچر خواهد کاست.میکس توتون چری کاوندیش بورکام ریف با توتون بلک وانیلا جالب خواهد بود.

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم! توتون بعد از میکس شدن احتیاج به زمان دارد تا بتواند با هم عجین شده و طعم مقبول و مطلوبی به خود بگیرد. هیچ وقت بلافاصله پس از میکس کردن توتون را استفاده نکنید. از گرما و رطوبت برای عجین شدن ان دو می توانید به درستی بهره ببرید . . .

یک قوطی فلزی توتون پیپ تهیه کنید (قوطی های درب دار مانند ایلستید برای ایج کردن یعنی نگهداری طولانی مدت توتون بسیار عالی هستند و پیچی ها مثل مک بارن ها برای کیک کردن ماسب است) و سپس توتون ها را روی روزنامه ریخته و به نسبت مورد نطر میکس کنید و قبل از اینکه داخل قوطی بریزید کمی آب داخل قوطی اسپری کنید و توتون را داخل آن ریخته و باز مقدار کمتری آب روی توتون اسپری کنید. حالا قوطی را در جایی با گرما ممتد و ملایم مانند رادیاتور بگذارید، این گرما به مدت ۳ الی چهار ساعت آبی را که داخل قوطی تزریق کرده اید را تبخیر کرده و به پروسه میکس کردن توتون ها کمک خواهد کرد. سپس توتون را در جایی که هوا و دمای آن تغییری نکند (داخل کمد) قرار دهید و آن را نگهداری کنید. بیست روز حداقل قابل قبول است و این پروسه می تواند تا چند سال به طول بکشد.

بیشتر بخوانید:  مروری بر توتون Spring Water - Exotic cut

برای نگهدای توتون پیپ برای مدت زمان طولانی و جهت جلوگیری از خشک شدن آن کافیست از مرطوب کننده ها استفاده کنید و توتون را در کمد قرار دهید. هر چقدر توتون بیشتر نگهداری شود طعم مطلوبتری خواهد داشت و قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت.

میکس کردن توتون پیپمیکس کردن توتون پیپمیکس کردن توتون پیپ
        توتون فیلک     انواع توتون پیپ   توتون کیوب (چهار گوش)

شما احتیاج به یادگیری بیشتری دارید؟

مقاله ای در مورد انواع توتون پیپ . . .
توتون پیپ اینگلیش، اسکاتیش و بالکان چیست . . .
طعم دار کردن توتون پیپ

میکس کردن توتون پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *