نبایدهای ورود به دنیای پیپ و توتون

در این مقاله می خوانید :

نبایدهای ورود به دنیای پیپ و توتون

پیپ کشیدن می‌تواند بسیار فریبنده و جذاب باشد اما هستند بسیاری از افراد که به دلیل نداشتن تجربه و دانش شروع به پیپ کشیدن کردند و خیلی زود سرخورده شده و با کسب تجربیات تلخی آن را کنار گذاشته اند ، پس پیشنهاد می کنیم برای لذت بردن از پیپ کشیدن و انجام ندادن اشتباهات بزرگ حتماً این مقاله را مطالعه کنید که در آن به ۶ اشتباه رایج در میان تازه واردین به دنیای پیپ و توتون اشاره می‌کنیم که از عوامل اصلی کنارگذاشتن پیپ کشیدن میباشند .
باشد که شما مرتکب این اشتباهات نشوید :

یکم :

انتخاب نادرست اولین پیپ :

مسلماً انتخاب پیپ مناسب از میان دنیایی از پیپ های گوناگون از نظر فرم و اندازه و متریال و برندهای مختلف بسیار دشوار و گیج کننده است .
درست است که داشتن پیپ های با کیفیت و ارزنده و هنری چند میلیونی می تواند بسیار لذت بخش باشد اما قبل از اینکه اصلاً بدانید که آیا پیپ کشیدن را دوست دارید و ادامه خواهید داد یا نه ! پول خود را صرف خرید این گونه پیپ های گرانقیمت نکنید .
پیپهای کورن کاب ارزان قیمت و دارای اسموک قابل قبولی هستند ، شاید عمر و ماندگاری آنها به اندازه پیپهای برایری و مرشام نباشد ، اما مطمئن باشید که کار شما را راه می‌اندازند .
با انتخاب این گونه پیپ ها جهت ورود به دنیای پیپ و توتون قادر خواهید بود تجربه درستی از این وادی داشته باشید ، کیفیت اسموک قابل‌ قبولی خواهید داشت و می توانید طعم توتون را به درستی درک کنید ، بدون نیاز به آب بندی اولیه و همه اینها در کنار قیمت مناسب در اختیار شما قرار می گیرد .
به طور طبیعی بعد از مدتی به سمت پیپهای برایری کشیده خواهید شد و باید هم جذب آنها بشوید چرا که دارای ظاهر زیبایی هستند ، کیفیت اسموک بالایی دارند و درک درست و مناسبی از طعم توتون به شما ارائه می دهند و اگر به درستی از آنها استفاده کنید می توانند یک عمر در کنار شما باشند و حتی به عنوان میراثی از شما به یادگار باقی بمانند .
شاید بد نباشد برای ورود به دنیای پیپهای برایری نیم نگاهی به پیپ های دست دوم نیز داشته باشید و اگر از فروشگاه های معتبر اینگونه پیپ ها را خریداری کنید ، می توانید از سلامت و کیفیت و تمیزی آنها اطمینان حاصل کنید .
هستند فروشندگانی که به طور حرفه‌ای اینگونه پیپ ها را مرمت و پاکسازی می‌کند به طوری که گاهاً تمایز بین آنها با پیپ های نو ، دشوار است .
قیمت پایین تری نسبت به پیپهای نو دارند و ویژگی دیگر آنها این است که از قبل آب بندی شده‌اند و نگرانی بابت این موضوع نخواهید داشت .
توجه داشته باشید که پیپ های برایری بسیار ارزان قیمت ، مناسب نیستند ! چرا که معمولاً اینگونه پیپ ها از برایر های بی کیفیت و یا درست عمل آوری نشده ، ساخته شده اند و عمل آوری درست برایر در کیفیت اسموک پیپ نقش مهم و اصلی را ایفا می کند ، به احتمال زیاد اسموک این گونه ها با حرارت و گرم شدن و گزش زبان همراه خواهد بود ، همچنین این گونه پیپ های ارزان قیمت از لحاظ کیفیت ساخت و سوراخکاری و رعایت اصول درست ساخت پیپ نیز معمولاً در حد پایینی هستند و این موضوع نیز باعث پایین آمدن کیفیت اسموک خواهد شد .
سعی کنید با قیمت مناسب یک پیپ استاندارد و با کیفیت تهیه کنید و بعد از اطمینان حاصل کردن از اینکه قصد ادامه پیپ کشیدن و باقیمانده در دنیای پیپ و توتون را دارید ، اقدام به خرید پیپ های جدید ، نو و متنوع و لذت بردن از آنها کنید .نبایدهای ورود به دنیای پیپ و توتوندوم :

بیشتر بخوانید:  تاریخچه کمپانی پیپ کاموی

استفاده از توتون با میزان رطوبت بالا :

بطور معمول میزان رطوبت توتون های تازه خریداری شده از میزان رطوبت مناسب توتون جهت اسموک بالاتر است ، به جهت رعایت اصول بسته بندی توتون تا رسیدن به دست مصرف کننده .
رطوبت زیاد یعنی نیاز به گرمای زیاد برای روشن کردن و ایجاد مشکل در روشن نگاه داشتن آن و در نتیجه کیفیت اسموک پایین .
پس هوادهی قبل از بارگذاری توتون در صورت نیاز را فراموش نکنید .
معمولاً توتون های آروماتیک به هوادهی بیشتری نیاز دارند .
یک روش ابتدایی برای تشخیص میزان رطوبت توتون این است که مقداری توتون را بین انگشتان خود فشرده کنید اگر توتون ترد و شکننده بود پس رطوبت کم است و اگر توتون به صورت فشرده و به هم چسبیده باقی مانده و به حالت اول برنگشت ، یعنی میزان رطوبت زیاد است .
میزان رطوبت مناسب جهت اسموک را بر اثر تمرین و تجربه تکرار به دست خواهید آورد .

سوم :

بار گذاری فشرده توتون داخل آتشگاه :

همه ما در ابتدای ورود به دنیای پیپ و توتون با این سوال مواجه هستیم که : چه مقدار توتون باید داخل آتشگاه بریزیم !
به طور ذاتی و طبیعی بسیاری افراد این گونه برداشت می کنند که به اندازه حجم آتشگاه باید توتون داخل آن ، بارگذاری کرد ! مسلما با این روش تجربه ناخوشایندی از شروع پیپ کشیدن خواهید داشت .
روشن نگاه داشتن توتون بارگذاری شده با فشردگی زیاد سخت است ، نیاز به کام گرفتن های متوالی و محکم دارد که این امر باعث افزایش حرارت و گزش زبان می شود پس حتما قبل از بارگذاری توتون ، روشهای مختلف آن را مطالعه کرده و یاد بگیرید و اصول اساسی در بارگذاری توتون یعنی : تراکم کمتر در پایین آتشگاه و افزایش تراکم به صورت تدریجی به سمت بالای آتشگاه با رعایت داشتن مسیر عبور هوای مناسب را فراموش نکنید .
با هر بار پیپ کشیدن یک قدم به سمت داشتن کیفیت اسموک مناسب پیش خواهید رفت .نبایدهای ورود به دنیای پیپ و توتونچهارم :

تمپ کردن نادرست :

تمپ کردن مناسب و به موقع باعث روشن نگاه داشتن پیپ و خاموش نشدن های متوالی و در نتیجه دستیابی به طعم و مزه واقعی تری از توتون در حال سوختن می شود .
در بیشتر مواقع تازه واردین ، توتون را به صورت فشرده و انبوه بارگذاری می کنند و با تمپ نابجا به این فشردگی افزوده و باعث بالا رفتن حرارت و از دست دادن مسیر مناسب عبور هوا و در نتیجه کام گرفتن های پیاپی و سنگین و به دنبال آن ، داغ شدن پیپ و از دست دادن کیفیت اسموک می شوند .
هدف اصلی از تمپ کردن ، کمک به درست سوختن توتون میباشد .
لایه بالایی توتون با برخورد به اولین شعله شکفته و باز می شود ، همانطور که تمام دوستداران پیپ کشیدن آن را دیده و تجربه کرده‌اند .
لایه های مختلف توتون باید در تماس مناسب باشند .
برای داشتن فرایند سوختن مناسب و متوالی ، باید توتون در حال سوختن بالایی با توتون نسوخته متراکم شده در پایین در تماس مناسب باشد .
در حالت طبیعی توتون در حال سوختن بعد از مدتی از لایه زیرین خود جدا شده و فرایند سوختن متوقف و پیپ خاموش می شود .
تمپ کردن روشی است که پیپ کش ها برای تغذیه آتش داخل آتشگاه از آن استفاده می کنند .
فقط یک تماس کوچک نیاز است ، حتی این تماس از وزن خود تمپر نیز کم تر و ملایم تر باید باشد .
توجه داشته باشید که با تمپ کردن ، توتون داخل آتشگاه را فشرده نکنید ! هدف ، فقط برقراری تماس توتون شعله‌ور و در حال سوختن بالایی با توتون نسوخته پایینی و ادامه فرایند سوختن می باشد .
حفظ فشردگی و انباشتگی مناسب اولیه توتون در هنگام بارگذاری تا انتهای اسموک ، امری لازم و ضروری است ، در این صورت به بهترین کیفیت اسموک دست پیدا خواهید کرد : دریافت و درک درست از طعم و مزه واقعی توتون و داشتن مسیر عبور هوای مناسب در تمام مدت زمان پیپ کشیدن .pip 9پنجم :

بیشتر بخوانید:  اجزاء ساختاری پیپ: لبه آتشگاه

استفاده نکردن از نخ تمیز کننده به تعداد لازم :

در نگاه اول شاید نخ های تمیز کننده مشابه دیگر ابزار نظافت پیپ به نظر بیایند اما این نخ ها نقش اساسی و مهم در داشتن کیفیت اسموک مناسب ایفا می کنند .
تمیز نگاه داشتن مسیر عبور هوایی در طول مدت اسموک اهمیت بالایی دارد .
به دلیل سوختن توتون ، رطوبت و شیره حاصل در انتهای آتشگاه جمع می‌شود و همچنین رطوبت موجود در دود حاصل از سوختن توتون در طول مسیر هوایی و داخل استم به مایع طبیعی تبدیل شده و گاهی به همین دلایل صدای قل قل از داخل پیپ شنیده می شود ، برای از بین بردن رطوبت و شیره جمع شده در انتهای آتشگاه در طول مدت اسموک در صورت نیاز به دفعات لازم با استفاده از نخ تمیز کننده مشکل را رفع کنید .
همچنین برای مطمئن بودن از باز بودن مسیر هوایی و مسدود نشدن سوراخ کف آتشگاه و مسیر هوایی استم به وسیله تکه‌های کوچک توتون ، در صورت نیاز با فرو بردن نخ تمیز کننده در داخل استم و مسیر هوایی ، انسداد موجود را رفع کنید .
در انتهای اسموک ، برای تمیز کردن پیپ نیز از این نسخه استفاده کنید هم به منظور تمیزکاری داخل استم که تا تمیز بیرون آمدن از داخل استم به هر تعداد که لازم است از نخ استفاده کنید و هم با تا کردن نخ تمیز کننده و درآوردن آن به شکل حرف :U داخل آتش کار را تمیز کرده و در صورت باقی ماندن تکه های کوچک توتون و چسبیدن آنها به دیواره آتشگاه ، آنها را پاک کنید و تا استفاده بعدی که بهتر است حداقل ۲۴ ساعت آینده باشد ، به پیپ تمیز شده استراحت دهید .

ششم :

اصرار بر استفاده کردن از توتون های آروماتیک :

متاسفانه بسیاری از تازه واردین به دنیای پیپ به دنبال استفاده از توتون های آروماتیک به بهانه داشتن عطر و رایحه به اعتقاد آنها خوب و شام نواز هستند غافل از اینکه طعم این توتون ها هیچ شباهتی به عطر و رایحه آنها ندارد و گاهاً شاید ناخوشایند نیز باشد .
مطلب بعدی اینکه به عنوان فردی که مشغول پیپ کشیدن هستید قادر به درک درست و صحیح رایحه محیطی توتون مصرفی خود نخواهید بود پس درحقیقت به گفته اکثر این افراد ، برای خوشایند اطرافیان ، این گونه توتون ها را مصرف می‌کنند ، چرا که اگر بخواهند خود رایحه توتون مصرفی شان را درک کنند ، باید محیط را ترک کرده و بعد از مدتی به محیط باز گردند تا بتوانند رایحه پراکنده در محیط را حس کنند .
پیشنهاد ما به این گونه افراد این است که برای فراهم کردن محیطی خوشبو برای اطرافیان خود بهتر از اسانس ها و مواد خوشبوکننده محیطی استفاده کنند چرا که آسیبهای زیان آور دود حاصل از سوختن توتون را نیز به همراه نخواهند داشت .
توتون های آروماتیک گروه بزرگی از ترکیبات توتون در بازار مصرف هستند ، تعدادی از آنها طعم و مزه مطلوبی نیز دارند اما روشن نگاه داشتن اینگونه توتون ها مشکل است و همچنین با حرارت بالا می سوزند و تولید گرمای زیاد و شیره در حین اسموک می کنند و همین طور پیپ شما را نیز زودتر کثیف و آلوده می کنند .
بهتر است بدانید که ترکیبات دیگری از توتون نیز وجود دارد ، با آنها آشنا شوید ، همچون ترکیبات انگلیش ، ویرجینیا و گروه کمتر شناخته شده خانواده برلی .
ترکیبات انگلیش با عطر و رایحه دودی به دلیل وجود لاتاکیا در آنها و طعمی دودی و چوبی بسیار شناخته شده هستند ، دلیل وجود بوی دود ، عمل آوری توتون مصرفی در تهیه این ترکیبات با دود حاصل از سوختن چوب های گوناگون می باشد .
شاید بتوان گفت بهترین و ساده‌ترین ترکیب توتون جهت مصرف بدون آسیب رساندن به دهان مصرف کننده این خانواده میباشد .
ترکیبات ویرجینیا نیز به دلیل درصد قند بالای موجود در آنها نیاز به تجربه بیشتری جهت اسموک مناسب دارند چرا که در صورت نداشتن تجربه و مهارت لازم در اسموک ، دچار حرارت بالا در سوختن توتون و گزش زبان و ناتوانی در درک طعم و مزه توتون مصرفی خود خواهید شد .
روند طبیعی و تکاملی در مصرف ترکیبات توتون معمولاً از آروماتیک ها شروع شده در ادامه به ترکیبات انگلیش می‌رسد و بعد از مدتی به ترکیبات ویرجینیا ختم می‌شود و در این راه هر فرد بنا بر سلیقه خود ترکیب مورد علاقه خویش را انتخاب می‌کند .pip 10اگر تا به اینجای مقاله با ما همراه بوده اید معلوم می شود که به دنیای پیپ و توتون علاقه مند هستید و به دلیل تمایل شما به جهت کسب دانش در این زمینه پس راه درست را در پیش گرفته اید .
به یاد داشته باشید که پیپ کشیدن یکی از قدیمی ترین روش های مصرف تنباکو در طول تاریخ بشری است که در هم تنیده با سنت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون در طول تاریخ بشر بوده است ، پس به این سبک زندگی احترام گذاشته و سعی کنید جهت پیمودن این مسیر راه درست را انتخاب کرده و در آن قدم بردارید .
خوشبختانه افراد پیپ کش به عنوان اشخاصی صبور و با درک بالا و مشتاق به انتقال دانش و تجربه خود به دیگران ، مشهور و معروف هستند ، پس می توانید از تجربیات دیگران در این مسیر نهایت استفاده را ببرید .

نبایدهای ورود به دنیای پیپ و توتون

1 دیدگاه دربارهٔ «نبایدهای ورود به دنیای پیپ و توتون»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 1 =