نکاتی کوتاه در مورد پیپ و توتون

در این مقاله می خوانید :

نکاتی کوتاه در مورد پیپ و توتون

مهمترین مطلب درمورد پیپ و دنیای توتون و پیپ شاید این باشد که : بجز اصول اساسی و اولیه و بنیادین که آن هم در طول زمان دچار تغیراتی شده مانند اصول طراحی و ساخت پیپ که در سالهای اخیر دستخوش تغییراتی از جمله تغییرات سلیقه ای شده است ، مابقی مسایل مربوط به عالم پیپ و توتون از نظر شخص بنده ، بالای نود درصد ، بر اساس سلیقه و احساس میباشد !!!

و اما در ادامه این مبحث میرسیم به موضوع جالب توتون !
کدام توتون , کدام برند و مارک و کمپانی , کدام ترکیب , آروماتیک یا غیره و ….
در این باره هم اگرچه اعتقاد شخصی بنده بر استفاده از توتون غیر آروماتیک هست به دلایل واضح و روشن اما همانطور که پیش تر گفته شد مصرف پیپ و توتون بیشتر به منظور ایجاد آرامش و لذت بردن از آن است , پس : از هر توتون با هر مارک و برندی که خوشتان می آید استفاده کنید حتی اگر کاپیتان بلک باشد

مبحث بسیار مهم و اساسی که همانا چیزی نیست جز ” پیپ ”
خیلی از دوستان و علاقه مندان بدنبال خرید پیپ برای شروع هستند , ذکر این مطلب ضروری است که تا اکنون پیپی تحت عنوان پیپ استارتر یا همان پیپ برای شروع کار ساخته نشده !
بنابر بعضی دلایل برخی شروع پیپ کشیدن را با استفاده از یک پیپ بیلیارد که ساده ترین فرم پیپ می باشد را توصیه میکنند
بهر حال پیرو مطلب قبلی :
هر توتونی که دوست دارید حتی اگر کاپیتان بلک باشد با هر پیپی که میپسندین .

بیشتر بخوانید:  زرد شدن ريش و سبيل و توتون های بی كيفيت

در مورد مبحث پیپ , گفتار بسیار است : از تاریخچه و فرم و شکل و لژیونرهای این عالم گرفته تا تجهیزات و ادوات و سیستم های مبتکرانه و انحصاری و ….
با این حال به نکته ای کوچک بسنده کنیم درمورد سیستم فیلترینگ که زیاد مورد پرسش قرار گرفته ! فیلتر سوزنی یا کربنی , دوسر کربنی یا یک سر , چند میلیمتری ..!!
توجه داشته باشید که تمام اینها ربطی به کیفیت ساخت پیپ ندارد ! نوع سیستم فیلترینگ بسته به سلیقه سازنده و عرف بازار و زمان ارایه پیپ تغییر کرده بر اساس پیشرفت تکنولوژی و ….
چه بسا پیپ های گرانقدر همانند نمونه هایی از دانهیل که فیلتر سوزنی بودند
پس کیفیت ساخت پیپ ربطی به نوع سیستم فیلترینگ ندارد.

برخی دوستان جویای این مطلب شده بودند که تفاوت بین فرم های خمیده و غیر خمیده straight در چیست و کدام بهتر است !؟
در پاسخ بایید عرض کنم که غیر از تفاوت آشکار ظاهری قابل مشاهده در این دو فرم , هر کدام معایب و مزایایی دارند .
در فرم غیر خمیده straight بدلیل مستقیم بودن مسیر هوایی از آتشگاه تا دهان اسموک لایت و سبک تری خواهیم داشت , معمولا بدلیل فرم و ساختار ظاهری وزن کمتری دارند و سبک تر هستند , در هنگام نگهداشتن در دهان فشار کمتری به دندان وارد میشود , بنابر همین موارد به توصیه اساتید فن پیپ های غیر خمیده انتخاب مناسب تری برای پایپرهای تازه کار میباشند .
اما ! به دلیل همین مستقیم بودن مسیر هوایی و عبور هوای بیشتر و راحتر تر اگر صبر و تامل و آرامش در حین اسموک رعایت نشود احتمال گرم شدن کاسه پیپ بیشتر است و مطلب بعدی اینکه به همین دلیل اگر توتون مصرفی مرطوب و یا شیره دار باشد , خب طبیعتا باید منتظر ایجاد شیره در حین کشیدن پیپ باشید و شیره ایجاد شده به دلیل مستقیم بودن مسیر هوایی به راحتی به دهان منتقل خواهد شد .

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون یا مرور توتون؟

در مورد پیپ های خمیده Bent باید عرض کنم که :
اولا شکل ظاهری این نوع پیپ ها حس نوستالژیک در بین افراد ایجاد میکند و بیشتر افراد , پیپ را با این فرم و ظاهر در ذهن به خاطر می آورند . گذشته از این موضوع باید اشاره کرد که به دلیل انحنای موجود در این فرم پیپ , مسیر جریان هوا طولانی تر شده و در نتیجه اسموک خنک تری خواهیم داشت بخصوص در مدل های چرچ , هر چه مسیر عبور هوا طولانی تر باشد , اسموک خنک تر میشود اما همین افزایش مسیر هوا خود مستلزم ایجاد فشار بیشتر در دهان برای کام گرفتن میشود بعلاوه باعث افزایش وزن پیپ نیز میگردد , همچنین به خاطر ساختمان ظاهری پیپ شاید مجبور شوید زمان بیشتری را برای پیدا کردن پیپ مناسبی که با استایل شما هماهنگی بیشتری داشته باشد و به اصطلاح در دستتان بنشیند , صرف کنید .
مزیت این فرم در منتقل نشدن شیره ایجاد شده به دهان پایپر است ?
مخصوصا با سیستمهای ابداعی و انحصاری که توسط سازندگان پیپ در ساخت پیپ ها انجام میگیرد مانند سیستم انحصاری بربیا در قسمت استم و سیستم انحصاری پترسون , که همگی سعی بر داشتن هر چه بیشتر اسموکی خنکتر , خشکتر و لایت و سبکتری دارند .

شاد و سلامت و موفق باشید

نکاتی کوتاه در مورد پیپ و توتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها