معرفی توتون دارک فایرد کنتاکی

در این مقاله می خوانید :

معرفی توتون دارک فایرد کنتاکی

معرفی توتون جدید : Dark Fired Kentucky & Virginia

دارک فایرد کنتاکی چیست ؟

آیا همان برگ توتون برلی است که فرآوری شده است !؟
پاسخ این پرسش بستگی به این دارد که از چه کسی این سوال را بپرسید !
اگر از مردم عادی سوال کنید به احتمال زیاد پاسخ خواهند داد بلی ! همان برگ توتون برلی است که با روشی خاص فرآوری شده است چرا که برگ توتون مصرفی در حال خام و اولیه بسیار شبیه برگ توتون برلی است .
اما اگر این سوال را از یک کشاورز و پرورش دهنده توتون بپرسید در پاسخ شما هیچ اشاره ای به برلی نخواهد کرد بلکه آن را با نام توتون کنتاکی معرفی خواهد کرد که با روشی خاص عمل آوری میشود .
در هر صورت ، توتونی است با رنگ تیره ، میزان قند پایین و روغن و شیره بالا و طعمی ادویه ای حتی قبل از اینکه فرآوری شده باشد .
در روش دارک فایرد به جای اینکه توتون ها در انبارها اویزان شوند و به وسیله عبور جریان هوا عمل آوری و خشک شوند ! توتون ها در انبارها آویزان شده و در زیر آنها آتشی از سوختن چوب های معطر که در آمریکا بیشتر چوب گردوی آمریکایی است ، فراهم میشود و با این روش توتون ها فرآوری میشوند و محصول نهایی بنام Dark Fire Kentucky بدست می آید .
توجه داشته باشید که بر خلاف نام آن ، این محصول مختص آمریکا نیست !
بیشتر دارک فایرد کنتاکی استفاده شده در اروپا از آفریقا تهیه میشود و مسلما به دلیل استفاده از چوب های بومی در پروسه عمل آوری ، محصول نهایی عطر و طعمی متفاوت خواهد داشت .
در مقایسه با لاتاکیا ، طعم دودی کمتری دارد اما طعم ادویه ای و میزان نیکوتین بیشتری نسبت به لاتاکیا دارد .
در ورژن آمریکایی طعم و عطری بیشتر خاکی و چوبی خالص احساس میشود در حالیکه در ورژن آفریقایی در پس زمینه طعمی لطیف و گلی نیز درک خواهد شد .
تا همین اواخر از دارک فایرد بعنوان جزئی فرعی در تهیه توتون به منظور اضافه کردن طعم و عطری دودی و ادویه ای و کمی قدرت بیشتر به محصول نهایی ، استفاده میشد و از آن بعنوان عنصر اصلی و بطور خالص برای محصول نهایی بهره برده نمیشد .
دارک فایرد بسته به اینکه با چه چیزی ترکیب شود میتواند ویژگی ها و خواصی کاملا متفاوت از خود بروز دهد .
شاید بهترین نتیجه زمانی باشد که با کمی شیرینی و ملاحت همراه باشد .
بطور مثال هنگامی که با ویرجینیای روشن و شیرین و کمی پریک ترکیب شود خواص محصول نهایی بیشتر از حضور ویرجینیا میگوید و در پس زمینه میتوان شاهد نقش آفرینی دارک فایرد کنتاکی بود .
در اینجا بهتر است به محصول جدیدی از پاسارگاد تاباک که توسط استاد رحیمی ارائه شده است اشاره کنیم :
ترکیبی از ویرجینیای روشن و شیرین بهمراه اندکی پریک و در انتها دارک فایرد کنتاکی که بطور استادانه ای در کنار هم قرار گرفته اند .
با طعم شیرین و آشنای ویرجینیای طلایی و روشن و در عین حال طعمی خاکی و کمی دودی و اگر وسواس بیشتری به خرج دهید شاید بتوانید رگه هایی از طعم گلی در پس زمینه حس کنید که نشان از حضور همزمان دارک فایرد کنتاکی آمریکایی و دارک فایرد کنتاکی آفریقایی در کنار هم در این محصول دارد که از دست آوردهای استادانه جناب رحیمی است .
در حالیکه از طعم شیرین ویرجینیا لدت میبرید طعمی خاکی و دودی و گلی شما را همراهی خواهد کرد .

بیشتر بخوانید:  توتون پیپ مک بارن|Mac baren

معرفی توتون دارک فایرد کنتاکی

معرفی توتون دارک فایرد کنتاکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها