نگهداری مناسب سیگار

در این مقاله می خوانید :

نگهداری مناسب سیگار

در طول تاریخ بشری همواره بین سنت و مدرنیته تقابل و کشمکش وجود داشته است ، از گذشته های دور تا به امروز .

این تقابل و کشمکش به یک اصل جدانشدنی در زندگی و جوامع انسانها تبدیل شده است .

تا به اینجای کار مشکلی نیست ، عمق فاجعه در جایی خود را به نمایش می گذارد که به جای سنت ، حماقت و نادانی و بی شعوری می‌نشیند و به تقابل با دانش ، علم و آگاهی و شعور بر می خیزد .

متاسفانه در تاریخ معاصر بشری ، هر روز بیشتر و بیشتر ، نادانی و حماقت ناشی از بیشعوری ، جای باورهای مبتنی بر سنت و تفکرات قدیمی را می گیرد و این جایگزینی در مناطق گوناگون فرهنگی و اجتماعی متفاوت بوده و با سرعت و فراگیری مختلف ، صورت پذیرفته است .

شاید به همین دلیل باشد که امروزه شاهد به وجود آمدن نسلی از انسانهای متوهم ، متوقع ، پرمدعا و مطالبه گر بر اساس پوچ و هیچ ، هستیم که جوامع بشری را فراگرفته اند و شاهد نابودی اجتماعی ، فرهنگی ، هنری ، اقتصادی ، سیاسی … در بین انسان‌ها می باشیم .

شاید در جامعه و کشور خود ما ملموس و قابل درک تر باشد چراکه هر روزه با این افراد سر و کار داریم و در برخوردهای اجتماعی با آنها روبه‌رو هستیم .

با نگاهی به اقشار و اصناف گوناگون شاهد خواهیم بود : هنرمندان بی هنر ، دانشمندان بی دانش ، صنعتگران بی تخصص ، سیاستمداران بدون ذکاوت و زیرکی ، روشنفکران تهی از روشنی و دانش را که بخش بزرگی از جامعه چند میلیونی ایران ما را فرا گرفته اند .

و به همین دلیل است که هر روز شاهد افت شاخص سواد و یادگیری در علوم مختلف در آموزش و پرورش خود هستیم و به جای آن : فحشا ، دزدی ، اعتیاد ، بی‌هویتی … در بین نسل های جوان جامعه ما را رسوخ کرده و جایگزین علم و دانش و فهم و شعور شده است .

این تاریکی را در تمام زمینه ها می بینیم ، برای درک بهتر مثالی می زنیم ، در بازار مربوط به دوستداران سیگار که در این چند سال به لطف زحمات جناب آقای رحیمی ، مدیریت انجمن پاسارگاد تاباک و زیرمجموعه ایشان ، در جامعه ما شناسانده شده و رونق دوباره یافته است .

بیشتر بخوانید:  فوائد سیگار کشیدن!

بر اساس سیاستهای کاری و تجاری مجموعه پاسارگاد تاباک و ارائه محصولات گوناگون در بازه های زمانی مختلف به منظور تامین و تنظیم بازار مصرف ، سوداگران و سوء استفاده گران این بازار نیز ، شروع به ارائه و فروش محصولات و کالاهای مشابه به بازار ، به منظور ماهی گرفتن از آب گل آلود و بهره بردن از رونق ایجاد شده در بازار در مورد کالایی خاص در پی ارائه آن کالا توسط انجمن پاسارگادتاباک به بازار مصرف ، می کنند .

تا اینجای کار به دلیل وجود سیاست های کاری و تجاری صحیح و دقیق مجموعه پاسارگاد تاباک مشکلی نیست ، چه بسا باعث خوشحالی و رضایت این مجموعه نیز هست که موجبات سود بردن دیگران و رونق بخشیدن به بازار زیردست خود را نیز فراهم آورده است .

مشکل کار از آنجا شروع می شود که این جماعت سوداگر و سوء استفاده چی که همانند برگهای خشک شناور روی روی آب ، عادت به موج سواری در موقعیت های ایجاد شده دارند و اکثر آنها هیچ گونه سابقه ای در زمینه تجارت سیگار و سایر کالاهای وابسته نیز ندارند ، بر اساس ، نظر خود که بر گرفته از همان تاریکی ، حماقت و بیشعوری می‌باشد ، به منظور کسب سود بیشتر ، شروع به تخریب دیگر فعالان این بازار ، بنابر توجیهات و بهانه های پوچ و بی اساس و خالی از دانش و تخصص می کنند .

روی سخن ما با این جماعت فرو رفته در جهل و حماقت و بیشعوری است ، که بد نیست اندکی به عضوی از بدن خود فشار آورده و با استفاده از همین فضای مجازی که متاسفانه امروزه به خاطر برداشت ناصحیح و نادرست همچون شما هایی از آن ، منبع تمام بدبختی های جامعه امروز ما شده ، گشت و گذاری در دنیای سیگار داشته باشید و با استفاده از منابع معتبر و دانش اندوخته شده در آنها که بر اساس تجربیات و آموخته‌های سالیان طولانی ، متخصصان و فعالان این بازار در سطح جهانی ، گردآوری شده است ، البته اگر سواد و دانش لازم را داشته باشید ( که دور از ذهن به نظر می رسد ) ، دانسته های خود را افزایش داده و به روز کنید ، تا در صورت نیاز به صحبت و ارائه دانش اندوخته خود به دیگران ، با باز کردن دهان مبارک به پراکندن در و گوهر به اطراف ، نپردازید .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ کوابا

صرفا جهت اطلاع این قشر که متاسفانه مجبور به تحمل وجود آنها در جامعه هستیم به ارائه مطلبی ساده درباره نگهداری سیگار می پردازیم تا بدانید که با دانستن فقط چند نکته ساده که در دنیای مدرن مبتنی بر دانش و علم امروزی ، تایید شده است ، خواهید توانست به نتایج مطلوب و داشتن تجربه یک اسموک لذت‌بخش از سیگار مورد نظر خود برسید و نیاز به آوردن بهانه ها و توجیهات بی‌پایه و اساس مبتنی بر ذهن خالی و مملو از تهی خویش ، به منظور کسب سود بیشتر از نگاه حقیرانه خود ، نیستید .

چگونگی نگهداری سیگار ها برای داشتن یک اسموک با کیفیت ، در بین دوستداران سیگار ، یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی می‌باشد .

در اینجا سعی بر آن داریم تا در کوتاه ترین شکل ممکن ، نکاتی مهم و کاربردی در این باره را برای شما بازگو کنیم :

سیگارها به طور ذاتی و طبیعی نسبت به رطوبت حساس هستند ، به بیان ساده اگر اگر در محیط خشک قرار گیرند ، رطوبت خود را از دست می‌دهند و بالعکس اگر در محیطی مرطوب قرار داده شوند ، رطوبت محیط را به خود جذب می‌کنند و این روند ادامه پیدا می‌کند تا نسبت به محیط اطراف خود بسته به دما و رطوبت موجود ، به نقطه تعادلی برسند .

یک سیگار با رطوبت بالا به سختی می سوزد و نه تنها برای روشن کردن آن ، با مشکل مواجه خواهید شد بلکه مسیر عبور هوایی آن نیز تراکم و کیفیت لازم را نخواهد داشت ، اسموک اینچنین سیگاری به فشار و عبور جریان هوای بیشتری نیاز دارد که باعث ایجاد طعم های ناخواسته و نامطلوب در پروفایل طعمی آن می شود ، همچنین ، در اینچنین سیگارهایی با رطوبت بالا ، لایه بیرونی به مراتب جدا خواهد شد .

در مقابل ، یک سیگار خشک با رطوبت کم ، بسیار داغ و پر حرارت می سوزد ، با نبودن میزان رطوبت مناسب ، عمل احتراق در دمای بالا و سرعت زیاد صورت می‌گیرد که باعث آسیب رسیدن به پرزهای چشایی خواهد شد .

در نتیجه در هر دو حالت شما نخواهید توانست اسموک با کیفیت و درک و دریافت و لذت مناسبی از پروفایل طعمی و عطری ، سیگار مورد نظر خود را ، داشته باشید .

بیشتر بخوانید:  یک آگهی ضد سیگار

به طور معمول ، یک سیگار مناسب چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۴ درصد وزن خود رطوبت باید داشته باشد که این هدف در رطوبت محیطی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد به دست خواهد آمد که اصطلاحاً به آن فاکتور :

Relative Humidity ( RH )

گفته می شود .

پس برای نگهداری سیگارها در شرایطی مناسب سعی بر آن است که بتوان همواره فاکتور رطوبت محیطی را چیزی ما بین ۶۰ تا ۷۰ درصد حفظ کرد .

عامل ثانویه دیگر در نگهداری سیگار ، داشتن دمای محیطی زیر ۷۵ درجه فارنهایت میباشد .

سومین عامل برای داشتن شرایط مناسب جهت نگهداری سیگار ، نبودن نور و تاریکی است .

با رعایت این ۳ فاکتور اصلی و در عین حال ساده ، شما نه تنها قادر خواهید بود سیگارهای خود را در شرایط مناسب ، نگهداری کنید بلکه می توانید در چنین شرایطی به طور مناسب اقدام به کهنه کردن سیگار های خود نیز کنید .

اگر هدف نگهداری سیگار برای مدت زمان طولانی است یشنهاد می شود ، دمای محیطی کمتر باشد و در عوض رطوبت محیطی افزایش یابد اما رطوبتی بیش از ۷۲ درصد اصلا توصیه نمی شود .

بطور کلی بسته به هدف شما از نگهداری سیگار و شرایط نگهداری می توان دمای محیطی را ببن ۶۳ تا ۷۰ فارنهایت و رطوبت محیطی را در محدوده ۶۵٪ تا ۷۲٪ تنظیم کرد .

نکته دیگر اینکه هومیدور را در جای گرم مثل کنار شومینه و اجاق و یا در زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید ، ترجیحا در محیطی خنک و سایه نگهداری شود .

نتیجه آن داشتن اسموکی با کیفیت با مسیر عبور هوایی مناسب و درک ، احساس و لذت کافی از پروفایل طعمی و عطری سیگار مورد نظر شما خواهد بود .

********

سیگاربرگ هایی که در مجموعه پاسارگادتاباک برای شما تدارک دیده شده است همگی بسیار ارزشمند و مواردی برای سال ۲۰۰۰ میلادی است و به درستی با تجربه ماسترو رحیمی و تیم متخصص مدیریت پاسارگادتاباک در بهترین شرایط نگهداری و به صورت دوره ای توسط دستگاه های تخصصی تست و رطوبت سنجی می شود تا بهترین شرایط سیگاربرگ را باهم تجربه کنیم و از تدخین سیگاربرگ های لوکس و ارزشمند دنیا لذت کافی ببریم

نگهداری مناسب سیگار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =