پرسش و پاسخ

در این مقاله می خوانید :

پرسش و پاسخ

سوال یکی از دوستان که در فروم انجمن پاسارگاد مطرح کرده بودند :

سلام.چند تا سوال داشتم اگه پاسخ بدید ممنون میشم ۱:در مورد ترکیب نایت کپ و ارلی با مقداری که گفته بودید گیرائی مد نظرتان بود یا خیر و به چه دلیل؟

۲:میکس توتون جهت گیرائی بالا رو از دو شرکت تولیدی مختلف قابل قبول میدونید یا خیر و به چه دلیل مثال:دانهیل با پیترسون و یا دانهیل با دانهیل وآیا سبک توتون مثل اینگلش یا اسکاتیش رو چطور و اینکه بیشتر از دید اسموکر توضیح بدید ممنون میشم. یا علی مدد

در پاسخ عرض کنم که در مورد ترکیب توتون های عرضه شده در بازار به صورت  محصول نهایی به نکاتی باید توجه کنیم
اول اینکه در تهیه و بلند کردن یک محصول مراحل و شرایط خاص در نظر گرفته میشه که اکثرا بر پایه تجربیات سالهای طولانی در زمینه تولید توتون پیپ می باشد
دوم اینکه این نکته رو مورد توجه داشته باشیم که فرضا وقتی صحبت از ویرجینیا میشه این نکته را هم بدانیم که بیش از شصت گونه اصلی ویرجینیا بدون در نظر گرفتن زیر خانواده های هر گونه وجود دارد و یا فرضا در مورد لاتاکیا که مراحل تهیه آن در مناطق مختلف گوناگون است و یا برلی که انواع مختلف و روش های آماده سازی گوناگون دارد و با پریک که در منطقه لوئیزیانای آمریکا پرورش داده میشود و مراحل آماده سازی آن بصورت توتون پریک اماده برای استفاده در تولید توتون بیش از یک سال و یا بیشتر طول میکشد و با خانواده اورینتال و ترکیش و دنیایی دارند در تنوع و بسیاری دیگر از برگ ها و ترکیبات توتون مانند کنتاکی و کارولینا و مریلند و یا حتی برگ های استفاده شده در تهیه سیگار و …..
این دنیای متنوع از ترکیبات مختلف توتون و روشهای آماده سازی آنها را در نظر داشته باشین
حالا با این پیش فرض این مطلب رو توجه کنید که در هر کمپانی و شرکت تولید توتون، اساتیدی با تجربه ای برای تهیه ترکیبات توتون مشغول به کار هستند که در نتیجه هر ترکیب نهایی حاصل سالها تجربه و تکرار و آزمون و خطاست که بصورت محصول آماده در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.

بیشتر بخوانید:  اطلاعیه های انجمن پیپ | رونمایی از اولین پیپ های ساخته شده در ایران

با تمام این فرضیات حالا بنده این سوال رو مطرح میکنم که به نظر شما منطقی است که محصولات نهایی رو دوباره باهم ترکیب کنیم !!!

خب البته جواب قاطع نمیشه داد ولی منطق حکم میکنه ترکیب مجدد محصولات نهایی با ریسک بسیار بالایی همراه است .
به شخصه ترکیب مجدد محصولات نهایی را توصیه نمیکنم .
این نکته را هم در نظر داشته باشید که دنیای توتون بر اساس علاقه و سلیقه و ذائقه بنا شده پس شاید شخصی این کار را کرد و از نتیجه هم راضی باشد .

در مورد مورد اشاره شده در سوال که ترکیب نایت کپ و ارلی مورنینگ هست بر اساس تجربه ای در حدود بیست ساله شخصی و تجربیات دوستان دیگر در دنیای پیپ و توتون بیان شده که شاید جز موارد استثنا باشد .
نایت کپ ترکیبی استاندارد و هماهنگ در سبک اینگلیش و ارلی مورنینگ با ورصد اورینتال بیشتر
از نظر شخص بنده قابل قبول شده
ولی توجه داشته باشید که نظر شخصی شاخص و استانداری نیست
در مورد محصولات از کمپانی های مختلف نیز موارد گفته شده صدق میکند.

و اما در مورد ترکیب و بلند کردن توتون این مطلب رو بدانید که برای تهیه و بلند کردن توتون از توتون های پایه استفاده میکنند فرضا پریک و لاتاکیا و ویرجینیا و برلی و …. که هر کدام بصورت خالص و جداگانه عرضه میشود که البته هر کدام بازهم بر اساس نوع توتون و روش اماده سازی ان تنوع زیادی دارند که آن هم دانش و تجربه بالایی لازم دارد.

بهر حال بازهم عرض میکنم سلیقه رکن اساسی در زمینه توتون بازی میکند پس موضوع اصلی سلیقه شخصی شماست.

بیشتر بخوانید:  ادوات هدیه پاسارگادتاباک همراه پیپ

پرسش :

سلام.دوست عزیز شما بعدازاین همه تجربه برا منی ک میخاد پیپ رو تجربه کنه چ توتونی توصیه میکنید.البته ی مدت کاپیتان بلک رو تست کردم اما راستش کلا نمیدونم چرا دود ب من لذت نمیده و یاحس خاصی بهم نمیده بخاطر همین میخام ی چیزی رو نست کنم ک شما مطمئنی عالیه و ببینم بازم دردرون من تغییری ایجاد میکنه یا نه و تو مدل های سیگاربرگ کدوم خوبه باتوجه ب قیمت فوق العاده پایین و معمولی ک داشته باشه .

پاسخ :

در پاسخ این دوستمون :

سلام بر شما دوست عزیز ، اگر قصد دارید به کشیدن پیپ ادامه بدید باید بدونید که راه درازی در پیش دارید و اگر اغراق نکنم حداقل ۳ _ ۴ سال اول رو باید صرف تجربه و آزمون و امتحان انواع پیپ ها و توتون ها و روش های مختلف بارگذاری و اسموک و ….. بکنید !

دوم اینکه بعد از تمام این کارها باید به این نکته توجه داشته باشید که درصد بسیار بالایی از لذت بدست آمده در دنیای پیپ و توتون بر اساس سلیقه و ذائقه فردی هست !

پس اینکه من بخوام به شما توتونی رو پیشنهاد بدم خب مسلما بر اساس سلیقه شخصی خودم این کار میکنم و احتمال زیادی داره که سلیقه من با شما یکی نباشه و شاید همین کار باعث بشه شما از خیر پیپ کشیدن بگذرید و پیپ و توتون رو کنار بذارید !

با تمام این اوصاف : بطور کلی اگر دنبال عطر و طعم قوی هستید البته مصنوعی و آروماتیک نباشه میتونید از توتون های سبک انگلیش که درصد لاتاکیای بیشتری داشته باشه استفاده کنید .

بیشتر بخوانید:  کنترل رطوبت سیگار برگ با بسته دو منظوره Boveda

پیشنهاد میکنم سعی کنید توتون های مختلف رو تست کنید تا بتونید سبک و سلیقه و ذائقه خودتون رو پیدا کنید .

و اینکه توتون کاپیتان بلک رو کلا جزو توتون ها حساب نکنید .

در مورد سیگار برگ هم با فروشگاه تماس بگیرید حتما راهنمایی تون خواهند کرد ‌.

پرسش و پاسخ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *