پیپ چرچ واردن

در این مقاله می خوانید :

پیپ چرچ واردن

پیپ چرچ واردن به پیپ هایی اطلاق می شود که دهنی (Steam) بلندی دارد. طول دهنی های پیپ چرچ واردن می تواند تا ۴۰ سانتیمتر هم برسد و به دلیل اسموک نرم و لایت، این پیپ طرفداران فراوانی را به خود جدب کرده است. آلمانی ها به آن پیپ مطالعه هم می گویند چرا که به دلیل بلند بودن پیپ، دود پیپ چشمان مصرف کننده را اذیت نمی کند.
در قرن ۱۷ میلادی و در جریان جنگ های ناپلئون این پیپ در اروپا گسترش یافت و از فرانسه به مجارستان، اطریش و تا روسیه هم رواج یافت. پرتره های نقاشی شده زیادی از سربازان در حال کشیدن پیپ های چرچ واردن در دست است، البته شاید بتوان پیپ چرچ واردن را نواده های پیشرفته چپق دانست. چپق اصالتا پیپ ایرانی / ترکی به حساب می آید و در زمان پادشاهی عثمانی به صورت گسترده ای گسترش یافت. پیپ چرچ به بسیاری از فیلم های مطرح دنیا راه یافته است و مسلما گاندروف شخصیت معروف فیلم ارباب حلقه ها یکی از شناخته شده ترین ها است.

Church Warden Pipe
پیپ چرچ واردن به دلیل باند بودن دهنی آن استایل اسموک خاصی را ایجاد می کند. دود ناشی از سوختن توتون در این پیپ بسیار خنکتر و لایتر است، آتشگاه آن معمولا کوچکتر است ولی به دلیل اسموک آرامتر به اندازه پیپ های معمولی اسموک آن طول می کشد، مقدار توتون کمتری مصرف می کند و البته قیمت این پیپ ها از سایر پیپ ها بالاتر است.
جابجایی این پیپ سخت است، به دلیل بلندی دسته امکان شکستن آن زیاد است و معمولا میبایستی در خانه نگهداری شود و کیف مخصوصی برای جابجایی ندارد. اگر که تمایل به خرید پیپ چرچ دارید به عنوان اولین پیپ پیشنهاد نمی شود ولی برای پیپ چندم می تواند انتخاب یسیار خوبی باشد.

بیشتر بخوانید:  نظافت عادی و روزانه پيپ

هاف چرچ نصف قد چرچ واردن را دارد، امکان جابجایی بیشتری دارد و تقریبا اسموک چرچ واردن را تداعی می کند. قبل از خرید پیپ چرچ واردن حتما از فروشنده درخواست راهنمایی کنید، به برند آن توجه کنید و از خرید پیپ های متفرقه و بدون نام بپرهیزید.
پیپ چرچ واردن مدل کالاباش هم طرفداران زیادی به خود جذب نموده است. قسمت چوبی آن شبیه مدل کالاباش است و دهنی آن بلند است، قیمت پیپ های چرچ کالاباش معمولا گرانتر از پیپ های رایج است و هر سازنده ای امکان ساختن آن را ندارد.

پیپ چرچ واردن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =