کات کردن سیگار

در این مقاله می خوانید :

کات کردن سیگار

سیگار برگ انتخابی محبوب در میان علاقه مندان به تجربه ناب اسموک تنباکو می باشد و به دلیل طعم و عطر غنی خود از آن لذت می برند .

با این حال ، قبل از روشن کردن سیگار ، ضروری است روش های کات کردن سیگار را بیاموزید که آن را به درستی برش دهید تا از داشتن یک مسیر هوایی مناسب و یکنواخت جهت اسموک با کیفیت ، اطمینان حاصل کنید .

انواع مختلفی از روش های کات کردن سیگار وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند . که در این مقاله به بررسی چند تکنیک روش رایج برش سیگار می پردازیم .

قبل از کات کردن سیگار این نکته را در نظر داشته باشید که با چه نوع سیگاری از نظر شکل و فرم و ظاهر مواجه هستید !

بطور کلی سیگارها از نظر فرم ظاهری به دو گروه کلی تقسیم می شوند :

پارگو ها ( پارژو ، پارجو ، پارخو ) – Parejo:
پارگوها Parejo سیگارهایی هستند که معمولا دارای بدنه ای صاف و مستقیم و موازی از ابتدا تا انتهای سیگار با کلاهکی نیم دایره و گرد هستند . رایج ترین مدل ها در این فرم عبارتند از : Corona , Robusto , Toro , Longsdale , Churlchill

فیگورادو ها – Figurado:
فیگورادو ها Figurado به سیگارهایی گفته میشود که از لحاظ فرم و شکل ظاهری حالت استاندارد اول را نداشته باشند و معمولا دارای کلاهکی نوک تیز هستند . متداول ترین انواع در این فرم عبارتند از :Torpedo , Belicoso , Pyramid , Diadema

ابزارهای کات کردن سیگار

گیوتین دو تیغه : Double-Blade Guillotine

ابزاری است تشکیل شده از دو تیغه بران با بدنه ای معمولا فلزئ با وزن مناسب جهت ایجاد فشار مناسب جای انگشت در دو طرف برای ایجاد فشار .

رایج ترین ابزار کات کردن سیگار است البته نوع ارزان تر و با کیفیت پایین تر هم با بدنه ای پلاستیکی و یا داشتن یک تیغه به جای دو تیغه ، نیز وجود دارد که برای داشتن برشی حرفه ای و مناسب استفاده از نوع ارزان تر توصیه نمی شود چرا که به دلیل وزن کمتر و یا کند بودن تیغه باعث ایجاد پارگی و شکاف در هنگام کات کردن سیگار شده و لذت اسموک مناسب را از شما میگیرد .

پانچ : Punch

دستگاهی است کوچک تقریبا به اندازه یک گلوله و قابل حمل که با داشتن تیغه ای گرد و استوانه ای و تو خالی و فشار آن بر روی کلاهک سیگار ، برشی دایره ای شکل به اندازه تقریبی ۱/۴ اینچ ایجاد میکند .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ Panter Blue | ساخت هلند

کاتر وی شکل : V – Cutter

ابزاری که شاید کمتر دیده باشید . کاتری تیغه ای که بوسیله ان می توان برشی وی شکل در کلاهک سیگار ایجاد کرد . در این روش از کات کردن سیگار مقدار بیشتر از سیگار برداشته میشود بهمین دلیل اسموک راحت تری ایجاد میکند ولی در عین حال به دلیل همین برش بزرگتر باعث گرم سوختن و ایجاد حرارت بیشتر در هنگام اسموک نیز میشود .

بغیر از موارد گفته شده برای کات کردن سیگار روش ها و ابزارهای دیگری نیز مانند استفاده از : چاقو ، سوزن ، مداد و یا قلم و یا حتی دندان نیز وجود دارد که البته هیچکدام از این ابزار ها و روشها برای یک اسموکر حرفه ای پیشنهاد نمیشود .

cut1 1

روش های کات کردن سیگار

روش اول کات کردن سیگار با گیوتین دوتیغه

برش گیوتین یک روش ساده و آسان برای کات کردن سیگار است . این روش مستلزم استفاده از کاتر دو تیغه برای ایجاد یک برش مستقیم در کلاهک سیگار می باشد . این روش برای کسانی که می خواهند راهی سریع و آسان برای کات کردن سیگار خود داشته باشند بسیار مناسب است . با این حال ، مهم است که مطمئن شوید تیغه ها تیز هستند ، در غیر این صورت می توانند باعث آسیب دیدن سیگار شوند .

– برش صاف بوسیله گیوتین دو تیغه :
این روش رایج ترین و متداول ترین نحوه کات کردن سیگار است . روشی آسان و سریع که معمولا نیز نتیجه قابل قبولی در بر خواهد داشت .

cut1

cut1 2

– کات سیگارهای کلاهک گرد با گیوتین دو تیغه :

ابتدا باید قسمت کلاهک را مشخص کنید . برای این کار با دقت به قسما کلاهک سیگار نگاه کنید و سعی کنید بوسیله چشم محل اتصال کلاهک به بدنه سیگار که به اصطلاح شانه Shoulder سیگار گفته میشود را پیدا کنید ! کار سختی نیست ! اگر با دقت نگاه کنید به راحتی میتوانید خط میان کلاهک و بدنه سیگار را تشخیص دهید .

معمولا چیزی در حدود ۱/۱۶ اینچ و یا ۲ میلی متر پایین تر از ابتدای سیگار !

سیگار را از محل مورد نظر داخل کاتر می گذارید و به آرامی تیغه های کاتر را روی سیگار قرار میدهید و سپس با یک حرکت نرم و سریع سیگار را کات میکنید .

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ نوب کانکتیکات مادورو نیکاراگوئه

اینجاست که داشتن کاتری با کیفیت و با دو تیغه تیز و بدنه ای فلزی با وزن مناسب به چشم می آید ! چرا که اگر کاتری بی کیفیت با وزنی کمتر از مقدار مناسب برای ایجاد فشار جهت داشتن برشی مناسب و یا با یک تیغه و یا تیغه های کند ، استفاده کنید ! مسلما باعث ایجاد پارگی و شکاف در محل برش شده و لذت اسموک مناسب را از بین می برید .

– کات کردن سیگار هایی با کلاهک نوک تیز با گیوتین دوتیغه :

در این روش قانون ۱/۱۶ اینچ و یا ۲ میلی متر برای کات کردن ، کاربرد ندارد !

در سیگار هایی با کلاهک نوک تیز باید به اندازه ای از سیگار کات کنید تا سطح ایجاد شده در محل برش به همان اندازه ای شود که در کات کردن در سیگار هایی با کلاهک گرد ، بدست می آید !

در این روش طول کات کردن مهم نیست ! سطح ایجاد شده بالای سیگار بعد از کات کردن ، اهمیت پیدا می کند .

برای این کار قانون ساده و مشخصی وجود ندارد ! بلکه باید با دقت مقداری از طول سیگار را با توجه به فرم و شکل سیگار مورد نظر ، کات کنید تا سطح مناسب برای داشتن اسموکی مناسب ، ایجاد شود .

cut1 3

cut1 4

روش دوم کات کردن سیگار به کمک پانچ کردن Punching

برش پانچ یکی دیگر از روش های محبوب برش سیگار است . این روش مستلزم استفاده از یک ابزار برش دایره ای برای ایجاد یک سوراخ کوچک در کلاهک سیگار است . این روش برای کسانی که مسیر هوایی فشرده و کام گرفتن شدیدتر و طعم غلیظ تر را ترجیح می دهند عالی است .

همچنین برش پانچ نیز برای کسانی که می خواهند از تکه های تنباکو در دهان خود پرهیز کنند عالی است . با این حال ، مهم است که مطمئن شوید که پانچ خیلی کوچک نیست که می تواند باعث سوختن ناموزون و غیر یکنواخت سیگار شود

در این روش پانچ را به آرامی بر روی کلاهک ( معمولا این روش برای سیگار هایی با کلاهک گرد کاربرد دارد ) قرار میدهید و به آرامی و با فشاری ملایم شروع به چرخاندن و جلو و عقب کردن سیگار کرده تا لایه بیرونی کلاهک شکافته شود ! حال شروع به چرخاندن و فشار دادن پانچ بر روی کلاهک سیگار کنید تا به مقدار مناسب وارد سیگار شود و به اندازه مناسب از آن برش دهد !

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ‌های برزیلی

به همان اندازه قانون ۱/۱۶ اینچ و یا ۲ میلی متر ! و سپس به آرامی پانچ را از سیگار خارج کنید تا تکه برش خورده از سیگار جدا شود ! توجه داشته باشید برای جلوگیری از پارگی و شکاف در محل برش با دقت و آرامش این کار را انجام دهید .

کات کردن سیگار

روش سوم کات کردن سیگار با برش وی کات V – Cutting

برش V، که به آن برش گُوِه مانند Wedge Cut نیز می گویند ، یک جایگزین محبوب برای برش مستقیم است . این روش مستلزم استفاده از کاتر V شکل برای ایجاد یک برش کوچک در کلاهک سیگار است . برش V امکان داشتن مسیر هوایی بهتری را فراهم می کند و طعم غلیظ تری را ارائه می دهد . این نوع برش برای سیگار برگ هایی با رینگ گیج بالا ، ایده آل است ، استفاده از آن در سیگارهای کوچکتر یا آنهایی که انتهای مخروطی دارند می تواند چالش برانگیز باشد .

این روش دقیقا مشابه روش گیوتین دو تیغه می باشد .
توجه داشته باشید که برش V شکل بزرگی ایجاد نکنید تا هم از پارگی در محل برش جلوگیری شود و هم باعث سوختن داغ و با حرارت بالای سیگار در هنگام اسموک نشوید .

کات کردن سیگار

روش چهارم کات کردن سیگار با برش مستقیم Straight Cut

برش مستقیم محبوب ترین روش برش سیگار است . این روش مستلزم استفاده از یک تیغه برش مستقیم برای بریدن کلاهک سیگار است . برش مستقیم امکان کشیدن آسان را فراهم می کند و برای کسانی که تازه سیگار سیگار می کشند عالی است . با این حال ، ضروری است که مطمئن شوید که برش خیلی عمیق نیست ، در غیر این صورت می تواند باعث باز شدن سیگار برگ شود .

نتیجه گیری از تکنیک های کات کردن سیگار

بطور کل ، انواع مختلفی از روش های برش سیگار وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند . انتخاب روش صحیح برش بر اساس ترجیحات شخصی و نوع سیگاری که می کشید ضروری است . با روش صحیح برش ، می توانید از داشتن یک مسیر هوایی مناسب و اسموک یکنواخت و با کیفیت لذت ببرید و به شما این امکان را می دهد که طعم و عطر غنی سیگار خود را کاملاً درک کنید .

کات کردن سیگار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *