از توتون به خوبی نگهداری کنید

در این مقاله می خوانید :

از توتون به خوبی نگهداری کنید

توتون هم به اندازه پیپ مهم است، شاید هم بیشتر. ممکن است شما یک پیپ داشته باشید ولی مسلما صدها توتون خریداری خواهید کرد.

در خرید و نگهداری توتون به چند نکته بسیار مهم باید توجه داشته باشید:
اول اینکه حتما توتون را از جایی خریداری کنید که هومیدور داشته باشد و توتون را از هومیدور به شما تحویل بدهد. هومیدور دستگاهی است جهت رطوبت دهی به توتون و نگهداری سالم آن. بسیارند خریدارانی که توتون خشک خریداری می کنند و بعد از استفاده از طعم تند و آتشین آن گلایه دارند و هنگامی که توتون سالم خریداری می کنند تعجب می کنند که چقدر ممکن است توتون سالم و توتون خشک (فاسد) با هم فرق داشته باشد. توتون پیپ کاملا شبیه شیر است. در صورتی که شما شیر تاریخ گدشته و فاسد خریداری کنید غیر ممکن است که آنرا استفاده کنید، برای توتون هم این امر صادق است.

در هر هومیدور دستگاهی وجود دارد به نام همیدیفیر وجود دارد و کار هومیدیفیر ساختن رطوبت مورد نیاز برای نگهداری توتون است. اگر که هومیدور شما از انواع مرغوب آن باشد، هر چقدر که توتون در آن بیشتر بماند به همان اندازه توتون لایت تر و مرغوبتر خواهد بود. در حقیقت پروسه نگهداری صحیح توتون موجب رسیدن و خوش عطر و طعم شدن آن میشود.

وقتی که شما به یک فروشنده حرفه ای توتون مراجعه کنید ممکن است توتونی که چند ماه در هومیدور مانده است را به چند برابر قیمت به شما بفروشد. پس پروسه نگهداری صحیح توتون میتواند بیسار ارزشمند و کاری بسار حرفه ای به شمار بیاید. الیته در این بخش خریداری هومیدورهای حرفه ای این کار به شما پیشنهاد نمی شود ولی حداقل خریداری هومیدورهای مخصوص نگهداری توتون برای یک پیپ کش امری اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید:  ویژگی های انواع توتون پیپ

البته بسیاری از استفاده کننده های حرفه ای پیپ ترجیح می دهند چند هومیرور نگهداری توتون داشته باشند و هر کدام را به نگهداری نوعی از توتون اختصاص دهند تا همیشه انواع مرغوب توتون را در دسترس داشته باشند. توصیه میگردد هنگام خرید هومیدور مخصوص توتون، هومیدوری تهیه شود که در آن سنگ اکسیژنه توتون هم در آن کار گذاشته شده باشد. یعنی هومیدور شما هم خاصیت اکسیژن دهی و هم خاصیت رطوبت دهی را داشته باشد.

تهیه هومیدور های نگهداری سیگار برگ هم برای توتون و هم برای سیگار برگ کاربرد دارد با این تفاوت که سیگار برگ نیاز کمتری به دریافت اکسژن دارد ولی امر اکسیژن دهی به توتون پیپ کاری حرفه ای تر به حساب می آید.

از توتون به خوبی نگهداری کنید

1 دیدگاه دربارهٔ «از توتون به خوبی نگهداری کنید»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *