انواع توتون پیپ

دو گروه عمده توتون ها به شرح ذیل میباشد:

۱- تیپ انگلیسی اسکاتلندی که نسبت به گروه بعدی طبیعی تر هستند.
۲- تیپ امریکایی که معمولا به روشهای گوناگون معطر می شوند.

معمولا اکثر کسانی که به پیپ کشیدن علاقمند هستند توتون های امریکایی را به دلیل معطر تر بودن و سبک تر بودن نسبت به مورد اول ترجیح می دهند و تیپ Cavendish و Dutch Cavendish که بصورت پایه از توتون مریلندی تهیه می شوند از این جمله به شمار می آیند.
جالب است بدانید که برگهایی که جهت ساخت توتون پیپ وارد کارخانجات می شوند با هم فرق زیادی دارند و جالبتر آنکه بدانید همه از یک دانه روییده است. این برگ ها با اینکه از یک دانه میباشند ولی با توجه به منطقه جغرافیایی که روییده اند طعم منحصر بفردی به خود میگیرند. لذا شما هنگام خرید هر توتون با توجه به توضیحات ارائه شده میتوانید طعم توتون را حدس بزنید. البته برای این کار شما ابتدا باید مقوله هر توتون را بدانید.
Virginia، این گونه یکی از بزرگترین رسته های توتون امریکایی به شمار می رود که در محدوده جیمزتان بعمل می آید و دانه آن از امریکای مرکزی آورده شده و انحصارا به انگلستان صادر میگردد. اینجا اولین مستعمره انگلستان در امریکا بوده است.

انواع توتون پیپ

مروزه ویرجینیا پوشیده از توتون زرد رنگ براق یا پرتقالی و قرمز رنگ است. این توتون ذاتا توتون خشک، ظریف و شیرینی به شمار می آید. روش بعمل آوردن این توتون دمیدن گرمای بدون دود است که به سیلوهای توتون به وسیله لوله های آهنی صورت می یابد. به همین دلیل هم توتون ویرجینیایی طعمی شیرین و حالتی ظریف همانند میوه ای رسیده به خود می گیرد. این توتون سبک و شیرین یکی از پاک ترین توتون های دنیا بوده و در سیگارهای گرانقیمت جهان نیز از آن استفاده می شود. این توتون یکی از اجزای اصلی توتون های انگلیسی را به خود اختصاص می دهد.
Maryland، توتون مریلندی که به دلیل تراکم هوا در این منطقه از جهان به رنگ قهوه ای روشن می روید. توتون مریلندی طعمی لایت داشته و ملایم و آرام می سوزد. این توتون در امریکا و انگلستان کمتر مورد توجه قرار گرفته و اکثر کشتزارهای مریلند تحت سلطه توتون های صادراتی به المان، سویس و فرانسه قرار دارد. در هر حال توتون های هلندی و دانمارکی معمولا محصول کشتزارهای مریلند بوده و معمولا اسانس شیرین کننده به آن افزوده می شود در حالی که توتون های ویرجینیایی که انگلستان در انحصار خود دارد ذاتا شیرین می باشند.

بیشتر بخوانید:  کدام پیپ با کدام توتون؟

انواع توتون پیپ
Burley، امروزه توتون Burley اصل کمتر از آنچه آقای جورج وب بزرگترین مرتع دار توتون اوهایو آنرا کشت می کرد یافت می شود. این توتون را جورج وب درسال ۱۸۶۴ بنیان گذاشت.
این توتون با کیفیت فوق العاده و دانه درشت تر از بقیه توتون ها بوده و باب سلیقه برخی افراد می باشد. این محصول در منطقه ای با تراکم هوای زیاد رشد می کند به رنگ قهوه ای روشن که تمایل به تیره شدن دارد قابل تمایز است. این توتون ذاتا تمایلی به شیرینی نداشته و با انواع توتون شیرین مخلوط گشته و پایه توتون آمریکایی را تشکیل می دهد.

انواع توتون پیپ

Latakia، این توتون در ظاهر شبیه توتون Oriental یا شرقی میباشد. این توتون پس از استحصال در دود حاصل از اشتعال درخت بلوط، سرو و یا کاج قرار می گیرند و این فرایند ممکن است تا دو ماه به طول بینجامد.
وقتی که این توتون می سوزد بسیار لایت بوده و راحت روشن می شود. در صورتی که انواع با کیفیت آنرا خریداری کنید که کمی قوی تر هستند، شیرینی آن یادآور طعم کارامل خواهد بود که شکر آن سوخته است.

Oriental، این توتون ذاتا معطر و قوی است. محصول کشوهایی مانند ترکیه، قبرس، یونان و در کل، کشورهای شرق دریای مدیترانه میباشد. بهترین نوع این توتون در کشور ترکیه تولید می شود به “توتون ترکیه ای” معروف است. این توتون به سایر توتون های انگلیسی و شرقی اضافه شده و طعم ترکیبی شیرینی را به همراه می آورد.

انواع توتون پیپ

نوع مرغوب این توتون زرد مایل به سبز رنگ و یا قهوه ای طلایی رنگ است. بهترین نوع این توتون مخصوص کشورهای ترکیه و یونان بوده و عطر زیاد و شیرینی آن وجه تمایز این توتون با سایر توتون ها می باشد.
Black Cavendish، این توتون بیشترین پایه تشکیل دهنده توتون های آروماتیک آمریکایی میباشد و معمولا سبک و شیرین هستند. برخی از این توتون ها حاصل مزارع کنتاکی و برخی مزارع تنسی میباشند و برخی دیگر مناطق مرکزی ویرجینیا. طعم آن شیرینی ملایم همراه با کمی سوختگی ملایم میباشد.

بیشتر بخوانید:  نظرات کاربران| انتقادات و پیشنهادات

انواع توتون پیپ
اطلاعات با ارزشمند گردآوری شده در بالا به شما در انتخاب توتون و شناسایی آنها کمک شایانی خواهد کرد. لازم است بدانید توتون های مختلف در نقاط مختلف طعم های منحصر به فردی دارد. توتونی که در شمال اروپا مورد استفاده قرار می گیرند شاید در جنوب اروپا به دلیل تنوع آب و هوایی طرفدار چندانی نداشته باشد. برای تمایز طعم توتون ها سعی کنید حتما قبل از استفاده پیپ خود را به خوبی تمیز کنید. البته در تمیز کردن پیپ خود توجه داشته باشید که هنگام گرم بودن پیپ، از این کار جدا اجتناب کنید.
ذائقه استفاده از توتون در ماه های سرد و یا گرم حتما تغییر می کنند. در ماه های گرم سال از توتون های لایت و در ماه های سرد سال می توانید از توتون های معطر استفاده کنید و لذت ببرید.

سعی کنید بیش از حد در داخل پیپ خود توتون پر نکنید. به یاد داشته باشید نرم پر کردن توتون در داخل پیپ شما را به لذت بردن از توتون انتخاب شده یاری خواهد رساند. به یاد داشته باشید که در انتخاب توتون همیشه از فروشنده کمک بخواهید.

اگر که سیگار می کشید و تمایل به استفاده از پیپ دارید و لذت پیپ کشیدن برای شما اهمیت دارد پس به یاد داشته باشید که راه یک ساله ای در پیش دارید. البته بلیند های یک توتون از شرکتی به شرکت دیگر حتما تغییر خواهد کرد پس انواع توتون ها را جهت دستیابی به نوع مورد علاقه جستجو کنید.

نکات مهم در مورد توتون:

۱- هرگز توتون خشک خریداری نکنید، توتون خشک مانند شیر فاسد بود و غیر ممکن است که به طعم اصلی خود برگردد. توصیه می شود از فروشگاه هایی خرید کنید که برای نگهداری توتون مجهز به هومیدور می باشند.

بیشتر بخوانید:  سوسک توتون یا لازیردرما

۲- نکته بسیار مهم در مورد پر کردن توتون درون پیپ است. توتون باید به گونه ای پر شود که زیر آن شل و روی آن متراکم باشد. توده متراکم روی پیپ اسموک ابتدایی خوبی ایجاد نموده و همچنین مانع نفوذ زیاد هوا به درون پیپ خواهد شد و توده کم تراکمتر زیر آن، توتون را برای کوبیدن آماده خواهد ساخت. جهت آگاهی بیشتر میتوانید به قسمت گارانتی مراجعه کنید.

۳- آیا ممکن است توتون خشک خریداری کنید؟
غیر ممکن است. کلیه توتون های در معرض در هومیدور نگهداری شده و در بهترین شرایط به مشتری عرضه میگردد. ممکن است ذات یک توتون (مثل توتون لاتاکیا) کمی خشک باشد که این یک امر طبعی به حساب می آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شانزده =