برشهای مختلف توتون پیپ

در این مقاله می خوانید :

برش روبانی :

برش روبانی از کیک یا همان پلاگ توتون به صورت رشته های نازک در حدود ۳ میلی متر بریده میشود . این برش را نمیتوان براحتی برای مدت زمان طولانی پس از باز کردن بسته بندی نگهداری کرد مگر اینکه اقدامات خاصی را برای اینکار در نظر بگیرید . این مدل


برش به آماده سازی قبل از مصرف نیاز ندارد و به سادگی میتوان با روشهای مختلف پرکردن پیپ آن را مصرف کرد .

برش دیگری بنام برش کورس کات وجود دارد که بسیار شبیه برش روبانی است همینطور که از اسمش پیداست کمی ار برش روبانی درشت تر است .

بطور کلی میتوان گفت که برشهای روبانی توتونهای مدیومی هستند و گیرایی بالایی ندارند

میزان سختی در پکینگ : راحت

قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۲ از ۵

 برش شگ :

برش شگ یا مویی شبیه برش روبانی میباشد با این تفاوت که نازک تر بوده و بافت ظریف تری دارد . به این نوع برش لوز کات هم گفته میشود . توتون با این نوع برش بسیار ظریف و حساس است و شبیه برش روبانی به آماده سازی نیاز ندارد . بعد از باز کردن بسته بندی توتون باید مراقب بود که زیاد در مجاورت هوا قرار نگیرد . در صورت نیاز برای جلوگیری از خشک شدن توتون میتوان آن را در ظروفی که عایق هوا میباشند نگهداری کرد .
بطور کلی میتوان گفت توتونهایی با این نوع برش معمولا توتونهای ملایمی هستند و گیرایی بالایی ندارند .

میزان سختی در پکینگ : راحت

قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۱ از ۵

برش فلیک شکسته :

 فلیک های شکسته برش های نامنظمی از کیک یا پلاگ توتون با عرضی در حدود ۵ میلی متر میباشند . در صورت نیاز این توتون را به راحتی با مالیدن در کف دست میتوان به شکل برش روبانی درآورد همچنین میتواند خرد و یا تا شود و بدون آماده سازی بیشتر داخل آتشگاه پرگردد . این نوع  برش را میتوان برای مدت طولانی نگه داری و کهنه کرد .
برش مکعبی را نیز میتوان زیر مجموعه ای از برش فلیک شکسته به حساب آورد . این برش بصورت مکعبهایی در اندازهای حدود ۵*۵ میلی متر از کیک یا پلاگ میباشد .
برش دیگری بنام ردی رابد وجود دارد که شبیه برش فلیک شکسته میباشد با این تفاوت که این توتونها بعد از برش روی هم مالیده میشوند تا بافت متراکم آن تا حدی باز شود . در واقع فشردگی بافت این برش از فلیک شکسته کمتر و از برش روبانی بیشتر میباشد .
بطور کلی گیرایی توتونهای فلیک شکسته نسبت به برشهای قبلی بیشتر است .

بیشتر بخوانید:  ایالات مهم تولید تنباکو در آمریکا

میزان سختی در پکینگ : نیمه راحت

قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۳.۵ از ۵پ

 برش فلیک :

 فلیک از کیک یا پلاگ فشرده اغلب به صورت قطعه های مستطیل شکل بریده میشود ولی میتواند اشکال دیگری هم داشته باشد .

توتون فلیک معمولا قبل از پر شدن در پیپ نیاز دارد مدتی در مجاورت هوا قرار گیرد تا رطوبت آن به حد مطلوب برسد سپس با یکی از روشهای مختلف پکینگ داخل پیپ پرشود

بطور کلی گیرایی توتونهای فلیک از انواع قبلی بیشتر است .

میزان سختی در پکینگ : نیمه دشوار

قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۴.۵ از ۵

برش پلاگ :

پلاگ یک برش مربع یا مستطیل شکل بریده شده از یک بلوک بزرگ توتون میباشد . این بلوک بزرگ از برگهای توتون که لایه لایه روی هم چیده شده حرارت داده شده و زیر فشار زیاد پرس شده اند بوجود آمده .
توتون پلاگ بخوبی قابل نگهداری و کهنه سازی میباشد چرا که تبادل هوای بسیار کمی دارد . پلاگ باید به شکل توتون فلیک برش داده و آماده سازی شود . تنها نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که باید در خلاف جهت لایه های برگ توتون برش داده شود ( عمود بر سطح لایه های توتون ) به این دلیل که هر لایه از توتون خاصی تشکیل شده و ترکیب این لایه هاست که طعم نهایی پلاگ را سبب میشود . البته پلاگ میتواند از توتونهای خرد و پرس شده هم درست شود که در این صورت به آن کرامبل کیک گفته میشود .
گیرایی این نوع برش از انواع قبلی بیشتر است .
میزان سختی در پکینگ : سخت
قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۵ از ۵

بیشتر بخوانید:  كارشناسی خودسرانه نكنيد !!!

برش روپ / توییست :

توتون روپ در واقع برش داده نمیشود بلکه برگهای رول شده توتون میباشد که به شکل طنابی به قطر حدود ۲۵ میلی متر و در طول های مختلف بفروش میرسد . این نوع برش معمولا بصورت فله موجود است ولی گاهی بسته بندی هم میشود . بسته به شرکت تولید کننده یک یا هر دو نام روپ / توییست مورد استفاده قرار میگیرد . همانند پلاگ ماندگاری بسیار بالایی دارد و برای نگهداری و کهنه سازی بسیار مناسب است . برای استفاده باید آن را  برش داد . میتواند به صورت کرلی ( مدالین / کوین / سکه ای ) برش داده شود و با روشهای خاص این نوع برش در پیپ بارگذاری گردد  و یا با مالش دادن از هم باز و خرد شده و سپس داخل آتشگاه پر شود .
بطور کلی میتوان گفت این توتون بیشترین میزان گیرایی را در بین انواع توتون داراست .
میزان سختی در پکینگ : سخت
قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۵ از ۵

برش کرلی ( مدالین / کوین / سکه ای / اسپون ) :

برشهای نازک از توتون روپ که ظاهری شبیه سکه پیدا میکنند و به نامهای دیگری از جمله مدالین / کوین و اسپون هم شناخته میشود . این برش بسیار شبیه برش فلیک است تنها در شکل و کمی در ضخامت با هم تفاوت دارند و گاهی بعنوان یک نوع از توتون فلیک دسته بندی میشوند . این مدل توتون را میتوان مشابه برش فلیک آماده سازی و داخل آتشگاه پیپ پر نمود .
گیرایی آن نسبت به انواع روبانی و شگ بیشتر است .
میزان سختی در پکینگ : نیمه راحت

قابلیت نگهداری و کهنه سازی : ۴ از ۵

بیشتر بخوانید:  معرفی توتون : McClelland _ Frogmorton On The Town _ Craftsbury Series
برشهای مختلف توتون پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *