برگهای متداول توتون پیپ

در این مقاله می خوانید :

( burley ) برلی

توتون برلی در درجه اول برای تولید سیگار استفاده می شود ولی در برخی بلند های پیپ هم کار برد دارد. در توتون پیپ به عنوان پایه ای برای توتون های عطری و غیر عطری و هم چنین برای تغییر


حالت سوختن ترکیب توتون استفاده می شود .
کم شکر / نیکوتین بالا / آهسته سوختن توتون با طعم بسیار ملایم از مشخصات این توتون می باشد .

005 002 0037

 ( latakia ) لاتاک

توتون مخصوصی که در اصل در سوریه تولید شده و به نام شهرستان بندر لاذقیه یا همان لاتاکیا نام گذاری شده است . در حال حاضر این توتون به طور عمده در قبرس تولید می شود .
این توتون با دود حاصل از سوختن چوب درخت کاج و یا بلوط فراوری می شود که باعث طعم دودی و تند و بوی شدید می شود .
قوی برای استعمال / از لاتاکیا به عنوان چاشنی در توتون های تیپ انگلیسی و برخی از ترکیبات کلاسیک آمریکایی استفاده می شود .

005 002 0001

( perique ) پریک

یکی دیگر از توتون های ادویه ای و تند که تنها در محله سنت جیمز لوییزیانا رشد می کند.
فراوری پریک زیر فشار بسیار زیاد انجام می شود و به آن زمان داده می شود تا تخمیر شود که همین فرایند باعث ایجاد طعم خاص این توتون می شود .

Samuel Gawith 100 Cyprus Latakia Loose Pipe Tobacco

( virginia ) ویرجینیا

ویرجینیا در مناطق متعدد رشد می کند . چندین گونه از ویرجینیا وجود دارد اما مشخصه همه آن ها قند نسبتا بالا می باشد .
ویرجینیا اغلب به عنوان توتون پایه در ترکیب توتون ها استفاده می شود ولی به تنهایی هم قابل مصرف است . ویرجینیای خالص بر اثر گذشت زمان و کهنه شدن دچار تغییر در عطر و طعم می شود همانند شراب .
از نظر گیرایی سبک تر از ترکیش  /  اورینتال می باشد ولی پیچیدگی های ظریف عطر وطعم ویرجینیا موجب شده تبدیل به توتون مورد علاقه بسیاری از پیپ کش های حرفه ای شود .

بیشتر بخوانید:  توتون پیپ وینتیج لاتاکیا | مک بارن

005 459 0025

 ( turkish / orientals ) ترکیش / اورینتال

توتون های بومی منطقه مدیترانه شرقی هستند . شامل ترکیب حداقل یک و اغلب چند تا از گونه های مختلف توتون ترکیش و لاتاکیا می باشد .توتون ترکیش به خاطر عطر زیاد و طعم تا حدودی ترش و شیرینش شناخته شده است .
ترکیش به همراه لاتاکیا یکی از اجزای اصلی توتون های تیپ انگلیسی به شمار میروند .

005 002 0003

 ( cavendish ) کاوندیش

کاوندیش بیشتر روند فراوری وروش برش توتون است تا یک نوع برگ خاص . کاوندیش می تواند از هر نوع برگ توتون تولید شود اما معمولا مخلوطی از کنتاکی / ویرجینیا و برلی می باشد .
فرایند فراوری با اضافه کردن طعم دهنده به برگ های توتون و سپس فشردن و تبدیل آن به یک کیک توتون انجام می شود . سپس این کیک با آتش یا بخار حرارت داده می شود و جهت کمی تخمیر به آن زمان می دهند در نتیجه توتون شیرین و ملایمی به دست می آید . درآخر این کیک برش داده می شود و با حرکت های دایره ای ری هم مالیده می شوند تا برگ های پرس شده از هم باز شوند  .

McClelland 2050 Oriental Cavendish Pipe Tobacco

برگهای متداول توتون پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *