جریمه ۶۲۹ میلیون دلاری برای بریتیش امریکن توباکو !

در این مقاله می خوانید :

بریتیش امریکن توباکو و شرکت‌های تابعه آن در یک طرح حرفه‌ای برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی فعالیت داشتند .

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ۵ اردیبهشت (۲۵ آوریل)، اعلام کرد که شرکت «بریتیش امریکن توباکو» ، که یک شرکت دخانیات بریتانیایی است و دومین شرکت بزرگ دخانیات جهان به‌شمار می‌رود ، با پرداخت ۶۲۹ میلیون دلار برای حل‌وفصل اتهام‌های مربوط به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی موافقت کرده است .

یکی از مقام‌های وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که ببریتیش امریکن توباکو و شرکت‌های تابعه آن در یک طرح حرفه‌ای برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و فروش محصولات تنباکو به کره شمالی از طریق یک شرکت در سنگاپور ، شرکت داشته‌اند .

این مقام وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که این بزرگ‌ترین مجازات تحریمی کره شمالی در تاریخ وزارت دادگستری و آخرین هشدار به شرکت‌ها در همه جای جهان درباره هزینه‌ها و عواقب نقض تحریم‌های آمریکا است .

همچنین به گزارش آسوشیتدپرس ، دادستان‌های فدرال ایالات متحده یک طرح قاچاق سیگار را فاش کردند که برای برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی ، پول جمع‌آوری می‌کرد و اتهام‌هایی علیه سه مرد ، یک بانکدار کره شمالی و دو تسهیل‌گر چینی در این ارتباط مطرح شده است .

«بریتیش امریکن توباکو»، تولید‌کننده برندهایی (نشان تجاری) چون دانهیل ، لاکی استرایک و پال مال است . این شرکت در سال ۲۰۱۷ با خرید شرکت آمریکایی رینولدز ، مالک نشان‌های تجاری چون نیوپورت و کمل ، به بزرگ‌ترین شرکت تجاری دخانیات جهان تبدیل شد .

این شرکت گفته‌ است که این مبلغ هیچ تاثیری بر سرمایه‌گذاران شرکت برای سال ۲۰۲۳ نخواهد داشت .

بیشتر بخوانید:  هدیه روز مرد | پیپ و سیگاربرگ

جک بولز ، مدیر اجرایی «بریتیش امریکن توباکو» ، گفت ما عمیقا از رفتار نادرست ناشی از فعالیت‌های تجاری گذشته که به این توافق منجر شد ، متاسفیم و تصدیق می‌کنیم که در رعایت استانداردهای سطح بالا که به درستی از ما انتظار می‌رفت ، کوتاهی کرده‌ایم .

تحقیقات وزارت دادگستری و دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مربوط به فعالیت‌های تجاری شرکت «بریتیش امریکن توباکو» در ارتباط با کره شمالی بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ است .

این شرکت اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ به تمام فعالیت‌های این‌چنینی پایان داده است .

سازمان ملل متحد پس از آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ در سال ۲۰۰۶ ، تحریم‌هایی را علیه کره شمالی اعمال کرد و ایالات متحده نیز به‌طور جداگانه محدودیت‌های شدیدتری را بر تجارت با این کشور اعمال کرده است .

بریتیش امریکن توباکو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *