تاریخچه کمپانی : ARDOR

در این مقاله می خوانید :

تاریخچه کمپانی : ARDOR

تاریخچه کمپانی آردور برمی گردد به سال ۱۹۱۱ ، زمانی که چهار برادر به نام های فدریکو ، کارلو ، کورنلیو و فرانچسکو از اهالی منطقه Varese ایتالیا شروع به ساخت و تولید پیپ های برایری کردند ، پیپ هایی در فرم وشکل و سایز های مختلف تحت عنوان Rovera تولید می کردند و در اروپا به فروش می رساندند .
عمده تولیدات آنها به وسیله ماشین ساخته می شد و تعداد کمی از پیپ ها به صورت کاملا دست ساز .
در آن زمان برای تامین نیروی لازم برای ماشین آلات کارخانه از نیروی آب و رودخانه های مجاور استفاده می کردند .
آنجلو پسر فدریکو ، در زمینه هنر و صنعت پیپ سازی تحصیل کرد .
در سال ۱۹۷۴ ، Dorelio Rovera به همراه پدرش Angelo ، کمپانی Ardor Pipe را تاسیس کردند .
Ar حروف ابتدایی نام این کمپانی ، از حروف اول نام Angelo Rovera و قسمت دوم آن یعنی Dor ، از نام Dorelio Rovera گرفته شده است . با تاسیس این کمپانی محصولی با کیفیت متوسط به محصولی کاملا دست ساز با طراحی و کیفیتی بی نظیر تبدیل شد .
پسر آنجلو ، دورلیو در سال ۱۹۵۸ و در سن ۱۳ سالگی شروع به کار در کنار پدرش کرد . دورلیو نیز شروع به تحصیل و کسب مهارت در زمینه پیپ سازی بخصوص پیپ های دست ساز و به ویژه پیپ هایی در فرم های خاص و با چهره اشخاص مهم کرد .
آنجلو و دورلیو سال های متمادی با سعی و تلاش و کار خستگی ناپذیر هنر پیپ سازی خود را به کمال رساندند تا اینکه هنر آنها شناخته و مورد توجه کلکسیونر ها و علاقه مندان به پیپ قرار گرفت .
مانند بسیاری از سازندگان پیپ ، Ardor نیز استایل و سبک کلاسیک را با خطوطی خیالی اما دقیق و روشن به سبک اورجینال پیوند داده است . تا بتواند طیف وسیعی از تقاضا ها را از ساده ترین شکل و فرم گرفته تا پیچیده ترین فرم ها ، پاسخگو باشد تا نیاز مشتریان خود را براورده کند .
Ardor کمپانی که همواره به دنبال نو آوری و ابداع بوده است . چیزی که خواسته همیشگی مشتریان است و همواره در تلاش بوده تا بتواند محصولاتی با کیفیت بالا چه از نظر برایر به کار گرفته شده تا مشخصات فنی و تخصصی پیپ ، ارایه دهد و آسایش و راحتی و کیفیت را برای مشتریان خود به ارمغان آورد .
Damiano پسر Dorelio در کمپانی Ardor استم های آکریلیک را به بازار معرفی کرد که از آن استقبال بی نظیری شد .
Damiano به خاطر داشتن دیدی مدرن توانست فرم های جدیدی برای پیپ و استم در محصولات کمپانی آردور ایجاد کند و با این کار نسل جدید مشتریان را به محصولات این کمپانی همچنان علاقه مند نگاه داشته است .
آن ها تصمیم گرفتند برای تولیدات خود که تا آن زمان تحت نام Rovera شناخته می شد ، اسم جدیدی انتخاب کنند به همین منظور تصمیم گرفتند حروف ابتدایی اسامی خود یعنی Angelo Rovera و Dorelio Rovera را استفاده کنند و نام جدید Ardor را برای تولیدات خود برگزیدند .
آنجلو در سال ۱۹۹۹ در گذشت و پسر او دورلیو به عنوان استادکار اعظم و سرپرست کمپانی مشغول به کار شد .
دامیانو پسر دورلیو نیز در حال حاضر زیر نظر پدرش به کسب علم ، مهارت و تخصص می پردازد ، پشتکار و علاقه و مهارت وی در طی این سال ها باعث جلب اعتماد و احترام دیگر علاقه مندان و سازندگان پیپ ، به وی شده است .
سری پیپ های فانتزی دامیانو نمونه ای عالی از هنر و خلاقیت و مهارت وی در زمینه ساخت پیپ می باشد .

بیشتر بخوانید:  معرفی برند ساوینلی | Savinelli

تاریخچه کمپانی : ARDOR

آن ها در ساخت و تهیه مواد اولیه برای کار خود وسواس و دقت فراوانی داشتند به خصوص در انتخاب برایر های مصرفی برای ساخت پیپ های خود که اکثرا از برایر های Sardinian ، Ligurian ،Calabrian ، Tuscanian استفاده می کردند .
دورلیو هرساله برای پیدا کردن برایر های جدید به مناطق گوناگون سفر می کرد و در تهیه و آماده سازی برایر های مصرفی خود راه و روشی خاص داشتند و از برایر هایی برای ساخت پیپ های خود استفاده می کردند که حداقل ۱۰ سال از برداشت آن ها گذشته بود و به صورت کاملا طبیعی و به وسیله جریان هوا و بدون دخالت هیچ عامل مصنوعی و اضافی دیگر ، خشک شده بودند .
استم های مورد استفاده همگی به وسیله دست بریده و شکل داده شده اند و در بسیاری از محصولات این کمپانی فرم ابداعی و انحصاری قسمت دهانی در استم به کار رفته که تحت نام Pennellessa در انحصار این شرکت است .
خیلی از دوستان اخیرا این سوال رو از بنده می پرسند که جایگاه و کیفیت پیپ های اردور چگونه است ؟
و بسیاری از همراهان عزیز پیپ اردور را با پیپ دانهیل مقایسه کرده و می پرسند که کدام یک جایگاه بالاتری دارد !؟
در پاسخ به این پرسش به برخی ویژگی ها و برتری های اردور و تاریخ و فلسفه پیداش آن اشاره میکنم و مابقی داستان به عهده خود دوستان .
ذکر این نکته لازم است که اساس و فلسفه و ایده پیداش اردور بر پایه ایجاد یک برند در بالاترین سطح بوده است .
در پاسخ دوستان در مورد مقایسه با پیپ دانهیل ، پیپ اردور می تواند رقیب بسیار توانا برای پیپ دانهیل باشد و در مورد پیپ های جدید دانهیل این رقیب سرسخت یعنی همان پیپ اردور می تواند برتری خود را به رخ دانهیل بکشد .
توجه داشته باشید بلاک های استفاده شده برای ساخت پیپ های اردور همگی توسط مالکان و موسسان این کمپانی در طول زمان های مختلف به شخصه و تک به تک انتخاب شده و با روش ها و متدهای انحصاری و ابداعی این بلاک های برایر عمل آوری شده اند .
جالب است بدانید که حداقل ده سال طول می کشد تا یک بلاک برایر برای ساخت پیپ در کمپانی اردور آماده شود .
گذشته از بلاک برایر ، نوع آوری ها و ابداعات انحصاری در طراحی و ساخت پیپ ها از ویژگی های اردور است که در سطح جهانی زبان زد است .
استم های اکریلیک خاص و انحصاری پیپ های ارودر نیز از دیگر ویژگی های این برند است .
پیم های اردور به داشتن اسموکی نرم و خنک معروف و مشهور هستند .
اگر بطور اصولی و صحیح پیپ بکشید معمولا با مشکل قل قل در پیپ اردور مواجه نخواهید شد .
سبکی این پیپ با توجه به بزرگی اندازه کاسه از دیگر مزیت ها و امتیاز های اردور است .
و در باب اردور گفته ها بسیار است !
پس برای دوستان و علاقه مندان دنیای پیپ که دانهیل و اردور را قیاس می کنند یک پیشنهاد دارم :
اگر شانس داشتن و خرید پیپ های دانهیل قدیمی را دارید از کنار خرید پیپ اردور هم به سادگی عبور نکنید !
اما !!!
اگر امکان خرید دانهیل های قدیمی را ندارید از خیر خرید دانهیل های جدید بدون هیچ فکر و تردیدی بگذرید و حتما حتما به سراغ خرید و تهیه پیپ های اردور بروید .
و اما برای سایر دوستان نیز پیشنهاد میکم شانس داشتن پیپ اردور را چه برای کلکسیون و چه برای استفاده و لذت بردن از مصرف توتون ! از خودتان نگیرید .
حتما پیپ های اردور را امتحان کنید .

d7115f2e533cc8bcf91823021f4ba6a2_XL

1 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه کمپانی : ARDOR»

  1. بنده چون علاقه ی بسیار به پیپ و تاریخچه پیپ دارم همیشه میام و از مطالب شما نهایت استفاده رو می برم
    واقعا شما پرچمدار تدخین صحیح در ایران هستید و بی همتا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 18 =