ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

در این مقاله می خوانید :

ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

وقتی یک جعبه سیگار برای تولد، کریسمس یا یک مناسبت خاص دیگر دریافت کردید، یا شاید دوستی به عنوان تشکر، تعدادی سیگاربرگ به شما داد، می‌خواهید مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی ذخیره و نگهداری خواهید کرد.

نگهداری نامناسب می‌تواند منجر به سیگارهای تاریخ مصرف گذشته شود. مرطوب نگه داشتن سیگاربرگ‌ها مهم است، به خصوص اگر در آب و هوای سرد یا بیابانی زندگی می‌کنید که قرار گرفتن در معرض هوای بیش از حد خشک می‌تواند سیگارهای شما را در کمترین زمان خشک کند. متداول‌ترین روش برای تازه نگه داشتن سیگاربرگ نگهداری آن‌ها در یک مرطوب کننده است. یک مرطوب کننده به مقدار کمی نگهداری منظم نیاز دارد، اما سیگارهای شما را برای مدت طولانی در حالت ایده‌آل نگه می‌دارد.

شاید سیگاربرگ‌های شما هدیه‌ای غیرمنتظره باشد یا به تازگی وارد دنیای سیگاربرگ شده‌اید و مطمئن نیستید که چقدر در مورد راه‌اندازی مجموعه سیگارهای خود، جدی هستید. این که در مورد سرمایه گذاری روی یک مرطوب کننده سرگردان باشید به این معنی نیست که نمی‌خواهید سیگارهایتان تازه بمانند.

ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

خوشبختانه، چندین جایگزین مناسب برای مرطوب کننده‌ها وجود دارد که مقرون به صرفه و کارآمد هستند. قبل از اینکه به گزینه‌های ذخیره‌سازی سیگاربرگ نگاه کنید، مهم است که هدف یک مرطوب‌کننده را درک کنید و اینکه چگونه می‌توان شرایط ایده‌آل نگهداری سیگار بدون آن را به دست آورد.

شرایط ایده آل برای سیگاربرگ

نوسانات رطوبت یا دما می‌تواند بر توانایی سیگارهای شما برای سوختن صحیح و طعم خوب تأثیر منفی بگذارد. در حالت ایده آل، رطوبت ۷۰ درصد و ۷۰ درجه شرایط بهینه برای نگهداری سیگار هستند، اما محدوده کلی بین ۶۵-۷۲ درصد رطوبت و ۶۵-۷۲ درجه قابل قبول در نظر گرفته می‌شود.

این یک تصور غلط رایج است که سیگارهای نرمتر یا “اسفنجی‌تر” بهتر هستند، زیرا باید تازه‌تر باشند!

سیگارهایی که خیلی مرطوب یا خیلی نرم هستند، مستعد سوختن نادرست و انبوهی از مسائل دیگر هستند. در یک شرایط عالی، سیگارهای شما باید سفتی نرمی از خود نشان دهند که با فشار ملایم بین انگشتان شما کمی سفت شود، اما نه در حدی که برگ لفاف آن ترک بخورد. همچنین، به خاطر داشته باشید که همه سیگارها یکسان نیستند. برخی از مخلوط‌ها غلیظ‌تر یا محکم‌تر از سایرین رول می‌شوند و سفت‌تر خواهند بود، در حالی که مارک‌های دیگر ممکن است در لمس نرم‌تر باشند.

در زمان خرید به وضعیت سیگار توجه کنید. وقتی با یک فروشگاه معتبر سر و کار دارید، سیگاربرگ‌های شما باید هنگام خرید آن‌ها در حالت بهینه باشند و این اساساً همان شرایطی است که شما می‌خواهید حفظ کنید.

نقش یک هومیدور

هومیدورها هدف بسیار ساده‌ای دارند. آن‌ها سطح رطوبت و دما را ثابت نگه می‌دارند، بنابراین سیگارهای شما یکپارچگی طعم و ساختاری را که قرار بود ارائه کنند، حتی با بالا رفتن سن حفظ می‌کنند.

هومیدور در اصل یک جعبه چوبی با درب یا در است که رطوبت کافی را در داخل بسته می‌کند تا سیگارهای شما را مرطوب نگه دارد. رطوبت به طور سنتی توسط یک واحد مرطوب کننده یا مخزن تأمین می‌شود. اکثر مرطوب کننده‌ها از سدر ساخته شده‌اند یا با روکش سدر در داخل ساخته می‌شوند، زیرا سرو به خوبی با رطوبت واکنش نشان می‌دهد و طعم طبیعی سیگاربرگ را حفظ می‌کند. مخزن باید به صورت دوره‌ای پر شود.

آب مقطر بهترین است زیرا آب لوله کشی می‌تواند شرایط ناخواسته ایجاد کند. بیشتر مرطوب‌کننده‌ها همچنین مجهز به رطوبت‌سنج هستند که سطح رطوبت را اندازه‌گیری می‌کند تا زمانی که سطح از یک نقطه خاص (معمولاً در محدوده رطوبت ۶۰ درصد پایین‌تر) پایین می‌آید، بدانید که آب بیشتری اضافه کنید. اگر رطوبت گیر شما دارای آب بندی نشتی است، بالا بردن و حفظ سطح رطوبت ثابت دشوار است.

بیشتر بخوانید:  بررسی مختصر سیگار davidoff_NICARAGUA . ROBOSTO

ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

یک مرطوب کننده خوب طراوت را حفظ می‌کند، طول عمر سیگارهای شما را افزایش می‌دهد و باعث کهنه شدن می‌شود. با افزایش سن، بهتر می‌شوند و حتی ممکن است در طول زمان به اوج خود برسند. هومیدورها هم از نظر قیمت و هم کیفیت متفاوت هستند. مرطوب‌کننده‌های ابتدایی ارزان قیمت می‌توانند تا ۳۰ دلار قیمت داشته باشند، در حالی که مارک‌های قفسه بالایی می‌توانند به هزاران دلار برسد. ساوی یک برند عالی است و مدل های آن از حدود ۹۰ دلار تا کمی بیش از ۵۰۰ دلار بسته به رنگ و اندازه آن متغیر است.

در حالی که خرید یک مرطوب کننده یک تعهد بزرگ برای توسعه یک مجموعه سیگار است، همه نمی‌خواهند سرمایه گذاری بزرگی انجام دهند. خوشبختانه چندین روش ساده و کاربردی برای نگهداری سیگارهای خود بدون مرطوب کننده وجود دارد.

لفاف پلاستیکی باشد یا نباشد؟!

آیا باید سلفون را روی سیگارهای خود نگه دارید یا هنگام نگهداری آن‌ها را بردارید؟ اگر قصد دارید سیگارهای خود را برای مدت طولانی‌تری (چند هفته یا چند ماه) قبل از کشیدن سیگار کهنه کنید، به طور کلی توصیه می‌کنیم که سلفون را بردارید. با این حال، اگر فکر می‌کنید قبل از کشیدن سیگار با سیگارهایتان سفر می‌کنید، ممکن است بهتر باشد سلفون را روشن بگذارید – به این ترتیب برگ لفاف در زمانی که سیگاربرگ شما در حال حمل و نقل است محافظت بیشتری می‌کند.

تازه نگه داشتن سیگاربرگ بدون رطوبت

وقتی مرطوب کننده ندارید، می‌توانید سیگارهای خود را در تعدادی محیط جایگزین نگهداری کنید، تا زمانی که بتوانید پس از معرفی منبع رطوبت، آن‌ها را ببندید. راه حل‌های ساده‌ای مانند جارهای شیشه‌ای، محفظه خنک کننده  و حتی کیسه Ziploc این کار را انجام می‌دهند.

کیسه پلاستیکی و بسته مرطوب کننده

ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین راه برای نگهداری سیگار در یک کیسه پلاستیکی به سبک Ziploc است. هنگامی که یک مشت سیگار تکی از یک مغازه سیگاربرگ ممتاز می‌خرید، اغلب در هنگام خرید در یک Ziploc قرار می‌گیرند. در حالی که خود کیسه به حفظ تازگی اولیه سیگارهای شما کمک می‌کند، حداقل برای کوتاه مدت، اگر قصد دارید بیش از چند روز به سیگارهای خود آویزان کنید، همچنان منبع رطوبت مورد نیاز است.

علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان سیگار سیگارهای خود را قبل از اینکه وارد جعبه شوند، در کیسه‌های سلفون جداگانه بسته بندی می‌کنند. سلفون بسیار رایج است و مزایای زیادی دارد که سیگار را از آسیب‌های احتمالی ناخواسته در طول فرآیند حمل و نقل و زمانی که در قفسه‌های فروشگاه به نمایش گذاشته می‌شود محافظت می‌کند، با این حال، طراوت یا رطوبت سیگار را حفظ نمی‌کند. سیگار برای تازه ماندن نیاز به دسترسی مداوم به منبع رطوبت دارد، حتی اگر سلفون را بر روی سیگار نگه دارید.

می‌توانید از بسته‌های Boveda که در کیشه Ziploc قرار می‌گیرند با سیگارهای خود استفاده کنید تا آن‌ها را برای چند هفته یا چند ماه تازه نگه دارید. بسته‌های رطوبتی طوری طراحی شده‌اند که رطوبت را از طریق یک پوست متخلخل در سطح RH از پیش تعیین‌شده (یعنی ۶۵، ۶۹، یا ۷۲ درصد رطوبت نسبی) آزاد کنند. این کیسه‌ها خود تنظیم می‌شوند و نیازی به نگهداری ندارند. فقط مطمئن شوید که کیسه را بسته نگه دارید، در غیر این صورت رطوبت به سرعت از بین می‌رود. همچنین، بهتر است سیگارهای خود را در دمای اتاق نگهداری کنید.

ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

شما نمی‌خواهید یک کیسه حاوی سیگار را در ماشین خود در هوای سرد یا گرم برای مدت طولانی رها کنید. کیسه‌های رطوبت در یک کیسه Ziploc عالی عمل می‌کنند و به راحتی در اکثر فروشگاه‌های دخانیات در دسترس هستند. شما می‌توانید اندازه‌های مختلف و سطوح مختلف رطوبت را بر اساس تعداد سیگارهایی که ذخیره می‌کنید و یا اینکه ترجیح می‌دهید آن‌ها را مرطوب نگه دارید انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ سن لوئیس ری

روش اسفنجی

ساختن رطوبت‌ساز تاپِروِر Topperware یک راه در دسترس و مقرون به صرفه برای تازه نگه داشتن سیگاربرگ است. به سادگی یک اسفنج تمیز و استفاده نشده آشپزخانه را با آب مقطر خیس کنید و آن را در یک ظرف تمیز همراه با سیگارهای خود قرار دهید و درب آن را ببندید. ممکن است بخواهید اسفنج را از وسط نصف کنید یا فقط از بخش کوچکی از آن استفاده کنید، زیرا یک اسفنج کامل می‌تواند رطوبت زیادی ایجاد کند و سیگارهای شما را بیش از حد مرطوب کند، به خصوص اگر ظرف شما کوچکتر باشد.

در حالی که نظارت بر سطح رطوبت بدون رطوبت سنج بازدهی کمتری خواهد داشت، این روش ساده و کاربردی راحت است. همچنین می‌توانید از بسته‌های رطوبتی که در بالا توضیح داده شد، به عنوان جایگزینی برای اسفنج استفاده کنید.

کولمن یا محفظه خنک نگهدارنده سفری

شما سیگاربرگ را دوست دارید ولی نمی‌توانید به اندازه کافی از آن‌ها استفاده کنید. شما آنقدر مشغول نمونه‌برداری، ذخیره‌سازی و جمع‌آوری مارک‌های جدید هستید، نمی‌توانید تصور کنید که یک مرطوب‌کننده بزرگ و اتاقی به اندازه کافی برای پاسخگویی به نیازهایتان پیدا کنید، یا قبلاً سه یا چهار رطوبت‌ساز را در محل خود پر کرده‌اید اما  نیاز به فضای بیشتری دارد!

محفظه‌های نگهدارنده راه حلی موقتی اما شدنی است. خنک‌ کننده‌ی قدیمی و قرمز آتش‌نشانی خود را با درب سفید شفافش که معمولاً برای یک روز پیک نیک پارک استفاده می‌شود، بردارید و اجازه دهید تبدیل شروع شود. نکته کلیدی در اینجا این است که مطمئن شوید که تمیز است! سیگارها بی شباهت به اسفنج نیستند و هر چیزی که در نزدیکی آن‌ها باشد جذب می‌کنند.

بنابراین، اگر خنک‌کننده‌تان همچنان از آشپزی هفته گذشته باقی مانده است، حدس بزنید سیگارهایتان چه طعمی خواهند داشت؟ ما در واقع توصیه می‌کنیم با یک خنک کننده جدید شروع کنید که می‌توانید منحصراً آن را به سیگاربرگ خود اختصاص دهید.

در مرحله دوم، مطمئن شوید که مهر و موم و آب بند و هوابند باشد. اگر درب آن چروکیده است یا به درستی بسته نمی‌شود، محفظه شما مکان مناسبی برای خروج رطوبت است. مهر و موم محکم سیگارهای شما را تازه نگه می‌دارد.

ثالثاً شما نیاز به رطوبت دارید و  تکه‌های یخ این کار را نمی‌کنند. با این حال، شما گزینه‌هایی دارید. توصیه می‌کنیم بسته به تعداد سیگارهایی که قصد دارید انبار کنید، یک واحد مرطوب کننده یا تعداد کمی از آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید همان نوع دستگاه مرطوب کننده‌ای را که در یک مرطوب کننده سنتی استفاده می‌کنید، تهیه کنید. یک رطوبت ساز معمولاً حدود ۳۰-۴۰ سیگاربرگ را مرطوب می‌کند. با این حال، انتخاب یک رطوبت سنج دیجیتال توصیه می‌شود. هرچه سیگارهای بیشتری انبار کنید، حجم ذخیره شما بیشتر می‌شود، بنابراین با خواندن دقیق سطح رطوبت از آن‌ها محافظت کنید.

ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

اگر این کار کمی سخت به نظر می‌رسد، همیشه می‌توانید به عنوان جایگزین، محفظه خود را با کیسه‌های مرطوب کننده ذخیره کنید. بیشتر کیسه‌ها برای تعداد مشخصی سیگار کالیبره شده‌اند، بنابراین احتمالاً کیسه‌های سایز بزرگ‌تر را می‌خواهید. اما خبر خوب این است که کیسه‌های مرطوب کننده بدون نیاز به نگهداری هستند. هنگامی که یک کیسه شروع به سفت شدن و از دست دادن رطوبت خود می‌کند (معمولاً بعد از ۳-۴ ماه)، زمان تعویض آن فرا می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  تبلیغات و دنیای سیگار برگ

حتی دستگاه‌هایی مانند Cigar Oasis وجود دارد که با مخزن مخصوص به خود و یک فن که رطوبت را به گردش در می‌آورد ارائه می‌شود. این دستگاه‌ها برای رطوبت سازهای بزرگتر طراحی شده‌اند و مطمئناً می‌توانند یک خنک کننده را در خود جای دهند. اگرچه Cigar Oasis نشان دهنده هزینه اضافی است، اما می‌توان آن را به صورت دیجیتالی کالیبره کرد تا سطوح رطوبت را به دلخواه شما تنظیم کند.

چه کاری نباید انجام داد؟

استفاده از جعبه چوبی سیگار

اکثر سیگارهای ممتاز در جعبه‌های چوبی بسته‌بندی می‌شوند، که برخی از آن‌ها می‌توانند کاملاً پیچیده و بسیار تزئینی باشند، با این حال، اکثر آن‌ها به عنوان مرطوب کننده عمل نمی‌کنند. اگرچه تعدادی از جعبه‌های سیگار از نظر زیبایی شناسی دلپذیر هستند، اما اکثر آن‌ها مهر و موم ساخته نمی‌شوند. در نتیجه رطوبت به راحتی از بین می‌رود. یک جعبه سیگار که در یک لایه بیرونی سلفون پیچیده شده است، به تازه نگه داشتن سیگارهای شما برای مدت کوتاهی کمک می‌کند. با این حال، نگهداری سیگارهای خود در جعبه اصلی، سیگارهای شما را بیش از چند روز تازه یا مرطوب نگه نمی‌دارد.

نکات اضافی برای ذخیره سازی

تازه نگه داشتن سیگاربرگ در واقع کار کمتری نسبت به آبیاری یک گیاه است. صرف نظر از روشی که انتخاب می‌کنید، چند نکته اضافی وجود دارد که ارزش دانستن دارد.

از آنجایی که سیگاربرگ مانند اسفنج است، آنچه را که در اطراف خود است جذب می‌کند. این به ویژه اگر قصد دارید سیگارهای طعم‌دار را در دسترس داشته باشید، بسیار مهم است. یک سیگاربرگ که با طعم گیلاس، وانیل یا قهوه آغشته شده باشد، این طعم را به همه سیگارهای دیگری که در همان ظرف نگهداری می‌شوند، می‌دهد.

توصیه: سیگارهای طعم‌دار را جداگانه، در کیسه Ziploc، Tupperware یا هر روشی که تصمیم می‌گیرید، نگهداری کنید تا سیگارهای سنتی و بدون طعم شما تحت تأثیر آنها قرار نگیرند.

سیگارهای خود را بچرخانید

اساساً، شما باید سیگارهای خود را به طور منظم بچرخانید، به طوری که همیشه سیگارها بطور یکنواخت به منبع مرطوب کننده شما نزدیک باشند.

سیگارها را می‌توان دوباره مرطوب کرد: اگر برای اولین بار است که این مقاله را می‌خوانید، اما در شش ماه گذشته یک جعبه سیگار در زیر تختتان گذاشته‌اید، بدانید که هنوز می‌توان آن‌ها را نجات داد. سیگارها را در یک محیط دربسته مانند ظرف تاپرور یا Ziploc با دسترسی به منبع رطوبت وارد کنید. به خاطر داشته باشید، مرطوب کردن مجدد سیگار یک فرآیند تدریجی است. شما نباید سیگارهای خود را با سطح رطوبت تهاجمی منفجر کنید.

اگر با رطوبت بیش از حد به سیگارهای خود آسیب بزنید، لفاف‌ها ممکن است ترک بخورند. به تدریج رطوبت را در یک دوره زمانی معین کنید و سیگارهای شما دوباره زنده می‌شوند. نقطه‌ای وجود دارد که در آن سیگاربرگ آنقدر خشک شود که لفاف آن شروع به خرد شدن و پوسته پوسته شدن مانند یک چیپس سیب زمینی کند. خوشبختانه، مرطوب کردن مجدد سیگار هزینه زیادی ندارد، بنابراین امتحان کردن آن هرگز ضرری ندارد.

حالا که این مطلب خوب و تکمیل در مورد ترفندهای نگهداری سیگاربرگ  بدون هومیدورهای استاندارد رو خوندید باید خدمتتون عرض کنم با توجه به شرایط آب و هوایی خشک اکثر نقاط کشورمون ایران حتما از هومیدور استاندارد در نگهداری سیگاربرگ‌های خود استفاده کنید.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد

1 دیدگاه دربارهٔ «ترفندهای نگهداری سیگار بدون هومیدورهای استاندارد»

  1. دکتر ایزدی تبار

    من هم قبلا از از این روش ها استفاده میکردم
    به لطف ماسترو رحیمی عزیز و راهنمایی هاشون یه هومیدر مناسب خودم گرفتم و واقعا بی نظیر بود

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *