ترکیبات مختلف توتون پیپ

در این مقاله می خوانید :

ترکیبات مختلف توتون پیپ به ۳ گروه اصلی تقسیم میگردد :

۱ . ترکیبات انگلیسی / بالکان :

این ترکیب به طور معمول شامل هیچ ماده افزودنی مصنوعی نیست . لاتاکیا جزء اصلی تشکیل دهنده این ترکیب می باشد . معمولا حداقل یکی از انواع توتون ویرجینیا و یا برلی و شاید کمی اورینتال در این ترکیب وجود دارد . گاهی این ترکیب میتواند شامل توتون قوی و تند پریک که باعث تندی بیشتر آن میگردد باشد .

۲ . ترکیبات ویرجینیا :

انواع مختلفی از توتون ویرجینیا موجود است بطوری که گاهی در یک ترکیب ۹ گونه مختلف ویرجینیا وجود دارد . این ترکیب میتواند فقط شامل توتون ویرجینیا  و یا شامل ویرجینیا و مقدار کمی پریک باشد که به این ترکیب به اصطلاح ویرجینیا / پریک اطلاق میگردد . همچنین ترکیبات ویرجینیا میتوانند شامل برلی و یا در برخی موارد حتی لاتاکیا هم باشند .
ترکیبات ویرجینیا معمولا فشرده میگردد و بصورت فلیک برش خورده و عرضه میشوند این ترکیب را میتوان بخوبی نگهداری و کهنه سازی کرد تا به مرور تخمیر گردد و طعم بهتر و ملایمتری پیدا کند .
برای استعمال این گونه ترکیب باید اسموکی آرام و با فاصله زمانی مناسب داشته باشید تا دچار سوزش زبان نشوید . در صورت یادگیری روش استفاده صحیح از این نوع ترکیب به احتمال زیاد هرگز مصرف آن را ترک نخواهید کرد .

۳ . ترکیبات آروماتیک :

جزء اصلی این ترکیبات را کاوندیش تشکیل میدهد . با اضافه کردن برخی از طعم دهنده های طبیعی و یا مصنوعی بوی خوشایندی در توتون و رایحه متصاعد شده از آن در هنگام سوختن ایجاد میگردد .
مواد افزودنی معمول در اینگونه ترکیبات شامل : وانیل / شکلات / کارامل / کاکائو / انواع مختلف توت و میوه ها / آجیل / انواع مختلف مشروبات و … میباشد .
از ایرادهای اصلی این ترکیب میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

بیشتر بخوانید:  كاشت نخستین بذر توتون سيگار در ایران

اغلب طعم این ترکیبات با بویی که دارند متفاوت است و طعم آنها به خوبی رایحه متصاعد شده نیست .
همچنین سوختن افزودنیها و طعم دهنده های موجود میتواند باعث سوزش زبان گردد .
این ترکیبات به دلیل وجود افزودنیهای زیاد معمولا مرطوب میسوزند و باعث کثیفی و خیس شدن آتشگاه پیپ میشوند . در صورت استفاده از این ترکیبات باید کمی بیشتر به پیپ استراحت داد تا رطوبت و چربی حاصل از سوختن توتون خشک گردد در غیر این صورت باعث ایجاد بوی نامطبوعی در پیپ میشود .
بر خلاف دو ترکیب قبلی ترکیبات آروماتیک را نمیتوان به طور کامل و تا انتهای آتشگاه مصرف کرد در واقع این ترکیبات در یک چهارم پایانی آتشگاه بجای خاکستر شدن خشک میشوند و توتون مرطوب و نسوخته ای که قابل مصرف هم نیست به جای میماند .

ترکیبات مختلف توتون پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *