تمپر یا بیلچه پیپ

در این مقاله می خوانید :

تمپر یا بیلچه پیپ

تمپر یا بیلچه وسیله ای است که اکثر کسانی که پیپ می کشند از آن استفاده می کنند. حداقل در یک نگاه وسیله است که کارایی زیادی برای این افراد می تواند داشته باشد و هنگام خرید پیپ هم اکثر فروشندگان آن را به عنوان وسیله ای جدا به خریدار پیپ می فروشند.
تمپر چه کارایی می تواند داشته باشد؟
اگر نگاهی کوتاه و گذرا به مقاله های اخیر داشته باشید خواهید فهمید که یکی از نیاز های اولیه استفاده از پیپ، کوبیدن آن هنگام استعمال است. اگر توتون به درستی پر شود می تواند اهداف ذیل را برای مصرف کننده تامین کند:
۱- مصرف کننده، اکثر توتون ها را می تواند استفاده کند ولی بر حسب ذائقه ممکن است از بعضی از آنها خوشش نیاید
۲- در صورت درست پر کردن و درست کوبیدن، توتون بوی سوختگی نخواهد داد
۳- در صورت درست کوبیدن موجب سوزش زبان نخواهد شد
البته در این بین موارد تعیین کننده زیادی هم وجود دارند مانند زمان و حجم پک زدن، رطوبت توتون، اسانس توتون، نوع توتون و شکل پیپ. خوب همانگونه که از اسمش هم پیداشت (نمپر) معنای کوبنده یا کوبیدن می دهد، پس اولین و مهمترین وظیفه آن کوبیدن توتون در پیپ است. البته به این وسیله ساده به قولی آپشن هایی هم اضافه شده است. بعضی از تمپرها دارای سیخ کوچکی برای باز کردن گلوی چوبی پیپ و همچنین شل کردن توتون سوخته جهت بیرون ریختن آن هستند و بعضی ها هم دارای قاشق کوچکی هستند که می تواند بدنه داخلی پیپ را خراش داده تا توتون هایی که در اثر سوختن به بدنه پیپ چسبیده اند را خارج کند. البته در مورد قاشق باید گفت اشاره کرد که نباید به صورت جدی بدنه داخلی پیپ را خراشید. جهت صاف کردن این قسمت بهتر است از ریمر استفاده شود.
معمولا فروشندگان حرفه ای پیپ یک ریمر برای صاف کردن بدنه داخلی پیپ مشتریان دارند و شما هنگام خرید توتون می توانید از ایشان بخواهید تا بدنه داخلی پیپ را برای شما تمیز و یکدست کند. ریمر زدن باعث جدا شدن توتون های سوخته و قدیمی شده و نتیجتا طعم مطلوبتری از پیپ به دست می آید. توصیه می شود پس از ریمر کردن حتما پیپ خود را با اسپری یا آب بشویید تا اثری از خرده های کربن در آن باقی نماند.
امروز بیلچه های بسیار گوناگونی در بازار یافت می شوند و قیمت آنها از حدود چند هزار تومان و حتی گاهی چند صد هزار تومان هم خواهد رسید. بیلچه هایی که خیلی ساده هستند تا بیلچه های اتوماتیک که قیافه جذابی دارند، ولی فارق از قیافه کارایی نهایی آنها شبیه به هم است.
پیشنهاد می شود یک تمپر خوب خریداری کنید و مواظب باشید آن را گم نکنید (گم شدن تمپر شایع ترین وسیله گم شده نزد طرفداران پیپ است). با کمک این وسیله می توانید اسموک بهتر و مطلوبتری تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:  تدخین =مرگ تدریجی

۱) بیلچه پیپ چک

۲) بیلچه با طراحی

۳) بیلچه پیپ ناخنی

۴) بیلچه پیپ

۵) بیلچه پیپ شرلوک هلمز

۶) بیلچه چوبی پیپ

۷) بیلچه پیپ متال

۸) تمپر یا بیلچه پیپ

temper 2 temper 3 temper 4 temper 5 temper 6 temper 7

تمپر یا بیلچه پیپ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *