راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها

در این مقاله می خوانید :

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها

کلمه ویتولا در اسپانیایی به معنای شکل و فرم است. به همین دلیل است که شما اغلب شکل‌های سیگار را می‌بینید که به آن ویتولا گفته می‌شود. شکل و اندازه یک سیگاربرگ ممتاز بر شدت و گیرایی آن، مدت زمان سوختن آن و اینکه کدام مصرف کنندگان آن را بخرند، تأثیر می گذارد. تنباکوهای مختلف بایندر، پرکننده و لفافی که یک سیگار برگ را تشکیل می‌دهند، بسته به اندازه سیگار در نسبت‌های مختلف ترکیب می‌شوند. برگ لفاف سیگار نقش زیادی در طعم آن دارد.

همه ما ترجیحات مختلفی برای اندازه سیگار داریم و گاهی اوقات ترجیح ما برای اندازه و شکل با ترکیب مشخص می‌شود. در اینجا یک مرور کلی و یک راهنمای کلی برای اشکال و اندازه‌های مختلف سیگار وجود دارد تا روشن شود که چرا برخی اشکال ممکن است برای شما بهترین طعم و مزه را داشته باشند.

اصول اولیه

چگونه یک سیگار را اندازه کنیم؟

اندازه سیگار در دو بعد طول و رینگ گیج اندازه گیری می‌شود. طول بر حسب اینچ اندازه گیری می‌شود. رینگ گیج بر حسب ۶۴‌ام اینچ اندازه گیری می‌شود.

سیگارهای دست ساز ممتاز از ۳ و نیم تا ۴ اینچ تا ۹ اینچ (یا در موارد نادر بیشتر) طول دارند. بیشتر سیگار برگ ها بین ۴ و نیم تا ۷ و نیم اینچ طول دارند. رینگ گیج سیگار می‌تواند از ۳۴ (بسیار نازک) تا ۸۰ (بسیار ضخیم) متغیر باشد. اکثر سیگار برگ ها از ۳۸ تا ۶۰  هستند.

آیا اندازه سیگار بر قدرت تأثیر می‌گذارد؟

در حالی که اندازه مهم است، نشانه مطلق طعم یا قدرت نیست. این‌ها مواردی هستند که بیشتر تحت تأثیر تنباکوی مورد استفاده در ساخت سیگارهای به هر اندازه‌ای هستند که امتحان می‌کنید. با این حال، باید بدانید که سیگارهای نازک تر نسبت به سیگارهای با اندازه حلقه بزرگتر داغ‌تر و زودتر می‌سوزند. کمی فیزیک وارد بازی می‌شود. اندازه در مقایسه یک سیگار نازک تر با یک سیگار چاق تر که حاوی همان ترکیبی از توتون های بایندر، پرکننده و لفافی است، اهمیت دارد.

Don Pepin Garcia Original در یک Lancero بلند و باریک (۷ ½ x 38) تجربه بسیار متفاوتی نسبت به یک حلقه بزرگ Toro Grande (6 x 62) خواهد بود، به دلیل نسبت‌های بسیار متفاوت تنباکوهای پرکننده و لفافی که در ساخت آن‌ها وجود دارد.

در سیگارهای نازک‌تری مانند لانسروس، لفاف بر آنچه می‌چشید غالب‌تر خواهد بود، زیرا نسبت کمتری از توتون‌های بایندر و پرکننده در داخل وجود دارد. با این حال، Toro Grande بسیار ضخیم‌تر است و طعم لفاف با نسبت بیشتری از تنباکوهای پرکننده رقیق می‌شود. در یک سیگار قطور، فیلر به میزان بیشتری بر طعم تأثیر می‌گذارد، زیرا مقدار بیشتری از آن وجود دارد – حتی اگر لفاف همچنان تأثیر قابل توجهی بر طعم و قدرت سیگار داشته باشد.

بیشتر بخوانید:  ته سیگار رتبه یک پس مانده درجهان

انواع شکل سیگار

دو دسته اصلی سیگار وجود دارد:

  • Parejos (اشکال مستقیم)
  • Figurados (اشکال مخروطی)

Parejo یک استوانه مستقیم با اضلاع یکنواخت و یک پای باز است (انتهایی که روشن می‌کنید). سیگار باید در قسمت سر (انتهایی که در دهان می گذارید) بریده شود. Parejos می‌تواند گرد یا جعبه‌ای باشد. جعبه فشرده نشان می‌دهد که طول سیگار به یک مربع فشرده شده است.

شکل دیگر فیگورادو است، سیگار برگ که شکل استوانه ای مستقیم نیست. معمولاً سر مخروطی است و گاهی اوقات هر دو انتهای آن با نوک تیز تمام می‌شود.

Parejos سیگارهای مستقیم شکل

کرونا

این تقریباً سیگار استاندارد است. معمولاً در طول ۵ ۱/۲ تا ۶ اینچ است، با رینگ گیج بین ۴۲ تا ۴۴. اشتون کرونا یک سیگار معمولی ملایم برای شروع است. یا Davidoff Grand Cru 2 را امتحان کنید. اگر چیزی کمی جسورتر را ترجیح می‌دهید، پارتاگاس شماره ۲ را امتحان کنید.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی، کرونا

چرچیل

این نام به افتخار وینستون چرچیل گرفته شد و یک نسخه طولانی‌تر از کراون است، حدود ۶ ۳/۴ – ۷ اینچ، با اندازه حلقه کمی بزرگتر در محدوده ۴۸-۵۰. تقریباً هر سازنده‌ای چرچیل را ارائه می‌دهد. رومئو و جولیتا چرچیل از کوبا این شکل را محبوب کرد. چرچیل رزرو رومئو و جولیتا هندوراس، مانند چرچیل سن کریستوبال الگانسیا و سن کریستوبال، هر دو نیکاراگوئه، امتیاز بالایی کسب می‌کند.

Ashton ESG 20-Year Salute یک چرچیل فوق العاده تماماً دومینیکن است.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

کرونا گوردا

این شکل به طور سنتی در طول حدود ۵ ۵/۸ اینچ یافت می‌شود، با رینگ گیج در حدود ۴۶ تا ۴۸. پانچ پانچ یک نسخه کلاسیک از این ویتولا است و همچنین Ashton Symmetry که هر دو با نت‌های فوق العاده‌ای شکوفا می‌شوند. پیچیدگی از طریق ترکیبی از تنباکوهای دومینیکن و نیکاراگوئه در زیر لفاف براق دانه کوبایی که در اکوادور رشد کرده است.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

کرونا دوگانه

نماد اینجا احتمالاً هویو دو مونتری دو تاج کوبا است. به طور سنتی، این سیگار بین ۷ و نیم تا ۸ و نیم اینچ با رینگ گیم ۴۹ تا ۵۲ است. نسخه هندوراسی کمی کوچکتر است و ۶ ¾ x 48 دارد و همچنین Ashton Heritage Double Corona با اندازه‌های در ۷×۵۲، که اسموک طولانی را ارائه می‌دهد  دوام می‌آورد.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

کورونای کوچک

مینی من از کرونا  Montecristo کوبایی شماره ۴، و اشتون کابینت Tres Petit، ۴ ۳/۸ x 42، استانداردهای درخشان این شکل هستند. می‌توانید خودتان را با یک اسموک شگفت انگیز قبل از شام پذیرایی کنید.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ بربیا

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

گوردو

این نمونه تهاجمی و پیشرو در دنیای سیگار است. ما در مورد یک رینگ گیج ۶۰ پلاس با طولی بین شش تا هفت اینچ صحبت می‌کنیم. برخی از آن‌ها حتی در قالب ۷۰*۸ رندر شده‌اند! این سیگار بزرگ در سال‌های اخیر به یک پدیده تبدیل شده است. طرفداران سیگارهای نیکاراگوئه‌ای Padrón 1964 Anniversary 4 و La Aroma de Cuba Reserva Pomposo، هر دو ۶ و ۱/۲ اینچ طول و رینگ گیج  ۶۰ را دوست دارند. یک گوردو اغلب یک مسیر هوایی و اسموک مناسب و جذاب را ارائه می‌دهد که به کندی پیش می‌رود.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

لانسرو

اولین Lancero Cohiba (7 1/2 x 38) معروف به “El Laguito No. 1” بود که به خاطر کارخانه کوبایی که در آن ساخته شد نامگذاری شد. دیویدوف با دیویدوف کوبایی شماره ۱ (دیگر ساخته نشد) و به این ترتیب ویتولا جدیدی در دهه ۱۹۶۰ متولد شد. یک نکته جالب دیگر این است که لنسروها اغلب با یک دم خوک که از برگ لفاف پیچ خورده است درپوش دارند. باز هم، لانسروس‌ها به طور کلاسیک ۶ و ۱/۲ تا ۷ و ۱/۲ اینچ طول و رینگ گیجی  بین ۳۸ و ۴۲ دارند.

همانطور که گفته شد، بسیاری از سنت گرایان شکل Lancero را دوست دارند زیرا بیشتر طعم سیگار برگ در لفاف قرار دارد و در این فرمت بر تفاوت ظریف لفاف واقعاً تأکید شده است.

پاناتلا

این سیگار بلند، از ۶ و ۱/۲ تا ۷ اینچ طول و لاغر با رینگ گیج ۲۸ تا ۳۸ است. پاناتلاس در ۳۸ سالگی معمولاً به عنوان لنسروس شناخته می‌شود. کت و شلوار کتانی سفید خود را بپوشید و در حالی که در خیابان راه می روید، این سیگار به ضخامت مداد را بین انگشتان خود قرار دهید. دیویدوف سیگنیچر شماره ۲ یک سیگار ظریف است، همجنین می‌توانید: My Father 4 و Tatuaje Black Petit Lancero را نیز امتحان کنید.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

لونزدیل

این سیگار از کورونا بلندتر و از پاناتلا کوتاه‌تر است. به طور کلاسیک، ابعاد Lonsdale حدود ۶ و ۱/۲ اینچ طول در رینگ گیج ۴۲ است. یک نمونه عالی که کمی بزرگتر است:  Montecristo White Especial شماره ۱ با ابعاد ۶ و ۵/۸ اینچ طول و رینگ گیج  ۴۴ است.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

روبوستو

احتمالاً محبوب‌ترین شکل امروزی در ایالات متحده، این سیگار کوتاه و چاق معمولاً بین ۴ و ۳/۴ تا ۵ و ۱/۲ اینچ طول و رینگ گیج بین ۴۸ تا ۵۲ است. Cohiba Robusto اشتون مگنوم، ۵×۵۰ و آرتورو فوئنته دون کارلوس روبوستو، ۵ و ۱/۴×۵۰، نمونه‌های اساسی از جمهوری دومینیکن هستند.

بیشتر بخوانید:  سیگار سال آینده گران می‌شود

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

تورو

به عنوان یک روبوستو با مشکل غدد دیده می‌شود. Toro به حدود ۶×۵۲ می رسد و شکلی است که در سیگار سالوت ۲۳ ساله اشتون ESG نیز بسیار محبوب است.

Ashton Double Magnum یک ترکیب ایده آل ملایم دومینیکن و یک لفاف کانکتیکات شید است.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

فیگورادو: سیگارهای مخروطی شکل

بلیکوسو

اگر دوست دارید آن را یک هرم کوتاه یا اژدر بنامید، اما Belicoso در مقایسه با سیگارهای دیگر با سر مخروطی بهتر شناخته می‌شود. Ashton VSG Belicoso 1 در ابعاد ۵ و ۱/۴ اینج طول و  رینگ گیج ۵۲ یک اجرای نمونه از جمهوری دومینیکن است.

Flor de las Antillas Belicoso کمی سنگین تر است، با ابعاد ۵ و ۱/۲ اینچ طول و رینگ گیج ۵۴ در یک ترکیب خوش ذوق کاملاً نیکاراگوئه‌ای.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

اژدر

این شکل، امروزه اغلب هرم نیز نامیده می‌شود، اگرچه در فرمت کلاسیک تفاوت وجود دارد. کوبا هزاره کوبا هنوز یک اژدر واقعی است، با پایی بسته و مخروطی متوسط ​​در سر. برای واضح‌تر بودن، شکل هرم از این جهت متفاوت است که در سر نوک تیز خود، مانند Ashton ESG 22-Year Salute یا Arturo Fuente دون کارلوس شماره ۲، مخروطی بسیار بلندتری دارد.

Cigar Aficionado “شماره ۱ سیگار سال” در سال ۲۰۱۵، My Father Le Bijou 1922 Torpedo Box Press یک پروفایل دلچسب ۶ د ۱/۸اینچی طول با رینگ گیج ۵۲ از نت‌های خاک، دانه های قهوه و فلفل بود.

زیبایی این شکل این است که به راحتی بین لب‌های شما در مقایسه با رینگ گیج‌های بزرگتر مستقیم، نگه داشته می‌شود. این مورد برای اکثر سیگارهای مخروطی صادق است. برای دوستداران سیگار امروزه، نام های Torpedo و Pyramid عملاً قابل تعویض هستند.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

پرفکتو

این سیگار از این جهت متمایز است که در دو انتها مخروطی است و پایی بسته دارد، اگرچه برخی از آن‌ها درست در نوک آن باز می شوند. پرفکتوها بیشتر به شکل اهمیت می‌دهند تا اندازه، زیرا بین برندها و برندها بسیار متفاوت هستند. آرتورو فوئنته همینگوی بهترین نمونه از این شکل است. Perfectos نمادین در خط Arturo Fuente Hemingway شامل شورت استوری با ابعاد ۴×۴۹، سیگنیچر در ابعاد ۶×۴۷ و کلاسیک در ۷×۴۸ است که هر کدام ترکیبی از یک لفاف کامرونی را با پرکننده‌های بلند دومینیکن نشان می‌دهد.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

 

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای شکل و اندازه سیگاربرگ‌ها»

  1. جا داره تشکر کنم از ماسترو رحیمی و استاد کامران
    این مقالات برای من و امثال من که تازه وارد دنیای بی نظیر سیگار برگ شدن بی نهایت با ارزشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *