مراحل پیچیدن سیگار

در این مقاله می خوانید :

مراحل پیچیدن سیگار

ما عاشقان سیگار خیلی کنجکاو هستیم، صرفاً نمی‌خواهیم فقط از اسموک‌هایمان لذت ببریم، به نظر می‌رسد که به طور فزاینده‌ای می‌خواهیم بدانیم دقیقاً چگونه درست می‌شوند و چه تنباکوی در آنها وجود دارد! مورد دوم در هدایت انتخاب شما مهم است. اگر یک سیگاربرگ دارای اکثریت برگی تنباکویی باشد و شما آن را دوست داشته باشید به دنبال سیگارهای دیگری با همان برگ توتون خواهید بود.

همین امر در مورد نحوه پیچیدن سیگاربرگ نیز صدق می‌کند. پیچیدن سیگاربرگ کاری تخصصی است. بعید است که به این زودی بتوانید سیگار خود را بپیچید، اگرچه یادگیری نحوه پیچیدن سیگار می تواند به شما در لذت بردن بیشتر از اسموک سیگار مورد علاقه‌تان کمک کند. صدها مرحله برای ساخت سیگار دست‌ساز و درجه یک وجود دارد. بیایید بر آنچه باید در مورد پیچیدت سیگار بدانید تمرکز کنیم.

 

مراحل پیچیدن سیگار

فرآیند پیچیدن سیگار

۱. استاد پیچیدن سیگار‎

اول، بدانید که فرد سازنده سیگار – torcedor در اسپانیایی – بخشی از یک تیم است. کسی است که سیگار را با استفاده از برگ تمام می‌پیچد، اگرچه در برخی از عملیات، وظیفه بانچر – یا بونچرو را نیز بر عهده دارد. بونچر وظیفه دارد برگ‌های پرکننده را در بایندر بپیچد و سپس سیگار ناتمام را در قالب و یا پرس قرار دهد. بهترین اساتید به راحتی قابل تشخیص هستند زیرا به طور سنتی در جلو در هر اتاق نورد سیگار قرار می‌گیرند.

مراحل پیچیدن سیگار

۲. Buncher

مهارت‌های بانچر بر گرفتن لایه پرکننده، معمولاً سه یا چهار برگ و تا کردن یا شکستن یا بریدن برگ‌ها برای ایجاد طول مناسب برای سیگاربرگ متمرکز است. بونچر کسی است که مطمئن می‌شود برگ‌ها به گونه‌ای در کنار هم قرار می‌گیرند که اجازه می‌دهد هوا به خوبی در داخل جریان یابد. سپس برگ‌های دسته شده به مدت حدود یک ساعت در قالب چوبی قرار می‌گیرند و گاهی اوقات پس از ۳۰ دقیقه ۱۸۰ درجه می‌چرخند.

۳. تست مسیر هوایی سیگار

گام بعدی در بسیاری از کارخانه‌های مدرن، آزمایش کشش – جریان هوا – در سیگارهای بسته‌بندی نشده است. بسیاری از ماشینی به نام Drawmaster استفاده می‌کنند. این دستگاه از اسموک سیگار تقلید می‌کند و هوا را از طریق سیگار مورد آزمایش می‌مکد، سپس امتیاز به دست آمده را ثبت می‌کند تا ببیند آیا در محدوده تعیین شده قرار دارد یا خیر. برخی از کارخانه‌ها، آن‌هایی که دارای بانچر و اساتید بسیار با تجربه هستند، مرحله Drawmaster را انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ اژدر کوتاه زینو نیکاراگوئه

مراحل پیچیدن سیگار

۴. استفاده از Wrapper Leaf

اکنون زمان آن است که لفاف روی چسبی که لایه پرکننده را احاطه کرده است پیچیده شود. قبل از اینکه برگ‌های لفاف رول شوند، آن‌ها را با توجه به رنگ، انعطاف‌پذیری و خاصیت ارتجاعی چیدمان و انتخاب می‌کنند. لفاف‌ها قبل از قرار دادن روی میزهای نورد برای حفظ کیفیت آن‌ها مرطوب می‌شوند. سیگارهای دسته‌بندی شده به سمت میزها برده می‌شود و تورکدور شروع به کار جادویی یعنی پیچیدن لفاف سیگار خود می‌کند.

هر سیگار پیچی یک چاوتا دارد، چاقویی با تیغه‌ای منحنی پهن که فوق‌العاده تیز است، بنابراین برگ‌ها را از بین نمی‌برد. اگر روی برگ لفاف رگه‌ای ناجور وجود داشته باشد، سیگار پیچ آن را به سرعت با چاوتا قطع می‌کند. سپس برگ‌های لفاف بریده می‌شوند تا متناسب با اندازه خاص سیگاربرگ در حال رول شدن باشد، معمولاً به صورت منحنی به طوری که روی سطح لایه کلاسور کاملاً مارپیچ می‌شود و از قسمت پای سیگار (انتهایی که روشن می‌کنید) شروع می‌شود و می‌چرخد.

به آرامی برگ را همزمان می‌کشند. گاهی اوقات، کمی چسب گیاهی به صورت لکه‌هایی برای اطمینان از ماندگاری لفاف استفاده می‌شود. کمی پیچیدن، کشش، رول کردن، کشش و…

بهترین زمان برای پیچیدن برگ لفاف یک سیگار در حدود ۳۰ ثانیه است.

۵. اضافه کردن کلاهک

اکنون مرحله نهایی می‌رسد، استفاده از کلاهک در قسمت سر سیگار (انتهایی که در دهان خود قرار می‌دهید). یک تکه لفاف کوچک است که سر سیگار را می‌پوشاند. باید با بقیه لفاف مطابقت داشته باشد. روش کوبایی استفاده از “کلاه سه گانه” است. قسمت اول یک قطعه کوچک و گرد از برگ لفاف است. قطعه بعدی با ابزاری به نام «پانچ کاتر» از لفاف خارج می‌شود که همان کاری را که به نظر می‌رسد انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ‌ فیدل کاسترو در اقامتگاه تفریحی سوئیس!

یک نقطه از لفاف بیرون می زند، با استفاده از کمی چسب وصل می‌شود. قطعه سوم یک نوار نازک از لفاف است که به دور “شانه” سیگار پیچیده شده است – نقطه‌ای که درپوش و بدنه سیگار به هم می‌رسند. این تکه به پشتیبانی از کلاهک کمک می‌کند و حتی نمی‌توان بهترین‌ها را شناسایی کرد. این تکه به عنوان “سر نصب شده” شناخته می‌شود و روشی است که در بین بسیاری از سازندگان سیگار با کیفیت بالا استفاده می‌شود.

مراحل پیچیدن سیگار

در سایر موارد معمولاً کلاهک فقط یک قطعه دایره‌ای از لفاف است که روی سر اعمال می‌شود. انواع دیگر آن «کلاهک دم خوکچه‌ای» است که از سر سیگار بیرون می‌زند. و “کلاهک پرچم”، نوار نازکی از برگ که از سر بیرون می‌آید. نکته کلیدی همه آن‌ها این است که در برابر بریدن سیگار به گونه‌ای که ساییده نشود یا از سیگار جدا نشود، مقاومت کنند.

۶. بازرسی سیگارهای پیچیده شده

یکی از دوستان اخیراً از من پرسید که چرا برخی از سیگاربرگ‌ها به صورت ثانیه‌ای با قیمت بسیار مناسب فروخته می‌شوند. پاسخ به آن در فرآیند بازرسی است که رنگ لفاف سیگار را بررسی می‌کند، حتی آن‌هایی که اسموک خوبی دارند. اگر لفاف مورد نظر خیلی تیره، خیلی روشن یا خیلی زبر باشد، آن سیگار خاص اغلب در یک دسته متفاوت قرار می‌گیرد. بازرسان همچنین به دنبال لکه‌ها و سایر ایرادات هستند. برای اینکه یک سیگار واجد شرایط قرار گرفتن در جعبه سیگارهای ممتاز باشد، باید کامل باشد، فقط رنگ مناسب و مانند سایر سیگارهای موجود در جعبه باشد.

۷. کهنه شدن سیگار

پس از استفاده از کلاهک، سیگارهای رول شده به اتاق کهنه شدن برده می‌شوند و حداقل ۲۱ روز در آنجا استراحت می‌کنند. این امر تنباکوهای مختلف را به “ممزوج شدن باهم” یا ترکیب کردن تشویق می‌کند. این عمل منجر به تعادل می‌شود. بسیاری از سیگاربرگ‌ها قبل از ارسال به بازار، شش ماه یا بیشتر عمر کرده و کهنه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:  عوامل موثر بر ماندگاری سیگاربرگ داخل هیومیدور

۸. بسته بندی سیگار

پس از کهنه شدن، سیگارها دوباره بررسی می‌شوند و به گروه‌های ۲۵ تایی (یا هر عددی که در یک جعبه قرار می‌گیرد) دسته‌بندی می‌شوند. بازرسان دوباره به دنبال تفاوت در رنگ و هرگونه نقص قابل مشاهده مانند ترک یا لکه روی لفاف هستند. اگر سیگاربرگ رد شود، داخل جعبه (معمولاً با سدر پوشانده شده است) می‌رود. در نهایت شما آخرین قاضی کیفیت سیگار هستید.

مراحل پیچیدن سیگار

لازم به ذکره این موضوع را بدونید که سیگاربرگ رو با هر برگی از توتون نمیشه پیچید و موضوع نوع توتون و برگ آن و فرآوری آن بسیار پیچیدست.

جالبه که بدونید ماسترو رحیمی (Mastro rahimi) اولین سیگار مستر بلندر ایران هستند.

Mastro rahimi:Iran first cigar master blender 🇮🇷

و دوره پیچیدن سیگاربرگ کوبایی رو دیدن و این رویای پیچیدن سیگاربرگ براشون به حقیقت پیوسته و به تعداد محدود از بهترین برگ کوبایی سیگاربرگ دست پیچ ایرانی آماده و می تونید از سایت https://www.iranhabanos.com ثبت سفارش کنید و سیگاربرگ ایرانی مورد نظر خود را داشته باشید.

سرانجام رویا به حقیقت پیوست!

بعد از گذشت زمانی طولانی در حدود یک دهه، فرآیند تحقیق، کسب تجربه و مهارت، تهیه امکانات سخت افزاری و مواد اولیه لازم، آماده سازی شرایط مناسب جهت نگهداری برگ‌های توتون بصورت کنترل شده و استاندارد، کسب دانش ترکیب برگ‌های توتون Blending بالاخره سیگاربرگ دست پیچ شده Handrolled در ایران توسط انجمن پاسارگاد تاباک (https://www.pipeclubiran.com) به مدیریت جناب آقای رحیمی (ماسترو رحیمی) از بهترین برگ‌های توتون کوبایی، تهیه، رونمایی و روانه بازار مصرف شد.

مراحل پیچیدن سیگار

سیگاربرگ ایرانی با برگ کوبایی با ۱۰۰ درصد برگ کوبایی تولید محدود توسط ماسترو رحیمی در تاریخ ثبت شد.

اول آگوست ۲۰۱۹، دهم مرداد ۱۳۹۸، زمان ساخت اولین سیگاربرگ کاملا دست پیچ به تعداد محدود با برگ صد در صد کوبایی لیمیتد ادیشن اولین سیگاربرگ دست پیچ ایرانی سیگاربرگ ایرانی.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

 

مراحل پیچیدن سیگار

1 دیدگاه دربارهٔ «مراحل پیچیدن سیگار»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *