ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی در اروپا!

در این مقاله می خوانید :

ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی در اروپا!

روند رو به رشد مصرف سیگارهای الکترونیکی یک‌بار مصرف در میان نوجوانان، کارشناسان بهداشت در کشورهای اروپایی را به فکر مقابله با آن انداخته است.

هنگامی که سیگارهای الکترونیکی یک‌بار مصرف (یا ویپ) برای اولین بار به بازار آمدند، به عنوان وسیله‌ای با «ضرر کمتر» (یا بد در میان بد و بدتر) تبلیغ می‌شدند تا به مردم کمک کنند از سیگارهای سنتی و خطرات سلامتی مرتبط با آن‌ها دور شوند.

با این حال در سال‌های اخیر این سیگارها در میان نوجوانان و جوانان تبدیل به نوعی وسیله تفننی شده است و تعداد فزاینده‌ای از نوجوانان را می‌توان مشاهده کرد که این سیگار‌ها را بر لب دارند.

تبلیغ گسترده سیگارهای الکترونیکی یک‌بار مصرف، که بین ۸ تا ۱۲ یورو در وبسایت‌ها و سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۱ در رسانه‌های اجتماعی شروع شد. این سیگارها که حاوی ۰ تا ۲۰ میلی گرم در میلی‌لیتر نیکوتین هستند، به دلیل سوق دادن مصرف‌کنندگان جوان به سمت سیگارهای معمولی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

به همین علت چندین کشور در سراسر جهان و به ویژه در اروپا در حال بررسی ممنوعیت آن‌ها هستند.

در بریتانیا و طی ماه‌های اخیر، درخواست‌های فزاینده‌ای برای ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی مطرح شده است. جدیدترین فشار از سوی دولت ولز بوده است که از لندن خواسته تا اقدامی در این باره انجام دهد.

در ایرلند دولت این کشور به دنبال کسب نظر مردم قبل از اقدام برای یک ممنوعیت احتمالی است. در حالی که بسیاری از انجمن‌های بهداشتی و محیط زیستی دولتی از دوبلین می‌خواهند که نسبت به انجام این کار اقدام کند.

بیشتر بخوانید:  سیگار نکشید!

آلمان نیز قصد دارد تا علیه سیگارهای الکترونیکی یک‌بار مصرف اقدام کند. برخی از اکولوژیست‌ها، از جمله استفی لمکه وزیر محیط زیست از حزب سبزها، پا را فراتر گذاشته و خواسته است که این ممنوعیت در سطح اتحادیه اروپا اعمال شود.

حتی فرانسه نیز به تازگی از وضع ممنوعیت علیه سیگارهای الکترونیکی خبر داده، در حالی که بلژیک منتظر چراغ سبز اتحادیه اروپا برای منع مصرف آن‌ها است.

سیگار الکترونیکی در اروپا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *