نه به سیگارت

در این مقاله می خوانید :

نه به سیگارت

روی کّسل (Roy Castle Lung Cancer Foundation)، یک بنیاد بریتانیایی در زمینه سرطان ریه است که به فعالیت‌های خیر خواهانه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان ریه می‌پردازد و به بیماران کمک می‌کند تا امید به بهبودی در آن‌ها زنده بماند و از یک زندگی طبیعی برخوردار باشند.

این بنیاد برای آگاهی مردم و پیشگیری از این بیماری، کمپین‌هایی را منتشر کرده است. کمپینی که در زیر می‌بینید یکی از همین کمپین‌های تبلیغاتی است. این کمپین به والدین سیگاری هشدار می‌دهد و آن‌ها را نسبت به آسیب‌هایی زیانباری که دود سیگار به کودکان می‌رساند آگاه می‌کند.

شعار کمپین

شعار کمپین این است: دود دست دوم سیگار (دود غیر مستقیم) در خانه، سالانه ۱۷ هزار کودک انگلیسی را راهی بیمارستان می‌کند.

چالش طراحان این کمپین، این بوده که چگونه نشان دهند کودکان با وجود اینکه سیگار نمی‌کشند، دقیقا همان آسیب‌های سیگار کشیدن را متحمل می‌شوند و به نظرم به خوبی از عهده این کار بر آمده و پیام خود را منتقل کرده‌اند. اصطلاح دود دست دوم، به دودی اطلاق می‌شود که از دهان فرد سیگاری بعد از سیگار کشیدن بیرون می‌آید و  شخص دیگری آن را تنفس می‌کند، این دود به اندازه سیگار خطرناک است.

در این کمپین برخورد کنایه آمیزی با اصطلاح دود دست دوم شده، به این شکل که دست یک بزرگسال (دود دست دوم) به بدن کودک وصل شده که سیگار به دهن کودک می‌گذارد! شعار مناسب، تصویر خلاقانه و کنایه‌آمیز و پر معنی، در این کمپین باعث شده که پیام مد نظر کمپین، سریع و عمیق به مخاطب منتقل شود و تبلیغ را تأثیرگذار و بیادماندنی سازد.

بیشتر بخوانید:  عوامل وجود تمايل به كشيدن دخانيات و مواد مخدر

در ادامه چند مورد تبلیغات ضد سیگار مشابه این موضوع را ملاحظه می‌فرمایید که توسط گروه‌های دیگر فعال نه به سیگارت در دنیا انجام شده است.

نه به سیگارت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *