واقعیتی تلخ در دنیای توتون

در این مقاله می خوانید :

واقعیتی تلخ در دنیای توتون

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که :
هر سال دریغ از پارسال !!!
متاسفانه واقعیتی تلخ است که در دنیای توتون نیز شاهد آن هستیم !
احتمالا شما نیز با این سوال از طرف خودتان یا دوستان و اطرافیان مواجه شده اید که آیا این توتون دقیقا مشابه نمونه های قبلی آن است ! و گاهی به این نتیجه رسیده اید که خیر ! نمونه فعلی با تولیدات قبلی متفاوت است !
گروهی با این واقعیت کنار می آیند ، گروهی آن را انکار میکنند و گروهی نیز کلا آن را درک نمیکنند که این دسته آخری کسانی هستند که تفاوت مابین توتون های مختلف را درک نکرده چه رسد به یک نوع توتون !
هر چه از گذشته به زمان حال نزدیک می شویم شاهد یک موج سینوسی البته در بازه زمانی مثبت آن هستیم به این صورت که در ابتدای تاریخ تنباکو در نقطه صفر مختصات قرار داشتیم ، با گذر زمان بر روی محور افقی شاهد رشد کیفیت محصولات بر روی محور عمودی هستیم که این پیشرفت به دلیل افزایش تجربه و تخصص و آگاهی و علم بود و زمانی که تعهد و وجدان نیز در کنار این عوامل پیشرفت قرار گرفت شاهد رسیدن به نقطه اوج در کیفیت محصولات بوده ایم .

واقعیتی تلخ در دنیای توتون

متاسفانه بعد از آن سیر نزولی در کیفیت تولیدات شروع شد به دلایل مختلفی مانند : منفعت طلبی های بی پایان دنیای تجارت ، کمبود و کاهش مزارع ، افت کیفی خاک به دلیل بهره برداری های غیر اصولی ، استفاده از مواد و روش های غیر طبیعی به جهت سرعت بخشیدن به فرآیند تولید برای رسیدن به سود بیشتر در زمان کوتاهتر و …..

بیشتر بخوانید:  تاباكا تاباك تنباكو

خبر بد اینجاست که ما در دوران نزول به سر می بریم ! و شاهد این مدعی تعطیلی کمپانی های بنام و شناخته شده در این زمینه است که برخی به وضوح و بطور علنی اعلام کرده اند که به دلیل عدم دسترسی به مواد اولیه مرغوب برای جلوگیری از افت کیفیت که آن را خیانتی در حق مصرف کننده میدانند ، برخلاف میل باطنی خود مجبور به تعطیلی کارخانه شده اند .

برخی دیگر نیز در طول زمان روش های دیگری برگزیدند که یکی از روش های رایج واگذاری تولید توتون به شرکت های دیگر است ، به این صورت که فرضا ، صاحب امتیاز یک برند مانند دانهیل دستور العمل تهیه محصولات خود را به شرکت دیگری ارائه میکرد و تهیه و تولید محصول با استاندار های مورد تایید دانهیل به عهده شرکت تولید کننده می بود .

این روش در طول زمان تا همین اواخر جواب داده بود و تولید کننده و مصرف کننده و صاحب امتیاز همه راضی بودند .

بطور مثال زمانی تولید توتون های دانهیل در ابتدا تا اواسط دهه ۷۰ میلادی توسط خود شرکت و در انگستان انجام میشد بعد از آن به شرکتی بنام Murray’s & Sons واگذار شد سپس به کمپانی Orlik در دانمارک و بعد از آن امتیاز تولید به Scandinavian Tobacco Group واگذار شد .

مشکل از چند سال پیش بروز کرد زمانی که تولید کنندگان بنابر دلایل مختلف دیگر قادر به تامین استاندارهای مورد تایید صاحب برند ، نبودند تا این که پارسال شایعاتی مبنی بر توقف تولیدات دانهیل و واگذاری کلی برند شنیده شد که متاسفانه با شواهد موجود گویا این شایعات به حقیقت پیوسته است !

بیشتر بخوانید:  مختصری درباره توتون سولانی : TROPICAL MANGO FLAKE

واقعیتی تلخ در دنیای توتون

متاسفانه در تولیدات سال اخیر دانهیل نیز شاهد افت کیفیت و تغییرات محسوس هستیم کسانی که از توتون های سال اخیر دانهیل با شکل و شمایل بسته بندی جدید استفاده کرده اند ، مطمئنا با این تغییرات مواجه شده اند .اخیرا نیز شایعاتی مبنی بر خرید امتیاز محصولات دانهیل از سوی شرکت رابرت مک کانل و تولید محصولات قبلی تحت نام جدید توسط این شرکت ، شنیده شد که قبلا مطلب کامل در این زمینه ارائه شده است .

واقعیتی تلخ در دنیای توتون
با امید به اینکه شاهد تغییرات اساسی در دنیای توتون و برگشت به دروان اوج شکوفایی و کیفیت محصولات در کوتاه ترین زمان ممکن ، باشیم .

photo_2022-06-02_12-24-48

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین دیدگاه‌ها